Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2009
    Skąd
    Otwock
    Postów
    2
    Auto
    Kozłowski

    Fiat Stilo 1.9 JTD - kupno - za i przeciw

    Witam,

    Zastanawiam się nad zmianą auto.
    Generalnie byłem zdecydowany na Forda Focusa, jednak wczoraj będąc w autokomisie natknąłem się na Fiat Stilo 1.9 JTD Active z 2003 roku.
    Samochód bardzo mi się spodobał, do tego silnik 115 KM ..... jest czym pojeździć.

    Chciał bym się dowiedzieć o opinie na temat tego modelu, awaryjność, spalanie wygoda itp...

    Z góry dziękuje.

    Ruffus



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Z pierwszymi egzemplarzami zdarzają sie kłopoty z elektryką bo auto jest przepakowane nią wręcz. Ale ogólnie pojazd nie cierpi na jakieś typowe i problematyczne usterki.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał Hipo
    Z pierwszymi egzemplarzami zdarzają sie kłopoty z elektryką bo auto jest przepakowane nią wręcz. Ale ogólnie pojazd nie cierpi na jakieś typowe i problematyczne usterki.
    Przepakowane, to fakt, ale ja to uważam za atut. Mam od roku Stilo 1,9 JTD 116KM 3D Dynamik, 2001 prod., zarejestrowany '02r, przebieg 100tyś. Nie uważam auta za jakoś szczególnie awaryjne. Faktem jest, że ma bardzo czułą elektronikę na spadki napięcia. Bateria musi być zawsze w pełni naładowana i w porę wymieniona, musi mieć też zapas mocy. Zresztą elektronika prawie w całości jest BOSZA. Co prawda wymieniłem wspomaganie kierownicy i przepływomierz, ale sam je wykończyłem. Przepływka była brudna, węc przemyłem ją... wodą i zdechła. Wyjechałem z niedokręconą klemą akumulatora i po około 120 km zdechło wspomaganie. Miało prawo. Kupiłem na Allegro za 400 zł i śmiga.
    Miałem zimą problem z zamarzającymi klamkami (wada produkcyjna wszystkich Stilonków), ale przerobiłem mechanizm otwierania. Zamek był otwierany linką w pancerzu, do którego dostawała się woda i zamarzała. Zmontowałem linkę bez pancerza, która przechodzi przez plastikowe kółko i jest ok. (Myślę, że do tematu wrócimy zimą).
    Oleju nie bierze, zużycie paliwa rewelacyjnie niskie ok.5,5 l. Przyśpieszenie super. Co do geometrii nadwozia nie widziałem ładniejszej bryły ( oczywiście 3D). Wiadomo. że egzemplarz trzeba wybrać. Nie można się spieszyć. Trzeba skorzystać z pomocy fachowców. Wiemy jakie rodacy robią ściemy, żeby wcisnąć nam "super auto". Ja miałem szczęście, że auto z zagranicy sprowadzili znajomi, którzy się na tym znali. Za niewielką cenę nie kupimy auta z takim wyposażeniem i stosunkowo młodym roczniku. Jeśli będziesz o auto dbał na pewno się odwdzięczy. Zdecydowanie polecam i pozdrawiam zainteresowanych.

    PS. przeszukałem inne Fora i takie modele jak VW. Audi, Fordy i inne nie są ani lepsze, ani mniej awaryjne, ale za to dużo droższe.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    I uważaj na spalanie przy kupnie bo wobec tego co kolega pisze wyżej mój stilo ma się nijak - mianowicie spalanie w trasie zeszło do ok 7l/100.. w miescie ponad 8 przy srednio dynamicznej jezdzie. ale ma 240k przebiegu
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał maku
    I uważaj na spalanie przy kupnie bo wobec tego co kolega pisze wyżej mój stilo ma się nijak - mianowicie spalanie w trasie zeszło do ok 7l/100.. w miescie ponad 8 przy srednio dynamicznej jezdzie. ale ma 240k przebiegu
    A próbowałeś posprawdzać i ewentualnie poustawiać parametry? Może spróbuj w ASO. Sam przebieg nie może aż tak wpłynąć na zużycie. Coś w elektronice nie tak.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    nie miałem jeszcze okazji odwiedzić ASO, w tym wypadku chodzi o czas... poza tym jakie parametry można tu poustawiać?
    wiem, że żeby cokolwiek się dowiedzieć to powinienem pojechać "na komputer" i/albo posprawdzać wtryski, ale pomyślałem, że może dowiem się czegoś na tym forum. Mój temat świeci pustkami więc chyba nic się nie dowiem
    Koledze życzę powodzenia w poszukiwaniach auta, też szukałem jakiegoś a3tdi czy golfa4 ale audi wychodziło za drogo, golfy parchy, ibizy 99-2001/2 tak samo.. Stilo wcale nie szukałem, to jedyny jaki obejrzałem i zaskoczył mnie świetnym wyglądem, wyposażeniem i niskim zużyciem wnętrza (akurat moja sztuka). I był to pierwszy samochód spośród wszystkich które obejrzałem, który chciałem mieć.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    [quote="maku"]nie miałem jeszcze okazji odwiedzić ASO, w tym wypadku chodzi o czas... poza tym jakie parametry można tu poustawiać?
    wiem, że żeby cokolwiek się dowiedzieć to powinienem pojechać "na komputer" i/albo posprawdzać wtryski, ale pomyślałem, że może dowiem się czegoś na tym forum. Mój temat świeci pustkami więc chyba nic się nie dowiem
    --------------------

    Co można poustawiać? Wiele. Oczywiście nie na oko, ale właśnie na komputerze. To są silniki Comon Rail, które są silnikami najnowszej generacji. Są dobre, ale wymagają dbałościi i okresowej obsługi. Mają stałe ciśnienie paliwa, wtrysk jest elektroniczny i odbywa się kilka razy na cykl. Jest przepływomierz powietrza, turbina ze zmienną geometrią łopatek,zawory owerbust i EGR sterujące turbiną, które trzeba okresowo czyścić lub wymieniać. Podgrzewany jest filtr paliwa.Filtr powietrza musi być regularnie wymieniany. Wszystko to ma wpływ na osiągi i zużycie paliwa. Na odwiedzenie dobrego ASO musisz jednak znaleźć trochę czasu i kasy, a jeszcze Ci pośmiga. Pozdrawiam

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    80
    Auto
    Stilo 1,9 JTD
    Cytat Napisał maku
    też szukałem jakiegoś a3tdi czy golfa4 ale audi wychodziło za drogo, golfy parchy, ibizy 99-2001/2 tak samo.. Stilo wcale nie szukałem, to jedyny jaki obejrzałem i zaskoczył mnie świetnym wyglądem, wyposażeniem i niskim zużyciem wnętrza (akurat moja sztuka). I był to pierwszy samochód spośród wszystkich które obejrzałem, który chciałem mieć.
    Ja miałem identyczną sytuację - szukałem auta w cenie do ok. 25 000pln: Forda (Focus, Mondeo), Alfy 147, MG ZR, Audi A3, Opla Astry. Przypadkiem trafiłem na Stilo, pojechałem obejrzeć z czystej ciekawości bez zamiaru kupna, ale jak go zobaczyłem z zewnątrz i w środku i porównałem z ceną od razu banan na ustach i na drugi dzień przyjechałem z pieniędzmi
    Polecam
    shadow

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    Cytat Napisał Gborowik
    Co można poustawiać? Wiele. Oczywiście nie na oko, ale właśnie na komputerze. To są silniki Comon Rail, które są silnikami najnowszej generacji. Są dobre, ale wymagają dbałościi i okresowej obsługi. Mają stałe ciśnienie paliwa, wtrysk jest elektroniczny i odbywa się kilka razy na cykl. Jest przepływomierz powietrza, turbina ze zmienną geometrią łopatek,zawory owerbust i EGR sterujące turbiną, które trzeba okresowo czyścić lub wymieniać. Podgrzewany jest filtr paliwa.Filtr powietrza musi być regularnie wymieniany. Wszystko to ma wpływ na osiągi i zużycie paliwa. Na odwiedzenie dobrego ASO musisz jednak znaleźć trochę czasu i kasy, a jeszcze Ci pośmiga. Pozdrawiam
    Hmm. Płyny, filtry powymieniam sam w najbliższym czasie. Czy możesz coś powiedzieć więcej na temat zaworów overbust i egr? mianowicie jak je czyścić itp? generalnie nie ufam ASO bo na ogół gówno się znają.. ale jak na komputer to tylko do nich, chyba, że znajdę jakiś warsztat z kompem do fiata.

    przepraszam za offtop, więcej nie będę. dość w tym temacie, Gborowik jak będziesz miał chęć odpisać to zapraszam to mojego tematu "mój stilo za dużo pali"
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    [quote="maku"][quote="Gborowik


    Hmm. Płyny, filtry powymieniam sam w najbliższym czasie. Czy możesz coś powiedzieć więcej na temat zaworów overbust i egr?

    --------------------------------------------------------

    Napiszę wieczorem, teraz muszę niestety wyjść, żeby zarobić na chleb :

    _____________________________
    Rolą zaworu EGR jest recyrkulacja spalin, a polega to mniej więcej na tym, że wtedy, gdy nie potrzeba silnikowi więcej mocy,(jazda z górki, wolne obroty itp...) zamiast czystego powietrza do silnika trafiają spaliny, do ponownego spalenia cząstek palnych zawartych w spalinach. Po ponownym przepaleniu spaliny są o wiele czyściejsze, a zużycie paliwa mniejsze. Jeśli jest potrzebna większa moc, EGR odcina spaliny i puszcza czyste powietrze. Jeśli zawór pracuje normalnie silnik ma potencjalnie najwyższą sprawność i oczywiście moc. Po pewnym okresie zawór zanieczyszcza nagar i rdza. Zawór nie domyka się i zamiast powietrza silnik bezustannie zasilają spaliny i silnik traci moc. Wtedy należy zawór przeczyścić. ASO najczęściej proponuje taki zawór wymienić, ale dobre czyszczenie pomaga w 100%.
    Jeśli zaś chodzi o owerbust, to steruje on łopatkami turbiny ze zmienną geometrią i zanieczyszczenie go, powoduje spadek mocy i możliwość zapieczenia ruchomych łopatek. Czyści się też go okresowo, chociaż nie jest on przewidziany do rozbierania, ale po przecięciu pewnej taśmy, można ją zastąpić normalną opaską zaciskową. Zawór ten jest zamontowany pod autem i jest narażony na zanieczyszczenia, sól i wilgoć. Dlatego są zalecenia, ażeby przenieść go do komory silnika, na obudowę akumulatora. To tyle o zaworach, jeśli kogoś będzie interesował sposób czyszczenia zaworów postaram się znaleźć jakiś manual. Pozdrówka.


 

Podobne tematy

  1. kupno scudo
    Napisany przez rob na forum Scudo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-08-2017, 13:49
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-04-2009, 09:41
  3. cinquecento sporting kupno
    Napisany przez mcperson na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-01-2009, 18:03
  4. FIAT Stilo 1.8 16V Dynamic
    Napisany przez Marczy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-12-2008, 01:13
  5. Kupno Marei z Otomoto
    Napisany przez arturjakis na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-07-2008, 21:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1.9 jtd opinie

fiat stilo jtd

stilo 1 9 jtd opinieSTILO 1.9 jtd opinieopinie fiat stilo 1.9 jtdfiat stilo 19 jtd opiniestilo jtd opiniefiat stilo jtd opiniestilo 1.9 jtd spalanieopinie stilo 1.9 jtdfiat stilo 1 9 jtd opiniefiat stilo kombi 1.9 jtd opinieopinie o fiat stilo 1.9 jtdstilo 1.9 jtdfiat stilo jtd spalaniestilo 1.9jtd opiniefiat stilo 1.9jtdstilo jtd spalaniefiat stilo jtd 1.9 opiniestilo 19 jtd opiniestilo 1.9fiat stilo 1.9 jtd 2003fiat stilo 1.9 opiniefiat stilo 1.9 jtd 2003 opiniefiat stilo opinie
http://www.iparts.pl