Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 26 z 26
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Teraz muszę czekać jak znów będzie zimniej bo zrobiło się cieplej i na zewnątrz nie słychać tylko wewnątrz spróbuj nagrać ale tak jak pisałem wcześniej na nagraniu nie słychać budzenia, może miało jakieś przygody przed demna i coś jest źle poskladane bo walczę z tym od 5 lat



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Przy okazji wymiany postojowki chwyciłem telepioca się obudowę filtra powietrza. Dziś lekko na minusie i ewidentnie buczalo spod aku. I teraz się zastanawiam co jest jeszcze nie chalo? Co ciekawe a co nie pisałem wcześniej podczas jazdy czym obroty silnika rosną i czym szybciej jadę tym głośniej buczy, dalej nie mogę tego rozgryz, a po wyluzowaniu cisza, zapinam bieg i znów buczy. Tak jak pisałem wcześniej nie da się tego nagrać próbując wszek razy i czym tylko się da ale żadne uwodzenie tego nie wychwytuje

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Obudowa nie może się telepać. Musisz zdjąć akumulator, i zdjąć koszyk akumulatora(musisz jakoś tą siwą skrzynkę z bezpiecznikami wyciągnąć nie rozpinając jej) i sprawdzić dokładnie obudowę filtra powietrza i usztywnić jakoś ją, razem z rurą doprowadzającą, możliwe że telepie się właśnie ona, tak samo ja ten koszyk trzymający akumulator razem z tą metalową obejmą która trzyma, tam jest ogromne siedlisko rdzy więc coś mogło już puścić. Roboty dużo nie masz, z autopsji wiem że ten górny uchwyt obudowy często się urywa a klejenie pomaga na kilka godzin, trzeba tam to pospawać lub zrobić coś na śrubki i blachę.
    A jeśli to nie pomoże to zostaje skrzynia i przeguby.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    2
    Auto
    Stilo 1.9 Jtd
    Rocznik
    2002
    A jak ustawialeś na nowo silnik pod tą poduszkę od strony rozrządu, bo bardzo mnie to ciekawi, taż borykam się z problemem trzęsienia budy i kierownicy. A jeszcze jedno wymieniałeś może te 2 łapy pod miską olejową mają być dokręcone na hama czy z jakimiś umiarem?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Nic nie trzeba ustawiać, musisz tylko dobrze silnik podeprzeć. Starą zdejmujesz, zakładasz nową poduszkę, jeśli masz pneumata to cisniesz ile się da a potem jeszcze sprawdzasz ręcznie czy jest ok. Potem możesz ewentualnie odkręcić lizaki ,odpalić autko na chwilę i zakręcić od nowa.
    Nie wymieniałem łap, ale ściągałem je i były w stanie dobrym, wymienia się je wtedy jak ta guma się pokruszy albo w ogóle jej nie będzie. Wszystkie poduszki i te łapy dokręcasz na hama, i warto np. po miesiącu czy dwóch, wziąć klucz w łapę i znów dokręcić i sprawdzić.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2018
    Skąd
    Brzeziny
    Wiek
    22
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115km
    Rocznik
    2002
    Witam.
    Chciałem trochę odświeżyć temat.
    Miałem w swoim Stiflerze poduszkę przed liftową. Wymieniłem ją na pozmianowa ale producent to Febi. Od tamtej pory mam gorzej niż było na starej poduszce. Jeżdżę już tak od lipca ale moja cierpliwość jest już na wykończeniu. Próbowałem ja trochę poluzowac ale pomogło mi to na 2 dni. Ogolnie zauważyłem po pracy silnika, że widać gołym okiem tzn. jak on wibruje. Mój ojciec ma Stilo z 2004r i u niego nie widać żeby silnik wpadał w takie wibracje. Czytając różne opisy na forach nie potrafię znaleźć lekarstwa na ten problem. Myślałem nad wymiana poduszki na oryginał bo podobno jakość gumy jest lepsza i może wytlumic te wibracje. Temat koła dwumasowego tez rozmyslalem ale boję się wydać 2000zl i się rozczarować. Zimą przy dużych mrozach to wibracje odczuwalem najbardziej nie tylko na kierownicy ale też na podłodze i tylnej klapy od bagażnika. Proszę was o jakąś poradę od czego zacząć żeby poprawić ten problem...

    Wysłane z mojego LEX820 przy użyciu Tapatalka

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,722
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Popełniłeś podstawowy błąd montując zamiennik. W dziesiątkach tematów poświęconych wibracjom w JTD znajdziesz info, że poduszki do JTD 115 to tylko oryginały. Poza tym, wibracje w dieslu, a zwłaszcza w 8 zaworowym JTD to temat rzeka. Zdaje się, że problem jest mniej uciążliwy w wersja 140 i 150KM 16V. Albo poduszkowanie bardziej przemyślane, albo dużo dobrego robi te 8 zaworów więcej. Inne znane przyczyny wibracji to oczywiście dwumas, ewentualnie konieczność regulacji luzów zaworowych. U mnie wibracje odczuwalne są zwłaszcza zimą na zimnym silniku kiedy to drgania przenoszą się na kierownicę i czuję spore wibracje podczas wysprzęglania. Póki co, nie drążę tematu, bo wiem, że można mocno popłynąć z funduszem, niekoniecznie rozwiązując problem. Być może TTTM.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 24-03-2018 o 10:10
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2018
    Skąd
    Brzeziny
    Wiek
    22
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115km
    Rocznik
    2002
    Dopiero po wymianie poduszki na zamiennik odnalazłem temat, że zrobiłem głupi błąd stosując złą poduche. Teraz tylko pytanie czy wymieniać na oryginał i zobaczyc co będzie czy pogodzić się z tym problemem.

    Wysłane z mojego LEX820 przy użyciu Tapatalka

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,722
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Jeśli masz pewność że wibracje spotęgowały się po wymianie poduszki na zamiennik, to właściwie niczym nie ryzykujesz, zwłaszcza że jak piszesz - cierpliwość jest już na wykończeniu Ja bym jedynie poszukał warsztatu, w którym znają te silniki i ich bolączki. Najlepiej szukać na forach regionalnych, może ktoś kogoś sprawdzonego poleci.

    A poniżej zalecenia użytkownika Maciek-156, który jest dla mnie jednym z największych forumowych (alfaholikowych) autorytetów w temacie JTD

    Drgania w dieslu to wypadanie zapłonów w którymś z cylindrów lub lejący wtryskiwacz. Generalnie do sprawdzenia kompresja w cylindrach (dodatkowo w silnikach 10v i 8v kontrola luzu zaworów) i wtryskiwacze (wszystkie) na stanowisku testowym
    Ciekawe, że o poduszkach ani słowa...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2018
    Skąd
    Brzeziny
    Wiek
    22
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115km
    Rocznik
    2002
    Generalnie auto nie kopci, ma moc i dobrze zapala więc może warto jednak kupić oryginalna poduszkę. Widziałem, ze jakiś sklep w Łodzi ma oryginał za 238zl nowa. A może ktoś ma sprawdzonego dostawcę?

    Wysłane z mojego LEX820 przy użyciu Tapatalka

  12. #26
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,068
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Ciekawe, że o poduszkach ani słowa...
    Dopóki silnik pracuje równo to każde poduszki wystarczająco tłumią drgania.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-12-2015, 17:27
  2. Wymiana poduszki tylnej belki
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-08-2012, 17:07
  3. Wczasowiczu - Czy wiesz ile kosztują mandaty za granicą?
    Napisany przez KrzychuB na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-10-2011, 20:22
  4. Wymiana poduszki na przednich amortyzatorach
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-10-2011, 21:09
  5. Wymiana wkładki zamka wyłącznika poduszki
    Napisany przez Adams_dg na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-06-2010, 22:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy sa klapy gaszace w silo multiwagon 1.9jtd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl