Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2008
    Skąd
    Sandomingo
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9JTD

    Nawiew i klimatronik - dziwna usterka Stilo 1.9 JTD '03

    Witam
    Problem przedstawia się następujAco.
    Samochód stał jakieś dwa tygodnie nieużywany. Gdy odpaliłem silnik zauważyłem że nawiew prawie nie dmucha przy czterech "kreskach".
    Podkręcenie na maksa skutkuje ledwo zauważalnym zwiększeniem obrotów wiatraka. Klimatyzacja też przestała chłodzić. Na nastepny dzień wszystko było ok. tzn klima i nawiew działały. Kolejny tydzień nieużywania i znów ten sam problem, wiatrak ledwo kręci, klima nie chłodzi. Po przekręceniu kluczyka na zapłon okazjonalnie zdarza się że wiatrak na wyświetlaczu ustawiony jest na maksa i tak też działa przez około 15 sek lub do momentu uruchomienia silnika. Zanim odpalę silnik po naciśnięciu przycisku klimatyzacji dioda na nim się zapala i słychać wtedy coś w rodzaju syku w kabinie w okolicy nóg pasażera (oczywiście z przodu) po czym syk cichnie i klimatyzacja sie wyłącza na amen. Dodam tylko że gaz w systemie jest, bo sprawdzałem, kilka miesięcy temu były wymieniane uszczelki od kompresora i nabijany gaz i do tego momentu wszystko było w idealnym stanie. Jeżeli ktoś ma chociaż jakiś pomysł co to może być proszę o kontakt.
    Jeszcze jedno, w momencie naciśnięcia przycisku klimatyzacji do puki jeszcze ten reaguje obroty silnika spadają na ułamek sekundy jak to zawsze było więc kompresor chyba jest ok.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Witaj,
    To że obroty spadają jest oznaką tego, że podane jest napięcie i załącza. Teraz tak jaka jest temp. na zewnątrz kiedy próbujesz włączyć klimatyzację, jeśli poniżej 6*C zapomnij że klima będzie działać.
    Lecz w tym nie jest problem, problem jest w samym wiatraku - silniczku, takie jest moje podejrzenie. Musisz dostać się do niego i posprawdzać styki, oraz czy nie jest już lekko przytarty i się zacina.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2008
    Skąd
    Sandomingo
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Wiatrak raz działa raz nie, czyli albo dmucha ''normalnie'' , albo ledwie co, klima nie działa już w żadnym zakresie temperatury, nawet odszranianie szyby też nie chodzi, jedynie od razu po uruchomieniu silnika klima świeci się że niby chodzi (chociaż dmucha takim powietrzem jak na zewnątrz), alee tylko przez około 30s.
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 22:44 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:38 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Właśnie byłem odpalić stilona, po około 30 uruchomieniach wszystko zaczęło działać, klima, nawiew, odszranianie...
    ciekawe na jak długo.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A z klimą można się jakoś przez kompa połączyć? Bo może jakiś czujnik czy coś szwankuje.. Ew. może jest (tego nie wiem) jakaś samodiagnostyka jak w BBMach. Mi to raczej nie wygląda na złe połączenie silnika wentylacji..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2008
    Skąd
    Sandomingo
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Przepraszam za antyreklamę forum ale może ktoś ma podobny problem więc podaję link,
    fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=52222
    W sobotę bedę próbował zrobić to samo i zdam relację.
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 13-03-2012 o 14:08

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Desmond Zobacz post
    Przepraszam za antyreklamę forum
    To nie antyreklama tylko ew. reklama innego
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał Desmond Zobacz post
    anim odpalę silnik po naciśnięciu przycisku klimatyzacji dioda na nim się zapala i słychać wtedy coś w rodzaju syku w kabinie w okolicy nóg pasażera (oczywiście z przodu) po czym syk cichnie i klimatyzacja sie wyłącza na amen.
    Syk jest od zaworu rozprężnego, który jest tutaj w środku kabiny przy parowniku. Taki syk może występować przy pierwszym uruchomieniu. Jeżeli go słychać cały czas to znaczy, że jest mało czynnika w układzie.

    Z tym, że to pewnie u Ciebie zawodzi ten wentylator i stąd ogólnie masz problemy z chłodzeniem i działaniem układu. Całkiem możliwe, że właśnie trapi Cię usterka jak w zacytowany temacie.

    Pozwoliłem sobie go zacytować tutaj (dla potomnych, aby nie szukać) z podaniem źródła.

    Post autorstwa k3nski z fiat.auto.com.pl
    Witam
    Ponieważ ostatnio w moim Fiacie STILO 2001r. JTD ( klimatronik 2 strefowy) „zaliczyłem” awarię wentylatora nadmuchu pragnę podzielić się z kolegami moimi uwagami na temat usunięcia tej usterki. Na początku mój wentylator miał następujące objawy: wentylator raz działał, raz nie i to niezależnie od panujących warunków atmosferycznych, po prostu nie było reguły, jestem jednak przekonany, że najbardziej lubił wyłączać się w upalne dni, po prostu złośliwość rzeczy martwych
    Wentylator usytuowany jest w przodzie tunelu po prawej stronie u góry, czyli tam gdzie pasażer ma swoją lewą stopę, i od tej strony można się do niego dostać. Nie będę opisywał wyjmowania wentylatora z gniazda tunelu ale muszę wspomnieć, że jest tam jeden trudnodostępny wkręt z łbem 6 kątnym M 5,5 ! Chciałbym osobiście poznać tego debila ( Mariano Italiano), który wymyślił ten sposób mocowania – pomysł rodem z Poronina czyli poroniony. Sam silnik wentylatora ( w moim przypadku ) był sprawny tylko płytka sterująca umieszczona przy wentylatorze „padła”. Płytka prawdopodobnie padła dlatego, że jest umieszczona w tak niefortunnym miejscu, że jest narażona na wilgoć i drobiny wody, dlatego też oryginalnie jest zalana „silikonową masą”. Oczywiście patrząc pod lupą ( 10 X ) na płytkę to zalewa jest naniesiona niedokładnie i widać wyraźnie ogniska korozji i utlenienia punktów lutowniczych. Oczywiście aby pomierzyć elementy na płytce i zlokalizować usterkę musiałem usunąć czerwona silikonową zalewę, a jest to kawał męskiej przygody . W tym celu zanurzyłem płytkę kolejno aż w 3 miksturach na kilkanaście godzin, a efekt końcowy widać . Na mojej płytce zlokalizowałem 2 spalone rezystory SMD. Prawdopodobnie przyczyną usterki był brak ochronnej silikonowej zalewy w tych miejscach i naniesiony w tych punktach osad ( pył) ze szczotek komutatora, który w połączeniu z wilgotnym powietrzem zmostkował kilka elementów. Również punkty lutownicze przy tych elementach były utlenione a naniesiona tam cyna przypominała kolorem raczej ciemnoszary ołów.
    Płytkę sprawdziłem wpinając ją pod kostkę 4 PIN w tunelu. Dwa grubsze styki ( tzw. prądowe) na naszej płytce to zasilanie wentylatora a dwa cieńsze służą do transmisji danych ( sterowanie) wentylatora. Ponieważ na mojej płytce nie były dokładnie oznaczone wszystkie elementy a na niektórych nie dało się odczytać ich wartości kupiłem druga uszkodzoną płytkę ( na wszelki wypadek ) w myśl zasady, że z dwóch uszkodzonych może uda mi się zrobić jedną. Okazało się jednak, że druga płytka nie była potrzebna ponieważ udało się naprawić moją oryginalną. Płytkę po usunięciu usterki zamalowałem przy pomocy pędzelka gorącym woskiem, zostawiając oczywiście odsłonięte dwa radiatory. Moim zdaniem umieszczenie płytki sterowania wentylatora w tak niefortunnym miejscu świadczy naprawdę o nieuctwie i bezmyślności projektantów.
    P.S. Jeśli ktoś z kolegów ma podobny przypadek to chętnie pomogę w naprawie, tym bardziej, że cena nowego wentylatora z modułem sterującym w serwisie FIATA to 700 zł.
    Załączam poniżej fotki z prac.

    IMG_2524.JPG


    IMG_2526.JPG


    IMG_2532.JPG
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Ozorków
    Postów
    1
    Auto
    fiat stilo 1,8
    Witam
    Mam taki sam proble z płytką, proszę o namiary do kontaktu.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Witam.

    Ja mam ten sam problem z ta płytka, ale interesuje mnie co innego gdyż czy możliwe jest że przez popsutą płytkę wyłącza się klima. Po odpaleniu auta włączam śnieżynkę leci zimne powietrze przez parę sekund potem się wyłącza. Czy może przez mało czynnika? Po załączeniu zaświeca się jedna kreska na klimatroniku.

    Pozdrawiam

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    proponuję ci na początek wymianę przekaźnika na nowy, jeżeli to nie pomoże to rozebranie skrzynki bezpieczników przy aku i wyczyszczenie jej w środku

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    To juz robiłem. Po podpięciu do kompa wyskauje mi błędy.Bez tytułu.png


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-02-2012, 18:38
  2. Stilo - radio - panel klimy - nawiew - zmianiarka razem ze schowkiem
    Napisany przez raekwonbart na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-07-2011, 19:37
  3. Dziwna kontrolka w bravo gt 1,9 jtd
    Napisany przez Goliat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-12-2010, 13:55
  4. [1.9 jtd] Problem z klimatyzacją? Klimatronik
    Napisany przez swistako na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-07-2010, 15:14
  5. Ducato 2.3 jtd 2007 rok usterka przepustnicy
    Napisany przez Redzik18 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-08-2009, 15:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plfor

fiat stilo problem z nawiewem

klimatronik stilo

stilo fiat usterka nie dziala wyswietlacz klimy

fiat stilo klimatronik 1.9 jtd opinie

stilo problem z wentylatorem nadmuchu powietrza

naprawa nawiewu stilo ceny

nawiew fiat stilo 1.9 jtd

slaba moc wiatrakow nawiewu stilo

objawy uszkodzonego czujnika temperatury silnika stilo 1.9jtd

awaria klimatronika stilo

kalibracja klimatronika stilo

stilo problem z nawiewem

brava 1.9 jtd dmucha zimne

fiat stilo klimatronik awaria silniczkow sterujacych

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl