Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    94
    Auto
    Fiat Stilo

    Nagły spadek mocy. Tylko Max 120km/h

    Witam i od razu przepraszam bo wątek będzie przynajmniej częściowo zdublowany. Mianowicie dość często zaświeca mi się ikonka silnika i wyświetla komunikat "check egine". Ale zazwyczaj nic poza tym się nie dzieje. Jeżdżę tak parę dni po czym ikonka gaśnie. Dziś wracałem jednak z Krakowa po A4 ze świecącą ikonką i silnik rozwijał pełną moc. Jednak po krótkim postoju już nie. Prędkośc maksymalna to 120 na godzinę. I co ciekawe. Na postoju z wciśniętym gazem do oporu, na biegu luzem obroty dochodzą tylko do ok. 3200/min. Jakoś dojechałem ...no ale co z tym zrobić. Od czego zacząć sprawdzanie ? A ha, i jeszcze jedno. Mam wrażenie a właściwie pewnośc że turbo nie pracuje. Nie słychać tego charakterystycznego gwizdu od mniej więcej 2 tyś obrotów i gwałtowniejszego przyśpieszania. Silnik to 1,9 JTD 115 koni



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Najlepszym rozwiązaniem będzie podpięcie się pod komputer i sprawdzenie dokładnego kodu błędu, który został zapisany. Przyczyn może być kilka. Myślę, że w tym przypadku nie ma co szukać skoro jest na to prosta diagnoza - komputer.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    94
    Auto
    Fiat Stilo
    Dzięki lukq za podpowieddź. Tylko jest taki problem. Dziś rano jak odpaliłem samochód to kontrlolka dalej się świeci, napis check egine wyświetla a silnik daje pełną moc. Czy w takim momencie komputer też jest w stanie wykazać rodzaj błędu ? Dodam że tak już nie raz bywało. Po ponownym odpaleniu silnika problem znikał jak ręką odjął. Ale wczoraj już nie, dlatego wrzuciłem temat, ale jak napisałem powyżej dzisiaj już tak - tylko nie wiem na jak długo.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Każdy błąd, zostaje zapisany w pamięci ECU (Komputera). Jeśli podłączysz się pod komputer powinno wskazać numer błędu oraz opis.
    Możesz spróbować odłączyć na chwilę akumulator (1-2h) może też pomóc, ale nie zawsze.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    przepływka albo EGR albo i to i to. najlepiej komp i będzie pełny obraz usterki.
    z tym że przepływka chyba nsię nie zapisuje jeśli wszystko wraca do normy

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Też nad tym myślę, ale najpierw niech kolega sprawdzi na kompie, potem ewentualnie odłączy przepływkę i sprawdzi jak samochód wtedy się zachowuje.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    94
    Auto
    Fiat Stilo
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Niestety ale wyskoczył jeszcze jeden problem. Mianowicie zauważyłem nagły szybki wzrost ubytku oleju w silniku, jednocześnie zauważyłem też, że po odpaleniu samochodu po 2,3 godzinnym postoju(lub dłużej) z rury wydechowej leci bardzo intensywnie siwy dym - tak z 5 sekund - potem spoko. No i śmierdzi olejem. Czy to może mieć związek z powyższą awaria opisaną w pierwszym poście ? Nie wiem, olej w turbinie czy coś takiego. Zresztą w ogóle zastanawiam się skąd ten dym i smród oleju. Uszczelnienia na turbinie poszły? Wiem że przyczyną takiego stanu rzeczy(dymu po odpaleniu ) mogą być też zużyte uszczelniacze trzonków zaworów i moze to nie mieć związku z tym że pali mi się "Check Egine" i samochód przechodzi w stan pracy awaryjnej niemniej zatanawia mnie to że te wszystkie zjawiska wystąpiły razem w jednym czasie. A co Wy o tym sądzicie ? Jakieś sugestie ?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Mogły pójść uszczelniacze jak sam piszesz i się domyślasz. Dobrze sprawdzić kompresję, sprawdzić czy w płynie od chłodnicy nie ma oleju. Podpiąć pod kompa i sprawdzić parametry jak pisałem wszystkich podzespołów, zaczynając od Wtrysków przez turbo i kończąc na przepływce.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    94
    Auto
    Fiat Stilo
    Panowie, byłem wczoraj rano na kompie i wykazał bład na overbooście. Pojechałem na garaż wymieniłem i odzyskałem moje 115 koników. Tylko że chyba trochę niepotrzebnie zadałem sobie trud z ta wymianą bo sam element prawdopodobnie jeszcze był dobry. Uważam tak dlatego że zobaczyłem na wtyczce uszkodzenie tej harmonikowej gumki co ma chronić przed dostępem wilgoci. Wnioskuję tak dlatego że kłopoty z overbostem miałem zawsze i tylko przy deszczowej pogodzie. A ostatnio było przecież deszczowo. No i jeszcze dodam że jak pojechałem wczoraj do diagnosty to "check egine" już się nie świecił- bo już od 2 dni nie padało. No ale z drugiej strony co nowy element to nowy - tylko ten okropny dostęp. A Swoją drogą powiedzcie mi, czy da się taki kabel kupić nowy? Bo ja niestety ale zrobiłem trochę prowizorkę, czyli do tej osłony gumowej wcisnąłem silikonu i zawinąłem taśmą skot. W każdym bądź razie dzięki wszystkim za pomoc. Koszt badania i wykasowania błedów 50 zł - bez rachunku

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    kabla nie kupisz bo musialbyś cała wiązkę wymieniać a to raczej tylko z używanych byłoby dostępne. a zrobiłeś dobrze z tym sylikonem. myślę że starczy na długie lata


 

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. SPADEK MOCY
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-04-2010, 06:25
  3. [silnik] Spadek mocy
    Napisany przez Ziotek89920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-03-2010, 09:45
  4. Wydech i spadek mocy
    Napisany przez losiek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-11-2009, 18:57
  5. Spadek mocy i czarne spaliny
    Napisany przez interceptor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-03-2009, 12:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

spadek mocy fiat stilo

fiat stilo spadek mocy

w ktorym momencie fiat stilo 1.9jtd ma max mocy

fiat stilo jtd brak mocy

nagly spadek mocy

spadek mocy silnika fiat stilo

nagly spadek mocy fiat stilo 1.9 jtd

Fiiat stilo ikonka swiecaca

fuat stilo nagla utrata mocynagly brak mocy stilo 1.9 jtdnagly spadek mocy w samochodziespadek mocy przy 120nagla utrata mocu jtdspadek mocy nie slychac turbiny fiatfiat stilo swiecacy checknagly spadek mocy silnika przyczyna

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl