Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja jednak nie rozumiem pomysłu pukania młotkiem w klucz na aluminiowej misce i pchania się z palnikiem pod auto. o ile w pierwszym przypadku połamiemy tylko miskę (a co tam toć to tylko 700zl) o tyle w drugim możemy dokonywać naprawy ostatni raz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2012
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    STILO MW 1.9JTD 115KM
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ja jednak nie rozumiem pomysłu pukania młotkiem w klucz na aluminiowej misce i pchania się z palnikiem pod auto. o ile w pierwszym przypadku połamiemy tylko miskę (a co tam toć to tylko 700zl) o tyle w drugim możemy dokonywać naprawy ostatni raz
    Przesadzasz. Podgrzać to nie to samo co spalić, chyba że komuś paliwo się leje po motorze

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie chodzi mi o za mocne podgrzanie tylko o to że ręka ci się jakoś ułozy dziwnie zagapisz się i jedziesz palnikiem np. po przewodach od chłodnicy czy nie daj Boże po jakiś paliwowych. Mnie uczono że z palnikami, kątówkami i innymi zapalnymi rzeczami przy samochodzie trzeba ostroznie a najlepiej z daleka. i wież mi nie przesadzam za długo przy tym robiłem i tyle kasy nie mam żeby ryzykować utrata auta lub bezsensowną wymiana miski. wystarczy dobrze oczyścić gniazdo pod imbus czy torx i lekko ale to naprawdę delikatnie i w ostateczności puknąć w klucz jak ciasno wchodzi a nie jak piszecie żeby se używać tego jak udaru

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Seth kto pisze o udarze LOL
    Pisałem o młoteczku 100g..

    Jedź i zobacz jak odkręca się zapieczone śruby w pierwszym lepszym warsztacie - podgrzewając palnikiem.. Akurat wg. mnie tu to bezsens bo tam ani rdzy nie ma ani zapieczone to być nie powinno no ale nie reaguj tak jakby użycie młotka czy palnika przy aucie było totalną głupotą. Nawet takimi narzędziami naprawia się szybko, solidnie i fachowo tylko trzeba mieć wyczucie..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ale piszecie że trzeba go wbić i spokojnie walić żeby korek zruszyć więc moim zdaniem to przesada na aluminiowej misce która jest bardzo delikatna
    Byrrt nie czytałeś dokładnie chyba. Pisałem przecie że używanie młotka i panika w tej naprawie (bo mówimy cały czas o korku) jest głupota. przez 5 lat robiłem w niezłym warsztacie i wiem jak sie pracuje z samochodami więc akurat znam tematykę bardzo dobrze.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Paweł bo aż nie wyrobiłem i kompa włączyłem żeby odpowiedzieć - czego Ty się tak upierasz?
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ale piszecie że trzeba go wbić i spokojnie walić żeby korek zruszyć
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    piszecie żeby se używać tego jak udaru
    I teraz powiedz gdzie ktokolwiek napisał o udarze, o waleniu w korek, o jakiś rzemiośle?
    Może pomogę..
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    ja przed odkręceniem korka wkładam klucz imbusowy i uderzam w niego młotkiem
    (ja zrozumiałem to jako pojedyńsze stuknięcie aby klucz dokładnie wszedł w śrubę)

    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    oczywiście nie walę w klucz z całej siły no i dobór młotka ok 400gr.
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Wystarczy delikatnie puknąć kilka razy 100gr młoteczkiem..
    Gdzie masz napisane że ktoś wali młotem czy jakimś udarem w miskę czy korek? Odpowiedz: nigdzie.
    Chodzi właśnie o delikatne puknięcie celem włożenia klucza do samego końca śruby - tak aby przebić się przez ew. osad, ziarenko piachu i inny syf którego ręką nie usuniesz.. Odnośnie palnika Ty mi tu o serwisie 5 lat - i co nie używaliście nigdy palnika do śrub? Mogę Ci tylko powiedzieć że i w zawodówce i w technikum oraz na studiach na przedmiotach związanych z materiałoznawstwem wielokrotnie mówiono o rozszerzalności cieplnej która jest właśnie wykorzystywana w tej metodzie a i o samym wykorzystaniu rozszerzalności w ten sposób mówiono... Widziałem to również w wielu serwisach, sam również stosowałem - skąd uparte stwierdzenie że to zło? W ogóle jakoś jesteś negatywnie nastawiony w tym temacie na jakikolwiek sposób.. Puknięcie młotkiem to nie walenie młotem udarowym a podgrzanie palnikiem to nie spalenie wszystkiego w ogół.. Choć tak jak napisałem wg. mnie palnik jest zbędny tym bardziej jak auto jest nagrzane a takie być powinno do spuszczenia oleju. W sumie dla mnie koniec tematu, powiedziałem co wiedziałem i nie zamierzam już nic komentować w tym temacie

    Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Odnośnie palnika Ty mi tu o serwisie 5 lat - i co nie używaliście nigdy palnika do śrub?
    i widzisz. teraz ty nie czytasz uważnie

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Pisałem przecie że używanie młotka i panika w tej naprawie (bo mówimy cały czas o korku) jest głupota.
    co do młotka udarowego też mnie źle zrozumiałeś. chodziło mi o to że pukanie w klucz i użycie tego jak udaru żeby śruba drgnęła jest głupota. nie pisałem o udarze tylko to było porównanie.
    i nie jestem negatywnie nastawiony do wszelkich sposobów tylko nie raz wymieniałem aluminiową miskę bo ktoś sam próbował a potem narzekał ze kupił gówniany samochód.


    ---------- Post dodany o 13:26 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:21 ----------

    i jeszcze dodam że nie ważne jaki młotek czy 3 km czy 100g ważne jak mocno udeżamy. a i lekkie pukanie jest pojęciem względnym, dla Pudziana lekkie pukanie to co innego jak dla np. Rubika. jestem zwolennikiem i praktykuje metodę z tak delikatnymi rzeczami następująca: dobrze oczyszczone gniazdo i nic nie trzeba pukać

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Myślę, że wszystko zostało powiedziane i opinie jednej jak i drugiej strony przedstawione. Dalszy ewentualny ciąg rozmowy proszę prowadzić na PW Panowie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Zawieszenie Fiat Stilo Multiwagon
    Napisany przez pawelg5 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post: 19-05-2013, 20:41
  2. korek spustowy miski oleju
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-03-2012, 15:17
  3. Korek (śruba) spustowy oleju Bravo 1.8
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-08-2011, 06:10
  4. zamarzniety tylni spryskiwacz - multiwagon
    Napisany przez wojtek4u na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-12-2010, 15:34
  5. [silnik] Miska olejowa ze Stilo 1.9 JTD do Bravo 1.9 JTD?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-09-2010, 19:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

korek spustu oleju fiat stilo

korek spustowy oleju stilo

korek spustu oleju fiat bravo

korek miski olejowej stilo

korek spustu oleju fiat

fiat siena klucz korka miski olejowa

fiat stilo korek spustu oleju

marea wymiana oleju w silniku jtd odkrecic korek

wymiana oleju stilo jaki klucz

1.9 jtd miska olejowa korek

fiat stilo miska olejowa jak odkrecic korek spustowy

korek spustu oleju stilo

korek oleju jaki klucz 1.9 jtd

korek spustowy oleju

silnik jtd korek spustowy wody

fiat stilo gdzie jest korek oleju

klucz do spustu oleju brava 1.4

gdzie korek spustowy oleju stilo

korek do spustu oleju fiat nowe bravo

gdzie jest korek spustu oleju fiat stilo

gdzie jest korek w miski olejowej stilo

sruba spusu oleju 1.9 jtd

stilo korek oleju

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl