Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2017
    Skąd
    biskupiec
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2002

    1.9 jtd 115 km brak mocy dymi na czarno powyzej 3 tys

    Witam. posiadam stilo 1.9 jtd 115 km i mam taki problem ze stilo jest slabe do 3 tyś obrotow jeszcze jakoś jedzie ale to nie jest to a powyzej 3 tys dostaje muła i strasznie dymi na czarno.
    -EGR zaślepiony
    -dzwignia od gruszki przy turbo chodzi ladnie
    -wezyki od turbo do overboosta raczej szczelne
    -błedow brak na kompie
    -odpiecie kostki od przeplywomierza chyba jeszcze pogarsza sprawe
    -jak podłaczyłem pod kompa do wartoś masy powietrza na wolnych obrotach bylo 40 mg a żadana na poziomie 280mg gdy dodaje gazu robi sie 300 zmierzonej a 1200 + zadanej
    - cisnienie doładowania jest takie samo jak wartość żadana i zmierzona

    wychodziło by ze przepływka tylko stalo to sie nagle podczas jazdyi czemu odpięcie kostki od przepływki nic nie daje ew pogarsza sprawe



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Kiedy to się stało,jak dawno?Co z filtrem powietrza?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Jak nie przepływka to zalepiony sadzą kolektor dolotowy.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2017
    Skąd
    biskupiec
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2002
    Filtr powietrza był zmieniany przy wymianie oleju czyli z 15tyś temu. Generalnie tak samochód był taki niby zamulony ale powyzej 3 tys szedl jak glupi na autostradzie nie bylo szybszego 220 km/h wedlug gps wiec myslalem ze tak ma byc utrata mocy stala sie tak jak by nagle podczas jazdy przy 160 nagle szarpną i juz nie chcial isc i zaczął dymic. Zalepiony dolot by sie objawil tak nagle ?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Sprawdz zawór EGR i dolot powietrza,czy sie nie rozszczelnil na IC i przewodach dolotowych.Zrob logi dynamiczne na cisnienie doladowania podczas jazdy.Przy 2 paczkach na godz. powinien gdzies dawac ok. 2000-2200mbar cisnienia. Zrób go i ogień.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2017
    Skąd
    biskupiec
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2002
    Zawór egr jest zaślepiony ic i dolot wydaje sie szczcelny bo nie ma nigdzie gwizdow ani nic. Cisnienie dolasowania na wolnych obrotach bylo takie jak rzadane. Zastanawia mnie czemu jest rozbieżności z przeplywki ze rzadana jest 300mg a rzeczywista 50 mg na wolnych obrotach i tak przez caly zakees obrotow przy wiekszych obrotach jest jeszcze wielksza roznica rzadana jest 1200+ a zmierzona 300 mg

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Wymień przepływkę.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Stuninguj przepływkę ,może na chwilę pomoże. Pisałem na forum taką podpowiedź,kiedyś w MJET tak zrobiłem i dało radę,a info miałem z forum BMW ,że tak robią. Niczym nie ryzykujesz specjalnie,bo ostatecznie wymienisz na nową

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2017
    Skąd
    biskupiec
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2002
    W sensie jak ją przerobić .przepływke. podasz jakiś link albo opis ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2017
    Skąd
    biskupiec
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2002
    to znowu ja porobiłem ss z wykresami danymi moze to cos wam pomoze bo mi to słabo mowi co kolwiek

    Bez tytułu.pngBez tytułujjj.pngBez tytułukk.pnghh.pngkjjh.png

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał kubus1616 Zobacz post
    W sensie jak ją przerobić .przepływke. podasz jakiś link albo opis ?
    "auto ma trochę słabe kopytko więc odłaczyłem przepływke i wtedy jeździło ok,więc poszukałem w necie co można z nią zrobić-bo kupić nową i wymienić to każdy potrafi ,i znalazłem na forum opla i bmw taki patencik,który przedstawię w załączniku.Co tam jest?otóż fotka przepływki w punto 1.3 jt i to samo,ale już rozebrane-patent polega na tym,że w osi otworu wlotu powietrza,ale po przeciwnej stronie przepływki robimy otworek 4-5 mm ,dzięki temu powietrze przepływajace przez czujnik nie będzie "krążyło" kanałami po przepływce,a pójdzie "skrótem".Da to sygnał to ecu ,że powietrze jest zimne i trzeba lekko zmodyfikować ustawienie parametrów ilości paliwa itd (wcale więcej po tym nie pali),fachowcy na pewno dopiszą co i jak to zmieni,ja to zrobiłem i teraz auto ładnie się zbiera od dołu ,nie czuję wejścia turbiny-robi to miękko ,tak jak wtedy gdy przepływka była nowa i sprawna,ważne aby wiercić otworek z "czuciem" ponieważ jak wiertło wejdzie za głęboko,to może uszkodzić elementy w srodku przepływki"
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2017
    Skąd
    biskupiec
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2002
    Zrobiłem ta dziurkę i nie widać żadnej różnicy nie ma żadnych błędów ani nic a samochód wali na czarno aż wstyd jeździć A może to jest problem z wtryskami bo silnik na wolnych obrotach trzeba równo obroty ale w kabinie czuć że są wibracje nie chce wymieniać części na pałę bo samochód wart 3 tyś to nie bardzo chce wkładać kolejne 3 tyś w niego i może się uda trafić A może nie ma ktoś jakieś pomysły ?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    36
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Nie wiem czy Ci pomoże ale ja miałem znowu problem z mocą do 2tys obrotów a nawet delikatne muśnięcie gazu sprawiało że batory z tyłu był niesamowity. Wymieniłe czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i teraz lata jak wściekły.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2017
    Skąd
    biskupiec
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2002
    Wymieniłem przepływomierz i samochód dalej nie jedzie i mega dymi. Lecz teraz doszedł błąd P 0236 zawór regulacji ciśnienia doładowania. Pokazał się on tylko raz po wymianie przepływomierza.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2015
    Skąd
    Łdz
    Wiek
    37
    Postów
    14
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Witam, podłączę sie do dyskusji.

    Od jakiegoś czasu mam problem z dymiącym na czarno samochodem(jakiś miesiąc). Kopci przy mocniejszym depnięciu, dodatkowo na wolnych obrotach (na postoju) strasznie głośno pracuje, trzęsie całą budą, nie aż tak żeby miał odlecieć ale dość mocno wszystko wibruje.

    Jako że miałem wreszcie trochę czasu w weekend rozebrałem wszystkie rury od filtra do klapy gaszącej wyczyściłem je, sprawdziłem szczelność. Rury ubrudzone w oleju filtr->turbo i turbo-> ic, natomiast ic->klapa gasząca z zewnątrz suche w środku można powiedzieć filtr olejowy.
    Była mała nieszczelność przy rurze od IC przy klapie gaszącej oring wymieniłem. Wymieniony filtr powietrza.

    Jako iż dostęp miałem tylko do AlfaOBD zrobiłem wykresy i dziwnie wygląda sprawa mas powietrza.

    Wmiare spokojna jazda:
    1.png

    Tutaj inny kierowca (bardzo spokojna jazda):
    2.png

    Troche dynamiczniej:
    3.png

    Jak widać wyżej masa powietrza zmierzona na wolnych obrotach jest wyższa od oczekiwanej natomiast przy wyższych obrotach jest niższa od oczekiwanej.
    Wygląda mi to na uszkodzony przepływomierz ale że nie należy do najtańszych wole się poradzić. Rozumiem że jeżeli Przepływomierz będzie kłamał to pojawia się przeładowanie?

    Stilo JTD 115KM wersja dynamic.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo 1,9 JTD - dymi na czarno
    Napisany przez soniawe na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-03-2017, 08:30
  2. Dymi na czarno
    Napisany przez Rogue na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2015, 12:43
  3. JTD - przy przyspieszeniu dymi na czarno
    Napisany przez Piotrek12121988 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 11-09-2014, 12:10
  4. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 21-10-2013, 19:01
  5. Marea 1.9JTD, brak mocy, dymi na biało, szarpie
    Napisany przez avergade na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-03-2010, 22:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-4441-9-jtd-115-km-brak-mocy-dymi-na-czarno-powyzej-3-tys-37449

1.9 jtd kopci na czarno

alfa romeo 147 jtdm 1.9 slaba moc i kopcialfa 2.4 jtd mulenie powyzej 3tysalfa 2.4 jtd brak mocy po 2tys1.9 115 km brak mocy dymi2.4 jtdm dymijtdm dymi powyzej 3000 rpm1.9 jtd spadek mocy powyzej 3tysczarno dymi i slaby jtdstilo szarpie podczas jazdy i kopci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl