Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    398
    Auto
    Stilo 1.9JTD

    Parowanie szyb w czasie jazdy i obieg zamknięty

    Rozpoczynam nowy temat o parowaniu szyb bo u mnie jest to nietypowe a opisane dotychczas przypadki nie pasują.
    Otóż u mnie szyby parują od niedawna, dokładnie w czasie jazdy, bez względu na to czy pada deszcz czy nadmuch jest zimny czy ciepły. Wygląda to jak po zamknięciu obiegu w zamknięty ale kiedy zatrzymuję się np w korku, szyby oczyszczają się, jadę dalej zaczynają parować.
    Nadmuch na maksa na przednią szybę a u góry na wysokości wstecznego biało na szybie.
    Na boczne szyby zastosowałem sprawdzony środek Shell, niestety tym razem nie pomaga. Zaparowanie jest tak silne że tylna mała szybka nie smarowana tym środkiem jest całkiem biała.
    Płynu nie ubywa, na dywaniki nie cieknie, próbowałem przyciskiem obiegu zamkniętego, kontrolka świeci się lub gaśnie a różnicy w nawiewie żadnej.
    Jutro zacznę grzebać ale nurtuje mnie dlaczego paruje w czasie jazdy a na postoju oczyszcza się. czy jest możliwe że klapka obiegu zamkniętego zamyka się i otwiera sama?
    Podciekanie deszczu też raczej odpada bo ostatnio jechałem bez deszczu i też parowało.
    Radźcie ludziska bo dziwnie to wygląda.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Może blokować się aktywator od klapki obiegu zamkniętego. W tym wieku to już może :-) niestety- usterka upierdliwa i ciężka, bo dostęp prawie żaden. Bez zdejmowania deski przykręcenie nowego aktywatora na wszystkie śruby praktycznie niemożliwe. Oby to nie był on

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie umiem odpowiedzieć dlaczego po zatrzymaniu efekt się cofa, ale generalnie w obiegu zamkniętym szyby zachodzą parą. Dobrą metodą jest włączenie sprężarki klimatyzacji, która działając osusza powietrze. W innym przypadku - bez klimy - to zostaje poruszanie się obiegiem otwartym. Co do tylnej szyby to polecam po prostu włączenie jej ogrzewania. To z pewnością spowoduje odparowanie wody.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    w co drugim markecie kupicie X-Rain. po co się męczyć

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    398
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Zanurkowałem i trochę wyjaśniłem.
    Z niewiadomych przyczyn klapka obiegu zamkniętego jest otwarta kiedy kontrolka nad klawiszem nie świeci, wciśniecie klawisza włącza kontrolkę i zamyka klapkę czyli chyba odwrotnie niż powinno, przynajmniej porównując sygnalizację grzania szyby.
    Przeglądałem w MES/ FES ale nie znalazłem żadnej opcji.
    Jakim interfejsem łączycie się do centralki klimatyzacji ?
    I ostatni problem jaki znalazłem.
    Od strony kierowcy obok silniczka klapki obiegu jest u mnie otwór przez który dmucha "lewe" powietrze, po włączeniu wentylatora dmuchało tym otworem i przez klapkę obiegu zamkniętego, po zasłonięciu kawałkiem pianki wróciło do normy czyli przez klapkę zasysa i dmucha ładnie mocno kratkami.
    Pozostaje pytanie co tam być powinno, w ePer nie jest pokazane.
    Kiedyś znalazłem jakąś gumową zaślepkę na podłodze i schowałem nie wiedząc skąd się wzięła, być może to z tego miejsca.
    Poniżej wstawiam foty, co u Was jest w tym miejscu?

    nagrzewnica stilo.jpgmoja nagrzewnica 1.jpgmoja nagrzewnica 2.jpg
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2013
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    43
    Postów
    16
    Auto
    Stilo 1.9 115 jtd MW
    Rocznik
    2003
    Na rysunku panela masz ikonkę zamknięty obieg , wiec kiedy tak jest to świeci kontrolka .
    Mi parowały szyby jak miałem zapchany odpływ klimy , woda w autku była ale pod dywanikami.
    Sprawdź u siebie czy tam Ci woda nie stoi .
    Ostatnio edytowane przez seba39 ; 25-11-2014 o 23:12

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Chojnice
    Postów
    146
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    02.2002
    I mnie też po włączeniu obieg zamknięty wszystkie szyby parują jak szalone. Niestety moja wiedza i doświadczenie nie pozwalają mi rozebrać wszystkiego na kawałki pozostaje nie używać tej opcji

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał jezollo Zobacz post
    I mnie też po włączeniu obieg zamknięty wszystkie szyby parują jak szalone.
    To jest normalne. Dlatego w autach z klimatyzacją po włączeniu obiegu zamknięte uruchamia się sprężarka klimatyzacji. Jeżeli jej nie mamy to trzeba się posiłkować ciepłym nadmuchem i podgrzewaniem szyby.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    398
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Jeśli w aucie nie ma klimy to nie włącza się obiegu zamkniętego bo to zawsze doprowadza do parowania szyb.
    Już wiem że u mnie brakuje zaślepki która kiedyś latem wypadła i przepadła.
    Jest z nią problem bo serwisy Fiata moga sprowadzić z Bielska ale opakowanie 5 szt za 75 zeta. Ja nie potrzebuję 5 zaślepek a w serwisie nie chcą 4 odkładać na półkę, pat i bezsens.
    Jeśli ktoś z Was szanowni forumowicze ma okazję odsprzedać taką zaślepkę to chętnie kupię.
    W rysunkach ePer nie znalazłem tej zaślepki ale w serwisówkach Fiata jest to zaślepka opisana jako nr 13 na fotce poniżej, owalna ok 30/60 mm z czterema wystającymi zaczepami.
    nagrzewnica 3.jpg
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]


 

Podobne tematy

  1. Fiat bravo 19.jtd Parowanie szyb
    Napisany przez gubi666 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-11-2013, 18:25
  2. podłokietnik i parowanie szyb bravo.
    Napisany przez rom3o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 21-11-2012, 07:31
  3. Nadmierne Parowanie szyb tylnych
    Napisany przez Drago157 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-12-2011, 19:40
  4. [ogrzewanie] Obieg zamknięty
    Napisany przez Klajster na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2010, 21:14
  5. Obieg zamknięty powietrza w kabinie
    Napisany przez rosearcana na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-07-2009, 12:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

parowanie szyb obieg otwarty czy zamkniety

stilo parujace szyby

obieg zamkniety fiat stilo

stilo paruj

stilo paruja szyby w deszczu

stilo parujace szyby podczas deszczu

czemu paruje w fiacie stilo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl