Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206

    [zawieszenie] Wymiana przedniej tuleji na wachaczu

    Witam,
    czy trudno jest wymienić tuleję przednią w prawym przednim wahaczu?

    ew. czy to jest na zasadzie wyjmij i włóż? domowe warunki dadzą radę?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    powinieneś sobie poradzić. bardzo pomocna jest prasa lub po prostu imadło. wybicie jest proste przydaje się czasem druga para rąk do przytrzymania. podłóż coś szerszego okrągłego żeby sobie na to wahacz położyć i młotkujesz najlepiej przez jakiś wałek żeby mieć pole manewru. przed wciśnięciem drobnym pamierem przeleć gniazdo potem trochę oliwki i powinno gładko pójść

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Ile to czasu zajmuje? godzina?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    na moje lepiej cały wahacz wymienić..

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no myślę że trochę dłużej może to zająć bo trzeba koło zdjąć, zwrotnice wypiąć, wahacz wyjąć więc lepiej 2 godziny se zarezerwować.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    na moje lepiej cały wahacz wymienić..
    a dlaczego tak??

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,535
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    jak masz wprawę i możliwości to z 2 godzinki się zejdzie a jak nie to trochę dłużej. Według mnie tez lepszym rozwiązaniem będzie kupno całego wahacza. Wymieniasz cały wahacz i masz spokój na jakis czas a jak teraz wymienisz same tuleje to za jakiś czas może Tobie pójść sworzeń i znowu będziesz musiał wszystko rozbierać. A poza tym na wymianie całego elementu zaoszczędzisz trochę czasu bo nie będziesz musiał bawić się w wybijanie starych i wbijanie nowych tulei. Przy okazji możesz sprawdzić w jakim stanie są gumy od stabilizatora i ewentualnie je wymienić

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    za jakiś czas może Tobie pójść sworzeń
    a niestety sworznia samego sie nie wymieni tylko caly wahacz.
    więc teraz kwestia w jakim stanie jest sworzeń. ja myślę że można byłoby podjąć ryzyko. choćby dlatego żeby nabrać wprawy w majsterkowaniu

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Generalnie Ci co oglądali to podnieśli przód...
    i powiedzieli że oprócz tulejki nic nie wymieniać;>

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,535
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    tutaj decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie samego. Możesz wymienić całe wahacze i mieć długo spokój z zawieszeniem albo wymienić same tuleje i mieć spokój z zawieszeniem ale na pewien czas. Widzę że jesteś z Pruszkowa a tam drogi są w jeszcze gorszym stanie niz w warszawie więc predzej czy później sworznie również będziesz miał do wymiany. Seth a dlaczego samych sworznia się nie wymienia ? skoro są dostępne te części na rynku to chyba są wymienialne. Oczywiście wiem że oryginalne sworznie są nitowane a zamiennika skręcane ale tu chyba większego wpływy na jazdę nie ma. Oczywiście ja bym wymieniał całe wahacze bo różnica w cenie nowych wahaczy a części do regeneracji jest taka sama. Porównuje tu wahacze firmy krzak gdzie 1 sztuka kosztuje ok 100-120zł z tulejami i sworzniami firmy delphi gdzie cały komplet na dwa wahacze kosztuje ok 250zł

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    Seth a dlaczego samych sworznia się nie wymienia ?
    a mój błąd to w bravo, brava i punto nie szły same sworznie.

    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    Oczywiście wiem że oryginalne sworznie są nitowane a zamiennika skręcane ale tu chyba większego wpływy na jazdę nie ma.
    dokładnie nie ma nie raz się takie zabiegi stosowało.

    a co do pruszkowa to masz racje tam jest masakra zresztą w Wołominie nie jest lepiej. a i tam mnie zawiało a co.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Powrót do tematu tulei - nie zakładam nowego..
    rzuciłem się na wymianę z kumplem i generalnie :
    odkręciliśmy tuleje przednią
    odkręciliśmy tuleje tylnią
    odkręciliśmy śrubę od sworznia puściła
    ale gwint żeby wyjść z mimośrodu (gwint) olał nas...;/sic...
    obecnie po skręcie mam tak jak by nagle kierownica w drugą stronę i muszę przyhamować i wraca na swoje położenie... zbieżność?

    bo nie wiem czy fabryczne tuleje nie są wspawane?


    jeśli w poniedziałek nie uda nam się tego zrobić leci na warsztat bo nie zamierzam się bić...

    a może któryś z forumowiczów by mi pomógł -stawiam 0,5 L;>
    Ostatnio edytowane przez tomxx ; 31-07-2011 o 01:34

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    Chodzi ci o to że nie chce wyjść swożeń z wahacza? Jeśli ci o to chodzi to musisz go wycisnąć np tym co wyciskacz końcówkę drązka ze zwrotnicy. Tuleje nie są wspawane. Gdy ja to robiłem sam pierwszy raz to zeszlo mi jakieś 4h

    Do wybicia tulei wystarczy imadło, młotek i np swożeń grubości tej tulei. chociaż guma pewnie ci ze środka wyleci sama i zostanie zewnętrzna część tulei w wahaczu. Wprasować możesz śmiało za pomocą imadła tylko posmaruj tuleję towotem. Troche chęci a napewno dasz sobie radę

    Jeśli chcesz coś jeszcze wiedzieć to pisz
    Ostatnio edytowane przez DanioxD ; 31-07-2011 o 03:13

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Przypomniało mi się że jak wczoraj oglądałem wahacze to:
    mocowania od tulejki(kapturki) popuszczały spawy w niektórych miejscach ,
    nie wiem w jakim stanie są sworznie,
    tuleje to mi wiadomo;>
    oraz przelatane 14 lat +120 tysi na tych wahaczach....so(eng.:> )
    decyduje się na wymianę kompletnych wahaczy;>
    jutro kupuję i jutro wymieniam...

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tomxx Zobacz post
    [...]oraz przelatane 14 lat +120 tysi na tych wahaczach....so(eng.:> )
    Tylko pozazdrościć że tyle wytrzymały.. No chyba, że masz już taką kichę z tym zawieszeniem że głowa mała
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Ostatnie 20 tysi;p kierownica była pod skosem...
    na zlocie już tak miałem...



    teraz kiera po skręcie wędruje w drugą stronę... a po przyhamowaniu wraca pod skos ale dość duży.. podejrzewam, że skrzywiłem wahacz na dziurze i wywaliło tulejkę, nie zdążyłem wymienić... i coś luźno się trzyma drogi we wtorek warsztat....

    dłuższe oględziny i stwierdzam, że pogiąłem wahacz...;/
    Ostatnio edytowane przez tomxx ; 01-08-2011 o 00:43


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Wymiana Przegubów
    Napisany przez marek041 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-04-2017, 20:02
  2. [zawieszenie] wymiana wahacza
    Napisany przez asgerd na forum Uno
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 29-08-2012, 16:28
  3. Wymiana przedniej szyby w siene. Klejona? Czy na uszczelce?
    Napisany przez jawasaki na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 31-01-2011, 23:45
  4. Wymiana tuleji w tylnej belce - ktos sto robił?
    Napisany przez iras85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-07-2010, 00:51
  5. [zawieszenie] wymiana amortyzatorów
    Napisany przez rosearcana na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-07-2009, 12:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ile kosztuje wymiana tulei wahacza

wymiana tulei wahacza fiat siena

wymiana tulei wahacza fiat brava

tuleja wahacza przedniego fiat siena

przednie zawieszenie fiat siena

wymiana tulei wahacza uno

wymiana tulei w sienie

zawieszenie przednie fiat siena

wymiana tulei wahacza punto

ile trwa wymiana tulei wahacza

wymiana sworznia wahacza fiat siena

wymiana tulei wahacza brava

wymiana tulei wahacza fiat palio

fiat siena wymiana tulei wahacza

wymiana tulei wahacza punto 2

wymiana tulei wahacza fiat bravo

wymiana tulei wahacza siena

silentblock) BRAVA WLOZ

wymiana wahacza fiat uno cena

tuleja wahacza fiat palio

wymiana sworznia wahacza fiat palio

fiat uno wymiana wahaczawymiana tuleji przednich w palio

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl