Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Jestem w trakcie składania tego do kupy, szczerze mówiąc jestem miło zaskoczony bo jak na razie wszystko pasuje i nie zostały mi żadne śrubki Mam teraz mały problem z podłączeniem przewodów nagrzewnicy ale myślę że uda mi się jakość to rozwiązać. Jeśli miał bym znów stanąć przed wyborem rozbierać czy nie, podjął bym tę samą decyzję Robota naprawdę przyjemna A co do parownika to nie znalazłem jakiejś widocznej nieszczelności... choć wydaje mi się że mogło to być jakieś mikro uszkodzenie, niestety tego się nigdy nie dowiem
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    33
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Kolego daj znac czy to było to bo ja bym zaczął od sprawdzenia chłodnicy(parownika) ale tego na zewnątrz.Szczerze watpię żeby ten w nagrzewnicy padł.

    U mnie była przetarta rurka przy mocowaniu zapłaciłem w firmie regenerującej chłodnice 30zł i wstawili nową rurkę. W serwisie za chłodnicę z wyminą 500zł zaspiewali. I tak juz 3 lata śmiga.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Dobra to teraz czas na małe podsumowanie. Całą operacja zajęła mi 6 dni, 4 na rozebranie i 2 na poskładanie. Trochę to trwało ale miałem tylko na to czas po pracy, ogólnie operacja zajęła 10 - 12h. Teraz już wszystko jest poskładane i nabite, na razie śmiga zobaczymy jak długo. Co do postu użytkownika "krzachu" to w zupełności się z Tobą zgodzę (niestety) też mi się wydaje że parownik nie jest przyczyną ulatniania się gazu, zobaczymy za tydzień lub dwa jak się sprawy mają, na pewno dam znać. No ale teraz przejdę do technicznych aspektów rozbiórki, czyli błędy jakie popełniłem.

    1. Największym błędem podczas rozbiórki było moje usilne dążenie do oddzielenia obudowy podzespołów klimatyzacji i ogrzewania od konstrukcji wsporczej deski. By wyjąć bezproblemowo całość należy:
    Odpiąć 4 przewody (2 klima i 2 woda do nagrzewnicy) w komorze silnika:
    PICT0719.JPG
    Następnie odkręcić wszystkie śruby mocujące konstrukcje wsporczą od nadwozia (z tego co pamiętam 2 torxy 2 imbusy na podszybiu, i dwa wsporniki każdy po 2 śruby) potem odpinamy wtyczki i możemy wszystko spokojnie wyjąć, po wyjęciu wygląda to tak:
    PICT0765.JPG

    2. Dużo czasu straciłem na próbie podpięcia z powrotem przewodów doprowadzających wodę do nagrzewnicy. Okazuje się że "inżynierowie" fiata zastosowali rewelacyjne rozwiązanie jakim są szybkozłączki, działające oto na takiej zasadzie:
    Untitled.png
    Żadną siłą nie da się ich zapiąć... zasięgnąłem rady dwóch mechaników, zrobiłem specjalne narzędzie w formie dwóch blach z otworami skręcanych śrubami... niestety nic nie to nie dało, wszystko się wykrzywiało i odginało ale na swoje miejsce żadną siłą wskoczyć nie chciało (dobry rym mi wyszedł ). Więc w ramach desperacji postanowiłem wszystko poskładać za pomocą cybantów. By to zrobić należało odciąć szybkozłączki, na aluminiowe przewody nasunąć odcinek gumowego przewodu który robił za dystans (po odcięciu szybkozłączki przewód gumowy doprowadzający wodę ma dużo większą średnice niż ten aluminiowy przez co nie dało się tego zrobić bezpośrednio) potem skręcamy cybantami i mamy eleganckie nowe połączenie.

    3. I ostatnia moja rada dla osób które chcą się tego podjąć, róbcie mnóstwo zdjęć, każdej śrubce i każdemu kabelkowi by potem nie mieć problemów z poskładaniem.

    Mam nadzieję że kiedyś komuś się przyda moja relacja))
    Ostatnio edytowane przez jayoz ; 20-07-2014 o 13:30
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Postów
    25
    Auto
    Lancia Thesis 2,4jtd 150KM; Lancia Lybra 2,4jtd 140KM
    Rocznik
    2002; 2001
    Oj, nawet nie wiesz jak bardzo sie przyda. Co ze zlozeniem deski? Nie skrzypi?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Nie, wszystko spasowało i jest cichutko
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Postów
    25
    Auto
    Lancia Thesis 2,4jtd 150KM; Lancia Lybra 2,4jtd 140KM
    Rocznik
    2002; 2001
    Cytat Napisał jayoz Zobacz post
    Nie, wszystko spasowało i jest cichutko
    Pytam, bo:
    -szacun za to co zrobiłeś i udokumentowałeś,
    -złożyłeś i działa - szacun
    -czeka mnie to samo, ale nie z parownikiem klimy a z nagrzewnicą. Tak czy siak, muszę się do niej tak samo skomplikowanie dostać. Przetarłeś szlak. A co z uszczelkami - skąd? Czy były razem z parownikiem?
    Pozdrawiam
    Jan

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Waw
    Postów
    34
    Auto
    Panda 1.3
    Rocznik
    2003
    No kolega gratuluje, kiedyś miałem podobny problem ale oddałem samochód do mechanika... który oskubal ze wszystkich pieniedzy.
    Najlepsza rada: :]
    Cytat Napisał krzachu Zobacz post
    3. I ostatnia moja rada dla osób które chcą się tego podjąć, róbcie mnóstwo zdjęć, każdej śrubce i każdemu kabelkowi by potem nie mieć problemów z poskładaniem.
    :]

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Jjash Zobacz post
    -czeka mnie to samo, ale nie z parownikiem klimy a z nagrzewnicą. Tak czy siak, muszę się do niej tak samo skomplikowanie dostać. Przetarłeś szlak. A co z uszczelkami - skąd? Czy były razem z parownikiem?
    Tak uszczelki były razem z parownikiem, ale z tego powodu, że parownik był używany postanowiłem w zaprzyjaźnionym serwisie zakosić parę oringów i wstawiłem nowe. (oringi z klimi to nie normalne czarne oringi, są wykonane z innego rodzaju gumy, mają kolor jak wymiociny)

    A co do nagrzewnicy mam do Ciebie dobrą wiadomość, nagrzewnice da się wyjąć nie wyciągając całej obudowy.
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2014
    Skąd
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    2
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    05.2003
    Witam !

    Jestem pod wrażeniem solidnie wykonanej pełnego zaangażowania pracy i profesjonalnie wykonanej dokumentacji.
    Od nie dawna jestem posiadaczem Stilo 1,9 JTD.
    Podczas upalnych dni i włączonej non-stop klimatyzacji z przerażeniem zobaczyłem pod wycieraczką po stronie pasażera kałuże wody.
    Po krótkim dochodzeniu zlokalizowałem wyciek. Kapało z modułu nagrzewnicy klimatyzacji od strony filtra kabinowego. (moduł ten został zdemontowany przez Ciebie)
    Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że woda którą znalazłem na wycieraczce jest pozostałością po skropleniu się w nagrzewnicy klimatyzacji.
    Powinna ona spłynąć rurką na zewnątrz auta, może jest zapchana i stąd wyciek do wnętrza.
    W internecie nie znalazłem informacji gdzie szukać tej rurki, może jest zapchana.
    Dlatego mam pytanie do Ciebie,
    Czy podczas demontażu poszczególnych elementów samochodu nie Natrafiłeś na rurkę odprowadzającą skropliny ? gdzie jej szukać ?
    Będę bardzo wdzięczny za informację w tej sprawie.

    Pozdrawiam

    Nowy klubowicz "Nowe Stilo"

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Jak zdemontujesz prawy boczek to szukaj gumowego węża co jest zgięty o kąt 90 stopni. Wychodzi z skraplacza i zakręca ku podłodze.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Potwierdzam, prawdopodobnie wąż spadł albo jest dziurawy.
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2014
    Skąd
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    2
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    05.2003
    Witam!
    Dziękuję za podpowiedź.
    Okazało się, że kątowy wężyk, oraz górna rurka ze skraplacza była zapchana jakimiś śmieciami.
    Po włożeniu kawałka drutu wyciekło resztę wody.
    Niestety musiałem zdemontować fotel pasażera, tylne siedzenia i dostać się do maty wygłuszającej pod tapicerką.
    Woda która wysiekła przez filtr zgromadziła się pod nogami tylnego pasażera i był jej tak dużo że można ją wkręcać.
    Teraz mata suszy się na balkonie. Jak wyschnie (za 2 dni) czeka mnie montaż.
    Przez taką duperelę, tyle roboty.
    Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    "Nowe Stilo"

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2012
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    3
    Auto
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Witam
    to ja mam pytanie o obieg zamknięty.
    Jak włączę przycisk obiegu zamkniętego to chyba nic się nie dzieje, nie słychać żeby klima ciągnęła powietrze z wnętrza kabiny.
    Jak to sprawdzić???? Którędy klima zasysa powietrze przy włączonym obiegu zamkniętym???

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Z tego co pamiętam to gdzieś od dołu bierze powietrze. Raczej tego nie sprawdzisz chyba że zdejmiesz plastikowe osłony i zobaczysz czy serwa się poruszają przy przełączeniu na obieg wewnętrzny.
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    42
    Postów
    9
    Auto
    Stilo MW 1.9 MJTD 8V
    Rocznik
    10.2005
    Bardzo dobry widok na klapki obiegu zamkniętego (z pomocą lusterka i latarki) jest po wyjęciu wentylatora nawiewu w kabinie. Robota na 15 minut, pod warunkiem że mamy klucz nasadowy 5,5.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. parownik klimatyzacji bravo 1.2
    Napisany przez morski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 22-05-2013, 14:55
  2. Nieszczelny przewód od wspomagania
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 24-08-2011, 11:43
  3. Nieszczelny przewód olejowy
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2010, 15:18
  4. Nieszczelny układ doladowania
    Napisany przez pepej na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-07-2010, 23:48
  5. Parownik Wymiana.
    Napisany przez alex82 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-02-2010, 19:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

demontaz parownika stilo

nieszczelny parownik klimatyzacji

klimatyzacja lancia lybra skraplacz

wymiana parownika cena

klimatyzacja fiat stilo niesczelna

usZkodzony skraplacz klimatyzacji stilo

fiat stilo 1.9 jtd koszt naprawy klimatyzacjiwymiana parownika klimatyzacjicenawymianyparownikawklimiewymiana parownika klimatyzacji cenawymiana osuszacza klimatyzacji fiat stilojak wyciagnac osuszacz stilojak wyjac parownik alfa 159uszkodzenie parownika alfa 159jak wymontowac parownik alfa 159ile kosztuje wymiana parownika klimatyzacjiwymiana parownika klimatyzacji kosztGDZIE ZNAJDUJE SIE NAGRZEWNICA W FIACIE STILO 1.9najtrzeszsze nieszxzelnosci kimatyzacji stilo 1.9 jtdparownik klimy fiat stilo jtdwymiana parownika

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl