Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 45 z 45
  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Cytat Napisał piotreek Zobacz post
    Czy tylko ja mam takie wrażenie
    A skąd szanowny kolego ja mam wiedzieć jak wygląda wahacz, czy tarcza hamulcowa ? Na kursach prawa jazdy tego nie uczą. Mechanika nigdy nie należała do moich zainteresowań. Samochód ma jeździć, a to dlaczego jeździ, jak jeździ oraz jego wewnętrzne funkcjonowanie i budowa nigdy mnie nie interesowała. Natomiast jak jesteś na serwisie, to mechanicy auto naprawiają bez twojego udziału. I nikt Ci nie objaśnia co tam jest robione i nie pokazuje poszczególnych elementów samochodu. Poza tym zwróć uwagę, że w wykazie czynności przeglądów okresów pisze tylko "sprawdzić stan i zużycie klocków hamulcowych tylnych tarczowych". Z tego wyrażenia NIE wynika, że to dwa różne elementy. Natomiast całej instrukcji nie czytałem, bo do zwykłego prowadzenia samochodu jest to niepotrzebne. Post w mojej opinii do usunięcia, z uwagi na to iż nic nowego do sprawy nie wnosi.

    Cytat Napisał piotreek Zobacz post
    Wolę nie, bo obawiam się ostrzeżenia
    Jak kolega chce mi napisać coś obraźliwego zawsze może skorzystać z opcji PW
    Ostatnio edytowane przez krzysztof2345 ; 04-09-2012 o 12:38



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Panowie, jeśli macie sobie coś do wyjaśnienia proszę to załatwić za pomocą PW, jak napisał krzysztof2345.
    Tyle ode mnie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Witam,
    Miałem w ASO kolejną wizytę podczas, której wymieniano mi między innymi świece zapłonowe. Żeby wymienić świece mechanik zdjął pokrywę silnika i pod nią były cewki (zanim ktoś zacznie pisać jakieś szydercze uwagi pod moim adresem uprzedzam, że wiem jak wygląda cewka zapłonowa). Do każdej z tych cewek jest podłączona wtyczka z kablami doprowadzającymi. I moje pytanie dotyczy właśnie tych kabli. Otóż nie wiem gdzie był ich początek, ale od źródła były one w takich plastikowych rurkach stanowiących osłonę kabli. Zbliżając się jednak do cewek tych rurek już nie było. Po prostu „gołe” kable bez żadnej osłony. I mechanik te gołe kable zaczął oklejać jakąś czarną taśmą. Doradca podszedł i pyta się mechanika co robi. A on mówi, że to ratuje, bo tu nie ma żadnej osłony. Najwyższa pora, chyba Pan musiał gdzieś tym autem mocno szaleć, że tej osłony nie ma i to jest w ostatniej chwili ratowane obecnie. Normalnie taka usługa kosztuje 150zł, ale jak Pan widzi robimy to Panu gratisowo. No i było gratisowo. Temu nie zaprzeczę. Jednak moje pytanie dotyczy czy te gołe kable dochodzące do cewek stanowiły naprawdę jakieś poważne zagrożenie ? No i czy szaleńcza jazda mogła być przyczyną zniszczenie tej plastikowej osłony, która na kablach od źródła była, a przy samych cewkach już jej nie było ?

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Haha U mnie ten plastikowy peszel też się całkowicie rozleciał.. Rozleciał się bo po prostu nie wytrzymał 12 lat w temperaturze 90 stopni.. I nie przez jakąś szaleńczą jazdę tylko po prostu z wycięczenia materiału.. Pokrywa silnika ma max ze 100 stopni - izolacji to nie przepali.. Ale dobrze że zabezpieczyli - mam nadzieje że taką materiałową taśmą.. Ja obwinąłem te kable takim jakby peszlem obwijanym jak sprężyna - stosuje się to w automatyce do upinania kabli..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    No zwykła taśma klejąca to na pewno nie była. Jeszcze nawet wszystko (pod dołem też) przeczyścili jakimś zmywaczem. Podczas tej wizyty w ASO miałem naprawdę niezły ubaw. Np. idę do biura osługi klienta i po drodze zatrzymujemy się koło jednego mechanika "to jest pan ... świetny mechanik, teraz robi głowicę. On wszystko potrafi zrobić z zamkniętymi oczami". Potem już podczas naprawy na hali napraw podchodzi jakiś facet w marynarce co tu się dzieje ? Doradca odpowiada tylko że poważna naprawa, a on to "A to świetnie. Pan .... takie rzeczy potrafi zrobić z zamkniętymi oczami." Że ja wtedy nie parsknąłem śmiechem to jest dobrze. Podobnie jak mówiłem, że mam zgodę na bycie na hali napraw. Oni na to "Dobrze, a jakiś specjalny strój lub KASK pan ma ? Bo może panu coś spaść na głowę." Ale dobra mniejsza o to, mam jeszcze pytanko odnośnie rury wydechowej.
    części 007.JPGczęści 008.JPG
    Co prawda podczas eko-przeglądu na który klnę do dzisiaj, jak i podczas dzisiejszego przeglądu rejestracyjnego nikt mi na ten temat nic nie mówił. Ale jak ją zobaczyłem na kanale to się po prostu przeraziłem. Jak myślicie trzeba z nią coś robić czy nie na obecną chwilę ?
    Ostatnio edytowane przez krzysztof2345 ; 14-09-2012 o 22:35

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zostaw jak jest - i tak nie wiele się da zrobić.. Odpadnie lub podziurawi się cały tłumik to wymienisz.. Każdy nie oryginalny wytrzyma max 3 lata - tyle i więcej na tym jeszcze pośmigasz

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    Cytat Napisał krzysztof2345 Zobacz post
    Oni na to "Dobrze, a jakiś specjalny strój lub KASK pan ma ? Bo może panu coś spaść na głowę."
    chyba Cię juz nie lubią w tym ASO

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    No na pewno nie podobało im się, że stoję nad nimi na hali napraw. Poza tym po każdej wizycie w ASO miałem potwierdzenie zlecenia i fv. A teraz przy wystawianiu faktury zlecenie mi odebrali. Rozumiem, że to normalna procedura w innych ASO, ale tutaj nigdy tego nie robili. Podobnie z rysami na samochodzie. Wiadomo, samochód ma 8 lat więc jakieś drobne zarysowania na nim są. Nigdy nikt ich nie zaznaczał na protokole przyjęcia auta w ASO. A teraz mi doradca wykreślił cały samochód i dał do podpisu. I jeszcze zaznaczył, że kołpaki są wyblakłe. Zdziwiłem się, a on na to, że zawsze jest taki staranny, rysy są a ja ich może jeszcze potem o to oskarżę. Dlatego podpisałem, ale na przyszłość dla bezpieczeństwa chyba będę robił zdjęcia zanim im auto oddam. Samochód jest w dobrym stanie, a on wykreślił jakby był cały porysowany.

    Poza tym jedną wpadkę z olejem zaliczył pan doradca. Pytam się ile oleju on tam wbił. Mówi, że 4. Ja twierdzę, że do tego samochodu wchodzi 2,8 litra. On zaczął coś kręcić, że to jest bez filtra. Ja na to odpowiadam, to ile oleju do tego samochodu wchodzi ? I słyszę odpowiedź 3,5 litra, a bez filtra 3,2 litra. Jak Pan chce możemy Panu wlać z beczki schela wtedy będzie 3,2 litra. Jaki to ma wpływ czy się leje z beczki, czy z opakowania ? Według mnie żaden.
    Ale nie protestowałem. Jak mi wleją za dużo, jadę do innego serwisu albo do rzeczoznawcy (lista przejrzałem dzień wcześniej na stronie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej) i robię ekspertyzę. Następnie robię awanturę na serwisie i jak czemuś zaprzeczą albo co gorsze coś by się uszkodziło, to zakładam sprawę w sądzie. Trochę bym jeszcze musiał przepisy doczytać, ale proces mieliby pewny. Doradca nie miał świadomości, że zbyt dużą ilość oleju na zleceniu zgłaszałem również koordynatorowi cm toruńska i wszystko mam na mailu.
    Całe szczęście, że mechanik czwartej butelki nawet nie próbował otwierać. Dzięki temu oszczędzili sobie i mi problemów. Po powrocie do domu sprawdzam w instrukcji. I rzeczywiście do mojego stila wchodzi 2,8 litra z filtrem. Dane, które podał doradca są w kilogramach do silnika 1,6.

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Witam,
    Mam jeszcze pytanie czy wymiana uszczelniacza półosi napędowej ma coś wspólnego z wymianą oleju w skrzyni biegów ?
    Dzisiaj coś mnie tknęło i przejrzałem sobie stare faktury z listopada. Podczas akcji zima pracownicy ASO stwierdzili, że mam do wymiany łącznik stabilizatora oraz uszczelniacz półosi napędowej. Doradca serwisu (ten sam co mnie tak z tymi klockami urządził) powiedział, że przy tej operacji dobrze by było wymienić też olej w skrzyni biegów. Więc się zgodziłem.
    Jednak na zleceniu w pozycji zgłoszenia klienta mam napisane tylko: 1. wymiana łącznika stabilizatora lewy przód 2. wymiana uszczelniacza prawej półosi. W pozycji części olej jest wymieniony, jednak nie ma go pozycji robocizny.
    Na fakturze mam napisane podobnie. W częściach olej jest wymieniony, a w pozycji usługi mam napisane tylko (zachowuje pisownię oryginalną): 1. POLOS Z PRZEGUBAMI -W/Z - 309,96zł 2. Wyma łącznika stabilizatora przód 46,49zł.
    Dlatego mam pytanie czy wymiana oleju ma coś wspólnego z uszczelniaczem półosi ?

  11. #40
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,748
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jak wyciągniesz półośkę ze skrzyni biegów to część oleju się wyleje a czasem pasuje go wymienić.A jaki masz przebieg
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Niewiele około 88 tysięcy km. Ja się tylko zastanawiam czy jeżeli nie ma na fakturze dosłownie napisane "wymiana oleju w skrzyni biegów", to czy czasem to nie jest jakaś fikcja.

  13. #42
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Żeby uniknąć babraniny spuszcza się olej a po wymianie uszczelniacza zalewa się skrzynie.. I wtedy logiczne jest że zalewa się z reguły nowy olej..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Zostaw jak jest - i tak nie wiele się da zrobić.. Odpadnie lub podziurawi się cały tłumik to wymienisz.. Każdy nie oryginalny wytrzyma max 3 lata - tyle i więcej na tym jeszcze pośmigasz
    Mam jeszcze małe pytanie odnośnie tej rury. Czy to jest normalne, że ona rusza się na boki? Dzisiaj jak jechałem autem dwa razy podczas trasy usłyszałem jakiś dziwny dźwięk spod auta. Pomyślałem, że może ta rura odpadła, ale była na miejscu. Tylko jak się jej dotknąłem, to okazało się, że rusza się na boki. Czy to jest jakiś sygnał, że porą ją wymieniać? Nie mam ochoty spowodować kolizji przez odpadnięcie rury podczas jazdy.

  15. #44
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie

    Sprawdź jej zawieszenie/ umocowanie elementów gumowych.

    Taplniete w notatniku drugiej generacji

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #45
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tłumik zamocowany jest tak, że umożliwia jego swobodne ruszanie. Właściwie to wisi on na gumach..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  2. Biurowiec w Warszawie
    Napisany przez cycjan na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-10-2011, 18:27
  3. Niekończąca sie przygoda-Fiat
    Napisany przez xenonmasa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 03-02-2011, 08:13
  4. przygoda na trasie
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 18:15
  5. Przygoda z ASO - AutoKrak.
    Napisany przez Lukasz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-12-2008, 13:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

serwis fiata warszawa opinie

aso fiat warszawa forum

ile oleju stilo 1.4

ile uszczelniaczy ma skrzynia biegow w stilo 1 4

jaki olej do stilo 1.4 selenia k

zamiennik selenia 5w30

olej selenia k co ile wymiana

fiat stilo naprawa warszawa

fiat stilo aso koszt

serwis fiat warszawa opinie

jaki wlac olej do fiata stilo 1.8

jaki olej za selenia K

aso fiat warszawa

sciagacz tulei warszawa stilo

naprawa stilo 1.8stilo 1 4 ile oleju wchodziuszczelniacz polosi fiat stilo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl