Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    WWA
    Wiek
    29
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2002

    [1.6 16v] Klimatronik problem z plusem

    Witam,

    Mam problem ze sprężarką klimatyzacji (klimatronik), "mechanik" zdiagnozował padniętą cewkę klimatyzacji, sprawdził opór i wymienił,
    po podłączeniu sprężarki okazało się iż dostaje ona napięcie ale się nie załącza (sprawdzał miernikiem na kostkach) wygląda tak jak by prąd był ale widocznie za słaby, niestety nie miał więcej czasu aby sprawdzić wiązki kabli więc podłączył
    "+" od sprężarki do akumulator (zrobił również bezpiecznik na tym kablu i zalecił wyciąganie go po zgaszeniu silnika), na chwilę obecną działa klimatyzacja na tym patencie, ale chciałbym sam przy weekendzie naprawić usterkę.

    Czy "+" od sprężarki jest podłączony bezpośrednio do skrzynki przekaźników F19, dobrze rozumiem ?
    Jeśli tak to mam pomysł taki aby odszukać kabel gdzieś wyżej przy kostce i podpiąć do niego ten kabel z "+" od sprężarki

    Z góry dzięki za pomoc i sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Nie mrozi Tobie rurek na takim "patencie"? Praca sprężarki jest przerywana jeśli ciśnienie czynnika wzrośnie ponad określoną wartość i wznawiana po spadku ciśnienia do pewnej granicy. Jeśli ten układ zawiedzie to grozi zamrożeniem parownika. U Ciebie sprężarka bije ciśnienie cały czas, chyba że masz sprężarkę o zmiennej wydajności ale to chyba jeszcze nie te roczniki co Twój.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    WWA
    Wiek
    29
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Co ciekawa usterka ta wyszła podczas nabijania klimy, po zmianie chłodnicy klimatyzacji nawet jak rurki są "ciepłe" to napięcie na sprężarce jest ale się nie załącza dopiero po podłączeniu "+" od akumulatora rusza, i tak się zastanawiam do którego miejsca idzie "+" od sprężarki, do przekaźników? bezpieczników?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Ilość czynnika czynnika w układzie jest odpowiednia?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Nie wiem jak jest w Stilo ale w Lybrze to wygląda następująco: panel klimatronika podaje sygnał do presostatu i presostat w zależności od ciśnienia czynnka podaje sygnał lub nie do centralki wtrysku. Centralka wtrysku bezpośrednio steruje przekaźnikiem sprężarki klimatyzacji. Najlepiej jakbyś zdobył schemat a jeszcze lepiej podłaczył się komputerem do centralki klimatyzacji. W lybrze jest opcja testu wysterowania cewki sprężarki i sprawdzenia przez to jej działania.


 

Podobne tematy

  1. problem z klimatronik
    Napisany przez berg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 15-01-2016, 20:34
  2. problem z klima stilo 1.9 klimatronik
    Napisany przez chudkacz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2013, 10:04
  3. Klimatronik MW
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2013, 18:26
  4. Nie działa klimatronik
    Napisany przez ogr666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-11-2012, 16:53
  5. [1.9 jtd] Problem z klimatyzacją? Klimatronik
    Napisany przez swistako na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-07-2010, 15:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl