Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Ridi

Temat: Elektroniczna przepustnica - hit czy kit?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017

    Elektroniczna przepustnica - hit czy kit?

    Jak w tytule - proponuję osobną dyskusję na temat elektronicznej przepustnicy w tipkach z silnikiem 1.4, zarówno wolnossakach jak i turbo. Przewijają się tu i ówdzie wpisy od osób które narzekają na opóźnioną reakcją pedału gazu przy ruszaniu, inni wskazują na "dziurę" między 1. a 2. biegiem. Dużo wskazuje na to, że winowajcą może być właśnie wyżej wymieniony element.

    Może spróbujmy wreszcie ustalić co w trawie, czy też w przepustnicy piszczy Ja widzę 2 możliwości:
    a) wada fabryczna oprogramowania która występuje w pojedynczych egzemplarzach (dlatego niektórzy to "czują" a inni nie) - w takiej sytuacji wyobrażam sobie, że ASO w ramach gwarancji powinno taką przepustnicę przeprogramować, żeby reagowała szybciej na gaz
    b) TTTM, czyli charakterystyka pracy elektronicznej przepustnicy jako takiej. Może być tak, że ludzie którzy od lat jeżdżą autami z "analogową" przepustnicą z linką, po zmianie auta na "cyfrówkę" nagle przeżywają szok, bo muszą niejako uczyć się od nowe tak (wydawałoby się) banalnej czynności jak ruszanie z jedynki.

    No i co wy na to? Macie jakieś inne hipotezy? A może jest ktoś, kto miał ten problem i udało mu się go rozwiązać?

    Na marginesie dodam, że podczas jazdy próbnej nie wyczułem problemów a jeżdżę autem z tradycyjną przepustnicą. Zirytowałbym się jednak gdybym w moim egzemplarzu coś takiego zauważył



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    c) Kaganiec z racji euro 6 - takie są wymogi i to objawia się tą "zmułą" silnika
    ata lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    47
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2015
    Wg mnie to kwestia oprogramowania w imię absurdalnych norm emisji czegoś tam, wszystko jedno czego. W Bravo z tym samym silnikiem spełniającym "zaledwie" Euro 4 przepustnica zachowuje się zupełnie normalnie. Byłem z tym w serwisie, "fachowcy" wyczyścili mi świece, przejechali się dookoła salonu i stwierdzili że jest dobrze, a jest oczywiście po staremu czyli do d...

    Dla mnie nie ma czegoś takiego jak TTTM. To nowy samochód i mimo to że jest to zaledwie Fiat, ma robić dokładnie i skrupulatnie to co mu każę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    64
    Auto
    500L POP 1.4 95 KM
    Rocznik
    2016
    Dla mnie winowajcą również jest oprogramowanie, mam porównanie z corsą 70 km mojej baby, która jest dużo bardzie dynamiczna nawet jeśli weźmiemy pod uwagę różnicę mas, pozostaje czekać aż któryś tuner zaoferuje modyfikację oprogramowania które odmuli silnik, bo powinien jeździć znacznie lepiej
    126p--->126el---->CC--->SC--->Panda II--->PRZERWA NA SKODĘ--->500L

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Oki, to skąd takie różnice w odczuciach kierowców? Ja rozumiem, że można wiele rzeczy różnie interpretować - np. komfort zawieszenia albo jakość audio - ale wg. mnie nijak to się ma do reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Sądzę, że jeśli jedni tu na forum piszą, że auto reaguje normalnie a drudzy piszą, że nie, to znaczy, że jednak jakieś różnice pomiędzy poszczególnymi modelami albo partiami tipków występują.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    A możne jeden kierowca jeździ dynamicznie i komputer dostosowuje pracę przepustnicy do jego charakterystyki w danym aucie....z kolei ktoś inny będzie jeździł delikatnie (np. tak jak ja) i silnik będzie miał gorszą reakcję bo inaczej komputer się zaadoptuje!!

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    To w zwykłym tipo byłby "uczący" się komputer ?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    471
    Auto
    Tipo 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Na pewno nie. Styl jazdy nie ma zupełnie wpływu, przynajmniej u mnie.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Pisałem o tym w innym wątku - mam Mito z tym samym silnikiem (1,4 16V wolnossak). Tam są trzy tryby pracy Dynamic,Normal, Allweather. No dynamicu jest inna mapa odpowiedzi przepustnicy i auto jest zrywne jak nie wiem. Na pozostałych dwóch zmiana biegów z 1 na 2 i 2 na 3 przeważanie powoduje szarpnięcie, tak jakbym nie dał gazu. Podobnie choć nieco lepiej jest w Punto. Ten silnik demonem mocy nie jest ale na Dynamicu ma się wrażenie dużo mocniejszego, W Tipo choc cięższe na pewno dałoby się to zgrać żeby nie było przymulone.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2018
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    25
    Auto
    Tipo TIPO 1.4 sedan
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jaszy Zobacz post
    Oki, to skąd takie różnice w odczuciach kierowców? Ja rozumiem, że można wiele rzeczy różnie interpretować - np. komfort zawieszenia albo jakość audio - ale wg. mnie nijak to się ma do reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Sądzę, że jeśli jedni tu na forum piszą, że auto reaguje normalnie a drudzy piszą, że nie, to znaczy, że jednak jakieś różnice pomiędzy poszczególnymi modelami albo partiami tipków występują.
    Potwierdzam z całą stanowczością występowanie problemu z reakcją na wciśnięcie pedału gazu w Tipo.
    Jeździłem wieloma innymi pojazdami i nigdy na takie coś się nie nadziałem ani nawet nie słyszałem od osób, które o wiele więcej bryk ode mnie przegonili - dopiero mój nowy tipek
    niezbyt miło mnie zaskoczył z wyraźnym ociąganiem wchodząc na obroty po wciśnięciu pedału gazu
    podczas zmiany biegu z 1 na 2. Ale już prawie się nauczyłem poprawnie rozpędzać

    A tak z innej beczki:
    Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów doświadczył w swoim Tipo klinowania lewego buta podczas
    popuszczania sprzęgła? Bo ja juź co najmniej kilkanaście razy tego doświadczyłem i zaprawdę powiadam, że to nie jest bezpieczne: musiałem albo wyrywać nogę wywołując gwałtowne wyzwolenie sprzęgła albo wykręcać piętę i dokończyć zwalnianie pedału czubkiem kapcia, co trochę męczy nogę.
    W końcu wziąłem latarkę i włożyłem łeb pod kol. kierownicy i co widzę? Na dzwigni pedału sprzęgła w pobliżu
    osi obrotu jest umieszczona jakaś dodatkowa pier...ona podpórka (pod czubek buta? po jaki wuj?!) z takimi poziomymi ryflami, na których mi się kapeć klinuje! Oj wezmę ci ja szlifierkę i zrobię tuning he he
    Ostatnio edytowane przez Doro ; 31-03-2018 o 23:56

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Cytat Napisał Doro Zobacz post
    A tak z innej beczki:
    Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów doświadczył w swoim Tipo klinowania lewego buta podczas
    popuszczania sprzęgła?
    Coś w tym jest - ja musiałem zmienić nieco kąt ustawienia stopy ale teraz już się przyzwyczaiłem.

  13. #12
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał jaszy Zobacz post
    Coś w tym jest - ja musiałem zmienić nieco kąt ustawienia stopy ale teraz już się przyzwyczaiłem.
    Nie wiem o czym piszecie. U mnie but 46-48 i problemów brak.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Nie wiem o czym piszecie. U mnie but 46-48 i problemów brak.
    Pamiętam coś takiego na początku ale musiałem zmienić technikę (ułozenie stopy) automatycznie podobnie jak ze zmianą z 1 na 2 na wysokich obrotach (teraz wydaje mi się ze nie mam dziury między 1 a 2 ale tak naprawdę ona dalej istnieje tylko zapomniałem o niej przez zmianę stylu jazdy - wystarczy dać kierownicę innej osobie)

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,764
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Miałem przez ponad tydzień zastępczy sedan 95 km i nie zauważyłem żadnej dziury. Zaskakująco sprawnie się nim jeździło, bo czytając to forum i nie mając kontaktu z tą wersja silnika myślałem, ze to totalna tragedia, a tu proszę, bardzo sprawne auto, nią tak szybkie jak tjet ale wciąż fajne. Bardzo pozytywne wrażenia mimo niewielkiej mocy silnika.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2018
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    25
    Auto
    Tipo TIPO 1.4 sedan
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Nie wiem o czym piszecie. U mnie but 46-48 i problemów brak.
    Ja mam but czterdzieści i cztery (skąd ja znam ten numer ?...) i może przez to się klinuje
    Ale powiem Wam, że się spiąłem: zamontowałem do wiertarki kamyk szlifierski i zanurkowałem pod kierownicę celem rozprawienia się tymi ryflami na pedale (cholera: to brzmi homo niepewnie...).
    Po kilku sekundach kamyk coś mi się na czarno oblepił a i iskier nie było jakby widać...
    Eureka!!! Pedał jest z plastiku - ożesz w mordę - ale zonk. (dobrze, że nie tęczowy bo by jeszcze na jakąś uliczną paradę wylazł).
    Ale jakoś 2 ryfle na płask zjechałem i już mi się kapeć nie haczy
    Idzie wiosna - założę letnie ciżemki i sobie pośmigam.

    No i zostane z pilnych spraw wizyta w ASO celem aktualizacji softu od silnika: może tę cholerną dziurę między 1 i 2 biegiem trochę upgrade zniweluje, bo dziura nie jest niestety wymysłem tylko istnieje naprawdę.
    Jak upg nie pomoże to chyba zostaje dongel do przemapowania przepustnicy za prawie 6 stówek
    - w du..ę - najwyżej zamiast na browar to wydam na dongla ale z tą dziurą to nie jazda


 

Podobne tematy

  1. Stilo 1,6 przepustnica czy ECU?
    Napisany przez Mikami na forum Stilo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 02-10-2018, 10:12
  2. Czy to przepustnica ?
    Napisany przez tomsonPoznań na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-05-2017, 16:53
  3. Przepustnica adaptacja
    Napisany przez jaroslawek9 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-12-2015, 11:47
  4. Przepustnica
    Napisany przez wisnix00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2014, 19:58
  5. Przepustnica od 1,6 do 1,4
    Napisany przez Uchol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-07-2012, 13:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo przymula

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl