Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    25
    Postów
    326
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115

    Pomocy! Komputer? Wiązka?

    Witam. Szukam w necie od czerwca i za cholerę nie mogę znaleźć. Przy moim aucie zgłupiało już czterech mechaników.


    Zaczynamy od silnika:

    1.9 JTD 8V 115 KM, przebieg 134 tys.

    A oto opis problemu:

    mam kompletnego "muła" do 2000-2200 obrotów/min. Wygląda to mniej-więcej standardowo jak przy padniętym przepływomierzu, albo zatkanym EGR. Zero przyspieszenia do 2200, potem coś tam lepiej i tak na każdym biegu.

    Powie ktoś - przepływomierz. I tak się nam zdawało , bo wskazania przepływki są za niskie w stosunku do desired air. Każdy mechanik, który się za to brał, zaczynał od wymiany przepływki na nową - oryginalną, o tym samym numerze... i co? i dupa blada. Nie to. Przekładaliśmy nawet identyczny przepływomierz z innego Stilo i dalej to samo. Żeby było lepiej, to moja przepływka działa w tym drugim Stilaku bez zarzutu. Kolejna rzecz - jak odepnę przepływkę, to auto jeździ dużo lepiej, ale za to lubi przykopcić i pali jak mały smok. Niby mielibyśmy już winowajcę, ale jednak nie to.

    Sprawdzono już overboost, grucha chodzi prawidłowo, turbina pracuje dobrze, EGR zaślepiony na stałe (bo to silnik 8V-z resztą takie kupiłem i jeździło dobrze, a teraz nie jeździ), dolot OK, czujnik ciśnienia doładowania czysty, wymienione filtry paliwa i powietrza, nawet jeden mechanik się zapędził i katalizator wyciął, sprawdzono także czy pasek rozrządu nie przeskoczył.
    Na nic się to wszystko zdało, Stilaczowi wciąż za mało.

    Jeden z mechaników wykrył, że na którymś pinie na wtyczce przepływki brakowało prądu (ponoć akurat w tym miejscu miał być) - podłubał, pogrzebał, znalazł, prąd przywrócił, ale to nie pomogło. orzekł, że to już musi być wina elektroniki, bo mechanicznie sprawne jest wszystko.

    zainwestowałem, kupiłem ELM 327, zainstalowałem darmowego FES, przejechałem się. i oto wyniki mojej przejażdżki.

    Ameryki nie odkryłem. Dalej wyszło, że wskazania przepływomierza są zaniżone.
    tylko tak:

    wolne obroty - jest ok, ale jak już wciskam gaz w podłogę, to od niskich obrotów wskazania w stosunku do desired są zaniżone już nawet czterokrotnie. powyżej 2300 - przepływomierz wskazuje 3 razy za mało (czyli 400 przy żądanym 1200), około 2700-3000 o ok 60% za mało.

    sygnał z przepływomierza (w Voltach) - to: MIN - 1,261 V i MAX - 3,891V nie mało coś? co może być tego przyczyną? Coś uwalone w kompie? w wiązce? zauważyłem, ze kable w silniku mają nieoryginalną izolację, a wtyczki do komputera pozabezpieczane są dodatkowo (nie wiem po co) plastikowymi opaskami zaciskowymi :/ Ostatnio to rozpiąłem i poczyściłem styki specjalnym preparatem, ale jak się łatwo domyślić - nic.

    Pomóżcie bo mnie szlag trafi...

    W załączniku logi z przebieżki.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 18-07-2012 o 13:54



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    27
    Postów
    7,369
    Auto
    Nuova Bravo 1.9 M-J
    ja miałem podobnie z bravo II. tyle ze ja wsparłem się na drzewku tyłem i mi strzeliła wiązka co biegnie w zderzaku. w tej wiązce był jakiś kabel chyba od czujnika temp spalin i wywalało właśnie przepływke a nie ten czujnik. może w stilo też coś jest z tyłu i dało ciała??

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    25
    Postów
    326
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Tylko właśnie komputer nie wywala żadnego błędu...

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    27
    Postów
    7,369
    Auto
    Nuova Bravo 1.9 M-J
    nie ma błędu ale przepływka chodzi nie tak?? kurcze dziwne.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    25
    Postów
    326
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    No właśnie zaniżanie wskazań przez przepływkę nie wywala błędu. Błąd wywala jak się ją odepnie. Poza tym, jak napisałem - przepływomierz jest sprawny. Tylko skąd te niskie wskazania?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,373
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    A czy w tym stilo który był dawcą na podstawkę podłączałeś kompa? Tam pokazuje większe wartości?
    Kolega w Alfie też tak ma (zaniżone wskazania w stosunku do wartości desired) a jest wszystko sprawne i działa.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    EGR zaślepiony na stałe (bo to silnik 8V-z resztą takie kupiłem i jeździło dobrze, a teraz nie jeździ)
    sprawdzales tą blaszkę? może sie przepaliła i zawaliło egr. a zdarza się że nie wywala błędu.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,373
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Fakt blaszka mogła się wypalić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    25
    Postów
    326
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Co do blaszki, to sprawa jest taka, że jeden z mechaników w Krakowie już demontował EGR, skończyło się na tym, że zdemontował, zajrzał do środka "wyczyścił" (czysty EGR?), i zmontował z powrotem. Przy okazji rozpieprzył mi kolektor przelewu, ale to już wymieniłem gdzie indziej, bo mu tego nie udowodnię. Jeśli by zauważył, że blaszka jest przepalona, to na pewno by mi o tym powiedział. Poza tym jest dość gruba...

    Co do sprawdzania przepływki na innym Stilo, to nie wiem jak z tymi wskazaniami komputera, bo to ten mechanik sprawdzał. Stwierdził, że tamto auto na mojej jeździ, a moje na tamtej nie jeździ i w odczytach na moim aucie nic się nie zmienia. Przedtem próbował z nowym przepływomierzem BOSCHA - to samo. Wymienił też w sklepie na inny nowy - żeby sprawdzić, czy przypadkiem tamten też nie był walnięty już jako nowy. No ale nic z tego. Ostatecznie rozłożył ręce i zapytał czy to auto ma jakieś tajemnice. I dał numer do swojego kolegi elektronika. Nie pojechałem tam ostatecznie, postanowiłem odwiedzić jeszcze jednego speca.

    Ten oto spec podłubał, pogrzebał, przywrócił prąd na jednym pinie we wtyczce (o czym pisałem we wcześniejszym poście), wziął jeszcze jedną przepływkę z jakiegoś rozbitego Stilo - dla pewności - i stwierdził że nic nie wskóra, trzeba do elektronika. Przynajmniej za ten czas badań, zabawy z autem i mojej upierdliwości nie wziął ani grosza. Umówił mnie za to do znajomego elektronika na jutro. Mamy podpiąć bliźniaczy komputer, żeby zobaczyć czy to tu leży pies pogrzebany.
    Jeśli nie tu, to auto zostaje u elektronika na następny tydzień i on się będzie z tym męczył.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,145
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A dolotu nie masz zapchanego? Intercooler ma przepływ lub chociaż było coś w tym kierunku robione, aby chociaż sprawdzić? A gdy wszystko jest spięte to auto nie kopci na czarno?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    sprobojcie jeszcze podmienic czujnik cisnienia doladowania, jesli nie pomoze podmianka kompa.
    Ostatnio edytowane przez pała ; 20-07-2012 o 12:18

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    280
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Czujnik doładowania to jedno ale może poszukiwania idą zupełnie nie w tę stronę co trzeba i dlatego nie ma efektów, może trzeba zrobić pełną diagnostyke silnika, sprawność turbiny, węże, dolot a dalej ciśnienia paliwa, wtryski, cylindry i zawory.
    Trochę tego jest i zgadywanie ale bez przyczyny auto nie zamula.
    Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    29
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    A może po prostu masz zatkany katalizator ....

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    25
    Postów
    326
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    @ miszko: gdy wszystko jest spięte, to nie kopci, bo nie ma czym. Z powodu niedomierzonego powietrza komputer zmniejsza dawkę paliwa, bo myśli, że ma za mało powietrza, żeby przepalić normalną dawkę.

    Dolot-sprawdzany, szczelny, kolektor ssący w porządku. Poza tym nie łączyłbym już tych dwóch rzeczy, bo-jak napisałem-po odpięciu wtyczki przepływomierza auto idzie zupełnie normalnie.

    @pała: Czujnik ciśnienia doładowania jest sprawny, to nie tu jest problem. Poza tym sam go jeszcze czyściłem, ale to nic nie dało. Oprócz tego jego wskazania są jak najbardziej poprawne.

    @Quler: Jak już napisałem - katalizatora już nie mam

    @petarda: turbina ładuje dokładnie tak jak chce FES. Węże szczelne, dolot również, ciśnienie wtrysku również poprawne. Jedyne nieprawidłowe wskazanie, to ten przepływomierz...

    No i tak: napisałem, że w zeszłą sobotę mieliśmy podmieniać komputer. Jednak elektronik walnął się z modelem i miał nie ten komputer co trzeba. W przyszłą sobotę powinienem mieć poprawny komputer. Napiszę co nam wyszło z tych eksperymentów.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    25
    Postów
    326
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Jako że problem dalej nie rozwiązany, to podbiję temat...

    Kolejna rzecz: Wymiana komputera nie pomogła. Zgłupiał kolejny spec.

    Macie jakieś pomysły?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. komputer
    Napisany przez essi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-03-2012, 13:47
  2. Komputer pokladowy
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-06-2011, 16:27
  3. komputer
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2010, 19:14
  4. Komputer
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-01-2009, 07:14
  5. Komputer pokładowy
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-12-2008, 15:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd 8v zamula 115km

fiat stilo wiazki

fiat stilo jtd wiazki

fiat stilo brakowalo duzo oleju

fiat stilo 1 9 jtd niskie wskazania temperatury

fiat stilo wskazania komputera

bład przepływki i ciśnienia paliwa

wskazania przepływomierza fiat stilo

1.9 jtd - zaniżone wskazania przepływomierza

1.9 jtd za niskie wskazanie przeplywomieza

czujnik ciśnienia egr jtd

jak odpiac wtyczke od kompa stilo

fiat 1.9 jtd zaniza

zbyt małe wskazania przeplywomierzazbyt małe wskazania przepływomierzaprzepływomierz FESstilo 1 9 zle wskazania przeplywomierzazłe wskazania komputer fiat bravo 1.9przepływomierz jak odpiąć czujnik stilostilo komputer silnika forumwiązka komputera stilozawór egr i wiązka przepalonawiazka od komputera fiat stilofiat stilo sposob na wariujacy komputerfiat stilo 19 jtd zanirzone obroty

Tagi dla tego tematu