Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2012
    Skąd
    SMI
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo MJTD

    Dziwny odgłos przy ostrym skręcie

    To mój pierwszy post tutaj , tak więc po pierwsze witam Wszystkich

    Niedawno kupiłem Stilaka, wersja 3 drzwiowa, silinik 1.9 MJTD Ostatnio zaczął mnie drażnić pewien problem, otóż wjeżdżając do bramy, przy mocno skręconych kołach w lewo, z lewej strony (przynajmniej takie mam wrażenie) wydobywa się dziwny odgłos ciężki do opisania. Odgłos trochę przypomina ocieranie się wóch gum, trochę naprężanie sprężyny. Na postoju skręcając koła w jedną albo drugą strone nic nie słychać, trzęsąc autem również. Co ciekawe przy bramie mam lekki podjazd i tam odgłos zawsze się pojawia, natomiast na równej drodze bardzo rzadko.
    Ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

    I przy okazji pytanie drugie
    Z tego co wycztytałem, w Stilakach z silnikami MJTD dgrań nie powinno się praktycznie odczuwać. Jak jest u Was? U mnie na wolnych obrotach lekko drga kierownica, po ruszeniu wszystko ustaje. Przy prędkości powyżej 140km/h zaczyna drgać lusterko wsteczne - czy to normalne? Dodatkowo zauważyłem że lewarek zmiany biegów podczas dodawania gazu lekko się porusza, a przy ściągnięciu nogi z gazu wraca do swojego położenia, może nie jest to jakiś wielki skok, ale napewno wyczuwalny. Sprawdziłem już łapy trzymające silnik oraz skrzynie i wyglądają ok. Podobno są jeszcze dwie poduszki na skrzyni, czy w nich może leżeć przyczyna?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Ad 1
    Sprawdź lewy przegub
    Ad 2
    W dieselku zawsze będzie drgać jaki nowy by on nie był

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,351
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Co do pierwszego, a przypadkiem nie to nie jest wyjąca pompa wspomagania? Spróbuj skręcić w lewo/prawo maksymalnie, tak normalnie stojąc i zobaczy czy ten odgłos uświadczasz też?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2012
    Skąd
    SMI
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo MJTD
    Dzięki za szybkie odpowiedzi.
    @danielciagala Z tego co się orientuje, przegub raczej stuka podczas ruszania/jazdy, u mnie takie coś nie występuje. Raczej jest to dźwięk jakby coś się naprężało, tarło, ciężko to opisać i chyba jeszcze ciężej będzie to zdiagnozować. Z dgraniami się liczyłem kupując diesla, najbardziej niepokoi mnie ta poruszająca się gałka, boje się żeby coś się przez to niewyrobiło bardziej.
    @miszko Już to robiłem, gdy auto stoi, kręcąc koła maksymalnie w jedną i drugą stronie nic nie słychać. Próbowałm też "bujać autem" i też nic nie słychać.. Raczej pompa odpada.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    kolego a sprawdzałeś mocowanie skrzyni biegów i silnika ? po twoim opisie wydaje mi się że silnik ci się przesuwa dlatego takie efekty z lewarkiem zmiany biegów i tym tarciem przy małych prędkościach

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2012
    Skąd
    SMI
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo MJTD
    Sprawdziłem tylko wzrokowo łapy trzymające skrzynie oraz silnik, z wyglądu nic im nie brakowało. Z tego co wiem jest poduszka pod akumulatorem oraz druga poducha po przeciwnej stronie. Co może mieć większy wpływ na ruszanie się silnika? uszkodzone łapy pod silnikiem? czy uszkodzone poduszki na górze/boku? Czy są jakieś sprawdzone metody zdiagnozowania zużytego zawieszenia silnika? bo wyglądać mogą ładnie, ale swoje właściwości mogły dawno stracić.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    masz jeszcze 2 wsporniki od spodu (2 takie same) najlepiej sprawdzić je z kanału

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Podpisuję się pod tym co kolega napisał,uszkodzone masz na 90% elementy zawieszenia silnika-poduszki

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2012
    Skąd
    SMI
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo MJTD
    Sprawdziłem jeszcze raz zawieszanie silnika. Pod silnikiem wsporniki wyglądają na nowe - mają nawet przyklejone naklejki. Od góry sprwadziłem tylko poduszke od strony rozrządu, nie miałem narazie czasu żeby odkęcać akumulator. Zdziwiła mnie elastyczność gumy, bardzo łatwo można wcisnąć ją palcem, wydaje się jakby za miękka. Ktoś z Was miał nową poduszkę w ręce? jak wygląda twardość nowej gumy?

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Gumy powinny być twarde,nie powinieneś ich wciskać palcem. Weź kolegę niech postrzela że sprzęgła a Ty do kanału i obserwować

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    kolego ta poduszka ma w sobie olej może wyleciał i dla tego jest miękka (niech ktoś wsiądzie do samochodu zaciągnie ręczny wbije 1 i puszcza sprzęgło - ale tak aby nie zadławić silnika a ty obserwuj jak się zachowuje silnik - czy się nie przesuwa po skosie lub nie próbuje się "przekręcić" do przodu) zrób to zarówno na prostych jak i skręconych kołach

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2012
    Skąd
    SMI
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo MJTD
    ok dzięki za rady, jutro się za to wezme,
    @jaro190 jesteś pewien że tam ma być olej w środku? jeśli tak to ja raczej go nie mam, mogę sobie swobodnie wciskać gume...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2012
    Skąd
    Kato
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    stilo jtd
    ja przy skręcie w lewo słyszę jakby tarcie blachy o blachę, choćby cięcie kątówką. zdjąłem koło, bo myślałem, że klocki mi się kończą. ale to nie to. w piątek jestem umówiony z mechanikiem

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Mikołów
    Wiek
    50
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Zobacz czy koło nie trze o odkręcone nadkole. Sprawdź czy nie trzeba przesmarować łożyska w kolumnie makpersona idzie to prosto sprawdzić musisz złapać za sprężynę a ktoś inny niech pokręci kierownicą jak wyczujesz przeskakiwanie sprężyny to znaczy, że trzeba smarować wiąże się to z rozebraniem całej kolumny makpersona. Możesz też mieć pękniętą końcówkę sprężyny.

    A co do drugiego pytania mam dokładnie takie same objawy, ale nie miałem czasu jeszcze dokładnie się temu przyjrzeć.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2012
    Skąd
    Kato
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    stilo jtd
    u mnie skończylo się na doprowadzeniu do kultury i stanu uzywalności zacisków. trochę nie odbijały


 

Podobne tematy

  1. zgrzyt przy skręcie
    Napisany przez przemmerc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 24-03-2013, 16:23
  2. Trze przy pełnym skręcie
    Napisany przez gld na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-08-2010, 22:45
  3. dziwny odgłos przy gaszeniu stila
    Napisany przez NoVi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-06-2010, 17:16
  4. denerwójące skrzypienie przy skręcie w lewo.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-03-2010, 09:03
  5. Dziwny odgłos
    Napisany przez gombey na forum Uno
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-05-2009, 15:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

metaliczny dzwiek przy skrecaniu

metaliczny podzwiek z boku auta przy ruszaniu

fiat brava tarcie przy skrecaniu

fiat stilo szorowanie przy skrecaniu w lewo

zgrzypi z przodu przy skreconych kolach fiat stilo

rwie kolem podczas ostrego skretu

dziwny odglos z silnika przy skrecaniu

http:fiatklubpolska.plstilo-444dziwny-odglos-przy-ostrym-skrecie-15035

skrzypienie przy skrecie w lewo na postoju fiat stilo 1.9jtd

odkecona poduszka silnik ojawy

fiat stilo trzeszczenie w prawym przednim kole podczas skretu

ruszam kierownica dziwne odglosy fiat bravo

megane 2 przy skrecaniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl