Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Brak mocy  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013

    Brak mocy

    Witam, jak w tytule. Od pewnego nczasu miałem ewidentny brak mocy, samochód słabo przyśpieszał. Zaślepiłem zawór EGR i jak ręką odjoł. Niestety ale problem znów wrócił. Auto jest strasznie mułowate, dopiero tak powyżej 3tyś. obrotów włącza sie turbo i to tak też nie całkowicie. Co ciekawe jak się silnik troche nagrzeje to problem częściowo ustępuje , ale tylko częściowo. Ja mam takie trzy teorie. 1. Nawala czujnik ciśnienia doladowania ( ten w kolektorze). 2. Szwankuje zawór Overboost. 3. Przepływomierz. Dodam tylko że mechanicznie z turbiną jest wszystko ok. No i jest problem która teoria jest prawdziwa. No bo nie sztuką jest np kupić nowy czujnik doładowania i wywalić kilka stów a potem okaże się że nie to. Jak zweryfikować tą awarię po niższych kosztach ? Macie jakieś pomysły ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja dorzucę 4 teorię, przewody sterujące turbo są nieszczelne/ pęknięte.
    czujnik doładowania i przepływomierz możesz wyczyścić, zaranie nie kupuj. sprawdź przewody od sterowania turbo oraz OV.
    Pozdrawiam


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    czym zaślepiałeś tego egr ?? jak blaszka zbyt cienka to ci przepali ją w kilka dni...sprawdź jeszcze raz to zaślepienie...gdyby był to overboost lub wężyki to auto wogóle by nie wstawało, a tu kolega pisze że powyżej 3k obr jest ok.
    Sprawdź jeszcze raz egr.
    Odepnij przepływkę.
    wyczyść patyczkiem do uszu delikatnie czujnik doładowania.
    wężyki podciśnienia (im krótsze tym szybsza reakcja) wymień profilaktycznie i wyczyść VGT przy okazji (szczelny układ non stop trzyma podciśnienie).
    Ale ja stawiam na egr źle zaślepiony/przepalona blaszka.

    Pozdro

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    dopisałem przewody, ponieważ sam miałem podobny problem jakiś czas temu. auto do ok 3000-3500 obrotów nie jechało, nie chciało się rozpędzać. po przekroczeniu 3 tys obrotów było znacznie lepiej ale nadal nie to. już myślałem że kierownica się zapiekła. zacząłem oglądać najpierw przewody i znalazłem małe pękniecie. pękło na szczęście blisko końca przewodu. obciąłem, przewodu wystarczyło żeby złożyć. jazda próbna i jak ręką odjął, auto zaczęło jeździć jak wcześniej.
    Pozdrawiam


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    21
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2002
    Może też dolot? Czasem wpadną liście i nie ciągnie,jak trzeba

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    czym zaślepiałeś tego egr ?? jak blaszka zbyt cienka to ci przepali ją w kilka dni...sprawdź jeszcze raz to zaślepienie...gdyby był to overboost lub wężyki to auto wogóle by nie wstawało, a tu kolega pisze że powyżej 3k obr jest ok.
    Wiesz To może być to. Bo objawy są bliźniaczo podobne do tych z przed zaślepienia EGR. A zaślepiłem taką blaszką samoróbką z blachy nierdzewnej wyciętej ze starego zlewozmywaka, a więc dość cienkiej

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    21
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2002
    No to mogło przepalić

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    U siebie miałem tak samo jak ty...blaszkę mi przepaliło po 2 tygodniach, w trakcie wyprzedzania...dobrze że zdążyłem się schować za autem wyprzedzanym bo byłem już na czołówce, a auto nie miało w ogóle mocy.
    Przepaliła się cała a resztki jej wpadły do dolotu....goście dostali niezłą zjebkę(nie mogłem sam zrobić bo miałem szwy na ręce) + wyjmowanie blaszki z dolotu, od tamtej pory mam wsadzony baaardzo gruby kawał metalu wycinany i nawiercany na kształt podkładki(nie mylić z blachą) i odpukać 4 miesiące bez problemu

    Może też się podepnę bo też mi brakuje koxu.
    Aktualnie walczę ze zmienna geometrią do 2,800obrotów jest przeładowany a od 2,800 do 3,000 obrotów jest delikatnie zauważalny dołek w przyśpieszeniu a dalej jest ok. Czyli coś na kształt przytartej zmiennej geometrii (logi to potwierdzają) kurcze dziwne bo autko dostaje regularny w****dol na obrotach i aż czasem mi go szkoda. Myślicie żeby zacząć od nowego zaworu VGT i od nowych wężyków ??

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Zalezy jak duzo przeładowuje, i jak duży jest dołek?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    1900obr--2243mBar następuje zmiana geo, egr off
    2650obr--2087mBar i od tej granicy zaczyna się dołek
    2900obr--1920mBar najniższy punkt i od tej granicy leci już w górę
    3350obr--2063mBar do tej granicy wzrasta
    dalej jest idealnie prosto. Więc myślę że VGT do czyszczenia lub wymiany, w końcu po 10 latach ma prawo powiedzieć papa.
    Ja to bardzo delikatnie wyczuwam ale np. moja kobita czy szwagier nic nie czują. Tyle że tym autkiem ja się bujam codziennie a nie oni Może tak ma być a może i nie...może po prostu już mam odczucie że autko jest słabe i czas się na chwilke przesiąść w coś słabszego żeby nie narzekać Apetyt rośnie w miarę jedzenia i teraz marzy mi się 2.4 jtd albo potwór 335D od BMW

    Kolego i sprawdzałeś ta blaszkę ?? naprawiłeś problem ??

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Ciśnienie doładowania nie powinno spaść ponizej 2 bar. Tu masz moje parametry z logów. Wprawdzie też jest spore przeładowanie przy około 2000 obr ale dalej jest dość płasko.
    Czas Engine speed Boost pressure
    s obr/min mBar
    0 1408 1375
    0,67 1526 1565
    1,28 1650 1954
    1,92 1838 2227
    2,53 2029 2417
    3,16 2218 2312
    3,78 2411 2126
    4,42 2593 2124
    5,03 2759 2179
    5,68 2932 2095
    6,28 3111 2031
    6,91 3300 2076
    7,53 3451 2121
    8,17 3583 2134
    8,78 3680 2153
    9,42 3847 2161
    10,03 3946 2163
    10,66 4045 2163

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    kurde :/ u ciebie to wygląda świetnie. Jutro zdejmę wężyk od gruchy i sprawdzę czy chodzi bez przycięć, jak będzie ok to zmieniam wężyki i zawór albo postaram się go wyczyścić w miarę bo przez 10 lat to tam chyba nic nie było robione Ale autko w zasadzie śmiga jak złoto i powiem szczerze że ostatnio ścigałem się z astrą 1.4 turbo 140KM i fiacior do 160km/h wciągał tego opelka nosem potem mi odpadła antena od CB i impreza się skończyła , więc źle nie jest. Jak coś pomodzę to dam znać co i jak.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Ustrzyki
    Postów
    1
    Auto
    doblo 1,9 JTD
    Rocznik
    2002
    edwardo 65 . napisz co udało Ci się zrobić i czy pomogło bo mam podobny problem i nie wiem jak się za to zabrać


 

Podobne tematy

  1. brak mocy
    Napisany przez stodziu na forum Multipla
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2014, 13:10
  2. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  3. Brak mocy!!!!
    Napisany przez fredi13 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-06-2013, 18:46
  4. brak mocy
    Napisany przez szczur82 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-04-2013, 17:16
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl