Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2011
    Skąd
    Ostów Wielkopolski
    Wiek
    46
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Stilo

    Objawy uszkodzenia wysprzęglika

    Pytanie jak w tytule. Czy ktoś wymieniał uszkodzony wysprzęglik, przy jakim przebiegu/roczniku i czym objawiała się jego usterka.
    Od blisko 3 miesięcy nie mogę się uporać z zapowietrzaniem sprzęgła. Podejrzewałem pompę, którą wymieniłem, następnie okazało się że zerwany był oring przy odpowietrzniku i kiedy już myślałem że trafiłem w 10 - objawy powróciły. Bronię się przed myślą, że to wysprzęglik, bo wiadomo z czym wiąże się jego wymiana.....
    Samo sprzęgło pracuje cicho i płynnie.

    Stilo MultiJet 8V 120KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2009
    Skąd
    ostrowiec św
    Wiek
    37
    Postów
    99
    Auto
    Marea 2.0 20v HLX, renault espace 2,0, fiat tipo 1,6
    Jeżeli miałeś problemy z cieknącą pompą to niestety syf który był w niej przedostał się do wysprzęglika powodując jego niszczenie. U mnie - fakt faktem w marea 2,0- na początku ciężko wchodziły biegi, później żeby wbić bieg musiałem pompować 2x sprzęgłem, a potem je straciłem gdyż płyn lał się bokami. Auto jest z 98' przebieg wtedy 130tyś (chyba?)wysprzęglik był oryginalny boscha. jeśli nie wymieniłeś płynu po wymianie pompy to mogło się stać tak jak pisałem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2011
    Skąd
    Ostów Wielkopolski
    Wiek
    46
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Stilo
    Pompa nie ciekła, wymieniłem bo na nią padło pierwsze podejrzenie, płyn jaki wydobywał się przy pierwszym odpowietrzaniu jeszcze przed jej wymianą był stary i zabrudzony.
    Podczas jazdy następuje zapowietrzanie tzn. pedał miękninie i sprzęgło "bierze" coraz niżej. Podpompowanie pedałem pomaga na krótko, z każdym kilometrem na coraz krócej. Po odpowietrzeniu pedał "bierze" znowu od samej góry. Poziom płynu bez zmian.
    Problemem w tym modelu jest to, że wysprzęglik zabudowany jest w skrzyni biegów i praca z jego wymianą to jak wymiana sprzęgła. A jak już się silnik rozdzieli to szkoda przy takim nakładzie pracy zostawiać stare sprzęgło, tym bardziej w aucie z większym przebiegiem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Witam

    Też miałem problem z pedałem sprzęgła. U mnie podejrzenie na początku padło na pompę ponieważ się "pociła". Po wymianie przez chwilę było ok aż znów zapadł mi się pedał. Jeszcze jakoś się podniósł ale ogólnie były z nim ciągle jakieś problemy. Ponieważ auto miało ok 180k km postanowiłem że trzeba będzie się przyglądnąć wysprzęglikowi. Okazało się że był w opłakanym stanie. Co do sprzęgła to było od nowości, więc z racji ilości przejechanych km również prosiło się o wymianę.
    Gdybym miał pieniądze to przy okazji wymieniłbym również dwumas ale jednorazowo to zbyt duży wydatek.


 

Podobne tematy

  1. dziwne objawy
    Napisany przez rayders na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-03-2015, 11:36
  2. Dziwne objawy i brak mocy
    Napisany przez slath na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 12-04-2011, 16:49
  3. Dziwne objawy na sprzegle.
    Napisany przez Sm0kus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-05-2010, 19:30
  4. Uszkodzenia lakieru
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-03-2010, 07:19
  5. nagłe gaśnięcia i dziwne objawy
    Napisany przez Kerkion na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-07-2009, 22:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

objawy uszkodzonego wysprzeglika

zepsuty wysprzeglik objawy

wysprzeglik objawyawaria wysprzeglika objawyobjawy uszkodzonej pompy sprzeglauszkodzony wysprzeglik objawy