Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2014
    Skąd
    Piła
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.9 MJTD
    Rocznik
    2004

    Buczenie, rezonans 1.9 JTD 140

    Witam.
    Od niedawna jestem posiadaczem Stilo MW 1.9 JTD 140 km 16V. Auto uciążliwie buczy przy pewnym obrotach. Na postoju jest ok. Buczenie najbardziej uciążliwe przy ok ~1800 rpm. Taki niskiej częstotliwości dźwięk niemiły dla ucha. Buczenie występuje zarówno na postoju podczas zwiększenia obrotów jak i podczas jazdy. Troche to denerwuje przy stałej prędkości np. 5 bieg 100 km/h i buczy. Dodam, że nie mam objawów kończącej się dwumasy - brak dziwnych dźwięków podczas gaszenia/odpalania, brak drgań/uderzeń podczas przyspieszania na niskich obrotach. Wciśniecie sprzęgła nic nie zmienia. Tak jakby coś wpadało w rezonans i niesie się po budzie. Po czytaniu wielu postów moje podejrzenia padły na jakąś poduszkę silnika. Podejrzewam tą od skrzyni, pod akumulatorem. Czy, ktoś miał podobny przypadek w JTD 16V 140 ???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    buczenie i rezonans to może być również wydech. miałem tak w starym aucie jak mi puścił na zgrzewach katalizator. najlepiej podjechać do tłumikarza i obejrzeć auto z kanału.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    37
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Tak jak wyżej kolega napisał, sprawdź porządnie układ wydechowy, "plecionkę" która tam jest, uchwyty, dziury, spawy etc.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2014
    Skąd
    Piła
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.9 MJTD
    Rocznik
    2004
    Muszę podjechać do tłumikarza, chociaż kładłem się pod auto i nie było żadnych słyszalnych przedmuchów itp.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2014
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    54
    Postów
    1
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Miałem podobny problem , zawieszenie tłumika do poprawy .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2014
    Skąd
    Piła
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.9 MJTD
    Rocznik
    2004
    Byłem u tłumikarzy i wstępnie wykluczyli układ wydechowy. Po osłuchaniu silnika podejrzenia padły na okolice obudowy filtra powietrza. Czy filtr / obudowa może przenosić wibracje na nadwozie? Moje auto jest po małej stłuczce i być może coś źle poskładali w okolicy filtra?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2014
    Skąd
    Piła
    Wiek
    39
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.9 MJTD
    Rocznik
    2004
    Jeszcze nie usunąłem problemu. Zauważyłem, że buczenie jest słyszalne bardziej po stronie paasażera. Buczenie minimalizuje się wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz. Przy ostatnich 30 stopniowych upałach jazda robiła się przyjemniejsza, ponieważ buczenie się zmniejszało. Tłumikarze stwierdzili, że układ wydechowy prawdopodobnie nie jest temu winien. Jedyne co to jest lekko przytarta plecionka (złącze elastyczne) - uszkodzona siatka ale wnetrze całe, nie jest dziurawe. Tłumik końcowy troche skorodowany. Sam nie wiem dlaczego temepratura wpływa na to buczenie. Silnik mi sie nie dogrzewa, to prawda, ale czy temeperatura silnika aż tak by wpływała na ten hałas? Nie wiem od czego zacząć, termostat, plecionka? A może jakaś rolka, łożysko urządzeń napędzanych paskiem wielorowkowym? Miał ktoś podobny problem, doświadczenia?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    37
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukas311 Zobacz post
    Jeszcze nie usunąłem problemu. Zauważyłem, że buczenie jest słyszalne bardziej po stronie paasażera. Buczenie minimalizuje się wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz. Przy ostatnich 30 stopniowych upałach jazda robiła się przyjemniejsza, ponieważ buczenie się zmniejszało. Tłumikarze stwierdzili, że układ wydechowy prawdopodobnie nie jest temu winien. Jedyne co to jest lekko przytarta plecionka (złącze elastyczne) - uszkodzona siatka ale wnetrze całe, nie jest dziurawe. Tłumik końcowy troche skorodowany. Sam nie wiem dlaczego temepratura wpływa na to buczenie. Silnik mi sie nie dogrzewa, to prawda, ale czy temeperatura silnika aż tak by wpływała na ten hałas? Nie wiem od czego zacząć, termostat, plecionka? A może jakaś rolka, łożysko urządzeń napędzanych paskiem wielorowkowym? Miał ktoś podobny problem, doświadczenia?

    Jak dla mnie sam sobie odpowiedziałeś - zacznij od termostatu. ECU zapewne daje inne dawki paliwa na niedogrzany silnik, a skoro buczenie maleje ze wzrostem temp. zewnętrznej to i silnik trochę lepiej się dogrzewa przy Twoim "niedogrzaniu" , co wpływa na większą kulturę pracy - itp.


 

Podobne tematy

  1. selespeed buczenie
    Napisany przez duplo95 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-10-2013, 21:00
  2. Buczenie w napędzie
    Napisany przez jib na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-01-2013, 17:17
  3. Buczenie z dolotu (Bravo 1.8 16V)
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 22:34
  4. dziwne buczenie
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2010, 15:36
  5. Buczenie, drganie
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-07-2009, 21:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.6 jtd buczenie

rezonans plecionka

zlacze elastyczne buczenie

1.9 jtd buczenie silnika

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl