Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree5lubi to!

Temat: A jednak...koniec diesla coraz bliżej.....  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    42
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017

    A jednak...koniec diesla coraz bliżej.....

    Fiat jako kolejna firma rezygnuje z silników diesla w samochodach osobowych:

    https://moto.wp.pl/fiat-wycofuje-sie...4473063344257a
    Ostatnio edytowane przez jaroslawrak ; 27-02-2018 o 00:42



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ok, tylko niech na to miejsce stworzą jakieś benzyny z rozsądną mocą i spalaniem. Sam T-jet to za mało, młody nie jest i zaczyna odstawać od konkurencji.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    42
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Było jakiś czas temu info,że zainwestują w Tychach w produkcję nowoczesnych silników benzynowych 1,0 i 1,3l.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Ok, tylko niech na to miejsce stworzą jakieś benzyny z rozsądną mocą i spalaniem. Sam T-jet to za mało, młody nie jest i zaczyna odstawać od konkurencji.
    Przecież jest MultiAir, pali mniej od T-Jet'a, ładnie się zbiera itd.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Było jakiś czas temu info,że zainwestują w Tychach w produkcję nowoczesnych silników benzynowych 1,0 i 1,3l.
    Tego się obawiałem Jeśli tak będzie, to czeka przesiadka na elektryka...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Czyli professional zostanie. Bo wyraźnie zaznaczone iż osobowe. Swoją drogą ciekawe czy chodzi stricte of Fiata czy całą grupę. Jeśli o Fiata to faktycznie mało osób bierze diesla - dopłata jest astronomiczna.

    Ciekawe co zrobią z Jeepem. Jeśli chodzi o Grand Cherokee to 70% sprzedaży w europie to właśnie CRD. Też podczepią z pod osobowe? Czekamy do września.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Przecież jest MultiAir, pali mniej od T-Jet'a, ładnie się zbiera itd.
    To i tak jednak trochę mało. Konkurencja ma o wiele więcej silników TB o rożnych mocach i pojemnościach.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Było jakiś czas temu info,że zainwestują w Tychach w produkcję nowoczesnych silników benzynowych 1,0 i 1,3l.
    tu coś o nich: turbo też ma być
    https://www.allpar.com/mopar/fours/GSE.html
    https://motorchase.com/en/2016/09/fi...nes-in-brazil/
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 27-02-2018 o 09:48

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Szkoda, że nie napisali nic o metodzie podawania paliwa. Fajnie się jeździ autami turbo z di.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Szkoda, że nie napisali nic o metodzie podawania paliwa. Fajnie się jeździ autami turbo z di.
    Gdzieś jest zdanie o wtrysku bezposrednim (pokazane jest na rysunku) a na zdjęciu wtryskiwacze zwykłe- ale coś o etanolu pisze bo na rynku brazyliskim popularne więc może jakiś bifuel. Konstrukcja modułowa czyli graty typu tłoki itp mają pasować do wersji 3 i 4 cyl. I że idealna pojemność na cylinder to ok. 333 cm3. Elektryczna dodatkowa pompa wody, podstawowa pompa wody i pompa oleju o zmiennej wydajnosci, zmienne fazy, inteligentny alternator, stopień sprężania 13,2. Wolnossaki -2 zawory na cylinder,turbo -4 zawory aluminiowy blok i głowica z integrowanym kolektorem. Rozrząd na łańcuchu, projektowany czas pracy dla rozrządu 200 tys. Blok typu open deck co mi się najbardziej niepodoba ale to pewnie takie obawy jak ludzi ze średniowiecza przed elektrycznością. Ale tu razem z pogonią za parametrami jest pogoń za oszczędnościami. Wiadomo że blok od T-jeta (bo chyba jest closed deck) dużo więcej zniesie ale też jest dużo droższy i bardziej skomplikowany w produkcji
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 27-02-2018 o 11:09

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    To i tak jednak trochę mało. Konkurencja ma o wiele więcej silników TB o rożnych mocach i pojemnościach.
    Ile mają z liczbą cylindrów większą/równą 4?Trzycylindrowca kijem nie dotknę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Swoją drogą ciekawe czy chodzi stricte of Fiata czy całą grupę.
    Całą grupę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Rozrząd na łańcuchu
    Dla mnie takie silniki odpadają. Uznaję tylko pasek.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ile mają z liczbą cylindrów większą/równą 4?Trzycylindrowca kijem nie dotknę.
    W zimę mają zalety

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Po obcowaniu z trzema cylindrami - nigdy więcej - lepiej pracował z dwoma w maluchu. Żadnych zalet trzech nie dostrzegałem, choćbym chciał.

    Na rysunkach widać zewnętrzny egr

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Żadnych zalet trzech nie dostrzegałem, choćbym chciał.
    W zime po odpaleniu otrzepuje auto ze śniegu
    rajtkezjusz i TipoSedan lubią to.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    1.0 MPI w Fabii/Citygo bardzo przyzwoicie chodzi. A to zwykle Mpi. 1,2 PSA tyz ładnie.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
    IT_spec lubi to.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dla mnie brzmiało jak pralka (PSA)(Ale w sumie jak pamiętam czterocylindrowe 1,1 w Saxo też), jechało przeciętnie ale że nie moje auto to nie szarżowałem. . Za niedługo czterocylindrowe będą tak samo rzadkie jak dzisiaj szóstki a auta szybciej będzie się złomować i tyle. Biznes będzie sie kręcił. Podczas swojego życia może wyemituje pare ton CO2 mniej a kilka razy więcej produkcja nowego. A możnaby przecież je serwisowalne robić jeśli już trzeba.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 27-02-2018 o 13:57


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato bez klimy 2009 a jednak pokazuje temperature ?
    Napisany przez tomsonPoznań na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-01-2018, 18:14
  2. Odpala super, po chwili jednak zalewa dusi gaśnie strzela.
    Napisany przez ajami na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 11-05-2016, 07:24
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-05-2015, 09:39
  4. Koniec Diesla
    Napisany przez krzysztofd na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-06-2013, 20:07
  5. Uszczelka pod głowicą- jednak pękniecie głowicy
    Napisany przez darkier na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2008, 18:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl