Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    Próba odpalenia silnika bez paska rozrządu

    Witajcie,

    myślałem, że nad czymś takim nigdy nie będę się zastanawiał....
    Otóż znajomy dzwonił, że mu pasek rozciął obudowę od rozrządu i coś zaczęło rzęzić. Pierwsza moja myśl: zdemontować pasek wielorowkowy, aby nie wkręciło go w rozrząd. Po telefonicznym opisie doszliśmy wspólnie do wniosku że jest to pasek wielorowkowy (klinowy). Silnik pracował nadal i dojechał na parking (stąd brak podejrzeń, że to pasek rozrządu), niestety jak się okazało nie zrozumiał mnie, a ja nie wpadłem na to, że obudowa od rozrządu mogła się sama otworzyć...
    No i przeciął pasek rozrządu i próbował odpalić silnik kilkukrotnie, lecz oczywiście auto nie zapaliło no bo jak?

    Zasadnicze pytanie: czy silnik nadaje się do remontu, czy po założeniu nowego kompletnego rozrządu powinien działać? Nigdy z takim przypadkiem się nie spotkałem, dlatego potrzebuję opinii fachowców.
    Auto to stilo 1.9 jtd 8v 115KM 2003r.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 12-08-2016 o 09:16



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Silnik kolizyjny.
    Wszystko wskazuje na to,że głowica do wymiany.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Silnik kolizyjny.
    Wszystko wskazuje na to,że głowica do wymiany.
    Nie koniecznie, ale fakt faktem głowicę trzeba zdjąć i sprawdzić na czym stoimy.Jeśli zawory są pogięte...pikuś, kupujesz na alledrogo za psie pieniądze używki (jesli się da coś z tym zrobić), wałek też drogi nie jest jesli chodzi o używke jeśli coś się z nim stało (ale myślę że jest cały). Najgorsze co może być to ugięty korbowód i przedziurawione denko tłoka. Lecz i wtedy można wstawić nowy tłok (ale zwiększa się koszt).
    Jeśli masz "dół" nie ruszony,a tylko zawory dostały po dupie to nie ma problemu z remontem. W tysiącu z nowym rozrządem się zmieścisz. Czasem się okazuje że wystarczy założyć tylko nowy pasek i autko hula.
    Ale jak mówię, jak nie rozbierzesz i nie ocenisz co jest, to jak wróżenie z fusów

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Powiedzcie mi teraz, czy jest sens zakładać pasek i odpalać, czy może się większy bigos zrobić?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Powiedzcie mi teraz, czy jest sens zakładać pasek i odpalać, czy może się większy bigos zrobić?
    Zakładać pasek?Co to da jak i tak trzeba zdjąć głowicę.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Łudzę się, że może jednak nic się nie stało i można by spróbować po prostu. Stąd taki pomysł.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Musisz zdjąć. Nie ma gadania...pisałem ci już...pasek możesz założyć jeśli upewnisz się w 100% że wszystko jest okey i nic się nie stało powaznego. Ale dam sobie rękę uciąć że zawory to ty masz krzywe. Inna technika to czyste druciarstwo i loteria...


 

Podobne tematy

  1. wymiana paska rozrządu silnik 1.6 16 V
    Napisany przez czarek1004 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 04-07-2022, 10:25
  2. wymiana paska rozrządu
    Napisany przez Pino na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-01-2011, 16:29
  3. instrukcja wymiany paska rozrządu
    Napisany przez brener na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-08-2010, 20:55
  4. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 23:05
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odpalenie silnika bez paska klinowego

https:fiatklubpolska.plstilo-444proba-odpalenia-silnika-bez-paska-rozrzadu-33489

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl