Panowie, od dziś jestem posiadaczem FIATA TIPO SW 1.4 120KM z fabrycznym LPG. W innym poście opiszę moje wrażenia i emocje, które towarzyszyłymi w procesie kupna, first looku itd. W dużym skrócie jesli chodzi o warstwę wizualną to po prostu IDEAŁ. Biała wersja S-Design z czarnymi alusami 17' naprawdę robi robotę. Zarółwno wygląd zewnętrzny, jak i środek to dla mnie petarda. Pierwsze piorunujące wrażenie i fascynację lekko zachwiały pewne kwestie/wątpliwości. Otóż:
- Czy brak funkcji wskaźnika spalania zarówno w LPG, jak i PB (komputer pokładowy) to temat nie do odkręcenia? Czytałem post, że FIAT zasłania się instrukcją, gdzie wyraźnie jest napisane że pewne funkcje są zależne od wyposażenia i modelu. Irytuje mnie, że w kolejnym aucie nie posiadam komputera pokładowego, chociażby w trybie benzynowym chciałbym zobaczyć przybliżone osągi spalania i ile km pojadę na tym, co mam w baku. Czy możliwe jest ubieganie się w serwisie o odblokowanie tej funkcji w komputerze? Wiem, że wartości komputera mocno przekłamują na LPG, ale wskaźnik spalania w benzynie to funkcjonalność z poprzedniej epoki - no kurde...
- Brak tempomatu adaptacyjnego. Znowu winne LPG - dlaczego, skoro mam system Break Control i hamowanie przed przeszkodą? Jest na to jakieś racjonalne wytłumaczenie?
- Uconnect LIVE - wiadomo co to, nie wiadomo dlaczego nie mogę z tego korzystać, mimo że mam wykupioną tą opcję. Po sparowaniu auta z Iphonem 7 plus, zainstalowaniu i odpaleniu aplikacji krzyczy komunikat, że przykro nam ale ten model samochodu nie jest obsługiwany. Po wpisaniu mojego VIN na stronie Uconnect w celu sprawdzenia strona nie reaguje i każe powtórzyć wypełnianie formularza. Jest taka możliwość, że dealer nie zgłosił mojego auta do tego programu? Na dokumencie wydania pojazdu mam w kodach wyposażenia pozycje RSW, czyli U-connect z dostępem mobilnym oraz m.in. CARPLAY. Co zrobić, gdzie uderzać po pomoc w tej sprawie?
- Kultura pracy silnika, a dokładnie jakby klekotanie na niskich obrotach po zaraz po zmianie biegu. Nie uważam TIPO było dobrze wyciszone i generalnie T-Jet to chyba głośna jednostka. Czy na moim miejscu pierwsze 1000km robilibyście na Pb czy obojętnie? Poza tym czy praca silnika może się zmienić i ujednolicić na przestrzeni najbliższych lat?
Pomijając wymienione powyżej mankamenty jestem mega zafascynowany samochodem. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać któryś z tych problemów, ponieważ czuję się trochę niezadowolony z funkcjonowania komputera i braków, które zafundowało mi LPG.
W innym wątku po świętach pochwalę się zdjęciami auta. Pozdrawiam i licze na rady bardziej doświadczonych kierowców Fiata i użytkowników forum
Ostatnio edytowane przez drjudym44 ; 23-12-2017 o 02:07
Co do komputera spalania nie widze w tym nic dziwnego ze go nie ma bo nie da sie podac spalania dwoch paliw w postaci jednej liczby. Ani sredniego ani dyatansu jaki pozostal. Zeby to bylo mozliwe musialby byc body comp ecu czy licznik z calkiem innym oprogramowaniem liczacym osobno jedno i drugie a to w przypadku gazu nie jest proste chyba ze wzgledu na duza zmiane gestosci w funkcji temperatury. Jest to szacowane na podstawie czasow wtrysku.Ja w drugim aucie mam gaz dokladany i spalanie jest w komputerze tzn pokazuje ile auto by spalilo benzyny (bo o istnieniu lpg ecu silnika "nie wie" ale ze wzgledu na korekty czasow wtrysku wskazania sa bez sensu i nie podlegaja zadnej regule wiec sie nie dziwie ze fiat to wylaczyl zeby uniknac reklamacji). Swego czasu bylo to pozostawione w oplu z takim samym efektem czyli zerowa uzytecznosc. Co do dzwieku silnika w porownaniu do innych wspolczesnych jednostek jest calkiem przyjemny. Dzwieki o ktorych piszesz sa normalne i przy innym mniej restrykcyjnym tlumiku brzmialyby jak fajne "bulgotanie". To o niebo lepiej niz pralkowaty dzwiek 3 cylindrowek i niektorych GDI. Co masz na mysli o jednoliceniu pracy silnika? Co do wygluszenia rowniez jest niezle (zwlaszcza od strony grodzi silnika i podlogi) i to w kazdej wersji(a nie ze trzba kupowac pakiet wygluszenie czy cos zeby miec wyciszenie maski czy nadkoli a pomiedzy blotnikiem a przednimi drzwiami nie hula wiatr a kierowca mysli ze ma otwarta szybe (jak w astrze). A co designu uwazam za poprawny bez jakichs głupich trendow ale nie powodujacy jakiegos mega szybkiego bicia serca .
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-12-2017 o 02:24
Jest duży plus lpg nie ma czujników ptms w kółkach tylko czujniki w piastach systemie abs. Odnośnie carplay trzeba połączyć po kablu. A jak nie wgrali uconnect LIVE oraz carplay to w salonie niestety tego nie zrobią. A jak to miałeś w formularzu zamówienia a tego fizycznie nie ma to musi być rekompensata od dilera.
Co do komputera spalania nie widze w tym nic dziwnego ze go nie ma bo nie da sie podac spalania dwoch paliw w postaci jednej liczby. Ani sredniego ani dyatansu jaki pozostal. Zeby to bylo mozliwe musialby byc body comp ecu czy licznik z calkiem innym oprogramowaniem liczacym osobno jedno i drugie a to w przypadku gazu nie jest proste chyba ze wzgledu na duza zmiane gestosci w funkcji temperatury. Jest to szacowane na podstawie czasow wtrysku.Ja w drugim aucie mam gaz dokladany i spalanie jest w komputerze tzn pokazuje ile auto by spalilo benzyny (bo o istnieniu lpg ecu silnika "nie wie" ale ze wzgledu na korekty czasow wtrysku wskazania sa bez sensu i nie podlegaja zadnej regule wiec sie nie dziwie ze fiat to wylaczyl zeby uniknac reklamacji). Swego czasu bylo to pozostawione w oplu z takim samym efektem czyli zerowa uzytecznosc. Co do dzwieku silnika w porownaniu do innych wspolczesnych jednostek jest calkiem przyjemny. Dzwieki o ktorych piszesz sa normalne i przy innym mniej restrykcyjnym tlumiku brzmialyby jak fajne "bulgotanie". To o niebo lepiej niz pralkowaty dzwiek 3 cylindrowek i niektorych GDI. Co masz na mysli o jednoliceniu pracy silnika? Co do wygluszenia rowniez jest niezle (zwlaszcza od strony grodzi silnika i podlogi) i to w kazdej wersji(a nie ze trzba kupowac pakiet wygluszenie czy cos zeby miec wyciszenie maski czy nadkoli a pomiedzy blotnikiem a przednimi drzwiami nie hula wiatr a kierowca mysli ze ma otwarta szybe (jak w astrze). A co designu uwazam za poprawny bez jakichs głupich trendow ale nie powodujacy jakiegos mega szybkiego bicia serca .
Nie miałem przyjemności jeździć nowym T-Jetem dotąd - stąd moje pytania. Ten dźwięk nie jest irytujący, ani martwiący - po prostu żona zauważyła, że na niskich obrotach przypomina trochę dieselka. Brak tych statystyk spalania boli, nawet biorąc pod uwagę, że taki system Pb+LPG miałby z tym trudność. Technologia zna większe wyzwania - mogli to wyraźnie napisać po prostu, a nie teraz zasłaniają się frazą uniwersalną na każdy problem.
Napisał juri
Odnośnie uconnect LIVE masz aplikację w radio da się od palić tylko jeszcze nie ma połączenia?
Mam aplikację, 2 ikony Uconnect Live i ECODrive bodajże. Po prostu nie chce się połączyć. To znaczy, że ogarną to po świętach jakoś?
Rozumiem ze dotad nie miales komputera pokladowego. Ale to sie szybku nudzi (a obarczone duzym bledem pomiaru tylko wk..wia) paliwa od tego w zbiorniku nie przybedzie. A oczywiscie zgodnie z trendami zeby obslugiwac komputer pokladowy np. zresetowac przebieg trzeba sie naklikac od cholery guzikami na kierze(a bylo takie proste w mito jednym przyciskiem w manetce) wiec za dodatkowymi informacjami nie tesknie. Brak mi natomist wskazania aktualnego biegu.Gdyby tipo mialo taki tlumik jak mito dzwiek bylby piekny, ofc nie jak w v6 ale naprawde zacny. Na najnizszych obrotach wlasnie to "bul bul".Tyle ze na dluzsza mete np. w trasie meczacy. W tipo jest wlasnie stłumione i jest"kle kle"
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-12-2017 o 15:45
Jest duży plus lpg nie ma czujników ptms w kółkach tylko czujniki w piastach systemie abs. Odnośnie carplay trzeba połączyć po kablu. A jak nie wgrali uconnect LIVE oraz carplay to w salonie niestety tego nie zrobią. A jak to miałeś w formularzu zamówienia a tego fizycznie nie ma to musi być rekompensata od dilera.
Uconnect jest. Juz nawet działa. Po podłączeniu kablem Iphone do samochodu nic się nie dzieje. Podłączyłem też telefon żony (Iphone 8) - nic poza ładowaniem i chęcią zassania muzyki do puszczania, której nie mam. Jak włącze na tel. YT i mam podłączony przez USB to dźwięk słysze w samochodzie. Jednak nie mam żadnej ikony CarPlay, ani nie ma reakcji po podłączeniu Iphone do auta. W załączniku dowód, że zamawiałem opcje Carplay i jak wygląda moje menu w radiu. Nie ukrywam, że jestem lekko mówiąc wkurzony. Rekompensata? Ja chcę, żeby ktoś mi tą opcję w Polsce aktywował, bo ją zamówiłem. Pomijając, że wg fiata i konfiguratora jej cena to 0zł to, jaką rekompensatę mogę uzyskać?
Gdzieś czytałem, że iOS 11+ ma problemy z łączeniem. Jak powinno wyglądać korzystanie z tej funkcji, co po kolei się robi?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Żeby było śmieszniej podpisałem dokument wydania pojazdu, że kwituję odbiór auta z wyposażeniem i nie mam zastrzeżeń, bo odebrałem na ostatnią chwilę przed świętami.
Jakiś Turek obrzydził mi właśnie w jakimś tam stopniu mój nowy samochód. Może i jestem dziwny, ale na tą funkcję czekałem dość mocno, bo ta technologia dość prężnie się rozwija i daje fajne możliwości w trakcie jazdy. Czytałem w innym wątku o AA/CP, że jeśli tego nie mam teraz, to nie mam już co liczyć na wgranie, upgrade itd. Wesołych Świąt.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
PS: Czy widnieje u Was ikona CarPlay albo Andoid Auto zanim podlączyliście pierwszy raz telefon? Gdzieś czytałem, że mój iphone z iOS 11 może miećproblem z połączeniem się z Carplayem. Kwestia tego czy ja dostałem Carplay czy go nie mam? Jak to zweryfikować?
PS: Czy widnieje u Was ikona CarPlay albo Andoid Auto zanim podlączyliście pierwszy raz telefon? Gdzieś czytałem, że mój iphone z iOS 11 może miećproblem z połączeniem się z Carplayem. Kwestia tego czy ja dostałem Carplay czy go nie mam? Jak to zweryfikować?
Po podłączeniu kabelkiem telefonu z CP, czy też zainstalowanym AA , ikona TELEFON powinna zmienić się na ikonę AA. Tak jest przynajmniej u mnie. Ja nie mam takiej ikony jak KOMPAS , która jest u ciebie na zdjęciach.
Skoda Octavia, Fiat Tipo SW Lounge + pakiety- w oczekiwaniu na odbiór
Rocznik
2012, 2017
Spróbuj może w iPhone: ustawienia, generalne, CarPlay i podążaj za informacjami na ekranie telefonu: przytrzymaj dłużej przycisk na kierownicy ten od dzwonienie( chyba zielona buźka )
Po podłączeniu kabelkiem telefonu z CP, czy też zainstalowanym AA , ikona TELEFON powinna zmienić się na ikonę AA. Tak jest przynajmniej u mnie. Ja nie mam takiej ikony jak KOMPAS , która jest u ciebie na zdjęciach.
Czyli przed podłączeniem nie widnieje taka ikona jak Apple CarPlay? Chodzi o to, że może mam tego CP, ale iOS 11 nie moze zlapać z nim połączenia. Sporo czytam o takich przypadkach na zagranicznych forach.
Napisał rafal.benitez
Spróbuj może w iPhone: ustawienia, generalne, CarPlay i podążaj za informacjami na ekranie telefonu: przytrzymaj dłużej przycisk na kierownicy ten od dzwonienie( chyba zielona buźka )
Próbowałem. Niestety nie prowadzi to do wykrycia CP w radiu.
Może to i głupie pytanie, ale zainstalowałeś aplikację CarPlay na telefonie?
Nie wiem jak to wygląda na Iphonach, ale na Androidzie trzeba mieć w telefonie zainstalowaną aplikację Android Auto, która w Polsce nie jest dostępna i trzeba ją instalować bezpośrednio z pobranego pliku .apk.
Przy okazji pytanie z innej beczki, bo nie pamiętam jak to jest. Majac AA mam też CarPlay?
Skoda Octavia, Fiat Tipo SW Lounge + pakiety- w oczekiwaniu na odbiór
Rocznik
2012, 2017
Otasz- ty tak samo jak ja płaciłeś za AA i CP dodatkowo i jak będziesz mieć iPhone to powinno ci zaskoczyć bez problemu
Drjudym44- to ja już nie mam pomysłów - po kabelku do usb podłączyć iPhone i powinno zaskoczyć jeśli nie to na prawdę już nie wiem - może podjechać do ASO z faktura ?