Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2010
    Skąd
    NYSA
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.9JTD 59kW

    [osprzęt silnika] szaprie przy odpalaniu i ruszaniu

    Witam wszystkich
    Auto o którym piszę to: Stilo 1.9JTD 80KM 2003r 3D
    Przed napisaniem tego postu przeczepałem wiele tematów które mogły pasować do moich problemów ze stilonem ale żaden zbytnio nie pasuje.
    Sytuacja przedstawia się to następująco:
    1.Przy zapalaniu czuć jak szarpie całym autem.Jak odpali już jest wszystko w normie-nic nie wpada w rezonans i niczym nie czepie.Byłem w ASO Fiata w Nysie, zmienili mi poduszkę skrzyni i jakieś cięgno ale to problemu nie rozwiązało. Nie che mi się do nich więcej już jeździć bo to zwykłe tumany i naciągacze. Od razu dodam, że wykluczyli koło dwumasowe.
    2.Drugi problem to zacinające się biegi. najczęściej z 4 na 3 - objaw jest taki, że nie mogę wybić biegu.Rzadziej, ale zdarza się, że także problem jest z wybiciem 1 na 2 i 2 na 3. Wysprzęgle parę razy i jest OK. O dziwo nie jest to regularne, pojeżdżę czasami 2 tygodnie i nic się nie dzieje. Zauważyłem że najgorzej jest gdy pada deszcz i jest wilgotno, wtedy dzieje się to nagminnie.
    W tym samym ASO sprawdzili mi wysprzęglik i pompkę pod pedałem - wg nich są OK.
    jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    jak mocne sa te drgania? to ze zatelepie troche to raczej normalne. ale jesli w.g ciebie sa zbyt intensywne to jesli wykluczyli dwumas to moze sprawdz pozostale poduszki? jak ci wymienili poduche skrzyni i łapę to zostaje jeszcze jedna poducha silnika i identyczna łapa. napoczatku spradz to! lepiej zaczac ewentualne naprawy od yanszych rzeczy
    o co chodzi z tym szarpaniem przy ruszaniu ? rozumiem ze filtry pozmieniane? masz to tylko na poczatku czy na kaZdym biegu przy niskich obrotach?

    co do wybicia biegu. teoretycznie wybic bieg powinienes moc nawet bez naciskania sprzegła! masz problem tylko z wybiciem biegu, czy moze tez z zapieciem kolejnego? aso wykluczylo zużycie tarczy sprzegła?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D

    Re: szaprie przy odpalaniu i ruszaniu

    Cytat Napisał kami667
    Witam wszystkich
    Auto o którym piszę to: Stilo 1.9JTD 80KM 2003r 3D
    Przed napisaniem tego postu przeczepałem wiele tematów które mogły pasować do moich problemów ze stilonem ale żaden zbytnio nie pasuje.
    Sytuacja przedstawia się to następująco:
    1.Przy zapalaniu czuć jak szarpie całym autem.Jak odpali już jest wszystko w normie-nic nie wpada w rezonans i niczym nie czepie.Byłem w ASO Fiata w Nysie, zmienili mi poduszkę skrzyni i jakieś cięgno ale to problemu nie rozwiązało. Nie che mi się do nich więcej już jeździć bo to zwykłe tumany i naciągacze. Od razu dodam, że wykluczyli koło dwumasowe.
    2.Drugi problem to zacinające się biegi. najczęściej z 4 na 3 - objaw jest taki, że nie mogę wybić biegu.Rzadziej, ale zdarza się, że także problem jest z wybiciem 1 na 2 i 2 na 3. Wysprzęgle parę razy i jest OK. O dziwo nie jest to regularne, pojeżdżę czasami 2 tygodnie i nic się nie dzieje. Zauważyłem że najgorzej jest gdy pada deszcz i jest wilgotno, wtedy dzieje się to nagminnie.
    W tym samym ASO sprawdzili mi wysprzęglik i pompkę pod pedałem - wg nich są OK.
    jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać.
    Olej w skrzyni biegów sprawdzałeś? Może są przecieki. Ja zacząłbym raczej od tego.
    Swoją drogą jeśli ASO nie pomogło to nie odpuszczaj, powinni zwrócić kasę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2010
    Skąd
    NYSA
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.9JTD 59kW

    Re: szaprie przy odpalaniu i ruszaniu

    Cytat Napisał Gborowik
    Cytat Napisał kami667
    Witam wszystkich
    Auto o którym piszę to: Stilo 1.9JTD 80KM 2003r 3D
    Przed napisaniem tego postu przeczepałem wiele tematów które mogły pasować do moich problemów ze stilonem ale żaden zbytnio nie pasuje.
    Sytuacja przedstawia się to następująco:
    1.Przy zapalaniu czuć jak szarpie całym autem.Jak odpali już jest wszystko w normie-nic nie wpada w rezonans i niczym nie czepie.Byłem w ASO Fiata w Nysie, zmienili mi poduszkę skrzyni i jakieś cięgno ale to problemu nie rozwiązało. Nie che mi się do nich więcej już jeździć bo to zwykłe tumany i naciągacze. Od razu dodam, że wykluczyli koło dwumasowe.
    2.Drugi problem to zacinające się biegi. najczęściej z 4 na 3 - objaw jest taki, że nie mogę wybić biegu.Rzadziej, ale zdarza się, że także problem jest z wybiciem 1 na 2 i 2 na 3. Wysprzęgle parę razy i jest OK. O dziwo nie jest to regularne, pojeżdżę czasami 2 tygodnie i nic się nie dzieje. Zauważyłem że najgorzej jest gdy pada deszcz i jest wilgotno, wtedy dzieje się to nagminnie.
    W tym samym ASO sprawdzili mi wysprzęglik i pompkę pod pedałem - wg nich są OK.
    jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać.
    Olej w skrzyni biegów sprawdzałeś? Może są przecieki. Ja zacząłbym raczej od tego.
    Swoją drogą jeśli ASO nie pomogło to nie odpuszczaj, powinni zwrócić kasę.
    W ASO sprawdzili stan oleju w skrzyni i jest w normie. Żadnych wycieków nie ma, skrzynie jak to oni powiedzieli "poci się" i to normalne.

    [size=2][ Dodano: 2010-06-23, 14:24 ][/size]
    Cytat Napisał pała
    jak mocne sa te drgania? to ze zatelepie troche to raczej normalne. ale jesli w.g ciebie sa zbyt intensywne to jesli wykluczyli dwumas to moze sprawdz pozostale poduszki? jak ci wymienili poduche skrzyni i łapę to zostaje jeszcze jedna poducha silnika i identyczna łapa. napoczatku spradz to! lepiej zaczac ewentualne naprawy od yanszych rzeczy
    o co chodzi z tym szarpaniem przy ruszaniu ? rozumiem ze filtry pozmieniane? masz to tylko na poczatku czy na kaZdym biegu przy niskich obrotach?

    co do wybicia biegu. teoretycznie wybic bieg powinienes moc nawet bez naciskania sprzegła! masz problem tylko z wybiciem biegu, czy moze tez z zapieciem kolejnego? aso wykluczylo zużycie tarczy sprzegła?
    1.Drganie przy odpalaniu jest tak mocne że fotel pasażera rwie się do przodu. w czasie jazdy minimalne drgania są też na przedniej szybie-widać to na lusterku lub nawigacji które drżą.
    Zużycia tarczy nie wykluczyli ale jak zaciągnęli ręczny i próbowali ruszyć to sprzęgło nie ślizgało się.
    Może tam są jakieś elementy które mogą być zużyte np sprężynki czy jakieś łożysko??
    2.Jeśli chodzi o szarpanie sprawa wygląda następująco: jak jadę na półsprzęgle na wstecznym i zbliżam się już do całkowitego odpuszczenia pedału autem zaczyna szarpać. Jak już całkiem odpuszcze to jest normalnie. Podobny problem jest na 1 biegu tylko szarpanie jest o wiele mniejsze.
    3.U mnie wybić bieg bez sprzęgła to się raczej nie da. Problem jest tylko z wybiciem biegu, wbicie jest bezproblemowe. Przy takiej pogodzie jak dziś tj. +22stopnie problemu z biegami nie mam. Myślałem, że to może synchronizatory ale to by raczej nie zależało od pogodny i działo się cały czas.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    #1. na 1biegu tez rwie do przodu? lub na wstecznym do tyłu ? przy naciśniętym sprzęgle oczywiście
    czy nawet na jałowym to czuć?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2010
    Skąd
    NYSA
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.9JTD 59kW
    Cytat Napisał pała
    #1. na 1biegu tez rwie do przodu? lub na wstecznym do tyłu ? przy naciśniętym sprzęgle oczywiście
    czy nawet na jałowym to czuć?
    Na 1 biegu też rwie ale jest to dla mnie do przyjęcia ale wsteczny jest porażka. na jałowym biegu wszystko jest ok

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    jesli podczas odpalania ci tak szarpie na wcisnietym sprzegle to ja stawialbym na szprzeglo,chociaz moze i skrzynia sie sypie, nie wiem ;/

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    bydgoszcz
    Postów
    84
    Auto
    Stilo
    prawdopodobnie koło pasowe jest do wymiany i stąd te drgania. Na forum nikt Ci auta nie naprawi i konieczna będzie wizyta u mechanika, jeżeli poduszka to zwłaszcza przy ruszaniu do przodu lub tyłu by się tłukło. Jak kolo pasowe będzie potrzebne pisz na PW

  10. #9
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Granica
    Wiek
    35
    Postów
    704
    Auto
    Stilo Active Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    ja bym stawiał na sprzęgło
    Stilo W P R

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    czyli tak jak koleddzy pisza. jedz do zaufanego mechanika to ze aso cos mowi wcale nie znaczy ze mowi dobrze! nie jeden sie na tym przejechał!
    sprawdz tak jak jaco mowi kolo pasowe, pozniej przejdz do sprzegła.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2010
    Skąd
    NYSA
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.9JTD 59kW
    Właśnie wróciłem od mechanika, którego polecił mi znajomy. Okazało się, że pracuje w ASO Fiata w Nysie Od razu inna gadka był z nim niż w cztery oczy niż przez ich kierownika nadzorującego.
    Przejechał się, osłuchał pomacał i już wie, że sprzęgło do wymiany.
    Na necie znalazłem http://allegro.pl/item1079869052_now...o_1_9_jtd.html
    Jutro je kupię i w przyszłym tygodniu wymiana.
    Dam znać jaki będzie efekt po wymianie(jestem dobrej myśli).

  13. #12
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Granica
    Wiek
    35
    Postów
    704
    Auto
    Stilo Active Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    kami667, to sprzeglo do stilo 80 konnego ..... ty takiego masz?
    Stilo W P R

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2010
    Skąd
    NYSA
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.9JTD 59kW
    Tak, stety niestety mam silnik z 80 kucykami. Na więcej nie było mnie stać <lol2>

    [size=2][ Dodano: 2010-06-28, 15:07 ][/size]
    Wracam do tematu:
    Dziś miałem oddać auta na ściągnięcie sprzęgła. Załatwiałem sobie transport z powrotem i zgadałem się z kumplem co dolega mojemu stilonowi. Powiedział mi, że miał podobny problem w swoim VW Polo. Też miał sprzęgło hydrauliczne. Wymienił komplet sprzęgła i to nie pomogło. Okazało się, że zważony był wysprzęglik mimo iż nie było żadnych wycieków.
    Przyznam się, że zabił mi klina. Zadzwoniłem do firmy w której załatwiałem sprzęgło żeby na razie nie wysyłali.
    Dostałem numer do jego mechanika. Gość powiedział, że przerabiał parę takich przypadków. Zapytał czy miałem zmienianą pompkę pod pedałem-potwierdziłem, a on był zdziwiony jak mu powiedziałem, że wtedy nie wymienili mi wysprzęglika. Wg niego powinno się wymienić obie rzeczy jeśli jedna z nich zdechnie, bo ściśle ze sobą współpracują. Umówiłem się na środę, niech to sprawdzi. Wolę dmuchać na zimne i nie zaryzykuje wymiany sprzęgła zwłaszcza, że przy tej pogodzie co teraz jest problem ze zmianą biegów praktycznie nie występuje. Wsteczny bieg jakoś przeboleję.

    [size=2][ Dodano: 2010-07-08, 19:15 ][/size]
    Długo nic się nie działo ale wczoraj w końcu ściągnęli mi sprzęgło. Widok taki jak się spodziewałem. Tarcza zużyta całkowicie(wrzucę później zdjęcia), docisk nie najgorzej ale też do wymiany dla świętego spokoju. Koło dwumasowe uwalone trochę z oleju-olej jakby wciekł od strony silnika przez śruby które nie były uszczelnione. Na szczęście mechanik stwierdził, że wg niego nie ma sensu zmieniać dwumasa bo jest w porządku(spodziewał się, że będą jakieś luzy ale sam był zaskoczony jego stanem). Zaniepokoił mnie ten olej na dwumasie ale podobno to przez brak uszczelniaczy na śrubach i jak to będą składać to uszczelnią i nie powinno się to powtórzyć.
    Zamówiłem sprzęgło Valeo, koszt 450zł(przepłacam trochę bo na necie można wyrwać za 360zł + przesyła 45zł kurier) ale może na piątek będzie auto gotowe.
    jaki będzie efekt czas pokaże.

    [size=2][ Dodano: 2010-07-13, 21:03 ][/size]
    Dziś w końcu odebrałem auto.
    Efekt jest uderzający: przy zapalaniu nic nie szarpie, ruszanie czy to do przodu czy do tyłu to przyjemność. Auto jakby odżyło
    Temat uważam za zakończony.
    Dzięki wszystkim za pomoc.


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 23:15
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 15:51
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 22:13
  5. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo szarpie przy ruszaniu

szarpanie przy ruszaniu fiat stilo

fiat stilo szarpie na wstecznym1.9 jtd silnik telepie zapalaniupseicento przy odpalaniu szarpie autemfiat stilo szarpie odpalaniusilnik szarpie przy odpalaniu gdy nie wcisniete sprzeglojtd trzesie przy odpalaniukolo pasowe dwumasowesilnik drga przy odpalaniuStilo trzesie przy ruszaniustilo szarpie na wstecznympunto ii odpalanie szarpaniebravo telepanie przy odpalaniuszarpie przy odpalaniu puntoczy dwumas czesie przy odpalaniustilo 2 4 szarpie przy ruszaniurzuca silnikiem przy odpalaniu vw polo1.9 jtd szarpanie przy odpalaniu w czasie odpalania drganie pod fotelempunto szarpie przy odpalaniu z biegu
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl