Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree5lubi to!
  • 5 przez StrusPedziwiatr

Temat: 1.4 16V 95KM vs. 1.4 T-JET 120KM  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017

    1.4 16V 95KM vs. 1.4 T-JET 120KM

    Wychodzi na to że wymienione w temacie jednostki pomału będą kończyć swój żywot, gdyż na horyzoncie pojawiają się nowe 1.0 oraz 1.3.

    Mnie jednak od dłuższego czasu zastanawia pewna rzecz. Wielokrotnie słyszałem że oba silniki 1.4 wolnossący i turbo to tak na prawdę ten sam silnik. Wiadomo różnią się między sobą np dodatkowym osprzętem.
    Ale czemu np wersja wolnossącą ma problem z braniem oleju a wersja turbo praktycznie wcale? Inne pierścienie tam montują? Czy modyfikacje tych jednostek są znaczne i różnic między nimi jest dużo więcej??
    Generalnie turbo rzekomo lubią olej szczególnie te niemieckie :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    pl
    Postów
    114
    Auto
    tipo lounge + tech
    Rocznik
    2017
    Generalnie wolnossak bez gazu bierze olej w małych ilościach. Do 10 tysięcy przebiegu dolałem 7 setek. Teraz zbliża się 15k i od tamtego czasu nie dolałem nic, a na bagnecie ubyło może parę milimetrów. Po serwisie się okaże czy się to faktycznie unormowało. Po mieście zdarza mi się dociągać do 5-6 tysięcy obrotów, nie mówiąc o wyprzedzaniu. Ostatnio trasę 1200 km po niemieckich autostradach zrobiłem z średnią prędkością 118 km/h. Starałem się jechać w zakresie 145-155 km/h, parę razy po 170 i oleju nic nie ubyło.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Ja po trasie 800km z prędkosciami podobnymi jak Tox mialem ten sam stan na bagnecie ale nie mam LPG (wtedy raczej ogolnie nie ubywa oleju, choc na pewno są wyjątki ale to też śladowe ilości w porównaniu do innych producentów). Często robiłem krótkie odcinki w mieście a bez LPG ponoć przy krótkich olej się miesza z benzyną/resztkami spalania, więc możliwe że mam mieszankę bo 1/3 mojego przebiegu mniej więcej to odcinki poniżej 10km (w każdym razie stan po niecałych 5 tys km jest taki sam jak po wyjezdzie z salonu)

    Jeśli jest tak, że to te same silniki tylko z turbo to możliwe ze na LPG na wolnossaku bierze olej bo ludzie kręcą wysoko, żeby szybko przyspieszać (w tjet jest turbina, więc nie trzeba jezdzić na wysokich obrotach).

  5. #4
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał dramez Zobacz post
    Wychodzi na to że wymienione w temacie jednostki pomału będą kończyć swój żywot, gdyż na horyzoncie pojawiają się nowe 1.0 oraz 1.3.

    Mnie jednak od dłuższego czasu zastanawia pewna rzecz. Wielokrotnie słyszałem że oba silniki 1.4 wolnossący i turbo to tak na prawdę ten sam silnik. Wiadomo różnią się między sobą np dodatkowym osprzętem.
    W zasadzie to wszystko jest inne. Blok, glowica, wał, korby, tloki, rozne materialy i pewnie inne tolerancje.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 maj 2018
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    12
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    11.2017
    Z utęsknieniem czekam na euroX i silniki 0.7, 0.5, 0.3...rower/deskorolkę..buty eco+obowiązkowa latarka czołówka.

    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
    marnyd4d, tox88, siwymw i 2 innych lubią to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    210
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Ja bym jeszcze wspomniał o 30 km/h w obszarze zabudowanym i 70 poza.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Może wtedy by mi wreszcie mało palił...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    W zasadzie to wszystko jest inne. Blok, glowica, wał, korby, tloki, rozne materialy i pewnie inne tolerancje.
    Czyli wychodzi na to że to zupełnie inne silniki. Pewnie tylko podobne założenia konstrukcyjne (architektura) oraz identyczna pojemność skokowa.


 

Podobne tematy

  1. zakup Punto Evo 1.3 95km vs 1.6 120km
    Napisany przez damianoo na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-05-2018, 12:38
  2. [OffTopic] Tipo 1.4 95km, a osiągi
    Napisany przez RedDevil na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 01-09-2017, 19:07
  3. tipo 1.4 95km chip ktoś coś.......
    Napisany przez ŻÓŁWIK35 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-06-2017, 18:47
  4. 1.4 16v 95km + lpg ?
    Napisany przez Seba1976 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-10-2016, 09:36
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2014, 15:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-5341-4-16v-95km-vs-1-4-t-jet-120km-41505

1.4 t jet1.4 t jet 1201 4 16v 95 turbo1.4 95 vs 1.4 120 punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl