Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.4 16v
    Rocznik
    2005

    1.4 95KM 05', falujące obroty, niedogrzany silnik

    Witam, mam problem, mianowicie przy biegu jałowym na nagrzanym silniku obroty lekko falują, lecz przy jakimkolwiek obciążeniu (elektryczne szyby, ogrzewanie tylnej szyby, włączenie świateł, skręt kierownicą) obroty ostro spadają na chwilę, aż trzęsie autem, potem normują się do pewnego poziomu - nadal lekko falują... napięcie też spada poniżej 13V, dlaczego tak się może dziać? akumulator do wymiany? alternator? kable?

    Zauważyłem też, że nie dogrzewa silnika, lecz nie mam na to reguły...raz jazdą miejską schładza go do 70st., a raz trzyma przy 90st ewentualnie lekko schłodzi poniżej 90, przy większym obciążeniu silnika, zagrzeje się do 90, potem schłodzi do 70 i tak już trzyma (mowa o dłuższej jeździe)... czy to może być wina termostatu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    zacznij od sprawdzenia termostatu - zapewne skończy się jego wymianą.
    następnie akumulator i alternator do sprawdzenia. Naładuj akumulator przez noc i zobacz czy później też masz wyżej opisane problemy

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    czy te wskazania które zaobserwowałem, kwalifikują się do wymiany termostatu? chciałbym użyć patent z dostawieniem szeregowo drugiego termostatu (w celu zaoszczędzenia), tylko brak mi pewności czy na pewno jest zepsuty stary termostat? druga sprawa, jak dzisiaj jechałem na nagrzanym silniku przy prędkości ok. 80km/h, temperatura nie spadła (wskazówka była pionowo), a stojąc w korku temperatura lekko spadła poniżej 85stopni...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Inowrocław
    Wiek
    41
    Postów
    89
    Auto
    Stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2001
    Kolego sprawdz miernikiem jakie napiecie podaje alternator.
    pozdrawiam

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    speed-07 jeśli termostat od wejścia w pion spada bez gaszenia silnika to na 99% termostat. pozostałe 1 % to czujnik temperatury, przegryzione kable etc. na rozum jest opisany sposób spr. termostatu poprzez weryfikację temperatury na małym i dużym obiegu

    Cytat Napisał speed-07 Zobacz post
    chciałbym użyć patent z dostawieniem szeregowo drugiego termostatu
    ile zaoszczędzisz? 10zł? do 1.4 termostat to koszt poniżej 50zł...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    ile zaoszczędzisz? 10zł? do 1.4 termostat to koszt poniżej 50zł...
    masz racje, poza tym ciągle patrzyłem na termostaty dla JTD... termostat już kupiłem, za wymianę zabiorę się w najbliższej możliwej chwili. Jest możliwość, że przy zepsutym termostacie silnik szarpie i ma mniej mocy? czy to raczej kwestia cewki? podejrzewam raczej cewke, od czasu do czasu szarpnie, ale nie wyskoczył mi jeszcze żaden błąd więc nie mogę zdiagnozować, która co ewentualnie cewka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał black23 Zobacz post
    Kolego sprawdz miernikiem jakie napiecie podaje alternator.
    pozdrawiam
    podaje prawidłowo 14.1-14.2 [V], przy obciążeniu (np opuszczenie szyb) spada do 13 [V].

    Tak wygląda wykres napięcia i obrotów:
    47483163243186738783.png

    te dwa zjazdy w dół nastąpiły po otwieraniu szyb

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    60
    Postów
    276
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał speed-07 Zobacz post
    podaje prawidłowo 14.1-14.2 [V], przy obciążeniu (np opuszczenie szyb) spada do 13 [V].
    Prawidłowość pracy (ładowania) alternatora pod obciążeniem sprawdź raczej pod stałym, dużym obciążeniem (tzn. np. włączona szyba ogrzewana), a nie pod chwilowym (krótkim) obciążeniem jakim jest opuszczanie lub podnoszenie szyby.
    Napięcie po włączeniu obciążenia może trochę spaść, ale za chwilę powinno powrócić do wartości zbliżonej do poprzedniej, z przed włączenia obciążenia i może być niższe o około 0,5 do 1V (zależnie od wielkości obciążenia), ale nie niżej jak 13,2V. Po wyłączeniu ww obciążenia napięcie na moment podskoczy po czym powinno powrócić do wartości wyjściowej (czyli w Twoim wypadku 14,1-14,2V).
    Zresztą według mnie opuszczanie czy podnoszenie szyby trudno nazwać jakimkolwiek istotnym obciążeniem .
    Ostatnio edytowane przez Grześko ; 25-02-2015 o 20:28
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    mam jeszcze pytanie odnośnie przewodów zapłonowych, jak "grzebałem" wczoraj przy aucie, zauważyłem, że jak ruszałem kablami zapłonowymi, silnik zaczął bardzo się dławić, odłączyłem po kolei każdą cewkę, aby sprawdzić przy której występuje problem. Po złożeniu wszystkiego do kupy ruszanie przewodami już nic nie zmieniało silnik chodzić jak zwykle, ale problem się sam nie wyeliminował. Mam nadzieję, że tym uda mi się rozwiązać problem z którym się borykam od jakiegoś czasu. Mam pytanie odnośnie przewodów, u mnie to wygląda tak:

    DSC_0198.jpg

    nie wiem za bardzo jak to wymienić bo przewody są bardzo długie, potem łączą się z innymi...
    podpowiedzcie proszę które z tych będę odpowiednie? http://www.autotrader.pl/czesci/wszy...nowe&limit=100
    Ostatnio edytowane przez speed-07 ; 26-02-2015 o 22:25

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Wycieknie troche. Tu masz opis jak wymienic termostat (lacznie z rysunkiem) AutoKącik.PL: Termostat - wymiana ? Stilo 1.4

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    właśnie znalazłem to, dlatego edytowałem post dzięki!

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    termostat wymieniony, teraz bardzo ładnie trzyma temperaturę co do kabli to muszę poobserwować, na razie przeczyściłem styki od cewek

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2015
    Skąd
    Ostrowiec Św.
    Wiek
    40
    Postów
    1
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2002

    jak sprawdzić kable WN

    Cytat Napisał speed-07 Zobacz post
    termostat wymieniony, teraz bardzo ładnie trzyma temperaturę co do kabli to muszę poobserwować, na razie przeczyściłem styki od cewek

    Co do kabli wysokiego napięcia to najlepiej wjechać do garażu lub sprawdzić wieczorem w następujący sposób:
    Trzeba po ciemku przyjrzeć się czy nie przeskakuje iskra pomiędzy przewodami lub przewodami i silnikiem (masą). Jeśli przeskakuje to kable do wymiany. Jeśli nie - to musimy im "stworzyć" cięższe warunki pracy, czyli bierzemy atomizer (zraszacz - takie psikadło jak po płynie do mycia szyb), nalewamy tam wody i psikamy na kable na chodzącym silniku i znowu obserwujemy czy coś gdzieś nie skacze (po ciemku oczywiście).
    Łatwo zauważyć czy jest ok czy nie bo jeśli coś przeskakuje to jednocześnie silnik kuleje (gubi zapłony). To samo można zrobić z cewką. Należy oczywiście pamiętać, że świece muszą być DOBRE!!!
    Jeśli elementy są dobre to iskra nie ma prawa przeskakiwać ani na sucho ani na mokro.
    I jeszcze jedno - trzeba pamiętac że wszelki brud (naloty nie tylko tłuste) na elementach wysokiego napięcia mogą się przyczyniać do powstawania przeskoku iskry (tzw. prądy błądzące). Tworzy się wówczas z atomów węgla zawartych w nieczystościach rodzaj ścieżki przewodzącej.

    Pamiętajcie - jeśli auto jest na LPG to są to dużo cięższe warunki do przeskoku iskry w cylindrze, a jeszcze gdy LPG jest źle wyregulowane to tendencja ta się nasila i wtedy iskra "szuka" sobie łatwiejszej drogi do pokonania niż przeskok między elektrodami świecyzapłonowej.

    Pozdrawiam.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    22
    Auto
    Stilo 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał rmx2rmx Zobacz post
    Co do kabli wysokiego napięcia to najlepiej wjechać do garażu lub sprawdzić wieczorem w następujący sposób:
    Trzeba po ciemku przyjrzeć się czy nie przeskakuje iskra pomiędzy przewodami lub przewodami i silnikiem (masą). Jeśli przeskakuje to kable do wymiany. Jeśli nie - to musimy im "stworzyć" cięższe warunki pracy, czyli bierzemy atomizer (zraszacz - takie psikadło jak po płynie do mycia szyb), nalewamy tam wody i psikamy na kable na chodzącym silniku i znowu obserwujemy czy coś gdzieś nie skacze (po ciemku oczywiście).
    Łatwo zauważyć czy jest ok czy nie bo jeśli coś przeskakuje to jednocześnie silnik kuleje (gubi zapłony). To samo można zrobić z cewką. Należy oczywiście pamiętać, że świece muszą być DOBRE!!!.
    sprawdzałem kable po ciemku, zraszałem wodą, niestety nie są to kable pod bardzo dużym napięciem i nie zaobserwowałem niczego niepokojącego. Wszystkie styki od cewek przeczyściłem i popsikałem kontakt-sprayem. Świece nowe, od nich zacząłem, przejechałem na nich może z 300km.
    Silnik PB.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    60
    Postów
    276
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał rmx2rmx Zobacz post
    Co do kabli wysokiego napięcia...
    Reszta wywodu jak najbardziej merytorycznie słuszna, aczkolwiek nie przydatna w wypadku silników benzynowych w Stilo, natomiast na samym początku jeden poważny błąd.
    W silnikach Fiata Stilo nie występuje coś takiego jak "kable/przewody wysokiego napięcia" czy typowe "kable zapłonowe"!!!
    Jedyne ewentualne przewody związane z zapłonem to przewody zasilające cewki zapłonowe, które to wciśnięte są bezpośrednio na świece zapłonowe. W przewodach tych jest napięcie 12 V i żadne polewanie/zraszanie wodą nie spowoduje przeskakiwania iskier, a co najwyżej zwykłe zwarcie.
    Ostatnio edytowane przez Grześko ; 01-03-2015 o 12:58
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Falujące obroty w efekcie gaśnie silnik
    Napisany przez osawasp na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2013, 15:34
  2. [silnik] Falujące obroty Bravo 1.8 raz jeszcze
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 04-03-2013, 22:18
  3. [Silnik] Falujące wolne obroty na Pb
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 14-12-2011, 07:33
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-05-2010, 08:30
  5. Silnik dławi się,obroty falują,spadek mocy
    Napisany przez przechuy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-01-2010, 22:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1 6 16v niedogrzany silnik

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl