Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
  1. #16
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Co innego jak był przegrzany...wtedy mogły się zapiec pierścionki, które zapewne porysowały cylindry
    Silniki 1,6 16V przy przebiegu 250-300 tys km mają zapchane pierścienie zgarniające nawet jeśli nigdy nie były przegrzane. Praktycznie każdy który widziałem rozebrany miał taki feler, ale - co mnie troszkę zdziwiło - tylko raz widziałem porysowane cylindry. Objawy typowe: słaba kompresja (w granicach normy, lekko powyżej dopuszczalnego minimum), duże zużycie oleju, czasem problemy z odpalaniem albo nierówną pracą.

    Moim zdaniem za drogo ta usługa. Taniej wyjdzie swap silnika (np z anglika), do tego w bonusie dostajesz silnik z przebiegiem o połowę mniejszym (moim zdaniem ten silnik ma nie mniej niż 250k km, a zakup jednostki z przebiegiem 120-150 k km w dobrej cenie jest całkiem realny). Oczywiście jeśli kupisz u dobrego sprzedawcy, nie na allegro (tam nawet złom po 500k km to "nówka, odpalony tylko testowo")..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Ja juz widziałem kilka razy na własne oczy co może sprawić przegrzanie silnika nawet na chwilke....niby temp opada i jest ok ale piwko sie wylało. Objawy masz racje trafne ale przy przegrzaniu (silnik miał za ciężko np) pewne jest że przepali uszczelkę i masz resztę objawów. W corolli e10 miałem taką sytuacje, wystarczyło 30 sek, po zdjęciu głowicy totalny rozpierdziel (fakt silnik miał 560tyś przejechane a na liczniku tylko 360tyś) porysowane cylindry 2 i 3 w dodatku pił olej 1/1000l/km i tyle samo płynu.cylindry spolerowane uszczelka wymieniona. Sprzedałem za 1500zł i chłopaczek dalej nawija kilometry na koła, fakt faktem ostatnia tak zayebista toyota w dziejach. -30 słabe aku ??żaden problem...olej ze skrzyni wyciekł?? żaden problem pojeździła jeszcze 40tyś dostała nowy i buja dalej. Niestety stilo już takie nie jest Moje następne autko to benzynka z silnikiem min 3 litry, nigdy więcej diesla a mogłem mieć alfę 3.2 V6 Kolega może mieć wszystko...ja na jego miejscu sam bym ściągnął głowice i zobaczył dokładnie i określił co dalej robić i wymienić...ale nie każdy jest mną

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    ja tak zrobiłem jak auto nie miało mocy dymiło w ch....j. Beż ściągania głowicy sprawdzili kompresje i na dwóch cylindrach była bardzo dużo poniżej normy decyzja o ściągnięciu głowicy i wtedy swap silnika z angielskiej Alfy. Do tego regeneracja turbiny i przy okazji sprzęgło. Jak robić to wszystko i miec z bani. Teraz mam problem, że do 2000ciągnie jakby chciał a nie mógł powyżej rakieta wbijająca w fotel. Ale jakoś nie mam warunków zeby dobrac się do EGR i wyczyścić dolot. Może na wiosnę zabiorę się za to.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Znam ten ból...miałem to samo z egr-em....zaślep go pełną blachą (będzie się palić marchewa) ale lepiej jeździć autkiem z pełną mocą i świecącą kontrolką engine, niż na odwrót a na wiosnę ogarniesz temat.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    raczej u mnie to blacha z dziurkami bo 1.9jtd 16v 140km i z tego co czytałem to musi byc jakas blaszka z dziurkami.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    1) No to wyciąg sobie podkładkę z egr-a, weź blachę 2mm, wytnij na kształt podkładki, nawierć dziurki montażowe i 4 w środku blaszki i już masz 30 minut roboty będzie na pewno lepsza niż te z allegro A jaka satysfakcja własnoręcznie zrobionej roboty
    2) ew zmierz oporność cewki i wstaw rezystor zgodnie ze zmierzoną wartością (lub trochę większy) i podłącz zamiast cewki a egr zaślep pełną blachą wtedy masz egr off na 100% zaślepiony i marchewa nie będzie się świeciła na blacie
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 20-01-2016 o 14:14

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    22
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    No jest to jeden warsztat który ma 5 mechaników i sporą halę gdzie stoi 10 samochodów. Inne zakłady są po 1 osobie(właściciel) więc do takich wolę nie jechać już.
    Widzę, że jesteś ze Stalowej Woli, ja jestem z Sandomierza to może polecisz kogoś w okolicach do kogo z taką naprawą pojechać lub gdzieś silnik kupić itp.?
    Odnośnie kompresji mechanik mówił, że ma lepszą niż fabrycznie.
    Ostatnio edytowane przez konieczko123 ; 20-01-2016 o 18:17

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2014
    Skąd
    WLKP
    Postów
    37
    Auto
    Sedici 1.6 4x4
    Rocznik
    2008
    Kolego Konieczko....
    Przerabiałem majonez w swoim 2.4 i nic z tego co Ty piszesz, a nie piszesz o tym co ja miałem
    Nagrzewa Ci się silnik? Na jakich dystansach jeździsz?
    Ja miałem padnięty termostat, silnik się nie dogrzewał, woda z powietrza nie odparowywała. - do abartha to jest 200 złotych i majonezie
    Płyn chłodniczy miałem także rudy - myślałem że od oleju a tu nici.
    Moje 2.4 nie bierze oleju , najwyżej sobie poleci tu czy tam, więc rudy/brązowy płyn nie musi być od oleju.
    Mam zdjęcia ale nie wrzucam z lenistwa, chyba że chcesz ujrzeć rudy płyn i majonez pod korkiem oleju - wyglądają identycznie jak Twój
    Sprawdzenie działania termostatu - włączenie zimnego silnika i trzymanie węży z płynem chłodniczym - jak leci wszędzie ciepły płyn to termostat padnięty, jak leci na mały obieg (tzn bez chłodnicy) ciepły, a do chłodnicy nadal wąż jest zimny to powinno być ok.
    Także trzymać kciuki za zepsuty termostat

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał konieczko123 Zobacz post
    może polecisz kogoś w okolicach do kogo z taką naprawą pojechać
    Agatówka 20km od sandomingo...gość ma na nazwisko tabor krzysiek najlepszy gość w stalowej woli i pobliskich okolicach. Co do silnika to musiałbyś popytać u gości co sprowadzają angliki na części
    Cytat Napisał Bartek_K Zobacz post
    Na jakich dystansach jeździsz?
    To nie klekot...
    Cytat Napisał Bartek_K Zobacz post
    Płyn chłodniczy miałem także rudy - myślałem że od oleju a tu nici.
    Jakby to był olej to byś miał rosół(inna gęstość cieczy kolego)...masz brązowo bo miałeś stary płyn który spowodował rdzewienie układu od środka. Zapewne 50/50 woda płyn
    Cytat Napisał Bartek_K Zobacz post
    Moje 2.4 nie bierze oleju
    każde auto bierze olej...jedne bardziej drugie mniej.
    Cytat Napisał Bartek_K Zobacz post
    Sprawdzenie działania termostatu - włączenie zimnego silnika i trzymanie węży z płynem chłodniczym - jak leci wszędzie ciepły płyn to termostat padnięty
    Ja mam tak na sprawnym termostacie(nowy behra) i trzyma mi non stop pion i brak problemów z nagrzewaniem. To żadna teoria.
    Cytat Napisał Bartek_K Zobacz post
    Także trzymać kciuki za zepsuty termostat
    W sumie racja, ale od tego nie będzie raczej kopcił na niebiesko (jak się mylę to poprawcie)

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    22
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Gdy odebrałem od mechanika samochód od października zaczęła się temperatura tzn. jak mocno skręcę w prawo i więcej gazu dodam to temperatura idzie do samej góry szybko, ale nawet nie odliczę 1s. i wraca do połowy. Jeszcze inaczej jest, że dojdzie do samej góry i wyłączy się silnik, ale zaraz jak przekręcę kluczyk odpala. Natomiast wczoraj zdarzyło mi się takie coś, że wyłączył się cały silnik i nawet nie mogłem kluczyka przekręcić aby kierownicą ruszyć, ale po 30s przekręciłem, komputer się ładuje, ale znowu nie mogę przekręcić aby zapalił. Odczekałem ze 2 minuty i zapalił, ale zablokowałem całe skrzyżowanie
    Czy to wina termostatu ?
    Sprawa dziwna bo zaczęło się to też jak odebrałem od "niby" mechanika samochód. Może być tak, że olej miesza się z płynem i spala przed chłodnicę i czasami czujnik może odłączyć wszystko ?

    @cenioormo
    Ręczysz za tego mechanika, że tak powiem ? Daleko nie mam więc nie będzie problemu tam samochód postawić. Znasz może ceny ile za takie rzeczy bierze ? Widzę, że też że za domem ma garaż i tam naprawia jak mój poprzedni "Niby" mechanik, ale jak polecasz go, że dobry to jutro do niego podjadę.
    Ostatnio edytowane przez konieczko123 ; 21-01-2016 o 08:08

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał konieczko123 Zobacz post
    Czy to wina termostatu ?
    Niestety nie, termostat odpowiada za nagrzanie silnika i nic więcej. Są 2 tryby:
    -zamknięty mały obieg na stałe, wtedy jest niebezpiecznie bo szybko można przegrzać autko.
    -ciągle otwarty obieg duży, czyli że silnik niedogrzany. Mało niebezpieczne.Objawiać może się masełko w oleju, ale ty masz benzynę więc nie powinno...choć może
    Z tego co piszesz to temperaturke ci łapie tj.90C więc to jest najważniejsze. Reszty objawów niestety nie umiem wyjaśnić bo i dla mnie to jest magia.
    Gość coś konkretnie spartolił sprawę...

    Cytat Napisał konieczko123 Zobacz post
    nawet nie mogłem kluczyka przekręcić aby kierownicą ruszyć
    blokada kierownicy ?? szarpiesz na boki kierę ??

    Cytat Napisał konieczko123 Zobacz post
    Może być tak, że olej miesza się z płynem i spala przed chłodnicę i czasami czujnik może odłączyć wszystko ?
    w układzie chłodzenia masz tylko czujnik temperaturki w termostacie i nic więcej. Więc nie ma co odcinać.
    Napisz jeszcze raz po kolei objawy wszystkie nie kupiłeś rozbitka albo po powodziowego ?? coś straszny bubel stilo od 2005r miał duuużo mniej usterek elektryki.
    Btw. mój szwagier miał punto 2Fl w silniku 1.2 ?? u niego lubiał silnik zgasnąć od tak w środku jazdy i nie tylko po odwiedzeniu wszystkich mechaników i elektryków diagnoza była ta sama..."wszystko jest ok" po czym jechał w trasę 80km i potrafił przy prędkości 120km/h zgasnąć a potem przy prędkości 40km/h. Decyzja padła na sprzedaż auta z usterką utajoną...i co najlepsze, rozmawiałem z kobietą która to kupiła i mówi że żadnych problemów z autem nie ma i jest bardzo zadowolona

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2014
    Skąd
    WLKP
    Postów
    37
    Auto
    Sedici 1.6 4x4
    Rocznik
    2008
    Ojeju, napisałem po łebkach swoje objawy, na swoim przykładzie. Mam pisać elaboraty?
    Nie bierze oleju - te silniki lubią brać, więc fiatowska norma 400 ml na 1000 km jest u niektórych wyrabiana. Mój przez 2000 km trzyma poziom więc?
    U mnie objawy termostatu były jeszcze takie, że w mieście w miarę się nagrzewał, w trasie temperatura spadała.
    Robię krótkie odcinki 7 km tylko mam do pracy i to jeszcze 95% to droga krajowa więc majonez produkował się ładnie.
    Także nie zaśmiecajmy, i liczmy że to termostat.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    22
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Ręczysz za tego mechanika, że tak powiem ? Daleko nie mam więc nie będzie problemu tam samochód postawić. Znasz może ceny ile za takie rzeczy bierze ? Widzę, że też że za domem ma garaż i tam naprawia jak mój poprzedni "Niby" mechanik, ale jak polecasz go, że dobry to jutro do niego podjadę.


    No tak trafiłem, że straszny bubel i takie usterki
    Odnośnie temperatury nie pojawia się to często. Byłem na kompie i nie ma żadnych raportów, błędów itp. czyli tak jakby nic się nie stało. Ogólnie dzieje się to przy dużym skręcie i szybszym ruszeniem jakby. Objawy jak podałem wyżej są jakby 3. Pierwszy taki, że rośnie temperatura do fulla i zaraz spada na środek. Drugi gaśnie silnik, ale zapalam od nowa i jadę. Trzeci zdarzył mi się wczoraj, ale i wcześniej był 2 razy, że zgasł i nawet nie mogłem kluczyka przekręcić aby kierownicą nawet kręcić. Gdy już mogłem przekręcić nie chciał zapalić tzn. przekręciłem stacyjką zaczął ładować się komputer itp. a dalej już kluczyk nie chciał się przekręcić. Zapalił dopiero po około 2 minutach i potem już normalnie jechałem.

    Odnośnie oleju teraz 2 tyś przejechane i wlane ponad 3l oleju Prócz tego co było po naprawie wlane czyli połowa bagnetu.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Tak ja go polecam, i wielu innych go poleca gość robi profesjonalnie i szybko i nie oszukuje, jak coś jest zepsute to dzwoni do ciebie i pyta czy wymieniać podając koszt naprawy...a nie że wymieni bez twojej wiedzy i krzyczy na końcu że to było zepsute, on wymienił i kasa się mu należy, z ceną to ja byłem przyjemnie zaskoczony bo nie jest zdziercą...daleko nie jest bo to raptem 20/25km ale dla pewności zadzwoń tam do niego i zapytaj o termin a ceny to ci powie jak zdiagnozuje...ja u niego kiedyś chciałem wymieniać świece żarowe w busie...rozebrał, sprawdził i powiedział że są ok że to nie świece, pytam ile się należy a on że nic bo nic nie wymienił, oczy zrobiłem jak 5złoty...bo inny to by zdarł ze mnie jak za wymianę.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    22
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Jeszcze, że tak Cię spytam bo pisałeś Agatówka. W Agatówce jest Auto-Pat jakaś mechanika, a za nim jest ten właśnie Tabor Krzysztof i to jest ulica Sandomierska 26. Czyli to jest ten warsztat na Sandomierskiej ?


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. LPG w silniku 1.4 8V
    Napisany przez PUNTO1.4 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-03-2015, 19:14
  2. Stuki w silniku
    Napisany przez Whois na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 22-02-2014, 21:21
  3. Stukanie w silniku
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-08-2012, 23:31
  4. Stuki w silniku
    Napisany przez kimono9 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-01-2010, 19:59
  5. Cos trze w silniku...
    Napisany przez Kriss na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-08-2009, 20:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1.6 biala maz

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl