Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree5lubi to!

Temat: Postojówki led  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    RZESZÓW
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    STILO 1,8 16V
    Rocznik
    2004

    Postojówki led

    Witam wszystkich.
    Mam problem z światłami postojowymi i moje pytanie brzmi.
    Czy za sterowanie światłami podczas włączania i wyłączania odpowiada tylko manetka przełączniku czy też jaki przekaźnik chodzi o to mianowicie że chciałem sobie założyć światła do jazdy dziennej i niestety nie działają bo na kablu który idzie we wiązce do pokojówek po przekręceniu kluczyka w pierwsze położenie gdzie świeci się tylko deska rozdzielcza na przewodzie idącym własnie do postojówek pojawia się napicie około 7 volt. Gdzie prąd powinien się pojawić dopiero po przekręceniu na manetce. W miejscu fabrycznych postojówek mam zamontowane postojówki led cob i widać na nich jak podczas otwierania samochodu zaczynają świecić tak bardzo blado się gdzie nie powinny i po zamknięciu samochodu również jest tak samo tylko to świecenie trwa tako koło 20 do 30 sek i później widać jak gasną całkowicie.
    I stąd moje pytanie jak to zrobić aby na postojówkach nie było napięcia a pojawiło się dopiero po przekręceniu manetki.
    Może tylko jakiś przekaźnik się wiesza i wystarczy wymiana.

    Dzięki z góry za podpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2012
    Skąd
    KGR
    Postów
    178
    Auto
    Stilo 1.9 jtd Uproad
    Rocznik
    11.2005
    W pozycji pierwszej po przekręceniu kluczyka na postojówkach nie powinno nic być.Może te żarówki ledowe oszukują.Czy na zwykłych żarówkach też tak jest!
    mixturiusz lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    RZESZÓW
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    STILO 1,8 16V
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał paveu Zobacz post
    W pozycji pierwszej po przekręceniu kluczyka na postojówkach nie powinno nic być.Może te żarówki ledowe oszukują.Czy na zwykłych żarówkach też tak jest!
    Nie sprawdzałem na zwykłych ale zrobiłem tak że odłączyłem wiązki od świateł i sprawdziłem czy jest napięcie na jednej i drugiej wiązce mimo tego że nie są podpięte i okazało się że to napięcie jest.
    Druga sprawa jest taka że pokazuje mi na wyświetlaczu błąd spalonej żarówki z tyłu a po podpięciu kompa wyskakuje błąd żarówek ale przednich i mierzyłem również czy napięcie jest na tych żarówkach z tyłu ku mojemu zdziwieniu nie ma tam nic.
    Czyżby komputer szwankował i puszcza napięcie tam gdzie nie powinien.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    No to wywal te żarówki led bo przez nie masz wszystkie problemy bo widocznie któraś jest felerna lub nie są dostosowane do szyny CAN (piszesz że zawsze blado świecą, mam tak samo z oświetleniem wew).
    Wyjaśnienie...żarówka led ma dużo mniejszą oporność od zwykłej żarnikowej żarówki...przez co szyna CAN błędnie interpretuje sygnał z manetki no i wystarczy ułamek V by LED się świecił (zawsze jest mikro napięcie w układzie). I to jest twoje rozwiązanie bo piszesz o napięciu mierzonym rzędu 7 V co jest związane z problemem spalonej żarówki.

    Dla potwierdzenia wpisz sobie w googlach..."dlaczego po wyłączeniu światła żarówki led lekko świecą".

    Pomogłem ?? Kliknij przycisk reputacji
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 29-11-2016 o 08:56

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    RZESZÓW
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    STILO 1,8 16V
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    No to wywal te żarówki led bo przez nie masz wszystkie problemy bo widocznie któraś jest felerna lub nie są dostosowane do szyny CAN (piszesz że zawsze blado świecą, mam tak samo z oświetleniem wew).
    Wyjaśnienie...żarówka led ma dużo mniejszą oporność od zwykłej żarnikowej żarówki...przez co szyna CAN błędnie interpretuje sygnał z manetki no i wystarczy ułamek V by LED się świecił (zawsze jest mikro napięcie w układzie). I to jest twoje rozwiązanie bo piszesz o napięciu mierzonym rzędu 7 V co jest związane z problemem spalonej żarówki.

    Dla potwierdzenia wpisz sobie w googlach..."dlaczego po wyłączeniu światła żarówki led lekko świecą".

    Pomogłem ?? Kliknij przycisk reputacji
    Nie bardzo.
    Chodzi o to że to sprawdzenie miernikiem zrobiłem na kluczyku tylko włożonym w stacyjkę i wiązki przewodów były odpięte od reflektorów i mimo tego było napięcie

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    941
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Problem legami jest taki że bez rezystora będzie wywalac błąd żarówki. Led za mało obciąża instalację.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    31
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    W ogóle idea ładowania żarówek led jest idiotyczna. Z rezystorem pobiera prądu tyle samo co zwykła, mało tego za nią trzeba zdecydowanie więcej zapłacić. Także chyba tylko wizualnie lepiej to wygląda. Nie to żebym kogoś krytykował że używa tych żarówek. Podoba się to wstawiajcie

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    RZESZÓW
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    STILO 1,8 16V
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał danioi Zobacz post
    W ogóle idea ładowania żarówek led jest idiotyczna. Z rezystorem pobiera prądu tyle samo co zwykła, mało tego za nią trzeba zdecydowanie więcej zapłacić. Także chyba tylko wizualnie lepiej to wygląda. Nie to żebym kogoś krytykował że używa tych żarówek. Podoba się to wstawiajcie
    Pomińmy istotę żarówek led mi chodzi o to czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć co i jak można sprawdzić aby tego prądu nie było na tych przewodach dopiero po przekręceniu kluczyka oraz manetki od świateł.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    31
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    cenioormo Ci już odpowiedział.
    Wyjaśnienie...żarówka led ma dużo mniejszą oporność od zwykłej żarnikowej żarówki...przez co szyna CAN błędnie interpretuje sygnał z manetki no i wystarczy ułamek V by LED się świecił (zawsze jest mikro napięcie w układzie). I to jest twoje rozwiązanie bo piszesz o napięciu mierzonym rzędu 7 V co jest związane z problemem spalonej żarówki.
    Przy normalnej żarówce takiego napięcia nie ma. Bo obciążalność styków jest większa i napięcie mniejsze. Dlatego szyna CAN nie wywal błędu.
    Ostatnio edytowane przez danioi ; 30-11-2016 o 06:34

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    36
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Najlepiej kupić led-y ale dostosowane do szyny Can, z opornikiem bo inaczej będzie to niekończąca się opowieść z błędami i świeceniem. Można samemu próbować dodawać jakiś opornik ale to totalna rzeźba mogąca się zakończyć pożarem. Brak oporności na ledach objawia się pojawieniem ww 7v. Wyjścia są tylko dwa, albo żarówki albo led z opornikiem. Wtedy bez błędów i śmiało podłączasz sterownie dziennych.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    RZESZÓW
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    STILO 1,8 16V
    Rocznik
    2004
    Ok poszukam takich. Dzięki za podpowiedzi.
    Ale mam jeszcze jedno pytanko. Jak to się dzieje ze na wyświetlaczu pokazuje mi błąd tylnych żarówek a po podpięciu kompa wyświetla się błąd spalonych żarówek ale z przodu.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    32
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet 140KM
    Rocznik
    6.2004
    To co pisałeś wcześniej - niższe napięcie występuje w układzie w czasie testowania, na podstawie prądu pobieranego przez odbiornik w przybliżeniu wyznacza jego rezystancję (z prostej zależności R=U/I). Jeśli jest poniżej ustalonej (np. dla przekaźnika) nie zostanie podane wyższe napięcie.
    Może w przypadku postojówek nie jest to najlepszy pomysł, ale w miejscach wewnątrz kabiny (ja to np. zrobiłem w bagażniku), można śmiało podpiąć taśmy led równolegle do żarówki - wtedy ona da odpowiednia "informację" dla przekaźnika o właściwej rezystancji, podane zostanie wyższe napięcie i wtedy też włączą się LEDy.
    Co do ogólnego Twojego pytania - nie robi się tak, że bezpośrednio manetka jest odpowiedzialna za aktywowanie poszczególnych odbiorników. Manetka wystawia sygnał, a całą czarną robotę robi komputer pokładowy. Ułatwia to diagnostykę, zmniejsza ilość kabli we wiązkach, a przy okazji untrudnia samodzielne dłubaniny przy samochodzie

  14. #13
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    we wtyczce od reflektorów na jednym pinie jest cały czas napięcie ( w momencie otwierania lub zamykania świecą kierunki ) sterowanie jest po "-" a skoro jest cały czas + to ledy będą żarzyć ( taki sam efekt mam w swojej cromie w lampce podsufitowej, po zamknięciu auta centralnym zamkiem "body odcina" napięcie na odbiorniki i ledy się nie żarzą)

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał danioi Zobacz post
    W ogóle idea ładowania żarówek led jest idiotyczna. Z rezystorem pobiera prądu tyle samo co zwykła, (...)
    Nie do końca to prawda. Do ''oszukania'' testera żarówek wystarczy takiego LED'a zewrzeć rezystorem 100Ω (mam na mysli postojowe żarówki o mocy 5W). A jak łatwo policzyć ze wzoru P=U2/R, co daje 144/100=1,44 W co daje moc równą 1,44W + moc LED'a nie szacuję na więcej jak 1W, to już jest oszczędność co najmniej 2,5W na żarówkę czyli 10W na cały samochód, co w skali roku skutkuje troszkę mniejszym zużyciem paliwa. Można by jeszcze zamienić żarówki H7 o mocy 55W każda na LED'y o podwyższonej jasności o mocy 20W (mam na myśli tak, jak sam zrobiłem - światła mijania) to daje zmniejszenie mocy o kolejne 70W świateł, które załączone są na okrągło. Czyli 80W można zaoszczędzić. 1h świecenia świateł, to już jest oszczędność 80Wh. Przy mocy silnika 90kW nie jest to wiele, ale zawsze coś. Nie wspomnę już o zmniejszeniu prądu płynącego przez i tak cienkie przewody (przy spadku mocy odbiornika prąd płynący przez przewody zasilające spada). Ja jednak na wymianę H7 ze zwykłych na LED zdecydowałem się wyłącznie dlatego, że dla mnie katastrofą jest wymiana żarówek w Stilo. Na LED'ach jeżdżę już blisko rok i nie dość, że świecą jaśniej niż żarówka, to nie walą ultrafioletem jak chiński ksenon i nie wypalają mi tak luster jak grzejące się halogeny.
    Cytat Napisał danioi Zobacz post
    mało tego za nią trzeba zdecydowanie więcej zapłacić. Także chyba tylko wizualnie lepiej to wygląda. Nie to żebym kogoś krytykował że używa tych żarówek. Podoba się to wstawiajcie
    Zapłacić może trzeba, ale rzadziej niż mając zwykłą żarówkę. Za pozycyjne płaciłem po 7,50PLN. A za LED z mocowaniem H7 z kompletem przetwornic zapłaciłem co prawda blisko 500PLN ale nie żałuję tego zakupu. Świecą dużo lepiej niż Chiński ksenon (i tak nie kupiłem tych na prawdę dużej mocy, bo bym musiał do każdego przeglądu zmieniać). A tak... Cieszę się światłem przed samochodem i z policją mam spokój i w przeglądzie facet nic się nie czepiał. Warte swojej ceny.
    Ostatnio edytowane przez 0prawca ; 10-12-2016 o 20:19

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał 0prawca Zobacz post
    A za LED z mocowaniem H7 z kompletem przetwornic zapłaciłem co prawda blisko 500PLN ale nie żałuję tego zakupu. Świecą dużo lepiej niż Chiński ksenon (i tak nie kupiłem tych na prawdę dużej mocy, bo bym musiał do każdego przeglądu zmieniać). A tak... Cieszę się światłem przed samochodem i z policją mam spokój i w przeglądzie facet nic się nie czepiał. Warte swojej ceny.
    Powiem ci że szkłem dupe ucierasz i jeszcze jesteś z tego dumny. To że masz lampy dobrze ustawione nie oznacza człowieku że nie oślepiasz innych kierowców....jest coś takiego jak widmo. Nie ważne czy HID czy LED, jedno i to samo chińskie badziewie. Za 500zł mam tyle kompletów żarówek że śmiało mogę stwierdzić że do końca żywota auta(ale to twoja kasa i robisz co chcesz). Już o aspekcie prawnym nie będę się rozpisywał...wystarczy że podczas wypadku/kolizji ktoś powie "oślepiałeś mnie", policja sprawdzi ci lampy i odkryje że siedzą tam chińskie Ledy z alledrogo bez jakiejkolwiek homologacji, wszystko leci na twoje konto a o pieniążkach z OC/AC możesz pomarzyć. Tak więc ja na twoim miejscu nie chwaliłbym się tym.
    Cytat Napisał 0prawca Zobacz post
    Ja jednak na wymianę H7 ze zwykłych na LED zdecydowałem się wyłącznie dlatego, że dla mnie katastrofą jest wymiana żarówek w Stilo.
    Codziennie wymieniasz te żarówki że tak płaczesz ?? jest problem z wymianą po stronie kierowcy ale to chyba nie problem by samemu np: wymienić raz na pół roku żarówkę za 10zł...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak lewych pozycji ( postojówki )
    Napisany przez micho71 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-11-2015, 08:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo led w wewnatrz

stilo postojowki

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl