Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 92

Temat: Kręci i nie zapala  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Czujnik, ktory jest na filmie, to czujnik położenia wału korbowego, a ja mam ktory zmierzyc ? Ten co jest obok cewek, czy ten co jest na dole pod rozrzadem (nie dokonca chyba wiem ktory jest ktory).

    Dla scislosci:

    -na dole pod rozrzadem, znajduje sie czujnik polozenia walu korbowego? (on na komputerze pokazuje mi prawidlowo obroty silnika - tzn. to co wskazówka pokazuje to na kompie jest to samo)

    -oo gory silnika, pomiedzy wtryskami a cewkami znajduje sie czujnik polozenia walka rozrzadu? to przypuszczasz ze to on jest walniety ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    941
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Z tego co się orientuje to w twoim silniku oba te czujniki są tego samego typu. Najpierw sprawdź ten przy cewce czyli położenia wałka rozrzadu.

    Czujnik położenia wałka rozrządu to czujnik Halla więc tu potrzebna będzie dioda led...

    Ciebie interesuje ten nowszy czujnik.

    Narazie sprawdz czujnik położenia wału korbowego - Ten na dole.
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 26-07-2016 o 14:33
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    ..czujnik temperatury płynu chłodniczego jest dobry;/

    zamówiłem te dwa pozostałe (położenia wałka rozrządu i wału korbowego), jutro będą to zobaczymy..

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    941
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Daj znać jak ci poszło.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Moja teoria z czujnikami wału/wałka rozsypała się z ....powodu tego że gdyby czujniki działały wadliwie to:
    -wyskoczyłby błąd synchronizacji wału z wałkiem
    -wyskoczyłby któryś z błędów silnika dotyczący czujnika (opcjonalnie)

    Z tego powodu błąd byłby zapisany w ECU, a z tego co napisał założyciel posta, jest tylko błąd po odłączeniu.

    Skoro odpalił na plaka, jest iskra, jest paliwo w baku, wszystko z ecu i silnikiem ok, rozrząd nie przeskoczony. To zostaje:
    -Zapchany filtr paliwa
    -zapowietrzony układ paliwowy (niby jest automatycznie odpowietrzający się, but who knows)
    -uszkodzona pompa paliwa
    -zapchane wtryski (rzadko się zdarza, ale zdarza).

    Piszesz że masz Gaz, więc ja dedukuję że bardzo często fiacik widzi rezerwę, przez co pompa nie ma lekko i mogła się po prostu zatrzeć(sam to przerabiałem), lub nie działa tak jak trzeba, prawdopodobne jest że filtr paliwa powiedział dosyć. Moja rada dla ciebie, odłącz filtr paliwa, podstaw pod gniazdo jakąś miskę czy puszkę i niech ktoś z otoczenia przekręci kluczyk, jeśli paliwo zacznie lecieć dosyć mocno oznacza że pompa jest okey, potem wystarczy zakręcić filterek i przekręcić kilka razy kluczykiem aby się uzupełnił i odpowietrzył. Filtr paliwa możesz wymienić profilaktycznie, chyba że masz świeżo wymieniony. Jesli to nic nie da to ja już odpadam.....
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 26-07-2016 o 22:51

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    941
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Co do błędów to się mylisz. Miałem uszkodzone oba czujniki i ani jednego błędu...

    Dodatkowo w pierwszym poście masz wyraźnie że próbował odpalić awaryjnie na gazie wiec filtr i półroczna pompa paliwa odpada...
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 26-07-2016 o 23:42
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Moja teoria z czujnikami wału/wałka rozsypała się z ....powodu tego że gdyby czujniki działały wadliwie to:
    -wyskoczyłby błąd synchronizacji wału z wałkiem
    -wyskoczyłby któryś z błędów silnika dotyczący czujnika (opcjonalnie)

    Z tego powodu błąd byłby zapisany w ECU, a z tego co napisał założyciel posta, jest tylko błąd po odłączeniu.

    Skoro odpalił na plaka, jest iskra, jest paliwo w baku, wszystko z ecu i silnikiem ok, rozrząd nie przeskoczony. To zostaje:
    -Zapchany filtr paliwa
    -zapowietrzony układ paliwowy (niby jest automatycznie odpowietrzający się, but who knows)
    -uszkodzona pompa paliwa
    -zapchane wtryski (rzadko się zdarza, ale zdarza).

    Piszesz że masz Gaz, więc ja dedukuję że bardzo często fiacik widzi rezerwę, przez co pompa nie ma lekko i mogła się po prostu zatrzeć(sam to przerabiałem), lub nie działa tak jak trzeba, prawdopodobne jest że filtr paliwa powiedział dosyć. Moja rada dla ciebie, odłącz filtr paliwa, podstaw pod gniazdo jakąś miskę czy puszkę i niech ktoś z otoczenia przekręci kluczyk, jeśli paliwo zacznie lecieć dosyć mocno oznacza że pompa jest okey, potem wystarczy zakręcić filterek i przekręcić kilka razy kluczykiem aby się uzupełnił i odpowietrzył. Filtr paliwa możesz wymienić profilaktycznie, chyba że masz świeżo wymieniony. Jesli to nic nie da to ja już odpadam.....
    ..również na samym początku przyszło mi to na myśl, ale.. ale pompa jest nowa, filtra mój stilon jako tako nie ma, jest w pompie paliwa (zakupiona w zeszłym roku - Bosch'owska - taka jak na pierwszy montaż). Mimo to pokusiłem się sprawdzić jej poprawność, odpiąłem wężyk, założyłem inny prosto do butelki i pare razy ją uruchomiłem (przekręciłem kluczyk), leciało paliwo aż miło. Dla pewności podpiąłem tam z znajomym manometr (nie wiem ile na nim się pokazało (kręciłem kluczykiem-więc nie widziałem), ale znajomy powiedział że ciśnienie jest w jak najlepszym porządku).


    Dodam rónież, że nie jeżdżę NIGDY na rezerwie, w baku muszę mieć co najmniej 1/3 paliwa i nie tankuję go na lipnych stacjach.

    Także pompę paliwa eliminuje.. nie wykluczam również wtrysków. Rodzi się tylko pytanie, dlaczego awaryjnie nie da się na gazie go zapalic?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Mam pytanie odnośnie tych filmików wyżej..

    Jak sprawdzam czujnik położenia wału korbowego, ustawiam na omy i obojętne jak podepnę + i - ?

    Jak sprawdzam czujnik położenia wałka rozrządu, dioda musi być na 12 V?

    Muszę chyba to sprawdzić ręcznie, ponieważ jak kupie czujniki to ich już nie będę mógł zwrócić, także nie chcę sobie kosztów robić.

    Jeśli sprawdzę te czujniki jak na filmach i okaże się że działają, to będzie to znaczyć że napewno działają? Czy owe sprawdzenie to nic innego jak wypięcie ich z wtyczki i sprawdzenie czy błąd na kompie się pokazuje?

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    941
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Kup diode 12 i 6V to jest groszowy koszt.

    Co do pierwszego filmu to musisz poszukać bo tylko na dwóch pinach powinno ci pokazać oporność.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Mam diode z komputera (pokazuje czy dysk twardy pracuje)

    Czujnik położenia wału korbowego z tego co pamiętam ma tylko dwa piny.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Wyczytałem że tego typu czujniki mozna podobno tylko oscyloskopem mierzyc bo inaczej mozna go uszkodzic.


    Rozmawiałem z mechanikiem (przez telefon), poradził zrobic mi tak.. skoro nie idzie zapalic na benzynie, ani awaryjnie na gazie, a po psiknieciu plaka zapala od kopa, to on stawia na czujnik polozenia walka rozrzadu. Aby go sprawdzic czy dziala, kazal go wykrecic i jezdzic przed nim czyms metalowym i nasluchiwac czy w wtryskach slychac cykanie (cykanie wtryskiwacza).

    Moze byc cos w tym prawdy?
    Ostatnio edytowane przez stilo.jozek ; 27-07-2016 o 13:02

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    941
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Nie. Czujnik położenia wałka rozrządu to czujnik Halla. Jego da sie sprawdzic tylko za pomocą oscyloskopu albo diody. O ile nie przesadzisz z napięciem to nie uszkodzisz tego czujnika. Najlepiej weź prad z wtyczki samochodu tak jak na filmie.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Nic porada mechanika niedala. Odkrylem ze jak zapale go na plaku, zagrzeja az wentylator sie uruchomi to potem moge go gasic i zapalac az temp nie spadnie tak do ok 80stopni. Nawet na gazie awaryjnie wtedy sie da...

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Próbowałeś zakręcić butle LPG i śmigać kilka dni na samej Benzynie?

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    941
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Posprawdzaj czujniki.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo nie zapala
    Napisany przez shaker1993 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-03-2016, 21:26
  2. Nie zapala na GAZIE
    Napisany przez stilo.jozek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-06-2015, 11:15
  3. Ciężko zapala :)
    Napisany przez piotr55122 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-04-2014, 21:51
  4. Kręci kręci aż zdechnie :(
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-02-2011, 22:14
  5. kontrolka zapłonu się zapala
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-03-2009, 19:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444kreci-i-nie-zapala-33326

map sensor odlaczony

nie chce odpalic map sensor

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl