Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: problem z radio  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2017
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2003

    problem z radio

    Cześć, czołem,
    szukam pomocy z radio, kupiłem radio 2din, jakieś chińskie na próbę by wymienić w końcu tego oryginalnego kaseciaka. Nie obyło się bez problemów, ale w końcu odkryłem ze iso z fiata stilo jest trochę inne niż te standardowe. Standardowe ISO pod czerwonym kablem ma 12V po zapłonie, a stilo pod czerwonym w tym samym miejscu ma stałe 12V, czyli pod żółtym powinien mieć 12V po zapłonie, niby prosta sprawa, wymiana kabla żółtego na czerwony i wszystko git. Tylko jeden mały problem, oryginalna kostka iso od stilo nie ma żółtego kabla. Z kostki niby iso w stilo wychodzą mi tylko 4 kable wg rozpiski z instrukcji radio posiada tylko Sygnał sieci CAN B(kabel biały), CAN A (różowoczarny), podłączenie stałe 12V (czerwony) i masa(czarny).
    Podłączyłem w radio stały i po zapłonie pod stały stilo i radio działa, ale trzema je włączać i wyłączać bo samo po przekręceniu kluczyka się nie wyłącza. Gdzie jest ten żółty kabel przy oryginalnej kostce stilo, albo skąd go wziąć bym mógł prawidłowo podłączyć radio?
    ps. Co to jest jeszcze ten sygnał CAN A i B?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    939
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Sygnał CAN jak sama nazwa wskazuje jest powiązany z siecią CAN auto i to olej. W sieci masz specjalne przejściówki ISO - CAN np do fiata stilo.

    PRZEJŚCIÓWKA PLUSY ADAPTOR ISO VW SEAT SKODA OPEL (5973806000) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Kabli nie tnij bo tylko problemów sobie narobisz.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2017
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Sygnał CAN jak sama nazwa wskazuje jest powiązany z siecią CAN auto i to olej. W sieci masz specjalne przejściówki ISO - CAN np do fiata stilo.

    PRZEJŚCIÓWKA PLUSY ADAPTOR ISO VW SEAT SKODA OPEL (5973806000) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Kabli nie tnij bo tylko problemów sobie narobisz.
    No ok, ta przejściówka z tego co widzę na zdjęciu zmienia żółty kabel na czerwony i odwrotnie, ale jak nie mam żółtego to dalej będzie mi brakowało prądu po zapłonie. Czegoś nie rozumiem?
    Także tego CAN nie ma sensu podłączać wcale bo po co. Tak wygląda ta oryginalna kostka iso przy serwisowym radio:


    A tu jak wygląda iso z radio oryginalnego, a radia nowego z standardowym iso

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    939
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Dlatego właśnie potrzebna jest ci kostka bo brakuje tam jednego zasilania. Chyba po stacyjce. Po to ci przejściówka ktora rozdzieli ci zasilanie. Dodatkowo jak potniesz kable to nie podłączysz oryginalnego radia jak będziesz chciał sprzedać. Taką kostkę iso dostaniesz w każdym sklepie z radiami czy hipermarkecie agd/RTV.

    Z tego co pamiętam to radio fiatoskie ma zasilanie stałe a odpalane jest po sieci CAN. Tylko ze sieci CAN do zwykłego radia niepodepniesz bo to jest sygnał a nie zasilanie.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2017
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Dlatego właśnie potrzebna jest ci kostka bo brakuje tam jednego zasilania. Chyba po stacyjce. Po to ci przejściówka ktora rozdzieli ci zasilanie. Dodatkowo jak potniesz kable to nie podłączysz oryginalnego radia jak będziesz chciał sprzedać. Taką kostkę iso dostaniesz w każdym sklepie z radiami czy hipermarkecie agd/RTV.

    Z tego co pamiętam to radio fiatoskie ma zasilanie stałe a odpalane jest po sieci CAN. Tylko ze sieci CAN do zwykłego radia niepodepniesz bo to jest sygnał a nie zasilanie.
    Dokładnie właśnie brakuje tego zasilania po stacyjce, tylko cały czas nie rozumiem jak mając na kotce w aucie tylko zasilanie stałe, uziemienie, CAN A i B, nagle po podłączeniu tej przejściówki ISO pojawi się zasilanie po stacyjce? Jeśli rozdzieli prąd stały na te dwa wejścia to i tak będzie trzeba radio wyłączać i włączać bo po kluczyku się nie włączy/wyłączy. Chyba że ta kostka jakoś wyłapie to po innym kablu?? Jeśli tak to wszystko jasne i za dużo kombinuje trzeba było zamówić tą kostke i czekać

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    939
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Na przejściówkach ISO masz rozgałęzienia... Problem jest taki ze musisz radio wyłączać ręcznie. To tak jak byś czerwony i podpiął pod 4 pin. Widać to dokładnie na zdjęciu Aukcji.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2017
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Czyli nie da rady podłączyć radio w stilo pod zasilanie w stacyjce by radio samo się włączało i wyłączało?
    Zmieniałeś radio u siebie w stilo, nie miałeś tego problemu??

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    939
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Zmieniałem bo padło mi FM. Ja kupiłem przejściówkę iso ale w okazała się w moim przypadku niepotrzebna bo moje radio miało już adapter i przygotowane było pod taki zabieg. W instalacji stilo nie ma wyjścia pod stacyjkę. Jedyna opcja to kupno adaptera i polaczenie czerwonego od strony auta z żółtym i czerwonym od strony radia. Inaczej radia nie uruchomisz, chyba ze chcesz je po za każdym razem programować.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2017
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Zmieniałem bo padło mi FM. Ja kupiłem przejściówkę iso ale w okazała się w moim przypadku niepotrzebna bo moje radio miało już adapter i przygotowane było pod taki zabieg. W instalacji stilo nie ma wyjścia pod stacyjkę. Jedyna opcja to kupno adaptera i polaczenie czerwonego od strony auta z żółtym i czerwonym od strony radia. Inaczej radia nie uruchomisz, chyba ze chcesz je po za każdym razem programować.
    Troche slabo :/ zamowilem ta przejsciowke zobacze moze jakos zadziala bo jakos oryginalne radio dziala na kluczyk. Myslalem jeszcze by podpiac ten jeden styk pod zapalniczke, ona dostaje prad po przekreceniu kluczyka, ale nie wiem czy to by wyszlo.

    Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    939
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Ale do podłączenia pod zapalniczkę i tak musisz mieć kostkę iso 4 pinem więc i tak ją musisz zakupić. Radio z siecią CAN dział inaczej jak takie sklepowe. Tu napięcie jest podawana cały czas a wyzwalanie radia jest inicowane siecia CAN. Po za tym w radiu z siecią CAN możesz sobie zmienić czy ma sie wyłączać po wyłączeniu radia albo czy ma grać cały czas. Stąd brak pinu nr 4.
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 28-08-2017 o 21:32
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    54
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Ja doprowadziłem sobie dodatkowy przewód od kostki za stacyjką pod kierownicą. To chyba najprostsze i najlepsze rozwiazanie.


 

Podobne tematy

  1. Seicento 900 radio problem
    Napisany przez bartus118 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2015, 20:34
  2. problem z kostkami z radio
    Napisany przez fluo25` na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-07-2014, 22:36
  3. Radio wymiana -problem
    Napisany przez tomlodz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-10-2012, 17:04
  4. Nie fabryczne radio PROBLEM
    Napisany przez SebastianXP na forum Stilo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 07-09-2012, 23:53
  5. [radio] problem z podłączeniem
    Napisany przez Basti na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-12-2011, 14:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444problem-z-radio-38306

fiat stilo radio kostka

fiat stilo kable do radia

Czerwony kabel rafio stilo niema napiecia

fiat stilo podlaczenie radia 2 din

fiat bravo 2 kostka iso

stilo radio 12v po stacyjce

stilo brak 12v po stacyjce na radiu

fiat stilo iso radia

fiat stilo gdzie zasilanie po stacyjce

stilo radio 2din pod stacyjke

brak zoltego kabla w kostce iso

kostka radio stilo

foat stilo radio 2 din nie wylacza sie

Fiat Stilo zasilanie ze stacyjki radio

Fiat Stilo radio co z can

fiat brava kostka iso schemat

fiat stilo prad po stacyjce

zasilanie sygnal 12v iso fiat albea

radio do fiata stilo

fiat stilo wyjmowanie kabla z kostki

dodatkowy plus do radia stilo

fabryczne kostki iso piny

zlacze radia stilo fiat

kabel do radia po stacyjce

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl