Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006

    Jaki olej do MJTD z DPF?

    Czołem

    Pytanie jak w temacie, więc nie ma sensu powtarzać Obecnie silnik zalany mam olejem Castrol Edge 5w30 i zastanawiam się co dalej. Z tego co widzę, Castrol spełnia normy ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF), a na które nie załapuje się już np. zalecany do Fiata olej Selenia WR P.E. (ACEA C2). Z tego co słyszałem, Castrola wlewają serwisanci z Fiata, podobnie było z moim aucie, który został nim zalany w ASO Fiat. Zatem o co chodzi z tym negatywnym nastawieniem do Castrola? Przecież to najbardziej popularny olej w Polsce sądząc po rankingach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    też dużo czytałem o negatywnej opinii castrola, a do mojego stilo w aso leją go już 4 rok i złego słowa sam powiedzieć nie mogę (tyle że o 10w40).

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Do DPF powinno się kupować olej niskopopiołowy (low saps), który spełnia wymogi producenta silnika. Marka to w większości przypadków wypadkowa gustu kierowcy i skuteczności reklamy.
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Przecież to najbardziej popularny olej w Polsce sądząc po rankingach.
    boch, moim zdaniem Castrol nie jest złym olejem, ale na pewno jest za drogi. Cristiano Ronaldo za darmo w tych reklamach nie gra.
    Druga sprawa to masa podróbek tego oleju. A kolejna rzecz to mnogość tematów o zaszlamieniu silnika po Castrolu.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    A kolejna rzecz to mnogość tematów o zaszlamieniu silnika po Castrolu.
    a to nie dotyczy przypadkiem olejów Castrola z serii Magnatec?

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    boch zrobisz jak uważasz, ale ja do Castrola tez bym podszedł z dystansem.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no ale konkrety! z czego wynika dystans do Castrola? własne doświadczenia czy obiegowe opinie?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Jeśli o mnie chodzi, to Castrola miałem tylko raz i to dawno temu, ale trochę wystarczy poczytać na necie i już dużo opinii daje do myślenia.
    Wg. mnie jeśli o czymś mówi się negatywnie częściej niż przeciętnie, to już powinno dać do myślenia, takie moje zdanie wybór należy do ciebie.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    pisałem wcześniej, że te negatywne opinie to prawdopodobnie zasługa Castrola z serii Magnatec. z tego co czytałem, technologia Magnatec tworzy specyficzny szlam w silniku, który nie podoba się machanikom

    póki co, żadnych konkretów

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2012
    Skąd
    Wrocław/Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9JTD
    Rocznik
    2005
    do służbowego Doblo 1.9 120KM wlewałem olej niskopopiolowy- zjechało wszystkie panewki przy przebiegu jak dobrze pamietam 128 000km. Dodatkowo panewki zuzywały sie w takim tempie ze trzeba bylo wymienic wał korbowy bo nie dało sie zrobić szlifu. Potem podjąłem decyzje o zalaniu silnika MOBILEM 5W40 i auto jeździ teraz bezproblemowo.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    miałem zalany - właściwie to poprzedni właściciel - castrol 5w50 longlife, po uruchomieniu silnika strasznie klepał, na elementach pod pokrywą zaworów był nagar, po zastosowaniu płukanki i zmianie na motula 5w40 C3 już od pierwszych momentów silnik ciszej i łagodniej pracuje, zaglądając pod korek oleju wszystko jest czyste , olej zmieniam co 15 tyś i przed zmianą zawsze daję środek myjący LM lub Motula, w stilo też jeździłem na Motulu 5w40

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Lotos Zobacz post
    do służbowego Doblo 1.9 120KM wlewałem olej niskopopiolowy- zjechało wszystkie panewki przy przebiegu jak dobrze pamietam 128 000km. Dodatkowo panewki zuzywały sie w takim tempie ze trzeba bylo wymienic wał korbowy bo nie dało sie zrobić szlifu. Potem podjąłem decyzje o zalaniu silnika MOBILEM 5W40 i auto jeździ teraz bezproblemowo.
    straszne rzeczy. teraz tylko pytanie, czy to zwykły pech, wady materiałowe-konstrukcyjne, czy też auto użytkowane w trudnych warunkach - krótkie przeloty, duże obciążenia itd itp. szukam właśnie info nt. zależności olej niskopopiołowy-żużycie silnika i czytam:

    Po dokładnym przyjrzeniu się wykresowi zobaczymy, że ze wszystkich olejów o klasie xx-30 najniższą lepkość ma olej 5W-30, więc daje też najcieńszy film smarny i może zbyt szybko spływać z intensywnie poruszających się elementów. W niektórych silnikach ciężarówek powoduje to nadmierne zużycie współpracujących części oraz wycieki oleju przez najmniejsze nawet nieszczelności. Dlatego niektórzy użytkownicy tego rodzaju pojazdów uwzględniają w swych kalkulacjach nie tylko oszczędności paliwa, lecz także towarzyszące im koszty koniecznych "dolewek" drogiego oleju i nieprzewidzianych napraw...
    źródło: Zalety i wady niskiej lepkości

    czyżby koncerny naftowe, konstruktorzy i ekolodzy zafundowali nam remonty silników?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 07-06-2014 o 11:35

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005
    Przerabiałem ostatnio ten temat.
    Spędziłem tygodnie tutaj na forum i u alfaholików i dla mnie stanęło na tym, że najlepszym olejem do ... jest:
    bez DPF - Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40
    z DPF - Motul 8100 X-Clean 5W40

    Nie chcę tutaj zaczynać dyskusji o tym dlaczego tak, a nie inaczej. Wiem poprostu, że skończy się to kolejnym wielostronnicowym wątkiem.
    Polecam każdemu przestudiowanie obydwu forów jak i przeczytanie, dostępnego w dziale download, opracowania na temat olejów z niemieckiego forum i wyrobienie swojego własnego zdania na ten temat.
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wczoraj poczytałem trochę na temat i faktycznie dość często przy okazji Fiata z DPF przewija się Motul 8100 X-Clean 5W40. ALE... wg specyfikacji jest to olej typu Mid-SAPS tymczasem Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 w specyfikacji napisane ma Low-SAPS czyli teoretycznie powinien być lepszy dla naszych filtrów cząsteczek stałych. oba oleje zgodne są z najnowszą normą FIAT'a - 9.55535-S2. takiej normy prawdopodobnie nie spełnia olej, którym zalany jest obecnie mój silnik czyli Castrol Edge 5W-30 - tak przynajmniej wynika z opisu na stronie producenta. czyli w krótkim podsumowaniu - przesiadam się na Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 ewentualnie na Motul 8100 X-Clean 5W40

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    33
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Ja tez przesiadłem się od 3 lat na Motula i jest spoko. Myślę, że taki zdrowy kompromis między ceną i jakością.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krzachu Zobacz post
    Ja tez przesiadłem się od 3 lat na Motula i jest spoko. Myślę, że taki zdrowy kompromis między ceną i jakością.
    Mam podobne odczucia po 3 wymianach.


 

Podobne tematy

  1. Jaki olej
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-12-2013, 23:16
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2013, 18:40
  3. Jaki olej
    Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-09-2012, 00:29
  4. Jaki olej ?
    Napisany przez wkrzych na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2012, 18:27
  5. Jaki olej do silnika ?? 10w40?? i Jaki jest najlepszy??
    Napisany przez mcperson na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-01-2012, 11:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dlaczego 5w40 nie do dpf

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl