Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez lorak06073

Temat: Analiza logów 1.9 JTD 115km  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2016
    Skąd
    Tomaszów-Mazowiecki
    Wiek
    24
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    2003

    Analiza logów 1.9 JTD 115km

    Witam,
    jestem nową osobą na forum co za tym idzie świeżym posiadaczem stilo.

    Ostatnio na trasie przy 140km/h zapalił mi się czerwona kontrolka, od razu wiedziałem że coś jest na rzeczy. Poczytałem na forum i zrobiłem logi. Proszę o w miarę łopatologiczną analizę i pomoc przy rozwiązaniu problemu.

    Dwa błędy ECU :
    P0235 - Doładowanie
    P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzator

    ABS:
    C1340 - Włącznik świateł stop

    Odnośnie czujnika ciśnienia klimatyzatora wystarczy jego wymiana? Czy problem tkwi głębiej?

    Z góry dziękuje za pomoc
    Dołączone pliki Dołączone pliki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Na początku powiem ci że przepływka jest ok. Do 2tyś/obr masz niedoładowanie, potem masz spore przeładowanie co właśnie zapala lampkę i silnik przechodzi ci w stan awaryjny.
    Jest kilka opcji i niestety logami ci nikt nie powie na 100% czy to będzie to :
    -czujnik doładowania na kolektorze(odpada bo wartości się zmieniają, lecz może przekłamywać)
    -zawór VGT, potocznie nazwany zaworem Overboost. Służy do regulowania łopatek w gorącej stronie suszarki tzw. zmienna geo. Jeśli nie jest wersja sklejana to można wyczyścić.
    -wężyki podciśnienia (do i od zaworu VGT), sprawdzenie szczelności, a najlepiej wymiana wężyków.
    - zatarta zmienna geometria (turbina do czyszczenia, a najlepiej regeneracji)

    Możesz sprawdzić mniej więcej czy zmienna geometria działa tj. patrzysz na gruchę turbiny i na jej sztangę, ty patrzysz a np. kolega bawi się obrotami od 900 do czerwonego i patrzysz czy sztanga się przesuwa, prawidłowo na obrotach jałowych sztanga powinna być wysunięta (łopatki są na maxa rozchylone i jest największe doładowanie) i podczas dodawania gazu powinna się stopniowo wsuwać (zmienia się kąt rozchylenia łopatek przez co ciśnienie niezależnie od obrotów powinno być takie samo) to tak w teorii

    Co do sprężarki to wymiana czujnika pomóc powinna, i u mnie był ten problem.
    Co do stopu to myślę że czujnik homoseksualisty do wymiany.
    aaaa i swoją drogą....paliwa do 2tys obrotów też coś maławo...regulator do czyszczenia
    Pomogłem to kliknij gwiazdkę Jak się w czymś pomyliłem to przepraszam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Po głębszym zastanowieniu się z kolegą stwierdzam że masz zatartą zmienną geometrie tak mniej więcej gdzieś w połowie cyklu. Turbo do czyszczenia lub regeneracji. W razie czegoś polecam Bosch Service Stalowa Wola, cena OK bo około 600zł i robią w 1 dzień roboczy, czyli przychodzi turbo o 9:00 rano to jeśli są na stanie części to o 15/16 wysyłają do ciebie. Chyba rok gwarancji bez limitu km lub 100tyś
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 25-04-2016 o 16:59

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    331
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Grubo przeładowuje na wyzszych obrotach. Na nizszych sporo nie doładowuje. Widać po logach, że zapewne do 2 tys nie ma odejścia za to przy 3 tys pewnie rwie jak szalony hehe. Na początek zawór ovb a jak nic nie przyniesie rezultatu to zmienna geometria.
    polana lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2016
    Skąd
    Tomaszów-Mazowiecki
    Wiek
    24
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    2003
    Dziękuje bardzo za zainteresowanie i pomoc!

    Czyli co wyjmować turbo i wysyłać na regeneracje? :/


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    331
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    zobacz ten zawór overboost najpierw. Musisz go rozkęcić i wyczyscic. Jak to nie pomoże to turbo na stół i czyszczenie VGT. Regeneracja może okazać się niepotrzebnym kosztem w twoim przypadku.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2016
    Skąd
    Tomaszów-Mazowiecki
    Wiek
    24
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał lorak06073 Zobacz post
    zobacz ten zawór overboost najpierw. Musisz go rozkęcić i wyczyscic. Jak to nie pomoże to turbo na stół i czyszczenie VGT. Regeneracja może okazać się niepotrzebnym kosztem w twoim przypadku.
    Szybka i rzetelna instrukcja jak sprawdzić zawór? Wiem że pełno tego w internecie, ale każdy pisze inaczej i już nie wiadomo czego słuchać... Jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    331
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Chyba nie ma sposobu na jego sprawdzenie. Po prostu widze po logach, że jest coś nie teges z ciśnieniem doładowania. Może sie okazać, że zawór się zawiesza i nie steruje zmienną geometrią.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2016
    Skąd
    Tomaszów-Mazowiecki
    Wiek
    24
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał lorak06073 Zobacz post
    Chyba nie ma sposobu na jego sprawdzenie. Po prostu widze po logach, że jest coś nie teges z ciśnieniem doładowania. Może sie okazać, że zawór się zawiesza i nie steruje zmienną geometrią.
    Czyli po prostu go wymienić ? :/

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    331
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Wystarczy rozłozyć i wyczyścić. Nic nie trzeba wymieniać.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2016
    Skąd
    Tomaszów-Mazowiecki
    Wiek
    24
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    2003
    Teraz wszystko jasne. Jeśli ten zabieg nie pomoże wtedy brać się za turbo i zawór VGT? 😉


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    wszystko co masz potrzebne do sprawdzenia masz w moim pierwszym poście, krok po kroku. Jak czegoś nie wiesz to szukaj na forum, internet to kopalnia wiedzy.
    Mylisz pojęcia...pełnoprawna nazwa to "Zawór VGT" potocznie nazwany Overboostem, ovb i wiele innych...ale to wciąż jeden i ten sam zawór który steruje zmienną geometrią łopatek. Jeśli czyszczenie nie pomoże i sprawdzenie szczelności to wtedy niestety jesteś skazany na regeneracje bo normalne warsztaty nie zajmują się czyszczeniem turbin na co dzień i po prostu ci to spartolą, a pełna regeneracja nie będzie potrzebna jeśli wałek i uszczelniacze masz ok to i cena będzie mniejsza niż podałem wyżej.
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 25-04-2016 o 23:30

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2016
    Skąd
    Tomaszów-Mazowiecki
    Wiek
    24
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    wszystko co masz potrzebne do sprawdzenia masz w moim pierwszym poście, krok po kroku. Jak czegoś nie wiesz to szukaj na forum, internet to kopalnia wiedzy.
    Mylisz pojęcia...pełnoprawna nazwa to "Zawór VGT" potocznie nazwany Overboostem, ovb i wiele innych...ale to wciąż jeden i ten sam zawór który steruje zmienną geometrią łopatek. Jeśli czyszczenie nie pomoże i sprawdzenie szczelności to wtedy niestety jesteś skazany na regeneracje bo normalne warsztaty nie zajmują się czyszczeniem turbin na co dzień i po prostu ci to spartolą, a pełna regeneracja nie będzie potrzebna jeśli wałek i uszczelniacze masz ok to i cena będzie mniejsza niż podałem wyżej.
    Z zaworem teraz wszystko rozumiem. Czyli jeśli dojdzie do regeneracji turbiny to cały czas polecasz Bosch Service Stalowa Wola?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Jak najbardziej polecam Bosch Service Stalowa Wola, zajmują się kompleksową regeneracją wtryskiwaczy CR jak i turbosprężarek, wszystko jest robione na profesjonalnych maszynach i z dokładną starannością. Skąd wiem ?? wujek tam pracuje Jako jeden z niewielu serwisów turbo posiadają maszynę do doważenia wirnika symulując podobne warunki pracy co w założonej turbinie na aucie. Dodatkowo masz gwarancję na rok bez limitu kilometrów. A co najważniejsze ustawiają turbinę już pod konkretne auto i silnik (bardzo dużo serwisów tego nie robi i zdany na to jest mechanik który też tego nie robi) przez co są odchyłki w doładowaniu. Cena jest naprawdę dobra bo samo czyszczenie łopatek i ocena stanu turbo to 200zł brutto + ew części, a koszt regeneracji kompletnie zajechanej turbiny to max 600zł. Wujek mówi że jest bardzo mało reklamacji, a jak już jest to jest spowodowana najczęściej przez złe traktowanie turbo tj. pała na zimnym i gaszenie silnika po ostrej jeździe bez czekania. Z tego co czytałem na forum to kilku forumowiczów właśnie tam wysyłało swoje suszarki i sobie chwalą np. Regeneracja turbin Legnica


 

Podobne tematy

  1. Stilo 1.9 MJet 120KM - brak mocy, analiza danych FES
    Napisany przez arturCT na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-11-2015, 13:22
  2. Prośba o przeanalizowanie logów
    Napisany przez zbimos na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-04-2015, 10:56
  3. Analiza logów - Marea JTD 105
    Napisany przez Mad_Maxs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2014, 00:24
  4. Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Napisany przez riwo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 10-08-2014, 13:22
  5. szarpie, trzęsie ... analiza wyników z fiatecuscan
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 02-06-2012, 22:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl