Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987

    Czy komputer w Stilo przekłamuje przebiegi?

    Dzień dobry,

    niedługo będę oglądał kilka fiatów Stilo. Właściciel jednego z nich - mechanik (co dla mnie jest plusem, bo wie kiedy z autem jest coś nie tak i zadba o to) powiedział mi, że auto ma około 190 000 km na liczniku. Powiedział też, że jego zdaniem rzeczywista wartość to około 300 000 km i poprzedni właściciel (handlarz) prawdopodobnie licznik przekręcił (auto sprowadzone 3 lata temu z Belgii). No cóż… Plus za szczerość, ale jak kontynuowałem temat to dowiedziałem się, że obecny właściciel po kupnie podpiął się pod komputer i ten mu pokazał 500 000 km Jego zdaniem, nic jednak nie wskazywało na taki przebieg, od tapicerki, przez pedały, kierownicę, drążek biegów, jak ogólny stan auta. Dodatkowo powiedział mi, że po przejechaniu 10 000 km, komputer pokazywał już 650 000 km. Zatem:

    1. Czy Fiat Stilo ma problemy z zapisywaniem prawdziwego przebiegu/problemy z komputerem pokładowym?
    2. Czy istnieje jeszcze jakiś sposób (inne miejsce zapisywania takich informacji), żeby dowiedzieć się jaki jest przebieg auta?

    Wiem, że to nie przebieg jeździ, ale nie kupiłbym auta z pół milionem przejechanych kilometrów… Nawet jeżeli właściciel auta mówi prawdę to boję się, że w takim wypadku komputer może być uszkodzony i za jakiś czas zacznie padać elektronika…


    Bardzo proszę o rady...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2012
    Skąd
    Wrocław/Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9JTD
    Rocznik
    2005
    pierwsze słysze

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987
    Cytat Napisał Lotos Zobacz post
    pierwsze słysze
    Bardzo rozbudowana odpowiedź, tylko nie wiem, na które pytanie…

    Mam nadzieję, że nie jesteś lekarzem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Rocznik
    2002
    Jasna jest chyba odpowiedź. Pierwsze słyszy o tym problemie.
    Takie 'przekłamania' są raczej niemożliwe. Albo jakiś dziwny przypadek w elektronice, albo po prostu ktoś oszukuje Zazwyczaj jak występuje w tym jakaś awaria, to komputer wskazuje na przebieg z samymi 9
    Sprawdzić przebieg w stilo można jedynie na desce oraz przez kabelek. Przebiegi powinny się nieznacznie różnić

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987
    Dzięki, teraz chociaż wiem o co chodzi :-)
    Trochę mnie to dziwi (ogólnie, cała sytuacja). Gdyby chciał to ukryć, to by nie wspominał, że według niego samochód ma większy przebieg, a już na pewno nie mówiłby, że auto ma przebieg ponad pół miliona w pamięci komputera… Chyba zadzwonię jutro do Fiata i zapytam, żeby się upewnić...

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Fiat zapisuje przebieg na desce i w pamięci komputera.
    Jako, że mają one różne źródła mogą się delikatnie różnić. Programy diagnostyczne do fiata podają, że może to być max 3% różnicy.
    Czasem są jakieś kwiatki z komputerem w dieslu, ale tam akurat przebieg albo staje na jakiejś dziwnej wartości, albo sam się cofa. Nie słyszałem o czymś takim, żeby napierniczał 15x szybciej. Najlepiej to zweryfikować tak, że możesz się podpiąć pod auto, zczytać przebieg,przejechać się 2km,podpiąć znów i zobaczyć czy w kompie urosło o 30. Dowiesz się czy gość kłamie.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Czasem są jakieś kwiatki z komputerem w dieslu, ale tam akurat przebieg albo staje na jakiejś dziwnej wartości, albo sam się cofa. Nie słyszałem o czymś takim, żeby napierniczał 15x szybciej. Najlepiej to zweryfikować tak, że możesz się podpiąć pod auto, zczytać przebieg,przejechać się 2km,podpiąć znów i zobaczyć czy w kompie urosło o 30. Dowiesz się czy gość kłamie.
    tak się dzieje przy okazji diagnostyki Multijetów programem Multiecuscan. w większości przypadków pokazuje on dziwne wartości. w moim przypadku parametr Odometer w silniku i na desce wynosi 0. przed zakupem sprawdziłem auto na Examinerze i przebieg z ECU był zgodny z tym na desce rozdzielczej. ciekawe jak jest po moich zabawach z Multiecuscanem. w ogóle to miałem wrażenie, że przy pierwszym podłączeniu MES prawidłowy przebieg mi pokazało.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    tak się dzieje przy okazji diagnostyki Multijetów programem Multiecuscan. w większości przypadków pokazuje on dziwne wartości. w moim przypadku parametr Odometer w silniku i na desce wynosi 0. przed zakupem sprawdziłem auto na Examinerze i przebieg z ECU był zgodny z tym na desce rozdzielczej. ciekawe jak jest po moich zabawach z Multiecuscanem. w ogóle to miałem wrażenie, że przy pierwszym podłączeniu MES prawidłowy przebieg mi pokazało.
    Chcesz powiedzieć, że te pół miliona przebiegu to może być błąd programu czytającego dane ze sterownika?

    Przy okazji, nie chcę zakładać kolejnego tematu - Czy to prawda, że 1.9 JTD (2005 rok) 100 KM wychodził bez koła dwumasowego? Rozmawiałem dzisiaj z innym właścicielem Stilo, który powiedział, że jest to lepsza i mniej awaryjna wersja, bo nie ma dwumasy...

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie powidziałem nic nt Twojego przypadku, bo nawet nie wiem jakim programem odczytywałeś przebieg. nie napisałeś też jaki to silnik. czy to ten 100 konny, o którym wspominasz w ostatnim swoim poście? jak potwierdzisz, że przebieg odczytałeś za pomocą programu Multiecuscan, to wtedy można się zastanowić i ewentualnie zweryfikować odczyt na Examinerze

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    nie powidziałem nic nt Twojego przypadku, bo nawet nie wiem jakim programem odczytywałeś przebieg. nie napisałeś też jaki to silnik. czy to ten 100 konny, o którym wspominasz w ostatnim swoim poście? jak potwierdzisz, że przebieg odczytałeś za pomocą programu Multiecuscan, to wtedy można się zastanowić i ewentualnie zweryfikować odczyt na Examinerze
    To silnik 115 konny :-) Nie sprawdzałem go ja, tylko właściciel i nie znam nazwy programu. Po prostu przez telefon mi powiedział jak sprawa wygląda.

    Co do drugiego pytania, to wiesz może jak to jest z tym kołem dwumasowym? To prawda, że JTD 100 KM 1.9 wychodziły w Stilo bez dwumasy?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Wszystkie jtd mają dwumas. Nawet jtd 80 km.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    zgadza się. i nie można mówić że jest to rzecz awaryjna. kosztowna owszem po prostu po przejechaniu tych 120 tys. km trzeb się liczyć z koniecznością jej wymiany. przy autach o mniejszej mocy istnieje prawdopodobieństwo że ten interwał się zwiększy
    Ostatnio edytowane przez boch ; 27-08-2014 o 17:24

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    zgadza się. i można mówić że jest to rzecz awaryjna. kosztowna owszem po prostu po przejechaniu tych 120 tys. km trzeb się liczyć z koniecznością jej wymiany. przy autach o mniejszej mocy istnieje prawdopodobieństwo że ten interwał się zwiększy

    Właściciel tego drugiego auta (100 KM) twierdzi, że nie ma koła dwumasowego Nic już z tego nie rozumiem… Ma samochód od 4 lat, rok temu wymieniał sprzęgło (na Valeo) i dowiedział się od mechanika, że nie ma koła dwumasowego i że w tym modelu sam zacisk i sprzęgło wystarczy (cokolwiek to znaczy ). Na zlocie poznał jakiegoś chłopaka, który też stwierdził, że (w tym samym silniku) nie ma dwumasu.

    - czy jest możliwe wyeliminowanie tego elementu z auta?
    - jeżeli tak, to jak to się przekłada na żywotność innych części i niezawodność samochodu?
    - czy jeżeli można żyć bez dwumasu w aucie, to nadal możliwy jest chiptuning auta (chciałbym podnieść moc ze 100 do 130 KM)?

    Będę wdzieczny za odpowiedzi…

    P.S.

    Jak stwierdziłem, że dwumas jest w każdym JTD, właściciel powiedział, że w takim razie może on źle zrozumiał…


    Edit:

    Znalazłem temat, że niektórzy dwumas zastępują jednomasem, ale podobno nie jest to rozwiązaniem dobrym, gdyż auto ma gorszą kulturę jazdy i szybciej zużywają się inne elementy (skrzynia biegów czy zawieszenie, które dostaje więcej "szarpnięć" niż od dwumasa). Jest opcja, żeby bez rozbierania sprawdzić czy to dwumas czy jednomas, czy w ogóle jakikolwiek mas?
    Ostatnio edytowane przez john80 ; 27-08-2014 o 17:17

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    do stilo właściwie nie kupisz jednomasy. jak ktoś ma to ręcznej roboty lub w domowych warunkach przerabianą z innego auta

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Brak
    Rocznik
    1987
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    do stilo właściwie nie kupisz jednomasy. jak ktoś ma to ręcznej roboty lub w domowych warunkach przerabianą z innego auta
    A to jak mniemam da się wyczuć pod stopą (samochód pewnie szarpie przy ruszaniu i przy zdejmowaniu nogi z gazu), jak i po wibracjach przenoszonych na karoserię i do środka. Mam rację?

    To już na sam koniec - czy w tej ofercie coś wydaje się Wam podejrzane?

    Super sportowe autko. Polecam gorąco! - Motoryzacja - Samochody osobowe - Gumtree Mazowieckie

    Wiem, że maska jest matowa. Właściciel (drugi dla tego auta) powiedział mi, że prawy przedni błotnik i maska są do malowania, bo zszedł lakier od myjki ciśnieniowej (znajomy lakiernik powiedział mi, że to możliwe jeżeli lakier jest marnej jakości). Wczesniej było lakierowanych kilka elementów nadwozia, bo pierwszy właściciel (Włoch) zaliczył sporo zadrapań i zarysowań. Podobno pokazywał przed sprzedażą zdjęcia tych rys, ale to równie dobrze może być bajka, bo obecny właściciel zdjęć nie ma. Jutro jadę zobaczyć samochód, jestem też umowiony na jutro do mechanika na przegląd przed kupnem :-) Trzymajcie kciuki Panowie, bardzo chcę być klubowiczem, a bez auta to trudne


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Różne przebiegi w komputerze.
    Napisany przez elnino na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2013, 12:38
  2. Dla kupujacych! REALNE przebiegi - Holandia.
    Napisany przez mrozek na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-05-2013, 15:14
  3. [elektronika] Komputer do Fiata STILO 1.9 JTD
    Napisany przez bzykol na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-11-2012, 15:41
  4. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  5. Croma i jej przebiegi
    Napisany przez deecann na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-07-2011, 13:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl