Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 232
Like Tree20lubi to!

Temat: silnik 1.4 T-JET 120hp  

  1. #46
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał ZAFFERANO Zobacz post
    Od 5 dni jeżdżę Tipo HB 1,4 Tjet. Spalanie w mieście przyjeździe bez przesadnego oszczędzania ale też bez jakiegoś pałowania to .... 12 litrów Pb na 100km!!! Wywołało to na mnie szokujący szok Stwierdziłem że trochę za drogo mnie to wychodzi i zmieniłem styl jazdy na "eko-dziadko-drajwing". Więc zeszło do 8,9 litra i nie ma bola żeby było mniej!!! Dodam jeszcze że używam S&S. Wczoraj trochę jazdy w trasie z lekkimi górkami i 6,9 litra.
    Jeśli 1,4 95KM realnie w trasie pali 6 litrów to 7 w T-jecie - biorąc pod uwagę róźnicę w osiągach - jest do przeźycia. Na mieście róźnice są większe, także przy większych przelotach warto faktycznie rozważyć lpg.

    Cytat Napisał ZAFFERANO Zobacz post
    Zadam tylko Wam jedno pytanie! Czy Wasze Tjet'y też mają takie głośne skrzynie biegów ? Słychać ją bardzo wyraźnie szczególnie w zakresach biegów 1 do 3. Potem jest już ciszej. Bardzo wyraźnie czuć i słychać zmianę biegu z 1-2 i 2-3 :/ Nie wiem czy TTTM czy ten egzemplarz ma coś skopane. Jak dla mnie w porównaniu do 1,4 95 KM w 1,4 Tjet jest zero precyzji i kultury pracy skrzyni biegów.
    Skrzynia w nowych T-Jet-ach jest cichsza podczas samej jazdy od tej w 1,4 16v ale głośniej zmienia przełoźenia. Co do precyzji to powinna być też znacząco przyjemniejsza także dziwne, że masz odwrotne spostrzeżenia.
    Ostatnio edytowane przez ŻuczekM ; 29-06-2017 o 09:06 Powód: krzaki w polskich znakach



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał lukasz.zst Zobacz post
    Dokladnie brzmi to tak że wszytkie auta od wrzesnia 2017 muszą byc wyposazone gpf , nie dotyczy to aut fizycznie wyprodukowanych do wrzesnia 2017 roku. Tak odpowiedz otrzmałem z Fiata .W 2018 czerwiec . Auta które nie zostana sprzedane z roku 2017bez filtra gpf nie bedą mogły być zarejestrowane .
    Peugeot w prwadza już w wszytkich autach
    Technika | Benzynowy silnik 1.2 PureTech z filtrem cząstek stałych GPF! | DailyDriver.pl

    Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben...#ixzz4lKQUtqj1
    Nie do końca prawda. Tylko z wtryskiem bezpośrednim. We Fiacie mają zapewne tą samą wiedzę co z Uconnect 6,5" wcześniej i teraz...

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Żadnych dziwnych dźwięków przy zmianie biegów nie mam i nie miałem. Na samym początku skrzynia była bardzo nieprecyzyjna. Teraz nie wiem czy to przyzwyczajenie czy po prostu się ułożyła ale biegi zmieniają się płynnie. Co do spalania to spada w miarę ułożenia silnika. W mieście przejechanie jakichś 4-5 km to jakieś 8-9 litrów na setkę średnio. Na trasie jakieś 6,5.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez ffun ; 29-06-2017 o 22:57

  5. #49
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    48
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał manio20 Zobacz post
    95 km i t-jet mają inne skrzynie biegów?
    No raczej! W Tjet wsteczny jest przed jedynką w górę a w 95 KM za szóstką w dół.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Skrzynia w nowych T-Jet-ach jest cichsza podczas samej jazdy od tej w 1,4 16v ale głośniej zmienia przełoźenia. Co do precyzji to powinna być też znacząco przyjemniejsza także dziwne, że masz odwrotne spostrzeżenia.
    Nie wiem! Ja w 95KM nic nie słyszę natomiast w t-jet wyraźnie słyszę "jęk" skrzyni, najgłośniej na jedynce, ciszej na dwójce i troszeczkę na trójce. Potem jej już nie słychać, natomiast każda zmiana biegu w zakresie 1-3 to jest takie podwójne brzdęknięcie - ktoś wyżej napisał - jak przy przeładowaniu kałacha. 4 do 6 jest to mniej odczuwalne. Tydzień już jeżdżę t-jet'em i drażni mnie strasznie ta cecha skrzyni
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Gummersbach DE
    Wiek
    39
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
    Rocznik
    2017
    U mnie wygląda to tak jakby był jakiś luz między zębami trybów w skrzyni. Podobny dźwięk jak jest uszkodzony przegub wewnętrzny taki strzał metal o metal stuka. To słychać najbardziej na jedynce i dwójce. Sama zmiana to głośna praca ciengien i mechanizmu wewnątrz skrzyni biegów. To jest jeszcze do przyjęcia.
    Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
    VW T4 Multivan 2.5 TDI
    Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    48
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał lukas_kamienna Zobacz post
    U mnie wygląda to tak jakby był jakiś luz między zębami trybów w skrzyni. Podobny dźwięk jak jest uszkodzony przegub wewnętrzny taki strzał metal o metal stuka. To słychać najbardziej na jedynce i dwójce. Sama zmiana to głośna praca ciengien i mechanizmu wewnątrz skrzyni biegów. To jest jeszcze do przyjęcia.
    Dokładnie! To samo dzieje się w egzemplarzu którym jeżdżę i dla mnie to z góry dyskwalifikuje tą wersję silnikową... Dopóki coś z tym nie zrobią to pomimo osiągów tego silnika właśnie ze względów na skrzynię i jej działanie będę nieugięty w negatywnej opinii.

    Dziś jeszcze zaskoczyło mnie na minus jedno! System S&S! Auto z lutego 2017, zarejestrowane w marcu i ma przejechane 6 tyś. km. Rozrusznik działa już jak by miał za sobą 150 tyś. km czyli głośno i z harakterystycznym oporem, ale to co dziś się stało przeszło moje oczekiwania!!! Stoję na światłach, system włączony, zielone światło, wciskam sprzęgło i ..... zzzzzzziiiiiiiiiiięęęęęęęęęęę!!!!!! kkkkkkkkkhhhhhhhhhhhhhhzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!! Dramat!!!
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  8. #52
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ZAFFERANO Zobacz post
    Dziś jeszcze zaskoczyło mnie na minus jedno! System S&S!
    Zawsze uważałem, że ten S&S to zło. To może się sprawdzić tylko w samochodzie elektrycznym

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Gummersbach DE
    Wiek
    39
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
    Rocznik
    2017
    Ja od razu wyłączyłem to dziadostwo. Chciałbym poznać opinie innych użytkowników czy w Waszych T- jetach też tak pracują skrzynie biegów. Czy tylko ja i kolega ZAFFERANO mamy taki problem.
    Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
    VW T4 Multivan 2.5 TDI
    Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    127
    Auto
    Może tipo
    Rocznik
    2017
    A jaka skrzynia jest w t-jet? Chyba nie M32?

  11. #55
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    M32 FIAT nie montuje od połowy lipca 2010. Do tego z M32 były inne problemy, które nie pasują do opisów w wątku.

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    A nie jest to problem z wysprzegleniem? Ja na początku narzekałem na skrzynię bo chodziła tragicznie zwłaszcza początkowe biegi ale teraz albo ja nauczyłem się obsługiwać albo coś tam się ułożyło i teraz nie mam zasadniczo problemu.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  13. #57
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie wiem jak w tej skrzyni ale kiedyś rozbierałem wybierak w C 514.
    Było to dawno ale o ile pamiętam u góry jest mechanizm i przy przesuwaniu wybieraka chyba działają zapadki ze sprężynami. Jest tam pewien kompromis pomiędzy płynnoscią tzn. oporem przy przesuwaniu wałka wybieraka i zatrzaskiwaniu się do w odpowiednich pozycjach (chyba kulka na spręzynie wpada do gniazda i jest stuk lub dwa). Wymieniając spręźyny na miększe biegi na pewno mogłyby wchodzić prawie bez oporu bo przesuwanie samych wałków od strony skrzyni chyba właśnie takie jest. Ale wtedy byłoby ryzyko ich wyskakiwania.
    Dla producenta chyba jest ważniejsze żeby pracowała poprawnie kosztem komfortu.

    Po drugie jest ramię wybieraka które przesuwa wałek w skrzyni i tam chyba też jest pewien luz (prawdopodobnie technologiczny i z góry przewidziany) stąd może też jakiś dźwięk.
    Do tego ważna jest reguklacja cięgien (jedno lewo-prawo, drugie przód-tył jest to zapewne robione na oko, takimi "zatrzaskami".na zewnętrz skrzyni imoże byc róznie w róznych egzemplarzach.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    127
    Auto
    Może tipo
    Rocznik
    2017
    W wątku o 1.4 wolnossącym pojawiają się opinie o ubywaniu oleju. Ktoś z posiadaczy tjeta z większym przebiegiem (>15kkm) może napisać jak wygląda sytuacja z olejem u niego? Wychodzi, że dla potrzeb tipo zepsuli stary dobry 1.4 95km. Ciekawe na czym jeszcze przyoszczędzili...

  15. #59
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał wajkii Zobacz post
    W wątku o 1.4 wolnossącym pojawiają się opinie o ubywaniu oleju. Ktoś z posiadaczy tjeta z większym przebiegiem (>15kkm) może napisać jak wygląda sytuacja z olejem u niego? Wychodzi, że dla potrzeb tipo zepsuli stary dobry 1.4 95km. Ciekawe na czym jeszcze przyoszczędzili...
    Ale wolnossak zawsze brał olej.
    przyoszczędzili na tym:
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ale wolnossak zawsze brał olej.
    przyoszczędzili na tym:
    Na całym rozrządzie czy pasku czy żółtej nakrętce? Poproszę o wyjaśnienie jak blondynce bo się za bardzo nie znam na silnikach


    Sent from my iPhone using Tapatalk


 
Strona 4 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 20:01
  2. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 12:05
  3. Brak mocy 1.9 8v 120hp
    Napisany przez siwyW na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2014, 16:48
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  5. NuovaBravo 1,9 JTD 120hp trwałość świec żarowych
    Napisany przez blondas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-01-2010, 10:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet opinie

fiat 1.4 turbo

1.4 t-jet

1.4 t jet

silnik 1.4 t jet

1.4 t jet 120

tipo 1.4 t-jet opinie

silnik 1.4 t-jet 120 km opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345444

fiat tipo 1.4 t-jet opinie

tipo t jet test

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345443

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345445

tipo 1.4 t-jet chip

1.4 t-jet a lpg czy warto

1.4 tjet

1.4 t-jet 120

tuning tipo 1.4 t-jet

fiat 1 4 czy 1 4t

1.4 t-jet bierze olej

fiat grande punto 1.4 t-jet spalanie

1.4 tjet opinie

t-jet bierze olej

silnik 1.4 t jet awarie

fiat tipo 1.4 t-jet tuning

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl