Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    36
    Postów
    2
    Auto
    Stilo Wagon 1.9 JTD
    Rocznik
    2005

    Nie można połączyć się z ECU

    Witam,

    Mam Fiata Stilo Multi Wagon 1.9 JTD (100 KM). Wczoraj podczas jazdy zapaliła się kontrolka "Check engine".
    Chciałem odczytać dokładny kod błędu jednak ani ELM327 na BT ani interfejs diagnostyczny USB od Viaken nie potrafią połączyć się z ECU.
    Oba prawidłowo przechodzą procedurę testu w ustawieniach Multiecuscan.
    Nie ma problemu podłączyć się pod BCM. Próba na smartfonie z Androidem (aplikacja Torque i Piston) przynoszą ten sam efekt - komunikat brak połączenia z ECU.
    Na ELM327 nie pali się zielona dioda podpisana OBD. W innych samochodach miga podczas pracy.
    Multimetrem sprawdzałem przejście pomiędzy 7 pinem w gnieździe OBD a 48 pinem wtyczki komputera - wszystko jest ok.

    Ktoś ma jakiś pomysł jaka może być przyczyna?

    Dodatkowo - jak mogę połączyć się na krótko z komputerem?
    Mam podłączyć do na piny OBD interfejsu zasilanie (pin 16) i masę (piny 4,5) a także "sygnał" z pinu 48 komputera?
    Czy będzie to działało jeśli wypnę tylko dłuższą wtyczkę (tam gdzie jest pin 48)? Chodzi mi o to czy komputer będzie miał zasilanie z tej krótszej wtyczki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V, Fiat Punto II 1.9 JTD
    Witam,
    Czy udało Ci się rozwiązać problem?
    Dzisiaj w Punto 2 JTD napotkałem ten sam problem i byłbym wdzięczny za pomoc.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Większość interface'ów ELM327 BT nie zagada z Fiatem. Miałem 3 takie zabawki i wszystkie odmawiały współpracy. Jedyny sensowny, bezpieczny interface do Stilo to interface ELM327 USB V2 ze sklepu VIAKEN. Z tego co się orientuję wersji V2 już dostępnej nie ma, jest wersja V3 w cenie nieco wyższej od wersji poprzedniej.
    Italians Do It Better

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V, Fiat Punto II 1.9 JTD
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Większość interface'ów ELM327 BT nie zagada z Fiatem. Miałem 3 takie zabawki i wszystkie odmawiały współpracy. Jedyny sensowny, bezpieczny interface do Stilo to interface ELM327 USB V2 ze sklepu VIAKEN. Z tego co się orientuję wersji V2 już dostępnej nie ma, jest wersja V3 w cenie nieco wyższej od wersji poprzedniej.
    Mam kabel VIAKEN i do tej pory się łączył, a tym razem nie mogę się połączyć z komputerem silnika. ABS i poduszki łączą się bez problemu.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Jak wygląda ten kabel? Możesz zapodać fotkę?
    Italians Do It Better

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Dorzuce i ja 3 grosze.mam s"sprzety" od Pmfactory juz od lat.Wszystkie moje fiaty ,stilo, pande, braveII, 500L, alfe i idee z rodziny i co tam jeszcze, nawet" suzuke "ogarnalem. Dziwie ,sie ,ze macie takie problemy z "Kabelkami" ???

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Też się dziwię.
    Italians Do It Better

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V, Fiat Punto II 1.9 JTD
    Samochód ożył po odłączeniu akumulatora i podładowaniu przez kilka godzin.
    Będę musiał sprawdzić połączenia masy, bo to jest dziwaczna sytuacja, że wszystko się łączy (poza sterownikiem silnika), rozrusznik kręci jak dziki, a auto nie pali.
    Nie ma raczej w tym winy kabla VIAKEN'a.
    A tak przy okazji to miałem jakiegoś klona ELM32 na bluetooth i łączył się z Punto i Palio, aż któregoś dnia przestał się łączyć z Punto, nadal działając z Palio. ??

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Dlatego dla mnie te wszystkie chińskie moduły bluetooth to takie trochę śmieci.
    Italians Do It Better

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    40
    Postów
    57
    Auto
    Stilo 1.2
    Rocznik
    2002
    Witajcie
    Nie wiem czy to pomoże ale kiedyś miałem podobny problem ale z modułem airbag.

    Ecu łączyło się, ale airbag nie. Przyczyną okazało się zwarcie które wywaliło jakiś bezpiecznik po lewej stronie kierownicy. Może warto przejrzeć bezpieczniki ?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V, Fiat Punto II 1.9 JTD
    U mnie przynajmniej część problemu została rozwiązana - samochód odpala i jeździ. Problemem był uszkodzony czujnik położenia wału.
    Diagnosta połączył się z komputerem i był w stanie odczytać błędy, których było pełno po wielu próbach odpinania, podpinania, kręcenia, odłączania akumulatora itd.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Miales moze przypadkiem taki komunikat"loose connection"?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V, Fiat Punto II 1.9 JTD
    Ja mam Punto, a nie Stilo. Punto nie wyświetla takich komunikatów.
    Pisałem w temacie od Stilo, bo silnik ten sam, objawy były podobne i mnie interesowało rozwiązanie.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    10
    Auto
    doblo 1.6 16v
    Rocznik
    05.2005
    Panowie czy ktoś rozwiązał podobny problem ? mam doblo 1.6 16v ze sterownikiem IAW 5nf problem na początku taki sam - kłopoty z uruchomieniem. Finalnie wymieniona przepustnica... silnik działa kontrolka silnika zgasła ale nie mogę się połączyć MESem.. za pomocą interfejsu ELM.
    Wcześniej łączyłem się bez problemu.. teraz mogę połączyć się z body komputerem, innymi modułami can ale nie ze sterownikiem silnika.. Sam sterownik w liście urządzeń na szynie ma status obecny.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Po uruchomieniu programu Multiecuscan wciśnij SCAN w celu zidentyfikowania wszystkich dostępnych centralek.
    Italians Do It Better


 

Podobne tematy

  1. Jak wyłączyć klimatyzację
    Napisany przez Michał_1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 26-11-2017, 18:37
  2. Jak wyłączyć ABS i ESP
    Napisany przez Darmowki na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-07-2016, 08:46
  3. NIEmogę wyłączyć/przełączyć świateł mijania, a przegląd się zbliża.
    Napisany przez Tomasz Iskiernik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-03-2016, 00:10
  4. Nie można wyłączyć nawiewu.
    Napisany przez mmarek87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 04-02-2012, 14:09
  5. Jak odłączyć ABS?
    Napisany przez uskok na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-11-2011, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444nie-mozna-polaczyc-sie-z-ecu-40506

fiat pubto nie mozna polaczyc z exufiat punto 2 nie mozna polaczyc z ecu fiatklubpolska.plelm327 nie laczy z ecuPodloczenie obd na krutkDelphi brak komunikacji z fiatfiat ulysse nie odpala nie laczy sie komputer

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl