Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    40
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDM 16V 150KM

    Czujnik położenia pedału sprzęgła - ktoś wie albo może zmierzyć rezystancje; jak sprawdzić obwód od komputera?

    Mam Alfę 159 ale ponoć czujnik jest ten sam co w Stilo, Punto II, Doblo i jescze paru innych Fiatach (numer na czujniku 10298 46840511).
    Moje problemy zaczęły się parę dni temu w warsztacie, gdy mechanik pogrzebał przy pedałach (wymiana plastikowych elementów przy sprężynie pedału sprzęgła, bo coś cykało) to komputer przestał widzieć położenie pedału, a w związku z tym parę systemów przestało działać (tempomat, kontrola trakcji itp).
    Zadałem pytanie już na form Alfaholicy.pl, ale nawet nikt na mój wątek nie wszedł Ponieważ Fiatów jest znacznie więcej, liczę na to że szanse na odpowiedź też rosną i jakiś uczynny forumowicz lub forumowiczka mi pomoże.
    Najpierw chciałbym sprawdzić czujnik, chyba najprościej - mój obecnie pokazuje albo zwarcie albo rozwarcie, natomiast na schematycznych rysunkach instalacji od Stilo jakie wczoraj wygooglowałem pokazany jest jeszcze wewnątrz czujnika szeregowy rezystor i równolegle do wszystkiego kondensator (oba bez podanej wartości).

    Może ktoś wie jaka powinna być wartość rezystancji, albo mógłby to dla mnie ją sprawdzić (w alfie wyjęcie tego czujnika to 1minuta roboty - wystarczy przekręcić go o 90stopni przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, wysunąć i odłączyć od wtyczki, myślę że w innych autach jest podobnie). Byłbym wdzięczny.

    Druga rzecz jaką chciałbym sprawdzić to może ktoś wie albo mógłby woltomierzem sprawdzić, czy na pinie 2 złącza tego czujnika jest jakieś napięcie/sygnał (przy odpiętym czujniku i włączonej stacyjce) - u mnie raczej nie ma nic (woltomierz pokazuje 0 - sprawdzałem do masy i 12V żeby wylkuczyć przypadek zwarcia do masy np przy uszkodzeniu izolacji). Może mechanik naciągnął za mocno albo przyciął mi wiązkę i nie mam połączenia z komputerem? To też bym chciał sprawdzić, ale nie mam schematu do 159 i nie wiem na który pin idze ten sygnał. Może ktoś tu moze pomóc?

    Dzięki serdeczne z góry.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To jest zwykły czujnik na zasadzie tego, który jest też przy pedale hamulca. Zamyka lub otwiera obwód. Nie musisz nic mierzyć.
    Czasami jego trzpień lubi się zawiesić i przesmarowanie jego pomaga przy jego pracy.

    To jest schemat jego wtyczki. Tylko piny 2 i 4 są używane. Po opisie wygląda na to, że zamyka on obwód do masy.
    Czyli pod 4 masz ground, a 2 rozdziela się i idzie do dwóch styków: 1 przy złączu dashboard i na 79 pin do ECU.
    Wtyczka_czujnika_pedału_sprzęgła.jpg

    I tutaj objaśnienia złącz:
    Wtyczka_czujnika_pedału_sprzęgła.pdf
    D001 FRONTDASHBOARD COUPLING (FRONT).pdf
    ENGINE MANAGEMENT ECU (FRONT) M010A.pdf
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 10-10-2011 o 09:37
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    40
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDM 16V 150KM
    Dzięki za szybką odpowiedź. Sam czujnik wydaje się chodzić płynnie, nic się nie zacina i przy wysuniętym trzpieniu multimetr pokazuje zawsze 0.2Ohma(tyle co sondy multimetru po zwarciu), a po wciśnięciu rozwarcie, wiec chyba jest dobry. Odnośnie czujnika zmylił mnie schemacik z netu na którym widać było rezystor i kondensator (fragment poniżej)
    Stilo_czujnik_sprzęgła.jpg

    Mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie jest złącze "dashboard" - gdyby nie było przejścia do ECU chciałbym zawęzić problem.
    Co do masy na pinie 4 to jest OK. Raczej więc problem jest związany z pinem 2.
    Wiesz może czy coś powinienem widzieć (jakieś np napięcie 12 czy 5V) na pinie 2 złącza czujnika? Jeśli układ działa na zasadzie wykrycia zwarcia do masy, to raczej coś powinno być - np przez jakiś pull-up rezystor w komputerze do 5 czy 12V. Mam nadzieję jednak że to tylko będzie jakiś drobiazg z brakiem połączenia we wiązce a nic z komputerem.

    Chyba muszę sobie skombinować eLearna, bo bez tego widzę ani rusz.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Chyba muszę sobie skombinować eLearna, bo bez tego widzę ani rusz.
    Proszę, eLearn Alfa Romeo 159 1.9JTD, 2.4 JTD, 2.2 JTS 1.8 - Downloads - Fiat Klub Polska

    Po schematach widać, że złącze do dashboard przechodzi niejako przez niego i idzie dalej też do tego samego miejsca w ECU.
    Nie wiem po co to, trzeba by było tutaj kogoś bliżej obeznanego z AR 159. Tak samo z lokalizacją złącza dashboard, jednak to może Ci pomoże.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    40
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDM 16V 150KM
    (post zmieniony)
    Wielkie dzięki Miszko. OK, patrzyłem do eLearna ale na widok Electrical equipment > 2 WIRING > 12 FRONT, gdzie D100 jest tak naprawdę niewiadomo gdzie. Jakoś przegapiłem pdf-a którego dołączyłeś - chyba za bardzo eLearn mnie wciągnął
    Jutro rano spróbuję się dobrać do tego złącza
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 10-10-2011 o 23:16

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    40
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDM 16V 150KM
    W celu zakończenia tematu, dodam że dobrałem się do złącza D001, nie było przejścia od czujnika I031 do D001. Zrobiłem bypass (odciąłem stare połączenie i puściłem nowy kabel) i sprawa załatwiona.
    Dzięki raz jeszcze.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Super, ważne że sprawa rozwiązania! Przypomina mi się podobna historia. Kiedyś też z jakiegoś "magicznego" powodu nagle jeden przewód od szyb elektrycznych przestał przewodzić prąd (ale w akurat było w Temprze). Tak nagle. Bypass w postaci nowego kabla i do dzisiaj jest ok
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    40
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDM 16V 150KM
    Mam tylko nadzieję że więcej takich magicznych przypadków nie będzie się ani mi ani innym forumowiczom przytrafiać, czego sobie i innym życzę.

    A tak w ogóle to dziwi mnie że Fiat rysuje na schematach ten rezystor w środku czujnika, skoro tam nic nie ma wg pomiarów. Pewnie taka zmyła z ich storny. Grzebiąc po schematach z eLearn-a zauważyłem że raz mój czujnik I031 jest podłączony pinem 2 do kompa a 4 do masy (tak jak Ty podpowiedziałeś), natomiast na schemacie układu kluczyka elektronicznego to 3 miałby byc niby podłączony do kompa (pin 3 jest nawet niezainstalowany) a 2 miałaby iść do masy (Electrical equipment > 1 ELECTRICAL FUNCTIONS > E50 ENGINE CONTROL AND MANAG... > E5010 STARTING AND RECHARING > E5010 STARTING AND RECHARGING - WIRING DIAGRAM ). Ciekawe ile jeszcze takich kwiatków znajduje się w dokumentacji?

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Ciekawe ile jeszcze takich kwiatków znajduje się w dokumentacji?
    Patrząc np. na ePer, który co jak co powinien być dokładnym katalogiem (w końcu na podstawie tego pracuje ASO!) też można odszukać błędy. Są to głównie błędy w rysunkach. Mało się tego zdarza, ale jednak.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    2
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 16V 150KM
    Czy ten czujnik pasuje jako wyłącznik pedału sprzęgła do 159 ? https://www.autosklep24.pl/pl/p/Wyla...7-2-styk/16495

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. BŁĄD: 2 Obwód czujnika położenia pedału gazu... MARCHEWKA
    Napisany przez mateush02 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-06-2011, 15:14
  2. [ukł. kierowniczy] Czy ktoś z grupowiczów wie co to za część
    Napisany przez laq na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-05-2011, 12:56
  3. Jak sprawdzić czujnik ABS
    Napisany przez franek_89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-11-2010, 07:34
  4. nie odpala - moze ktoś wie dlaczego
    Napisany przez walles na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-07-2010, 10:16
  5. [ukł. chłodzenia] - jak sprawdzić czujnik temp. cieczy
    Napisany przez levisik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2009, 21:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak sprawdzic czujnik pedalu sprzegla

czujnik sprzegla megane 2

czujnik stopu megane 2 przy pedale sprzegla

obwod pozycji czujnika sprzegla

czujnik polozenia sprzegla

46840511

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl