Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004

    Problemy ze stiluszkiem

    Witam!

    Niedawno zakupilem swoje pierwsze autko, moj wybór padł na stilo - bogate wyposarzenie w przystepnej cenie.
    Niestety jest w nim pare mankamentów.
    Jestem raczej laikiem w sprawie aut, ale mimo to lubie sobie pogrzebać przy aucie, dlatego przy podpowiedziach prosił bym łapotologicznie

    moj problem w sumie na chwilę obecną największy to wentylator w autku:
    Wsiadając do stilo uderzyłem kolanem w pokrętło od temperatury i je wcisnąłem, udało mi sie dość sprawnie zdjąc maskownice i wyciągnąć wciśniete pokrętło jednak, temperatury nie mogę ustawić mimo kręcenia pokrętłem ciągle wieje gorące powietrze, bylem u mechanika ktory stwierdził ze to grubsza sprawa i nie ma czasu tego naprawić (wtf mechanik nie chce zarobić???) przejrzałem również forum jednak nei znalazłem nic podobnego .

    Druga sprawa to dziwny spadek obrotów przy ruszaniu:
    przy ruszaniu obroty rosną i tak przy 1200 jest lekki spadek (nawet przy dociśnieciu pedału gazu) do około 1000 i dalej rośnie już bez przystanku, przy jeździe na niższych obrotach nie ma problemu. Chodzi tutaj głównie o bezpieczeństwo, nie da sie ruszyć zrywnie, a nieraz jak sie mniej gazu dociśnie to zgaśnie auto, zastanawia mnie co to może być i jak najlepiej samemu to sprawdzić / naprawić.

    kolejna sprawa to zapach benzyny w kabinie, czuć ten zapach jedynie przy ruszaniu przy jeździe jest dobrze.
    zastanawiam się czy nei ma to związku z poprzednim problemem - może niedopalanie mieszanki- świece??

    za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,754
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Pierwsza sprawa to linka mogla się odczepić i dlatego nie masz sterowania zimne/cieple powietrze

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    dzisiaj trochę pogrzebałem odkręciłem wszystkie śrubki ale za nic nie mogę usunąć tych środkowych osłon a inaczej nie jestem w stanie dojśc do miejsca które mnie interesuje ( za pokrętłem temperatury)

    Co i jak trzeba zdemontować żeby pozbyć się tych osłon?

    screenSHU - The fastest screen capture ever. - to maksimum co mogłem zdjąć, pod białym elementem jest mała szczelina przez którą można wyczuć pare elementów, niestety nic nie moge tam dopasować

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,754
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Pokrętła ściągasz normalnie(ciągnąć mocno) potem odkręcasz śrubkę albo dwie i potem ten plastik ściągasz

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    1111111.JPG
    22222.JPG
    3333.JPG
    4444.JPG

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    Opis bardzo fajny, ale na drugim zdjęciu pokazana jest ta osłona od tyłu, a po rozmontowaniu elementów z pierwszego obrazka nie ma się bezpośredniego dostępu do części tylnej. Trzeba to robić "na czuja"?

    kolejny problem który się pojawił to plastik ktory wczoraj latał luźno dzisiaj jest nie do wyczucia - prawdopodobnie spadł za osłonę, element ten z tego co mogłem wyczuć to prawdopodobnie ten zaznaczony na czerwono na zdjęciu screenSHU - The fastest screen capture ever.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,754
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Nie ma tam śrub żeby ten cały element wymontować? Ten cały panel sterowania

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    no właśnie niestety nie ma, trzeba boki(osłony boczne) zdjąć dzisiaj będę próbował

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Nie jestem pewien czy nie będziesz musiał zdemontować całej dechy :/ ale na forach jest instrukcja do tego kiedyś sam zdejmowałem całą aby pozbyć się skrzypienia
    Nie jestem obcykany w wersjach benzynowych bo mam diesla ale:
    Problem zapachu paliwa to pewnie przez nieszczelność układu paliwowego. Sprawdź czy niema jakiegoś nieszczelności na przewodach paliwowych lub przy baku. Pod tylną kanapą masz zaślepkę pod którą jest bak może uszczelka nie trzyma i opary się przedostają. Sprawdź też czy nigdzie się nic nie poci. co do utraty mocy to może gdzieś łapie lewe powietrze i dlatego na niższych obrotach zamula. Posprawdzaj przewody z podciśnienia może jakiś jest pęknięty.
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    nieszczelności nie zauważyłem, pocić się też nie poci, zapach jest przy odpalaniu i przy ruszaniu, a tak nie czuć paliwa, dodam ze licznik pokazywał spalanie 8,5 tym czasem po moich przeliczeniach wychodziło nieco ponad 8,1 więc raczej mi tej benki nie powinno nigdzie bokiem ubywać. Co do zamulania to nie jest na niższych obrotach - podobnie jak zapach paliwa - tylko przy ruszaniu później nawet przy wrzuceniu 5 czy 6 przy małych prędkościach (i obrotach praktycznie zadnych) samochód ciągnie bez krztuszenia się. Tak jak pisalem w pierwszym poście to raczej krztuszenie - chwilowa zawiecha- niż zamulanie silnika.

    Co do sprawy wentylatora to UDAŁO MI SIĘ!!
    Masakryczna naprawa i nie polecam nikomu. Dojście jedynie przez małą szparę ( po wyjęciu popielniczki) w którą wchodziły tylko palce, włożenie tej części która wypadła w odpowiednie miejsce to straszna katorga - sam jej obrót w środku do odpowiedniej pozycji wymaga sporej sprawności . Następnie trzeba zapiąć linkę - Ja w tym celu wymontowałem jeden boczek i leżąc na przednim dywaniku od kierowcy mogłem miejscami widziec co robię. Następnie wyregulowanie odpowiednio linki gdyż po założeniu i tak wiało tylko ciepło dlatego że źle był przekręcony wentylator ( dodam ze aby wogóle założyć linkę należało właśnie naciągnął ją na tyle że później całośc nie współgrała) tutaj przy dokręcaniu nalezy użyć troche więcej siły, jednocześnie uważać aby całość nie wyleciała spowrotem (co mi się zdażyło niestety). Dodam tylko że aby włożyć element zaznaczony na czerwono w moim wcześniejszym poście należy dogiął haczyki tak aby wchodziły bez oporu żadnego w innym wypadku nie ma mowy o włożeniu tego elementu następnie po włożeniu trzeba pamiętać je odgiąć tak żeby całośc jakoś się trzymała ( część jest z tworzywa więc trzeba uważać żeby nie ułamać). Całośc zajęła mi około 4 godziny z przerwą na jedzenie ;P po porzebytych doświadczeniach myślę że w godzinkę, półtorej można by było się z tym uporać.

    Nie życzę nikomu takiej naprawy, ale jak by ktoś miał już niestety taką awarię to postaram się pomóc.

    Edit. Dzięki Sebaoo2 - otrzymane informacje + zdjęcia niezbędne
    swoją drogą w moim elearnie nie pokazuje obrazków w tym dziale akurat
    Ostatnio edytowane przez MiNiS ; 21-05-2013 o 21:26

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    171
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    Sprawdź czy układ paliwowy Ci się nie zapowietrzył może ktoś autko przeciągnął na rezerwie i zassało trochę powietrza, filtra paliwa, pompka paliwa mogła się też zatrzeć, nie wiem czy jest w stilo przekaźnik pompy paliwa ale raczej tak, on też może być walnięty ewentualnie jeszcze wtryski. Są takie preparaty STP do czyszczenia układu paliwowego ale opnie są różna na temat ich działania czasami pomogą a czasami wręcz odwrotnie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    a jak te czynności wykonać zaczynając od najprostrzej? xD

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Układ paliwowy się odpowietrza sam dzięki pompce w baku. Pompkę w baku wprawne ucho wysłyszy. Ale skoro auto odpala bez problemu, to można tą hipotezę wyeliminować. Kup sobie kabelek od viakena, może jakieś błędy są?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    171
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    Efektem uszkodzonej pompki paliwa nie muszą być wcale problemy z odpalaniem. Pompka może działać i będzie ja słychać ale może nie dawać odpowiedniego ciśnienia.
    Czy obroty spadają tylko na obciążonym silniku czy jak masz na luzie i dodasz gazy to też spadają?
    Jeszcze teraz mi do głowy przyszło że może być cewka uszkodzona i nie daje odpowiedniej iskry na świece. To można chyba miernikiem jakoś sprawdzić.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    27
    Postów
    71
    Auto
    Stilo 1,4
    Rocznik
    2004
    mam kabelek od viakena na silniku nie ma bledow zadnych jedyny to airbag i prawdopodobnie to mata

    dzisiaj przerobiolem autko na gaz i zostały wymienione świece ( z tego co wiem to tak sie powinno robić) auto zyskało troche jakby na zrywności ( nie jest az takie mułowate) ale problem spadku obrotów jest nadal, problem ten występuje tylko i wyłącznie przy ruszaniu na biegu jałowym wszystko gra. Nieraz można zauważyć pulsację obrotów mimo wciskania gazu w taki sam sposob - tzn obroty lecą w górę później dół później góra i znowu dół i tak dopóki nie docisnę mocniej gazu. Na biegu 4 przy prędkości 30-40 km/h podobnie jak na biegu jałowym nie ma spadku obrotów idą powoli ale cały czas w górę.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,754
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Ja mam takie delikatne pulsowanie obrotów na biegu jałowym, nie zawsze ale jest czasami. Czytałem gdzieś że to standard w Stilonach


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problemy z 1,3 multijet
    Napisany przez michalrSl na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-04-2012, 09:13
  2. Problemy z zasilaniem
    Napisany przez WINIU1990 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-02-2012, 17:17
  3. Sprzęgło - problemy...
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-04-2010, 18:18
  4. problemy z uruchomieniem!!
    Napisany przez Izka_sk82 na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-01-2010, 19:48
  5. Problemy z licznikiem
    Napisany przez Mario91 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-11-2009, 19:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

utrata ciepla stilo

durzy spadek obrotow przy ruszaniu stilo

pulsowanie pedalu sprzegla przy ruszaniu fiat panda

jak naprawic pocisnienie stilo 18 16v

Problem z ruszaniem stilo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl