Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    8
    Auto
    stilo 2002 1.9 JTD 115KM

    chacząca biegownia- jedynka

    Witam Panów i proszę o pomoc...
    Od jakiegoś czasu posiadam fiata stilo 1.9 JTD o mocy 115 KM 3D

    Pojawił się mały kłopot a właściwie był ale zaczął mnie irytować
    ciężko wchodzi jedynka, dwójka prawie ok- pozostałe biegi już ok
    jest problem z wepchnięciem jedynki
    wybadałem to i wydaję mi się że jedna z linek na "przegubie kulowym" ma chyba za duży luz
    wie ktoś może jak rozwiązać problem?
    muszę wymienić całe linki? dwie?
    bo mi się wydaję że jest problem tylko z jednym przegubem
    kiedyś w golfie mkI cabrio "wymieniałem" tylko malutką część w środku- jarzma kuliste chyba się to nazywa
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał adrianek Zobacz post
    muszę wymienić całe linki? dwie?
    możesz wymienić jedną nie trzeba dwóch. zrób eksperyment posadź kogoś w samochodzie i niech go odpali ty stan przy silniku i jak ta osoba w środku wrzuci sprzęglo ty popchnij ręką cięgno na skrzyni. jeśli wrzuci sie bez zgrzytu to miałeś rację jeśli nawet przy wrzucaniu ręką zazgrzyta to nie koniecznie to jest wina linki. a jak ze wstecznym?? normalnie wchodzi??

    Cytat Napisał adrianek Zobacz post
    kiedyś w golfie mkI cabrio "wymieniałem" tylko malutką część w środku- jarzma kuliste chyba się to nazywa
    ktos to na forum przerabiał. do fiata jest nei do dostania. chyba że cos się zmieniło

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    8
    Auto
    stilo 2002 1.9 JTD 115KM
    ręką na pewno wchodzi lekko- już sprawdziłem właśnie jedynka jedynka najgorsza ale wsteczny też trochę ciężko wchodzi.
    czyli wymiana linki? podobno jest to bardzo skomplikowane i dużo pracy z tym będzie a na dodatek najpierw trzeba wymontować , potem zamówić odpowiednią i czekać na nową

    dzięki za info

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no jakby to tez wsteczny był taki masakryczny to synchronizator ale tu linka myslę jest sprawcą

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    8
    Auto
    stilo 2002 1.9 JTD 115KM
    a gdzie czytałem o czymś takim jak regulacja linki- że można było coś pokręcić i czasami w niektórych przypadkach pomagało.
    jeśli chodzi o wsteczny to nie jest źle ale idealnie też nie. dodam że auto ma 200tyś ujechane
    poprzedni właściciel mówił że to wysprzęglik który mi dał do auta

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    linkę od sprzęgła da sie podkręcić ale ty nawet sprzęgło masz hydrauliczne. a te linki chyba a jestem tego pewien 99% nie da się regulować

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    8
    Auto
    stilo 2002 1.9 JTD 115KM
    dzięki kolego za info
    no nic innego nie pozostaje jak wymienić linkę bo chyba nie jestem w stanie tolerować tej jedynki zwłaszcza w mieście

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    żeby to 5 była lub 4 to bys jakoś jeszcze przeżył ale na mieście brak 1 to lekki klops. z wymiana nie powinno byc problemu

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    8
    Auto
    stilo 2002 1.9 JTD 115KM
    już wszystko wiem
    wszystko zalałem WD40
    potem sprawdziłem dokładnie luzy na tych przegubach kulowych- na obi jest znaczny i jak na moje oko za duży
    ale miła niespodzianka bo okazało się że linki chodzą pięknie
    można wymienić tylko same końcówki czyli te cięgna, przeguby kulowe bez większego kłopotu a na dodatek można je regulować
    pobawiłam się trochę metodą prób i błędów i wiem co i jak już. nie usunąłem problemu bo już mi ręce odmarzły na dworze.
    info może dla następnych:
    1. wyczyścić dokładnie całość
    2. sprawdzić luzy na tych przegubach
    3. zdjąć przegub- banalnie prost- sprawdzić jak chodzą linki
    4. próbować regulować ta na górze- lepszy dostęp to linka która odpowiada za "góra- dół"
    5. przegub jest na gwint nakręcony na linkę i zabezpieczony nakrętko- kluch dycha- jakiś krótki bo trudno się tam manewruję.

    teraz pytanie czy da się gdzieś takie przeguby kupić....?
    ja dziś próbowałem regulować obydwie linki bo żeby wrzucić jedynkę trzeba dźwignię najpierw przesunąć w bok i pomyślałem że może chczy bocznie- trochę miałem racji

    jak znajdę już idealne rozwiązanie czyli wymienię i wyreguluję to dam znać.
    może komuś się przyda. mowa tu o 1.9 JTD 115KM z 2002r nie wiem jak jest w innych

    pozdro

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Też miałem podobny problem w stilo active 1.4 i czasem musiałem nawet trzy razy próbować żeby jedynkę wrzucić. Cud, że tego drążka do zmiany biegów nie urwałem. W końcu jak musiałem wezwać pomoc drogową (z powodu zanieczyszczonej przepustnicy paliła się czerwona kontrolka oleju) to powiedziałem żeby przy okazji sprawdzili te biegi. Początkowo na serwisie mi powiedzieli że sprzęgło jest do wymiany, ale później jak im zleciłem wymianę to stwierdzili, że sprzęgło jest dobre tylko zostało odpowietrzone i wszystko chodzi normalnie. Natomiast co do Twojej metody to ja się kompletnie na mechanice nie znam więc nie wiem czy to jest to samo.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo 1.9 po odpaleniu cierzko wchodza biegi

jedynka ciezko wchodzi bravo

Jak regulowac ciegno wstecznego biegu stilo jtd

Fiat stilo ciezko wchodzi jedynka

fiat bravo 1.9 jtd ciezko wchodzi pierwszy bieg

Jakregulowac linki biegow stilo 1.9

Ktora linka regulowac wsteczny stilo 1.9

fiat stilo nie wchodzi jedynka i wsteczny

Lancia delta nie wchodzi jedynka

stilo ciezko wchodzi jedynka

ciezko wchodza biegi lybra 1.9 jtd

Ciegna do linki biegow stilo jtd

regulacja skrzyni fiat stilo 1 9

lybra 1.9 ciezko wchodzi jedynka

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl