Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 20 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 289
Like Tree79lubi to!

Temat: Kultura pracy silnika 1.4 16V 95KM  

  1. #106
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2016
    Skąd
    Pomiechówek
    Wiek
    33
    Postów
    76
    Auto
    TIPO 1.4 95KM + LPG
    Rocznik
    04.2016
    Byłem dziś na przeglądzie po 43kkm i u mnie wszystko jest ok. Porozmawiałem z Panem z obsługi i powiedział, że były u nich już dwa przypadki jeden po 16, a drugi po 20kkm, z zajechanym silnikiem podobno przez gaz, ale potem dodał, że jeździły na sucho. Mój bierze 100ml/1kkm, podobno przy delikatnej jeździe nic nie bierze, ale mieli przypadki, że szło niemal 1l/1kkm. Silniki te w Doblo latały po 500kkm i na przykład tylko raz trzeba było zrobić uszczelkę pod głowicą, a w Tipo Fiat coś przyoszczędził i zepsuł silnik. Byłem też u klienta kupili do firmy 5 egzemplarzy i na razie są zadowoleni chodź w jednym po miesiącu padł alternator.
    WojnA00 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    48
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał f.lukas Zobacz post
    dodał, że jeździły na sucho.
    Co znaczy "na sucho" ?
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    W obecnym samochodzie tez dolewałem po 300ml/1k km aż gdzieś do przebiegu 130k km. Teraz się ustabilizowało i nic nie dolewam. Także dolewki to nic strasznego, ale żeby nie sprawdzać i jeździć na sucho....nic dziwnego że silnik padł. Wątpię że to przez gaz. Jak to się mówi : jak dbasz tak masz.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #109
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    28
    Postów
    66
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 Lounge + GAZ BRC
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ZAFFERANO Zobacz post
    Co znaczy "na sucho" ?
    Pewnie, że tylko gaz i zero benzyny. W Szczecinie też kilka przypadków ze zjechanym silnikiem, wszystko taksówkarze...

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    38
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Nie byłem bo nie mam kiedy, ale ciekawostka Przy zmianie z pierwszego na trzeci bieg zauważyłem że jest prawie nie wyczuwalne. Przy tych samych obrotach na drugim biegu potrafi czasem przyhamować, że na kierownicę człowiek leci
    Niestety, mimo że nie robię dużo km, to nie mam czasu podjechać do serwisu z nim.

  7. #111
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    pl
    Postów
    114
    Auto
    tipo lounge + tech
    Rocznik
    2017
    Nam na jeździe próbnej sprzedawca powiedział, że fiat nie zaleca do 1.4 16 v gazu , jedynie przy t-jet gdzie fabryka go montuje. Dlatego przedłużenie gwarancji na gazie jest drogie, bo coś musi być nie halo.

  8. #112
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    W Fokusie też nie zalecali a 130K na gazie zrobił i nie od nowości. Pod 300K miał jak to sprzedawalem. Ale to BRC było. Teraz mam Tartarartam i trochę się tego obawiam.

  9. #113
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tox88 Zobacz post
    Nam na jeździe próbnej sprzedawca powiedział, że fiat nie zaleca do 1.4 16 v gazu , jedynie przy t-jet gdzie fabryka go montuje. Dlatego przedłużenie gwarancji na gazie jest drogie, bo coś musi być nie halo.
    Pierwsze słysze, jeden z lepszych silnikow do gazu i prosty jak dupcenie

  10. #114
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Pierwsze słysze, jeden z lepszych silnikow do gazu i prosty jak dupcenie
    Potwierdzam, u mnie prawie 150 tys przelatane i brak jakichkolwiek negatywnych objawów. Zmierzone ciśnienie sprężania i jest ok, zawory na hydraulice więc nie da się ocenić stopnia zużycia ale nic nie wskazuje żeby im coś dolegało. Lpg zarobiło na czysto ok 18 tys zł.
    W tipku silnik jest jeszcze prostszy niż mój bo bez wariatora fazy(nie wierzylem ale faktycznie go tam nie ma)

  11. #115
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    45
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tox88 Zobacz post
    Nam na jeździe próbnej sprzedawca powiedział, że fiat nie zaleca do 1.4 16 v gazu , jedynie przy t-jet gdzie fabryka go montuje. Dlatego przedłużenie gwarancji na gazie jest drogie, bo coś musi być nie halo.
    Ale przedłużenie gwarancji przez Fiata dotyczy raczej tylko silników z fabrycznym gazem a nie dokładanym przez dealera. Przy dokładanym to gwarancję przejmuje dealer i wątpię czy przy awariach jakie mają taksiarze którykolwiek dealer będzie skłonny ją przedłużać.

  12. #116
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    35
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    To że kiedyś ten silnik świetnie znosił zasilanie LPG to nie znaczy że teraz jest podobnie. Może konstruktorzy zrobili silnik z gorszych materiałów które nie są już tak odporne na zasilanie gazem i dlatego pojawiają się problemy z tym silnikiem. JAK TO MÓWIĄ CENA CZYNI CUDA I OBY TE CUDA NIE OPRÓŻNIŁY NASZYCH KIESZENI DO ZERA

  13. #117
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    To że kiedyś ten silnik świetnie znosił zasilanie LPG to nie znaczy że teraz jest podobnie. Może konstruktorzy zrobili silnik z gorszych materiałów które nie są już tak odporne na zasilanie gazem i dlatego pojawiają się problemy z tym silnikiem.
    99% "starych" silników , a szczególnie z zasilaniem gaźnikowym , doskonale znosiło gaz.

    Nie na temat , ale w latach 90 -tych , byłem posiadaczem Volvo 240 ze starym silnikiem "redblockiem" B19. Zasilany gaźnikiem stromberg , zawory na płytkach. Sprowadzony z Holandii z teoretycznym przebiegiem 200000 km. Wg papierów , tam zagazowany zaraz po kupnie w salonie , instalacją VIALLE. Ja dojechałem nim do 380000 km , dwa razy wymieniłem rozrząd i dwa razy regulowałem zawory. Silnik czyściutki w środku , oleju łykał 0,5 litra , na 10000 km od zmiany , do zmiany. Po tym przebiegu nie wykazywał praktycznie oznak zużycia. Na benzynę przełączałem tylko jak skończył mi się gaz. Odpalał na gazie , nawet jak było - 10 stopni. Nie wiem z jak dobrych materiałów zrobione były te silniki , ale wiem , że dla tych silników 1.000.000 km było realnym przebiegiem do wykonania.

  14. #118
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    47
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2015
    U mnie głównym argumentem za zakupem tego samochodu było to, że dobrze znosi zasilanie LPG. Znam fiatowską technikę z warsztatu i zawsze uważałem ją za prostą, nawet toporną ale niezawodną , przewidywalną i tanią w ewentualnych naprawach.

    Wg. mnie ten Fiat ma niewiele wspólnego z Fiatem sprzed kilku lat.

    Wypalające się zawory na LPG, zmulona przepustnica, skrzynie biegów zaczęli robić niedoświadczeni kowale ( hałaśliwość i słyszalne luzy przy zmianie biegów), wpierdzielanie oleju przez silnik , klima wydaje dźwięki jak pralka itp.

    Osobiście żałuję że TO kupiłem i każdemu odradzam zakup. Za dużo tych "problemów wieku dziecięcego" jak dla mnie. Sprzedaż tego parcha może być wybawieniem.

    Uprzedzam że jest to moje prywatne zdanie i nie zamierzam wchodzić w jakąś głęboką polemikę.
    marnyd4d lubi to.

  15. #119
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    35
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    No ta zmulona przepustnica jest naprawdę strasznie irytująca i mam nadzieję że jakiś fachowiec znajdzie sposób jak usprawnić ten element. W ogóle silnik 1.4 16v 95KM jest moim zdaniem strasznie słaby mam wrażenie jak by dysponował mocą około 70KM nie wiem jaki jest tego powód . Wyprzedzanie czegokolwiek jadąc w okolicach 120km/h jest strasznie denerwujące bo auto przyspiesza z prędkością otyłego żółwia a jak jest jeszcze delikatnie pod górkę to można zapomnieć o sprawnym wyprzedzaniu.

  16. #120
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    No ta zmulona przepustnica jest naprawdę strasznie irytująca i mam nadzieję że jakiś fachowiec znajdzie sposób jak usprawnić ten element. W ogóle silnik 1.4 16v 95KM jest moim zdaniem strasznie słaby mam wrażenie jak by dysponował mocą około 70KM nie wiem jaki jest tego powód . Wyprzedzanie czegokolwiek jadąc w okolicach 120km/h jest strasznie denerwujące bo auto przyspiesza z prędkością otyłego żółwia a jak jest jeszcze delikatnie pod górkę to można zapomnieć o sprawnym wyprzedzaniu.
    Mówię wam że to ta przepustnica to glowny problem ale łatwy do ogarnięcia. Jest dokładnie taki efekt jak w trybie normal w mito, jak się przełączy na dynamic to rwie do przodu jak szalona. Ja bym to zgłaszał do ASO, przy masowych reklamacjach fiat wypuści nowy soft i "problem solved".
    Temat chyba jest też obecny w innych markach bo na aliexpress jest kupę tych "throttle controllers", które wpina się między pedał gazu a ecu, wybiera sie tryby pracy (sport,normal itp) .
    Inna sprawa że masa auta robi swoje i jak sami zauważyliście silnik jest wykastrowany z wariatora fazy (choć zmienny kolektor chyba jest).

    Mam nadzieję że T-Jeta nie skaszanili, w wersji LPG ma niby inne zawory i kolektor ale to chyba gadka dealera bo skąd on to może wiedzieć.

    A olej ten silnik zawsze brał ( w odróżnieniu od T-jeta i zastanawiam się czemu go tak zaprojektowali), na sprężarkę od klimy skarżyli sie już posiadacze wczesnych grande punto a ja nie widzę w niej nic nienormalnego (kompresor w lodówce też słychać) więc w tych tematach nie przesadzajmy.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-07-2017 o 13:52


 
Strona 8 z 20 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.2 odgłosy pracy silnika w głośnikach
    Napisany przez tomekbravo94 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2014, 22:24
  2. Dziwne i głośne dzwonienie/stukanie podc zas pracy silnika...brava 1.4 12v 97r
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2014, 20:00
  3. 1.9 jtd parametry pracy silnika proszę o podpowiedź jeśli widzicie coś dziwnego :)
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-01-2014, 23:11
  4. Parametry pracy silnika 1.2 8V
    Napisany przez jolszyczka na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-05-2013, 21:45
  5. Diagnoza pracy silnika na 3 cylindrach
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2012, 11:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-34436

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-344368

kultura pracy silnika fiat tipo

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443610

kultura pracy silnika 1.4 16v fiat

czy silnik fiat 1.4 16v 95km ma przeplywomierz powietrza

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-344363

fiat tipo silnik drzysilnik fiat 1.4 16v 95km opiniepraca silnika fiattipo95kmtipo 1 4 16 v kultura pracyfiat 1.4 16v przebiegisilnik fiata fire 1.4 16v 95 kmhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443618Grande Punto 1.4 kultura pracyfiat klub polska tipo 95km site:fiatklubpolska.plFiat tipo dziwna praca silnikapraca silnika tipowykres 1.4 16v fiatfiat tipo drzeniepraca zaworow silnik 16v fiatpraca silnika w tipofiat tipo praca slnikapraca silnika fiat tipo 1.4tipo jak przyspieszac

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl