Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 24 z 58 PierwszyPierwszy ... 14222324252634 ... OstatniOstatni
Posty od 346 do 360 z 858
Like Tree133lubi to!

Temat: Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju  

  1. #346
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    już pisałem: nabiłem na brc ponad 150 kkm, dalej chodzi bez problemów, pomiar sprężania w normie, zarobił ok. 20 tys zł
    Jeżeli faktycznie coś schrzanili z gniazdami zaworowymi, to po 3 remontach głowicy z 20kzł zrobi się 14kzł (co w sumie nadal jest kwotą nie do pogardzenia...).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #347
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Jakie znowu 3 ?

  4. #348
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Jakie znowu 3 ?
    Zakładasz, że po 1. remoncie głowicy sytuacja się nie powtórzy?

  5. #349
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    A czemu by miała?

  6. #350
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Pierwsza z brzegu firma pokazuje jakie róznice moga byc w materiałach gniazd zaworowych:
    https://www.ms-motorservice.com/pl/p...azda-zaworowe/
    Logiczne że gdy robimy glowicę wybieramy ten "naj" bo koszt samego materiału i obróbki niewielki w porównaniu z cała robotą.
    Problemem kosztowym przy produkcji masowej oprócz samych materiałow są narzędzia i zapewne przy produkcji najtańszych silnków stosowane są takie gniazda aby nie ponosić zbyt wysokich kosztów obróbki.
    I tym tez zapewne rózni się przykładowo T-jet na LPG od normalnego i od wolnossaka że w wolnossaku są gniazda klasy HM, w T-jecie przykładowo HT a T-jecie na LPG HT+.

  7. #351
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Zakładasz, że po 1. remoncie głowicy sytuacja się nie powtórzy?
    Dawniej raczej się nie robiło dwa razy remontu jednego silnika ale nie wiem czemu (tak tacie powiedzieli jak chciał remontować silnik z przebiegiem ponad 700tys - pewnie przez ogólne zuzycie innych części - silniki z rozbitków są tanie i zapewne koszt wymiany kazdej części jest wyzszy).


    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    A czemu by miała?
    Jak ustawią np. złą mieszankę to chyba nadal jest mozliwość zniszczenia nawet wzmocnionego silnika (ale nie sądzę, zeby ktoś po gwarancji ustawiał gaz w ASO, więc to mozliwość bardziej teoretyczna).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    już pisałem: nabiłem na brc ponad 150 kkm, dalej chodzi bez problemów, pomiar sprężania w normie, zarobił ok. 20 tys zł
    ale (chyba??) pisałeś, ze ten silnik się czymś tam minimalnie róznił od tego w Tipo?

  8. #352
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Dawniej raczej się nie robiło dwa razy remontu jednego silnika ale nie wiem czemu (tak tacie powiedzieli jak chciał remontować silnik z przebiegiem ponad 700tys - pewnie przez ogólne zuzycie innych części - silniki z rozbitków są tanie i zapewne koszt wymiany kazdej części jest wyzszy).



    Jak ustawią np. złą mieszankę to chyba nadal jest mozliwość zniszczenia nawet wzmocnionego silnika (ale nie sądzę, zeby ktoś po gwarancji ustawiał gaz w ASO, więc to mozliwość bardziej teoretyczna).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


    ale (chyba??) pisałeś, ze ten silnik się czymś tam minimalnie róznił od tego w Tipo?
    W tipo nie ma wariatora

  9. #353
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Logiczne że gdy robimy glowicę wybieramy ten "naj" bo koszt samego materiału i obróbki niewielki w porównaniu z cała robotą.
    No dobra, to co piszesz brzmi sensownie. A ciekawe co będzie ze zużyciem oleju po zagazowaniu silnika (od wymiany 5kkm temu ubytków nie widzę i oby tak dalej). Masz czas do stycznia, żeby mnie przekonać

  10. #354
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post

    Ja mapę mam zrobioną pod swój samochód, a nie gotowiaka jak większość. Ale to gdybanie i wróżenie ze szklanej kuli. Zakładam czarny scenariusz - wszystko inne będzie poz
    To dobrze ze masz zrobioną. Jak ktoś jezdzi na tym z ASO, co wgrali przy montazu to dramat. Auto słabo jezdzilo a w AutoGaz Śląsk kierownik ocenił mape, że tu za bogato tu za biedna mieszanka, ogólnie nie tak jak być powinno. Choć sam montaż oceniono za udany. Jednak co strojenie w ruchu ulicznym to daje efekty.
    Ciekaw jestem za rok, moze dwa latka będe wtedy pomiedzy 40-60 tys zobaczymy czy bedzie remont.
    Na pozatku powiedzialem sobie ze po ewentualnym remoncie gaz wyleci z auta, a po dokładniejszej kalkulacji wychodzi, że z oszczedności mozna kupić kolejne Tipo pożyjemy - zobaczymy

  11. #355
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Choć sam montaż oceniono za udany.
    Tartarini założone wg. wytycznych? Ja w ogóle nie kumam po cholerę ten reduktor po lewej stronie (stojąc przed maską auta). Kąt dysz jest tragiczny. Nie wiem na ile ma to wpływ i ile można oprogramowanie skorygować, bo aż takim specjalistą nie jestem.

    Ale z mapą miałem to samo. Chcieli mi wcisnąć gotowiaka. Się uparłem, że zrobimy zgodnie ze sztuką. Jak podpiął to cudo i wycieczka się zaczęła to jakaś masakra. Dolne zakresy bogate, górne ubogie. "Jednak miał Pan rację...".

    A olej i tak żarł przed założeniem LPG.

  12. #356
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    U mnie jak juz wczesniej pisałem zeżarł literek przez 15 tys km więc jestem miło zaskoczony. Teraz mam 17 tys km i na bagnecie full, to nie wiem czy na razie nie żłopie czy nalali 3,5 L zamiast 2,8 L tak juz na zapas
    Płacąc w salonie spore pieniądze za to zachwalane włoskie Tartarini spodziewalem się instalacji bezproblemowej, jak widać jest wiele aspektów które potrafią skomplikować niby prosty temat LPG.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dla mnie to jest w ogóle nie pojęte jak w instalacji desygnowanej przez Fiata do swoich aut jest przyzwolenie na takie partactwo. Jest tez zaufanie panom z serwisów Fiata ktorzy jak wiemy są tylko ludzmi, jeden jest leniwy, drugi nie ma tego fachu w rękach itd. Chodzi mi o pozostwienie takiej sprawy jak otwory pod dysze wyrysków wyzej wymienionym mechanikom. Dla nich wiercenie bez demontażu kolektora to normalka bo po co sciągać. Takich spraw przy instalacji jest pewnie wiele. Dla mnie to taki gotowy kolektor powinien byc w zestawie z instalacją gazową. No ale to tylko marzenia ktore nijak mają sie z rzeczywistością.

  13. #357
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ile sobie za taka instalke liczą?

  14. #358
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jak dobrze pamietam to ok 3500 za instalke z wiekszym zbiornikiem 47L gazu wchodzi i wlew koło Pb.

  15. #359
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cena zalezy od ASO. U mnie chcieli 4400, podziekowalem.

  16. #360
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Ja Cię lubię i szanuję. Ale już kilka razy Twoje i Teddiego "wg. mnie" już było przerabiane. Wg mnie natomiast nie słyszałem o ŻADNYM aucie do tej pory które by miało remonty głowic przez LPG przy takich śmiesznych przebiegach. Tym bardziej, że specjaliści z ASO o LPG nie mają pojęcia co im już dwa razy udowodniłem i założyłem u nich, bo nie miałem innego wyjścia. Może i moja głowica nie padnie przy takim przebiegu, bo przynajmniej mapę mam zrobioną pod swój samochód, a nie gotowiaka jak większość. Ale to gdybanie i wróżenie ze szklanej kuli. Zakładam czarny scenariusz - wszystko inne będzie pozytywną niespodzianką.
    Jeszcze jedno mi zaświtało: pytałeś pewnie kolegów czy jezdzili z "gazownikami" z ASO, czy brali gotowca od Tartarini. Jaki procent tych, którzy juz mieli naprawy silnika przez LPG miało normalne strojenie pod swoje auto (ze jezdzili chociaz 10 minut po mieście i na obwodnicy) a jaki procent nie jezdziło. Moze te gotowe ustawienia mają jakiś wpływ bo u normalnego gazownika dawniej się stroiło gaz pod dane auto (ale to nie była masowa produkcja - np. audi 100 miał pewnie raz na kilkadziesiąt aut) a słyszałem ze w Skodzie "fabryczny" wyglądał jeszcze 8 lat temu tak, ze montowali LR w ASO i jak silnik gasł to się jezdziło do oporu na dostrajanie - w Tipo pewnie podobnie to wygląda u 99% zwykłych uzytkowników (nie czytają gaz forum bo mało km robią) i pewnie jakiś niewielki procent taksówkarzy tez tak robi.


 
Strona 24 z 58 PierwszyPierwszy ... 14222324252634 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ubytki oleju
    Napisany przez kasztan na forum Croma
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 07-07-2018, 20:11
  2. Seicento 1.1 MPI znaczne ubytki płynu chłodniczego
    Napisany przez kubcio123 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 16-03-2017, 14:05
  3. Ubytki oleju a naprawa
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 30-03-2016, 19:30
  4. siwy dym z rury i ubytki płynu chłodzącego
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-02-2014, 10:56
  5. Ubytki oleju w skrzyni biegów - skąd?
    Napisany przez toudi2 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2011, 09:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-35999

fiat tipo bierze olej

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-359994

tipo bierze olejfiat tipo opiniefiat tipo jaki olejtipo 1.4 lpg spalanie olejuhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-3599942Tipo olejfiat 1.4 16v bierze olejfiat Tipo olejfiat tipo 1.4 jaki olejfiat tipo norma poboru oejujaki olej do Fiata Tipo silnikowytipo 1.4 wycieki olejutipo fiat ubytek olejufiat tipo spalanie oleju opiniehttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-35999221.4 16v firejaki olej zaleca Fiat do tipo 2019fiat tipo dolewanie olejufiat bierze olejmito 1.4 16v bierze olejFiat TIPO jaki olej silnikowyfiat tipo 1.4 spalanie oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl