Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    wtrysków niestety nie sprawdzisz bo nie masz multijeta tylko zwykłe jtd na wtrysku jednej fazy turbinę sprawdzisz po wykresie doładowania. tj. porównujesz oczekiwane ciśnienie z podanym...ale tu też nie koniecznie bo może być właśnie walniety czujnik...jesli oliwy nie puszcza i nie piszczy przy bucie to znaczy że powinna ładować odpowiednio.
    Robiąc logi uwzględniasz:
    1.Obroty silnika
    2.Zmierzona masa powietrza(przepływka)
    3.oczekiwana masa powietrza
    4.zmierzone ciśnienie doładowania(map sensor)
    5.oczekiwane ciśnienie doładowania
    6.zmierzone ciśnienie paliwa(pompka cr)
    7.oczekiwane ciśnienie paliwa
    ew. dla ciekawości sprawdź tylko przed logami czy temp na zewnątrz pokrywa się z temperaturą w fesie lub mesie.
    zaznaczasz te elementy, jedziesz na kawałek prostej, odpalasz logi, jedziesz na 3 biegu mając 1500obr i gaz do dechy aż czerwone pole wskazówka zobaczy, zapisujesz a plik tutaj wrzuć.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    ok dziś bede sie starał to zrobić ,dzięki za wskazówki

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    kolego cienioormo jak sprawdzić wtryski w multijecie za pomocą Fesa??

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    a wytłumaczycie mi co to jest ten Fes i mes bo czesto padają te słowa a ja nawet nie wiem co to jest

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Jak masz Mjeta to chyba sprawdzisz korekcje kazdego wtrysku w Mes. W JTD zostaje tylko test przelewowy albo zlogowanie ogolnej dawki paliwa na postoju.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    FES- Fiat Ecu Scan MES - Multiecuscan programy diagnostyczne.....

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Tak jak piszą koledzy wyżej. JTDM/MJTD czy inne kwiatki z literką M, można sprawdzić korekty wtrysków w programie diagnostycznym i robi się to na ciepłym silniku (najlepiej po trasie) i na wolnych obrotach, wartości powinny być jak najbliżej zera tj.:
    1cyl: -0.27
    2cyl: 0.16
    3cyl:-0.16
    4cyl: 0.27
    Wtedy jest jak najbardziej ok i nie ma się do czego przyczepić. Pary cylindrów tj 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny się wyrównywać. W praktyce rzadko kiedy zdarza się że jest idealnie i są rozjazdy np -1.30 na 1 cyl i 0,6 na 4 wtedy trzeba się tym zainteresować i zastosować np olej 2T lub coś do czyszczenia wtrysków (olej 2T dobrze smaruje pompke cr) powyżej wartości 2.0 na jednym z cylindrów kwalifikuje wtrysk to regeneracji (najczęściej wymiana końcówki i czyszczenie w ultra dźwiękowej pomaga)delikatne rozjazdy można sobie darować i wlać lepszego paliwka.
    W silniku JTD niestety nie da się już tego sprawdzić tak łatwo na komputerze...znaczy, nie da się i koniec wtedy trzeba robić test przelewowy...obrazuje się to podobnie jak test komputerowy.
    FES- fiat ecu scan
    MES- multi ecu scan (więcej możliwości)
    Wszystko jest w dziale download.
    Jak sprawdzić ?? jeśli masz silnik 16V MJTD lub 8V MJTD to możesz to zrobić łatwo:
    ecu-->engine-->EDC16-->Parametry-->Zaznaczasz 4 punkty o nazwie "Korekta wtrysku cylindra np.1"
    I dalej sobie poradzisz
    Co do logów.
    Przepływka max powinna pokazywać powyżej 1000mg i powinno spaść na ~800mg i do 4000obr powinno się tak trzymać. Docelowym nie ma się co sugerować zbytnio.
    turbinka do 2000obr powinna lekko przeładowywać a potem kreski powinny się utrzymać w miarę równo. Każdy skok na kresce w dół trzeba interpretować jako zacinające się łopatki lub niesprawny zawór VGT lub nieszczelność w układzie podciśnienia.
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 04-02-2016 o 13:06

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    a który program lepszy bo mam obydwa fes czy mes??

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Wszystko jedno...do logów ci cudów nie potrzeba...zrób w Fesie

  11. #25
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,723
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Kolego "cenioormo" trochę w błąd wprowadzasz innych bo korekta wtryskiwaczy jest po to , aby wyrównać obroty silnika ,a wcale nie musi świadczyć o niesprawności wtryskiwaczy.

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Dokładnie. Korekta na + nie jest korektą jednoznaczną, ponieważ może świadczyć zarówno o przytartym wtrysku, ale również o gorszej kompresji danego cylindra. I pamiętajmy, że olej 2T nie jest lekarstwem na wszystko
    Italians Do It Better

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    kolego boch co to za olej 2t?? nie słyszałem jeszcze o takim oleju?? po co do czego dlaczego??

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    no własnie co za olej 2 t i gdzie go można kupić tzn w czy mozna w sklepie motoryzacyjnym czy trzeba gdzieś na necie szukać???

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Nie miałem na myśli + 2 czy -2 wybaczcie że może trochę wprowadziłem w błąd bo w pracy byłem i nie miałem czasu na inne wyjaśnienie tego oczywiście macie racje i to miałem na myśli lecz nie ważne ile jest na plus czy minus ważne że wiesz że ten i ten wtryskiwacz już może nie domagać a im większe korekty na danym cylindrze w porównaniu do reszty tym gorzej.

    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    aby wyrównać obroty silnika ,a wcale nie musi świadczyć o niesprawności wtryskiwaczy.
    Dokładnie zgadzam się w 100% ale zaczyna się od dania pacjentowi znieczulenia, a potem wyrywania zęba, nie na odwrót czuli sprawdzasz w 1 kolejności wtrysk z domniemaniem że cała reszta jest ok, co innego jeśli to nie pomoże.
    Cytat Napisał krzychu86 Zobacz post
    co to za olej 2t?? nie słyszałem jeszcze o takim oleju?? po co do czego dlaczego??
    Olej 2T jest stosowany do silnika dwu-suwowego w celu smarowania cylindra, olej 2T potocznie jest nazywany mixolem. W silnikach diesla z systemem CR( i nie tylko) dolanie tego oleju w proporcji 150ml na 50L ON sprawia że wszystkie ważne elementy całego układu sa lepiej smarowane, przez co praca silnika jest lżejsza i poprawia się żywotność podzespołów. Przez co pomaga na np. delikatnie przytarte wtryskiwacze, tj. robisz korekty wtrysków jeśli coś jest delikatnie nie tak, robisz 2 baki z dodatkiem oleju 2T i znów robisz korekty, jeśli się poprawiło to jest sukces. Ten patent kierowcy taksówek stosują od wielu lat i jakoś nic się nie dzieje a te auta robią olbrzymie przebiegi. Start zimnego silnika w - temp jest szybszy i lżejszy.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Punto2 1.2 8v 250kkm, Stilo 1.6 16v 192kkm, Bravo 1.4 16v 243kkm
    Rocznik
    2000, 2002, 2012
    Moj kolega od diesla poleca liqui moly 1052


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Fiat Ducato 2002 jaki kabel do diagnostyki
    Napisany przez oskar89 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-11-2015, 10:10
  2. Jaki kabel i program do diagnostyki Bravo2
    Napisany przez grze na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-12-2014, 23:18
  3. jaki kabel diagnostyczny?
    Napisany przez Nikke na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-09-2013, 14:51
  4. [S] Kabel do diagnostyki auta
    Napisany przez acmt na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-05-2013, 10:45
  5. Który kabel do diagnostyki
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-02-2011, 08:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

diagnostyka fiat stilo czym

jaki kabel do fiata stilo

jaki kabel diagnostyczny do fiata stilo

jaki kabel do fiata

kabel do fiata disgnostyczny

kabel odb fiat

jaki kabel do stile

kabel obd fiat stilo

Najlepszy kabel do stilo

jaki kabel obd do fiata

jaki kabel do diagnostyki fiata

fb klub fiat stilo jaki interfejs

obd2 stilo interfejs

kabel diagnostyczny do Fiata stilo

fiat stilo kabel diagnostyczny

fiat stilo jaki interfejs

jaki kabel diagnostyczny 1.9 jtd

program do diagnostyki fiata stilo 1.9jtd

jaki czytnik obd do fiat stilo

stilo jaki interfejs kupic

kabel obd stilo

fiat ecu scan diagnostyka wtryskiwaczy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl