Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2011
    Skąd
    Września
    Wiek
    32
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V 103KM

    Lightbulb Nierówna praca na wolnych obrotach (stilo 1.6 16V)

    Witam
    Mam mały problem z którym się borykam już od jakiegoś czasu.
    Bieg jałowy jest nierówny na tyle, że czuć bujanie się silnika w samochodzie. Puki silnik jest zimny drgania są znacznie mniejsze, jak się rozgrzewa czuć je bardziej, czasami ma tak że jest trochę lepiej bez większego powodu.

    Poniżej jest filmik jak zachowuje się tłumik (takie jakby przerywania zapłonu) i dokument CSV z Fiat Ecu Scan.

    Fiat Stilo 1.6 16V problem - YouTube
    http://fasol_1.w.interii.pl/FESExp_1...016V_File6.csv

    Zastanawiają mnie duże wartości wyprzenia zapłonu które mają wartość czterocyfrową (która występuje w momencie przerywania które widać na filmiku). Gdzieś znalazłem na forum przypadek taki że przetarty był przewód czujnika wału i on dawał dodatkowe sygnały i centralka dawała takie duże wartości.
    Co wiem na pewno to że bujanie się silnika jest spowodowane przez mocno pływające wyprzedzenie zapłonu które potrafi zmienić wartość kąta od 0stopni do 18 stopni (na biegu jałowym), chyba że wyprzedzenie pływa przez bujanie się silnika.. W każdym razie kalkulowane wyprzedzenie jest stałe i wynosi 4,8 stopnia.

    Co może być powodem takiego działania silnika ??

    Dodam że podczas jazdy silnik zachowuje się raczej normalnie, działo się tak przed instalacją gazu jaki i po instalacji, cewki wymieniłem wszystkie na nowe magneti marelli, przepustnice czyściłem dwa razy dokładnie, rozrząd ustawiałem także dwa razy, ciśnienie sprężania jest dobre, nie podmieniałem żadnego czujnika który może mieć wpływ na wyprzedzenie zapłonu. Nie podmieniłem map-sensora, czujnika położenia wału (po wstępnych oględzinach czujnik wygląda dobrze jak i rezystancja wydaje się być poprawna około 1100Ohm, nie podoba mi się jednak wtyczka czujnika od strony okablowania silnika widać tam poszczególne żyły), czujnika położenia wału, czujnika stukowego. Nie sprawdzałem także dokładnie okablowania silnika czy np. czujnik wału nie stracił ekranu.

    Co jeszcze mogę sprawdzić ? czy to może komputer może wymagać naprawy ?
    Proszę o jakieś sugestie.
    Ostatnio edytowane przez fasol_1 ; 15-02-2012 o 02:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2008
    Skąd
    Krotoszyn
    Wiek
    56
    Postów
    62
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16v LPG
    Właśnie też z takimi objawami walczę i chyba dzisiaj znalazłem przyczynę - minimalnie dziurawy kolektor wydechowy lub jego uszczelnienie. Smród w samochodzie może się brać właśnie stąd, a nie równe obroty - sonda lambda daje mylne informacje z niepełnego składu spalin. Ale mechanika będę miał wolnego dopiero w przyszłym tygodniu. Jaka przyczyna była u Ciebie?
    Fiat Marea 1,6i Zenit 225000km (bez awarii)
    LPG powered

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2011
    Skąd
    Września
    Wiek
    32
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V 103KM
    Co do sondy lambda to nie wiem, jeszcze jej nie sprawdzałem, tzn nie miałem okazji podmienić.. co do tego prykania z tłumika, to problem leżał w źle ustawionym rozrządzie wałek dolotowy przestawiony o 3 stopnie względem GMP pierwszego tłoka..

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.6 SX benzyna
    Ja się z podobnym objawem męczyłem 2 lata. Było mechaników wielu, aż okazało się, że pierścienie olejowe były zużyte. Było nierówne sprężanie, część mocy uchodziła przez odmę. Po wymianie pierścieni (wszystkich) silniczek pracuje równo, odpala za każdym razem, nie zalewa się, tak jak to było wcześniej. pozdrawiam

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2011
    Skąd
    Września
    Wiek
    32
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V 103KM
    Prawdę mówiąc mi troszkę oleju bierze, ale nie są to ilości powodujące nadmierne obawy bo zjada jakieś 200ml na 1000km.. może mniej lub odrobinę więcej.. prawdopodobnie jeden cylinder ma odrobinę mniejsze ciśnienie. ale nie wiem jak to wygląda po ustawieniu rozrządu bo ponoć wcześniej miałem na wszystkich trochę ponad 10atm..

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.6 SX benzyna
    Cytat Napisał fasol_1 Zobacz post
    Prawdę mówiąc mi troszkę oleju bierze, ale nie są to ilości powodujące nadmierne obawy bo zjada jakieś 200ml na 1000km.. może mniej lub odrobinę więcej.. prawdopodobnie jeden cylinder ma odrobinę mniejsze ciśnienie. ale nie wiem jak to wygląda po ustawieniu rozrządu bo ponoć wcześniej miałem na wszystkich trochę ponad 10atm..
    ja miałem podobnie (czytaj poprzedni post) gładź cylindrów była nienaganna, a pierścienie były w moim przypadku przegrzane i to była przyczyna nierówności w pracy. To nie znaczy, że u Ciebie musi być to samo, ale warto sprawdzić.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Tbg
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    doblo 1,6 16V
    Rocznik
    2002
    Żle ustawiony rozrząd...! :] Lub przestawił się. Ustawienie tylko na oryginałach o ile osiągalne, albo od firmy HP + zegar do GMP i ew. blokada wału. Obdzwoniłem pół Polski za oryginałami (tylko na wałki), wkońcu HP dało radę.
    Wcześniej na tanich chyba ze 3 miesiące walczyłem ze swoim doblakiem.
    Kichanie z wydechu, na wolnych obr. auto podskakiwało jakby na koniu człowiek jechał, lub ciągniku z dwoma cylindrami, tzn słabiej ale czułem nierówną pracę
    do tego przygasanie podczas ruszania, co trochę check, m.a.p. powyżej 350 (nawet do 450). Najczęściej takie rzeczy...
    Wymieniłem 4 cewki 400, sonde 350 i kilka innych duperel, od razu mogłem zainwestować w dobre blokady.
    Znajomy sam był zdziwiony że tak dokładnie musi to być zrobione.
    Ostatnio edytowane przez jazeck ; 23-11-2013 o 21:47

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    116
    Auto
    Albea 1.4
    Rocznik
    2005
    A co z krokowcem, sprawdzałeś, ja bym zaczął od sprawdzenia własnie jego. TO bardzo częsta przyczyna takich objawów.


 

Podobne tematy

  1. trzęsie na wolnych obrotach
    Napisany przez margwi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 24-12-2012, 23:01
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2012, 10:38
  3. Seicento szarpie na wolnych obrotach
    Napisany przez mordeczkaR6 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-11-2011, 22:17
  4. [silnik] Bravo 1.6 16V 99r. nierówna praca silnika, kangurze
    Napisany przez Mariusz26 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-04-2011, 21:06
  5. Stukanie na wolnych obrotach
    Napisany przez peyter na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2010, 16:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo przerywa

fiat stilo1.6 wolne obroty

fiat stilo 1 6 16v

fiat stilo 1.6 przerywa

fiat 1.6 16v przerywa na wolnych

fiat stilo poszarpuje

nierowna praca silnika fiat stilo 1.6

silnik fiata 1.6 16v nierowna praca

fiat stilo nierowne obroty

fiat stilo wolne obroty

http://www.iparts.pl