Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 16 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 232
Like Tree20lubi to!

Temat: silnik 1.4 T-JET 120hp  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    127
    Auto
    Może tipo
    Rocznik
    2017
    pewnie chodzi o wariator
    Ale mimo wszystko użytkownicy tjet by się mogli wypowiedzieć jak wygląda ubywanie oleju



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Po przejechaniu 2,5k ubyło jakieś 1-2 mm. Sprawdzałem zaraz po zakupie stan wszystkich zbiorników.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    rafal.benitez lubi to.

  4. #63
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Pewnie przez gaz. T-jet nie bierze oleju, chyba że ma już duży przelot i nie był oszczędzany w czasie układania się silnika.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #64
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Z tym braniem oleju to jakis fetysz chyba. Silnik moze miec ksiazkowe parametry (sprezanie itp) i moze brac olej bo tak zostal zaprojektowany. Zimne starty to przeciez inne wymiary tloka tuleji pierscieni itp. Poza tym kazdy olej ma jakąś odparowalnosc (nawet do kilkunastu procent) i choć silnik nie spali go ani grama bedzie go mniej. I to dobrze, gorzej jak go przybywa :-) a sa takie auta rozcienczajace go paliwem (np przy wypalaniu dpf)
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-07-2017 o 18:44

  6. #65
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Jak ubywa Ci 200 ml na tysiąc to jest to nieco irytujące bo musisz pamiętać o sprawdzaniu poziomu, jak pół litra to już totalna porażka bo koszty oleju zaczynają być znaczące a dolewanie wkurzające. Wolę żeby było jak w T-jecie - od wymiany do wymiany bez zaglądania na bagnet


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Ja mam taki rytuał: co niedziele otwieram maskę i sprawdzam poziomy płynów w tym oleju. Zajmuje mi to góra 20s. Jak trzeba dolać olej to dolewam, później wsiadam i śmigam. Mi to nie przeszkadza ze troszkę go tam ubywa. Mam 5l w domu zawsze na zapas do dolewek.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #67
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    127
    Auto
    Może tipo
    Rocznik
    2017
    Nie wiem czy to fetysz. Kupując nowe auto nie chce dolewać do niego oleju jak do dwusuwa. A jadąc na wakacje czy gdzieś dalej w trasę (np 3kkm w tydzień) nie chce martwić się ile beczek oleju zabrać ze sobą i czy nie bede musiał w trasie dolewać. Po prostu chcę mieć auto jak najbardziej bezobsługowe. Z tego względu odpadają tsi, mam z nimi złe doświadczenia. Sprawdzać zawsze trzeba płyny, ale inaczej się jedzie nie myśląc o oleju a co inaczej jak muszę pamiętać o dolewkach. Silnik do cywilnego auta powinien być tak zaprojektowany aby prawie nie brał oleju, jeśli bierze znaczne ilości (np 0,5L na 1kkm, zgodnie ze "standardem producenta") jest to wyłączenie oszczędność na materiałach lub błędy projektowe.

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    W octavi do przebiegu 130k km co 1k szła dolewka około 200-300ml. Teraz spokój. Ale i tak co niedziele sprawdzam.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #69
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2017
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    47
    Postów
    81
    Auto
    Tipo HB 1,4 95km "POP"
    Rocznik
    2017
    Ja mam Tipka HB 1,4 95km i jak na razie nic nie dolewałem (oczywiście sprawdzam) a przejechane około 1500k.

  11. #70
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał wajkii Zobacz post
    Nie wiem czy to fetysz. Kupując nowe auto nie chce dolewać do niego oleju jak do dwusuwa.
    Mam raczej na myśli bardziej łagodną sytuację dolanie pół litra, litr w okresie między wymianami to jeszcze nie dramat.
    Pewnie gdyby to zalewać jakimś mineralnym 15W40 jak to się dawniej robiło to nie byłoby problemu.
    1,4 16V zjadał mi ok. litra na 15 tys. a teraz ciut więcej bo pojawił się wyciek/pocenie z pokrywy zaworów.
    Usunięcie tego jest kłopotliwe bo do ściągnięcia pokrywy trzeba zrzucać napęd rozrządu a więc czekam aż przyjdzie czas na wymianę paska.
    Generalnie zauważyłem że zużycie oleju jest związane z ostrzejszą jazdą np. długa ciągła jazda np 120 km/h i więcej.
    BTW oprócz cieknącego simeringa na wybieraku skrzynie wyciek spod pokrywy to też przypadłość tego zespołu napędowego.

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    127
    Auto
    Może tipo
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Mam raczej na myśli bardziej łagodną sytuację dolanie pół litra, litr w okresie między wymianami to jeszcze nie dramat.
    Pewnie gdyby to zalewać jakimś mineralnym 15W40 jak to się dawniej robiło to nie byłoby problemu.
    1,4 16V zjadał mi ok. litra na 15 tys.
    Wg mnie zużycie oleju 1L na 15kkm świadczy o jego wadzie/niedopracowaniu. W moich dotychczasowych autach (nawet 126p) nie występowało tak duże zużycie oleju. To wszystko idzie na katalizator który się później zapcha.
    Przy ostrzejszej jeździe może brać olej, ale 120km/h to jest normalna jazda. Hondy biorą więcej oleju jak się je wkręca, ale one się kręcą duużo powyżej 6tys/min.

  13. #72
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał wajkii Zobacz post
    Wg mnie zużycie oleju 1L na 15kkm świadczy o jego wadzie/niedopracowaniu. W moich dotychczasowych autach (nawet 126p) nie występowało tak duże zużycie oleju. To wszystko idzie na katalizator który się później zapcha.
    To jest 60 ml na tysiąc km. Taki lotos 5w40 ma odparowalność wg noacka 11.5 %. Czyli z 2.8 l jakie wlejesz w duzym uproszczeniu prawie 300 ml wyparuje.
    Czyli zużycie 45 ml/1000 km. Czy to tak dużo? Nie sądze by silnik malucha był szczytem inżynierii metalurgicznej. Po prostu mial 2 cylindry 4 zawory i żadnej hydrauliki kasującej luzy. I zalewany byl mineralem a nie hydrokrakiem który paruje bardziej. No i pewnie rozcienczal ten olej paliwem jak nie wiem.
    Dopóki silnik trzyma parametry trzeba się z tym pogodzić. Gorzej jakby się zacierał, przekręcały panewki itp bo zaprojektowany "na ciasno" itp.

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Wyłączyłem S&S na stałe na razie i zauważyłem dużo spokojniejszą jazdę, jak jeździłem z tym to czasem celowo przetrzymywałem wysprzęglone auto bo wiedziałem że zaraz rusze. A to dodatkowo szkoda sprzęgła. Raczej go już nie włączę.

    Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

  15. #74
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2016
    Skąd
    Łodygowice
    Wiek
    59
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet, Tipo HB 1,4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Zrobiłem właśnie w ciągu 2 tygodni 3 tys. km do Włoch i z powrotem z tego 2.5 tys po autostradach i olej jak przed wyjazdem był w połowie miarki tak po wyjeździe tak samo. Wcześniej miałem Bravo również z T-jetem i przez cały rok pomiędzy wymianami nic nie ubywało.

  16. #75
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A jak w Twojej ocenie wypada ogólne porównanie z Bravo?


 
Strona 5 z 16 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 20:01
  2. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 12:05
  3. Brak mocy 1.9 8v 120hp
    Napisany przez siwyW na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2014, 16:48
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. NuovaBravo 1,9 JTD 120hp trwałość świec żarowych
    Napisany przez blondas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-01-2010, 10:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet opinie

fiat 1.4 turbo

1.4 t-jet

1.4 t jet

silnik 1.4 t jet

1.4 t jet 120

tipo 1.4 t-jet opinie

silnik 1.4 t-jet 120 km opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345444

fiat tipo 1.4 t-jet opinie

tipo t jet test

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345443

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345445

tipo 1.4 t-jet chip

1.4 t-jet a lpg czy warto

1.4 tjet

1.4 t-jet 120

tuning tipo 1.4 t-jet

fiat 1 4 czy 1 4t

1.4 t-jet bierze olej

fiat grande punto 1.4 t-jet spalanie

1.4 tjet opinie

t-jet bierze olej

silnik 1.4 t jet awarie

fiat tipo 1.4 t-jet tuning

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl