A jakie są średnice węży przy filtrze fazy lotnej? fi 12, 14 czy 16 ?
A jakie są średnice węży przy filtrze fazy lotnej? fi 12, 14 czy 16 ?
średnice 14/14
Dzięki.
Jakby ktoś szukał fitra fazy ciekłej to wrzucam fotkę z wymiarami. Mój wygląda tak po 23 tys. przebiegu.
Jako filtr lotnej chyba zastosuję czaję z poliestrem. Jest trochę mniejszy więc wypada go częściej potem wymieniać. Dawanie 200 pln za fabryczną bibułę to jakiś absurd.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-07-2019 o 18:41
Pamiętaj o regulacji instalacji. Zresztą bardzo realne, że samochód nie da Ci NIEZAUWAŻYĆ, że zmiana rodzaju filtrów wpłynęła na ciśnienie robocze reduktora - tym bardziej, że to Turbo. Sprawa dodatkowo się komplikuję, bo to fabryczna instalacja. Do fabrycznej da się już gdzieś podpiąć po za ASO?
Reduktor w fabrycznej instalacji to LI10, można znaleźć ory filtry Landi na alledrogo w dobrej cenie. Wg mnie nie ma co szukać zamienników.
Tam się niewiele da regulować nawet w ASO. Gazem (tzn. czasami wtrysku) zajmuje się ecu silnika przynajmniej tak wynika z info z Cinsoftu. Prawdopodobnie tak jak w alfie są inne mapy wtrysku dla D i N tak tutaj są inne mapy dla benzyny i LPG.Na ciśnienie na reduktorze na pewno nie wpływa filtr fazy ciekłej w końcu taka jest rola reduktora żeby rozprężał gaz do stałego ciśnienia. Drugi temat to czujnik ciśnienia na listwie po którym ECU robi korekty. Gdyby tego nie było to przecież w miarę zapychania się filtra instalka by się rozjeżdżała.
No właśnie po to są mapy, korekty po ciśnieniu i temperaturze no i sonda lambda (choć ta ostatnia to nie wiem jak ten sterownik w tipo jak ktoś już pisał szybko przechodzi w OL).
Niemniej jednak chyba się skuszę na chipa w Cinsofcie więc muszę przemyśleć jakie filtry będę stosował w przyszłości i już na takim zrobić program
Zdjęcia oryginalnego filtra mopar i landi. Mnie ciekawi jeden opis... mopar ma class 1 a landi class 2... co to jest? Jakość filtracji? Mam zamiar kupić ten z Allegro i rozbebeszyc i porównać z rozbebeszonym fiatowym po wymianie... to samo z filtrem ciekłym...
I jeszcze foto oryginalnego fazy ciekłej... za co ta cena?
Lepszy
Power
Gamoniu
Zobaczysz bibułe i nic więcej. bibuła w standardzie filtruje 2 um chyba że masz dobre oko to odróżnisz lepszą od gorszej.
Ja się też zastanawiam nad brc bo puszka filtra jest na wieki a wymienne są wkłady i są poliestrowe. przy porównywalnej cenie będzie lepsza jakość filtracji.
Nie musi być BRC. Powtórzę się, ja zastosowałem
FFL F779/B-d-14/14 (włókno szklane.wym.CF109-2) firmy CERTOOLS, wymienny wkład. Opinie nie najgorsze. Wymiany planuje robić co 10 tys. Cenna śmieszna w porównaniu z oryginałem, a filtrowanie mam nadzieję lepsze. Obejrzałem z bliska, nie jestem specem ale wygląda solidnie zarówno obudowa jak i wkład. Myślałem nad jakimś odstoinikiem typu twister etc. Ale to już kombinacje z wymianą przewodów itd. Do tego zastosowałem otuline do rur na obudowe. Dzięki temu wchodzi w oryginalne mocowanie ponieważ ma mniejsza średnicę od oryginału no i mam izolacje termiczna, puszki filtra od komory silnika. Izolacje filtra polecają na LPG forum.
A co zyskujemy dzięki tej izolacji?
Lepszy
Power
Gamoniu
BRC Poliester też dobra opcja, cały filtr ~50zł później same wkłady ~20zł.
Podobno w miarę stała i optymalną temperaturę gazu. Kiedy jest zimno to po przełaczeniu na LPG, odparowany gaz jest mniej wychładzany przez filtr, który dzięki aluminiowej obudowie jest świetnym radiatorem. A kiedy pod maską jest już niezły piec, gaz nie nagrzewa się tak mocno, znowu od obudowy filtra.
Ostatnio edytowane przez Loczek30 ; 02-08-2019 o 23:55
Czy ten będzie git?
https://allegro.pl/oferta/komplet-fi...dShowitemShare
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka