Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    24
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2001/02
    Do Pajel: Co oznacza częściowo rozebrany ? Jak bym chciał złożyć coś z twojego i mojego to ile mógł by mnie mechanik zgarnąć ?

    Do Lotos: proszę: ZFA19200000066419. W tym że jak bym chciał się bawić w wymianę bloku to chyba i tak by się wiązało z dużymi kosztami?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Xszy

    Jak najbardziej udowodnisz że usterka powstała wcześniej. Dzwoń do gościa a jak nie zgodzi się zapłacić to rzeczoznawca i sąd. Jak wygrasz (a wygrasz sprawę) gość zwróci ci poniesione koszty.

    Taka usterka nie powstaje w dzień czy miesiąc. Ba, nawet pół roku może być mało.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    A tak w ogóle to wrzuć zdjęcia.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    mam swój silnik, częściowo rozebrany...
    jeszcze napisz dokładnie od czego ten silnik, bo jak od Bravo to może być problem. czytałem, że silnik 1.6 w Stilo różni się od tych montowanych w BBM'ach.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    Piotrków
    Wiek
    21
    Postów
    78
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    xszy jaką masz kompresje? Wytłumaczcie mi koledzy to bo nie rozumiem... Mój Stilo 1.6 bierze 1l oleju na 1000km, a kompresja równo 12bar na każdym. Mierzona była 3 razy w trzech różnych warsztatach, wszędzie taki sam wynik

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał piotr55122 Zobacz post
    Mój Stilo 1.6 bierze 1l oleju na 1000km, a kompresja równo 12bar na każdym
    zużyte tylko pierścienie olejowe i/lub uszczelniacze zaworowe.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    Piotrków
    Wiek
    21
    Postów
    78
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    marcin.b2508 remont silnika nie sprowadzi się w moim przypadku tylko do wymiany uszczelniaczy i pierścieni olejowych, prawda? Lepiej wszystkie pierścienie, panewki, prowadnice, zawory, itd. itd. Mam zamiar przeprowadzić taką operację, ale w następne wakacje
    Co do problemu xszy'ego jestem za remontami silnika niżeli za wymianą z tego względu, że jeśli masz zamiar pojeździć jeszcze przez dłuższy czas tym samochodem to może warto zainwestować w remont i jeździć z pewnością dobrej kondycji silnika

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    co do pierścieni to i tak są w kompletach na 1 tłok samego olejowego nie kupisz, ale zdecydowanie wymiana wszystkich. no i prowadnice do sprawdzenia, jeśli będą luzy to do wymiany. przy zużytych prowadnicach nowy uszczelniacz pomoże ale na krótko. a co do panewek jeśli będą w dobrym stanie to zostaw stare.

    Cytat Napisał piotr55122 Zobacz post
    Co do problemu xszy'ego jestem za remontami silnika niżeli za wymianą z tego względu, że jeśli masz zamiar pojeździć jeszcze przez dłuższy czas tym samochodem to może warto zainwestować w remont i jeździć z pewnością dobrej kondycji silnika
    tutaj w grę wchodzi tulejowanie ewentualnie sam szlif czyli muszą być tłoki nad wymiarowe czyli koszta koszta i jeszcze raz koszta. wartość naprawy może zbliżyć się do wartości auta.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    24
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2001/02
    Qrcze ale Panowie rozpisaliście się Aż miło się robi.

    A więc tak. Byłem u mechanika. Mechanik wytłumaczył mi po prostemu na czym dokładnie polega usterka. Dawno temu przy rozmowie napomniał że " silnik wygląda jak by miał ze 400kkm przejechane a nie jak licznik wskazuje - 200kkm.
    Wczoraj wytłumaczył o co chodzi z cylindrem - " Cylinder, jest tak wypracowany że powstała luka miedzy tłokiem a owym cylindrem". Czyli niby (nie)zwykła eksploatacja. Powiedziałem mu że napiszę papier z tym co on mi powiedział a on się pod nim podpisze i podbije. To będzie chwilowa alternatywa zamiast rzeczoznawcy.

    Poniżej wstawiam odpowiedź pierwszego prawnika w tej sprawie:

    " Dla ustalenia odpowiedzialności sprzedawcy kluczowe są dwie kwestie:
    1) czy wiedział Pan o wadzie w momencie kupna,
    2) jeśli nie, to czy wada jest charakterystyczna dla pojazdu w tym wieku i o tym przebiegu tzn. czy jest efektem normalnego, przeciętnego zużycia pojazdu (tzw.wady eksploatacyjne).

    Druga okoliczność wynika z tego, że rzeczy używane w naturalny sposób zużywają się i w samochodzie mogą istnieć jakieś wady. Sprzedawca
    odpowiada za:
    - wady, które NIE SĄ efektem normalnego zużycia pojazdu w danym wieku i o danym przebiegu,
    - wady eksploatacyjne, a więc takie, które co prawda są efektem normalnego zużycia pojazdu, ale sprzedawca zapewniał, że ich nie ma
    np. zapewniał, że wymienił pasek rozrządu (który w pojeździe z danego rocznika mógł już wymagać wymiany), podczas gdy tego nie zrobił. "

    Skupiając się na 3 powyższych liniach tekstu można śmiało stwierdzić że zostałem zrobiony w "bambuche".

    Porozmawiałem chwilę z mechanikiem i jak się okazało, że są tylko 2 sposoby aby dowiedzieć się czy silnik bierze olej jeżeli w ogóle go bierze.
    1. Jeździmy i widzimy.
    2. Rozbieramy silnik i widzimy.

    Czy ma racje? Mi się wydaje że ma. A jeżeli tak jest to faktycznie kupno używanego silnika może być problematyczne. Owszem jak bym miał pieniądze to zrobił bym to tulejowanie o którym wspomnieliście powyżej. Ale naprawa nie skupia się tylko na tulejowaniu. Jest szereg innych rzeczy które muszę zrobić i za nie zapłacić. I tutaj koszty mogą sięgać wartości stilo co uważam że jest bezsensowne.

    Co do naprawy auta, jeżeli nie dojdzie do porozumienia między mną a sprzedającym to nie będę mógł nic zrobić z autem do czasu aż sąd nie powoła biegłego który stwierdzi i oszacuje koszty napraw. To jest potrzebne abym mógł odzyskać koszta napraw.

    Dosłownie mam już dość. Jutro jadę do prawnika któremu oddaje sprawę a zaraz po nim do byłego właściciela poinformować że jutro, w mojej obecności musi podjąć decyzję...

    A co do zdjęć. Jutro będę też u mechanika z tym papierem to porobię zdjęcia.
    Ostatnio edytowane przez xszy ; 18-11-2014 o 21:44

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2012
    Skąd
    Wrocław/Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9JTD
    Rocznik
    2005
    niestety do tego auta sa juz dostepne TYLKO całe silniki zregenerowane przez FIATa. Kosztów Ci nie podaje bo sie złamiesz w kolanach chociaz bardzo tragicznie z ceną nie jest jak na taki element

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    24
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2001/02
    No jeżeli cena przekracza kapitalny remont to proszę nie podawać .

    Zdjęć jeszcze dzisiaj nie załączę ponieważ miałem nie planowany wyjazd służbowy. Jutro wziąłem dzień wolny od pracy także na spokojnie obejdę mechanika, prawnika, itp.

    Byłem dzisiaj u osoby widniejącej na dowodzie rejestracyjnym. Niestety nie miałem okazji porozmawiać z tą panią ( właścicielką ) ale z jej mężem który jednoznacznie mnie spławił mówiąc żebym poszedł do osoby sprzedającej auto ( jego syn ) który de facto nie jest właścicielem auta. Poinformowałem już że niebawem listonosz przyniesie wezwanie sądowne...

    Nie wierze że są tacy ludzie. Najwidoczniej jeszcze mało widziałem.

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie spodziewaj się, że były właściciel będzie miły, wyrozumiały i chętny do pomocy. sprzedający trefne auta to kanalie, ludzie bez zasad i sumienia. jeśli chcesz z nimi wygrać musisz być taki sam jak oni, a nawet jeszcze gorszy


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wyciek oleju z tłumika - remont silnika? 1.8 16v
    Napisany przez blaszczu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-09-2014, 07:35
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-08-2014, 15:52
  3. Silnik 2.3 ducato 2007 Remont czy wymiana?
    Napisany przez maro997 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 22-10-2013, 22:01
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 22:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 20:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

remont silnika fiat stilo 1.6

wymiana silnika 1.9 jtdstilo 1.6 remont silnikaremont silnika 1.8 stilo kosztystilo 1.6 wymiana silnikafist stilo 1.6 remont glowicywymiana silnika stilo 1.6koszt naprawy silnika 1.6 fiata stilostilo jtd wyjecie glowicyfiat stilo silnik kosztcylinder silnika stilo 1.6 naprawawymiana silnika stilowymiana silnika fiat stilo jtdzamiana silnika stilo 1.8 16vremont silnika stilo 2.4

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl