Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    35
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005

    Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania

    Cześć,

    mógł by ktoś zerknąć na wykres doładowania ? Od około 2-3 tygodni mam problem z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów. Do ok. 1800obr/min silnik jest bardzo słaby, w porównaniu z tym co normalnie powinien prezentować. już kilka razy zdarzyło mi sie wymusić pierwszeństwo przez to, bo przezwyczajony jestem do żwawszego ruszania.
    Przy przejścu granicy 1800-2000 obr/min nastepuję gwałtowny (za gwałtowny) przyrost mocy i nastepny nagły skok mocy jest przy ok. 3000 obr/min.
    Z tym skokiem przy 3000obr/min juz jeżdże ok 2 lat, bo nie jest to taki uciążliwe. Natomiast jak już bedę szukał przyczyny spadku mocy na dole, to od razu bym sie zajął ta nieciągłoscą przy 3tyś obr.

    Plik z logiem ciśnienia doładowania: https://www.dropbox.com/s/z25qa013di...17%20Boost.csv
    Reszta logów z tego dnia (nic ciekawego nie ma): https://www.dropbox.com/sh/r9c09s235...Pz4IFqRQBwPada

    Fiat Stilo 1.9 JTDm 16v 150KM, przebieg 155tyś
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2014
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    30
    Postów
    12
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Zrób pomiary ciśnienia turbo razem z egr, i położeniem zaworu overboost. Spróbujemy pomóc

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    aaa i rób pomiary na 4 biegu od 1500obr do 3000 w nogą w podłodze. Na dwójce robiłeś i to wszystko za krótko trwa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    37
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Jak z egr, zaglądałeś tam? Klapy wirowe w Twoim modelu też są. Przyjrzyj się im.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    35
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005
    Trochę mnie przyblokowały inne sprawy i nie bardzo miałem czas zajrzeć na forum..

    Aktualizacja na dzisiaj.

    W poniedziałek jestem już umówiony na wymianę rozrządu i przy okazji czyszczenie EGR, Overboost, przepustnicy i sprawdzenie stanu klap i kolektora.
    Odkręciłem wczoraj pokrywę silnika i szyna sterująca klapami jest pewnie zamontowana, nie czuć luzu gdy dźgałem ją imbusem, jedyne co to dookoła jest bardzo mokro i czarno od oleju i brudu.

    Największa zmiana. Odłączyłem wczoraj kostkę przepływomierza i, niestety, silnik dostał życia, znowu przyśpiesza i ciągnie do przodu jak za dawnych czasów, a przede wszystkim da się ruszać normalnie, a nie kręcić do 2000obr za każdym razem.
    W tym momencie, nie jestem już w stanie kupić nowej przepływki więc poproszę mechanika, żeby spróbował mi ją przeczyścić na ile się da i pojeżdżę tak do kolejnej wypłaty.

    Krótkie pytanie na koniec, za tydzień mam jechać na wakacje do Cro i Czarnogóry. Plan ok 3500 km. Jechać z odłączonym przepływomierzem czy podłączonym ?
    Trasa będzie głównie autostradą, raczej przy stałej prędkości 2500obr/min, poza drobnymi objazdami na zwiedzanie. Co będzie mniejszym złem ?
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    35
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005
    Ok, już sam sobie odpowiem.
    Przy odłączonym przepływomierzu, nie działa tempomat.
    Jechałem dzisiaj autostradą i tempomat nie chciał zaskoczyć. Poza tym, bardzo trudno jest utrzymać prędkość, ponieważ pedał gazu działa jakby względnie, raz moc spada, raz rośnie, jadąc po równym oczywiście.
    Biorąc to pod uwagę i to, że zamula mi tylko dół, na wyjazd go podłączę spowrotem.
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    37
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Jeździłem ok 45dni na wypiętym przepływomierzeu, bo zabierał 20 KM (sprawdzone na hamowni), a nie miałem kasy na nowy. Na wyłączonej przepływce spalanie było większe, ale za to auto było zwinniejsze. Po w/w czasie zamontowałem Boscha oryginał 400zł, spalanie spadło, moc została. Czyszczenie raczej nic nie da, a nawet jeśli zadziała to na krótką metę. Daj znać po wizycie u mechanika jak z efektami jego pracy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    35
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005
    A powiedz jeszcze +/- przez jaki dystans jeździłeś z odłączoną przepływką ?
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    37
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    A ze 2000km zrobiłem.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    35
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005
    Przepływomierz wymieniony dzisiaj.
    Jeszcze "przy okazji" rozleciał mi sie alternator. Łożysko było w takim stanie, że po wymianie paska klinowego, przejechałem 800m i z alternatora poleciał biały dym. Także dodatkowe 650zł wyłożone.

    Wrażenia po wymianie przepływomierza... nietstety nienajlepsze. Dół jest cały czas tak samo słaby jak był. A już miałem nadzieje, że w końcu będę miał sprawne auto.
    Spędziłem dzisiaj w pracy pół dnia na forum i poczytałem o resetowaniu parametrów w ECU i chyba w weekend spróbuję to przeprowadzić.
    Aż niesamowite jest jak bardzo różni sie moc auta do 2000obr, przy odpiętym przepływomierzu i podłączonym nowym. Czasami to mnie wręc autobusy wyprzedzają przy ruszaniu.
    Dam jeszcze znać czy coś się zmieniło po resecie parametrów w ECU.
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    W tych silnikach nie resetuje się komputera. Przynajmniej nic o tym nie słyszałem. Jest jeszcze jedna przypadłość. Częsta niestety. Trzeba będzie zdemontować cały kolektor ssący i go wyczyścić bo tam jest 5 kilo sadzy, która zatyka kanały i auto nie ma powietrza.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    35
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005
    Ale w wypadku zawalonego kolektora ssącego i/lub niesprawnych klap, była by taka odczuwalna różnica w mocy z odpiętym/podłączonym przepływomierzem ?
    Wyraźnie czuć, że silnik jest w stanie dostać tyle powietrza, żeby jeździć normalnie..
    Ciągle mam wrażenie, że to ECU nie "czuje" możliwości nowej przepływki.
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    37
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał riwo Zobacz post
    Ale w wypadku zawalonego kolektora ssącego i/lub niesprawnych klap, była by taka odczuwalna różnica w mocy z odpiętym/podłączonym przepływomierzem ?
    Wyraźnie czuć, że silnik jest w stanie dostać tyle powietrza, żeby jeździć normalnie..
    Ciągle mam wrażenie, że to ECU nie "czuje" możliwości nowej przepływki.

    Przepływomierz oryg. Boscha? Podpinałeś do kompa? jak się ma zmierzona masa powietrza do oczekiwanej?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    35
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005
    Tak, przepływomierz jest oryginalny, Bosch. Identyczny numer części jak ten wymontowany z silnika.
    A wykres powietrza robiłem wczoraj. Idealnie się porkywa z oczekiwanym.
    Link > https://www.dropbox.com/s/ubx9i30aze..._MAF%20new.csv
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    37
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał riwo Zobacz post
    Tak, przepływomierz jest oryginalny, Bosch. Identyczny numer części jak ten wymontowany z silnika.
    A wykres powietrza robiłem wczoraj. Idealnie się porkywa z oczekiwanym.
    Link > https://www.dropbox.com/s/ubx9i30aze..._MAF%20new.csv
    Jak dla mnie to zaślep EGR całkowicie i wywal z kompa (masz MJTD). Ja po takiej operacji mam lepszy dół i auto szybciej na gaz reaguje.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    35
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    12.2005
    Taki mam plan, ale dopiero najwcześniej na jesieni. Teraz nie dam rady finansowo już. Wybiorę się do Cinka,wyrzuce egr i popracuję trochę nad mapami.
    Na razie wyczyszczony EGR musi mi wystarczyć.

    Co do problemu.
    Odłączyłem dzisiaj rano nowy przepływomierz i polatałem trochę po mieście. Pełna moc, auto przyspiesza, wszystko fajnie.
    Wracając, podpiąłem go spowrotem i dół znowu siadł, ale tak jakby był żwawszy niż wczoraj, więc jest progress.
    Nie będę teraz ryzykował resetu ECU przed wyjazdem (jutro lece na Chorwacje) i już jak wrócę, to zrobie reset i porządną adaptację.
    Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Prośba o przeanalizowanie logów
    Napisany przez zbimos na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-04-2015, 10:56
  2. JTDm 120 KM traci moc
    Napisany przez jusci na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 16-03-2014, 08:17
  3. Uszkodzony termostat - sprawdzenie logów
    Napisany przez riwo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 03-01-2014, 23:33
  4. [JTD CF2] Pomoc w ocenie logów przepływomierza
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-02-2013, 18:39
  5. szarpie, trzęsie ... analiza wyników z fiatecuscan
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 02-06-2012, 22:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444analiza-logow-1-9-jtdm-16v-cisnienie-doladowania-241932

za male doladowanie jtd

bravo 1.9jtdm cisnienie turbo

cisnienie turbiny alfa 1.9 jtd 115km

1.9 jtd 120km czujnik cisnienia doladowania

map sensor objawy stilo 1.9

1.9jtdm 150 czujnik cisnienia doladowania

fiat analiza logow

fiat stilo cisnienie doladowania wykres

multijet 1.9 bravo czujnik cisnienia doladowania

fiat stilo 1.9 jtd 115km zmian 150km robic ecu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl