Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    sti
    sti jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Stilo 1.4
    Rocznik
    2004

    Kody błędów P0420 oraz P1135

    Witam,

    Pojawiły mi się takie 2 błędy. Z opisu wiem, że
    P0420 to "System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "
    P1135 In position 3 piston

    ale nie znam konkretnej przyczyny. Do czego się to odnosi?
    Co oznacza bank 1? Problem na pierwszej sondzie? Zetknął się ktoś kiedyś z tym?

    Co do drugiego błędu- mam rozumieć, że źródłem alarmu P0420 jest mieszanka paliwowa na 3 tłoku?

    Bardzo proszę o odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ten drugi kod kryje pod sobą 3 opisy:

    P1135 In position 3 piston
    P1135 Oxygen sensor B1-S2
    P1135 Preheating resistance 1 above catal.

    Stawiałbym na ten ostatni opis czyli wskazuje to na uszkodzenie wstępnego ogrzewania sondy. Co do pierwszego błędu to tak - sonda nr 1.
    Prawdopodobnie siadło jej podgrzewanie, dopiero jak się rozgrzeje to działa dobrze, stąd błąd P0420 mówiący o wydajności poniżej progu.

    Wymiana pewnie pomoże.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    sti
    sti jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Stilo 1.4
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Prawdopodobnie siadło jej podgrzewanie, dopiero jak się rozgrzeje to działa dobrze
    Logicznie rozumując, sonda "podgrzewa się" np. poprzez zwiększenie obrotów na zimnym silniku zaraz po rozruchu?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    361
    Auto
    Tipo 1.4
    Dobrze zauważyłeś. Podgrzewanie ma sprawić, że osiągnie swoją temperaturę już praktycznie po minucie pracy, gdyby miała się ogrzać od spalin to by jej zajęło dużo dłużej czasu.

  6. #5
    sti
    sti jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Stilo 1.4
    Rocznik
    2004
    to tłumaczy zatem zwiększone obroty zaraz po uruchomieniu na zimnym silniku... Dobrze wiedzieć.

    Pytanie: jeśli zamienię sondę przed katalizatorem z sondą za katalizatorem, to wtedy mój problem ustąpi? Tak sobie główkuję, że sonda przed katem podgrzewa się, i podnosi obroty- dla sondy za katem chyba nie ma to większego znaczenia? Paliwo i tak leci do "światełka w tunelu". Co o tym sądzicie?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    361
    Auto
    Tipo 1.4
    Sonda nr 1 to ta przed katalizatorem, a więc jeżeli jej problem dotyczy to nie ma sensu grzebać z drugą. Co do większych obrotów to raczej jest to normalne, że są większe przez chwilę gdy odpalisz na zimnym.

  8. #7
    sti
    sti jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Stilo 1.4
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał wpfiat Zobacz post
    Sonda nr 1 to ta przed katalizatorem, a więc jeżeli jej problem dotyczy to nie ma sensu grzebać z drugą.
    no właśnie, chcę zobaczyć, czy jak je zamienię miejscami, to pojawi się błąd drugiej sondy.

    Cytat Napisał wpfiat Zobacz post
    Co do większych obrotów to raczej jest to normalne, że są większe przez chwilę gdy odpalisz na zimnym.
    no, ale nie 1500 obrotów/min... to za dużo!
    Zawsze było w granicach 1100-1200

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    361
    Auto
    Tipo 1.4
    Nie podałeś wartości na jakie obroty silnik wchodzi, fakt ciut za duże.

  10. #9
    sti
    sti jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Stilo 1.4
    Rocznik
    2004
    wobec tego ponawiam pytanie- jeśli zamienię sondy 1 i 2 i przed katem będzie ta sprawna, to obniży to obroty na zimnym silniku do tych 1100-1200? Jakie są inne sposoby obniżenia obrotów?

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    No a co zrobisz z sondą za katalizatorem? Ona przecież też złapie błąd skoro jej nie będzie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    sti
    sti jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Stilo 1.4
    Rocznik
    2004
    uściślijmy:

    Mój pomysł był taki- mam niesprawną sondę nr 1, która podbija mi obroty i sprawną sondę nr 2. Zamieniam je miejscami i teraz przed katem mam sprawną sondę, która nie podbija mi obrotów i niesprawną sondę za katem, która jest w celach diagnostycznych (więc nie powinna zwiększać obrotów).

    Czy moje powyższe rozumowanie ma sens?
    Czy nawet jak podmienię sondy miejscami to i tak będę miał zwiększone obroty na zimnym, nierozgrzanym silniku?

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Prawdopodobnie - nie testowałem takiego scenariusza - komputer złapie błąd z sondą, prawda jest taka, że druga sonda jest mniej ważna, ale i tak komputer może podobnie zareagować jak uszkodzenie pierwszej.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. kody błędów
    Napisany przez LEON119 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-12-2013, 20:43
  2. Kody błędów - co oznaczają
    Napisany przez savi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-09-2013, 23:08
  3. Kody błędów dla OBDII
    Napisany przez seth na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-08-2012, 18:33
  4. [kody błędów]
    Napisany przez marcinbl na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2011, 20:42
  5. Skąd bierzecie kody błędów
    Napisany przez Bonzo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-03-2010, 11:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p1135 fiat

Stilo p1135

p1135 fiat stilo

p1135

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl