Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23

Temat: Za Mocne Hamulce  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Stargard Szczecinski
    Postów
    16
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL (2000r.)

    Za Mocne Hamulce

    witam
    od kilku dni jestem wlascicielem Fiata Palio Weekend, rok 2000, 1.2, benzyna, wersja HL...
    Moj nowy nabytek ma dosc dziwny i niespotkany przezemnie w zadnym innym aucie problem - za mocne hamulce...

    auto niby hamuje poprawnie, pedal jest twardy, przy gwaltownym hamowaniu auto nie sciaga, wiec chyba hamuja rowno wszystkie kola...
    niby ok... ale...

    problem jest z wyczuciem pedalu hamulca... nie mozna hamowac delikatnie... tylko albo hamuje prawie na maxa, albo wcale... tak jakbu 0 - 1 (oczywiscie w pewnym NIEWIELKIM zakresie mozna regulowac sile hamowania stopniem nacisniecia pedalu hamulca, ale w minimalnym zakresie)...

    w efekcie zdarza sie ze chcac delikatnie zwolnic, delikatnie naciskam hamulec, a auto prawie staje w miejscu...

    auto zachowuje sie tak jakby za mocne bylo wspomaganie hamulcow (tzw. serwo)...

    mial ktos podobny problem?? jak sie z tym uporac??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Próbowałbym od ponownego odpowietrzenia kół. Od najdalszego do najbliższego zbiornika.

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Stargard Szczecinski
    Postów
    16
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL (2000r.)
    odpowietrzenie napewno nie zaszkodzi... ale mysle ze to nie to...
    gdyby hamulce byly zapowietrzone auto by slabo hamowalo i pedal bylby mieki... a tak nie jest...
    jakies inne pomysly??

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nie koniecznie.
    Uszkodzone też może być samo serwo jak pisałeś.

    Zacznij od odpowietrzenia. Nie kosztuje to nic oprócz 20 minut pracy

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    967
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Po odpowietrzeniu sprawdź czy poprzedni właściciel nie zastąpił reduktora siły hamowania kół tylnych trójnikiem albo nie zdjął z niego dźwigni (która powoduje zmianę siły hamowania zależnie od obciążenia pojazdu - tylko tył).

    Coś mi się zdaje że było grzebane w układzie hamulcowym, i zamontowano niekoniecznie odpowiednie elementy albo zastosowano jakiś "patent". Tylko zgaduję! ludzie mają różne dziwne pomysł, samochód używany więc wszystko możliwe.

    Przy odpowietrzaniu sprawdź typ i średnicę tarcz z przodu, zobacz jakie tam są założone siłowniki. Bez rozbierania powinien być też widoczny model serwo wspomagania, zapisz i sprawdź w ePer.
    Uszkodzone wspomaganie teoretycznie może dawać takie objawy, a w zasadzie nie tyle uszkodzone co źle złożone.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Haha zamień sie moje auto zawsze słabo hamuje zawsze je ściąga zawsze tyłv pierwszy łapie i nikt jeszcze nie potrafił mi zregenerować korektora hamowania . Powiedz mi czy auto wyposażone jest w ABS?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Stargard Szczecinski
    Postów
    16
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL (2000r.)
    w pierwszej kolejnosci sprawdze ten korektor sily hamowania, potem profilaktycznie wymienie plyn i oczywiscie odpowietrze... zobaczymy czy cos sie polepszy...

    co do ABSu to auto przy gwaltownym hamowaniu blokuje kola, wiec albo ABSu nie ma albo ABS nie dziala... swoja droga - jak sprawdzic czy moje auto posiada ABS?? niby HL, czyli "bogata" (hehe ) wersja...

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    967
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał umcys Zobacz post
    w pierwszej kolejnosci sprawdze ten korektor sily hamowania, potem profilaktycznie wymienie plyn i oczywiscie odpowietrze... zobaczymy czy cos sie polepszy...
    Korektor może być zablokowany w położeniu wciśniętym - zapieczony albo "polepszony" przez sprytnego użytkownika (niektórzy tak robią żeby dać stałe pełne hamowanie na tył).

    co do ABSu to auto przy gwaltownym hamowaniu blokuje kola, wiec albo ABSu nie ma albo ABS nie dziala... swoja droga - jak sprawdzic czy moje auto posiada ABS?? niby HL, czyli "bogata" (hehe ) wersja...
    W wersjach z ABS jest kontrolka i dodatkowe kable idące do czujników przy kołach. Oraz pompa ABS i inne drobiazgi.
    Palio teoretycznie mogły mieć ABS, ale w wyprodukowanych przed 2002 nie spotkałem.

    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    nikt jeszcze nie potrafił mi zregenerować korektora hamowania
    Materiały 150 PLN (korektor i sprężyna), robocizna 40-70 PLN. Plus banieczka płynu hamulcowego
    Czas wykonania: 30 minut.
    Można "rozruszać" albo "zregenerować", będzie działać do pierwszego deszczu
    (ok, drugiego - zależy jak bardzo nieszczelne są gumki)
    Ale wiesz co? może ty po prostu nie masz hamulców z przodu ...

    Dobra, bez żartów.
    Jak czytam że "nikt" nie umie naprawić układu hamulcowego, to przypomina mi sie kilka wypadków. Nie moich. Samochód może mieć niesprawny silnik, ale hamulce / układ kierowniczy / zawieszenie muszą działać co najmniej "dobrze". Znałem takiego co zaczynał hamować 100m przed przeszkodą, już nie jeździ bo mu prawko zabrali. Nigdy nie miał czasu żeby zrobić porządek z hamulcami, bo przecież jeździ.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał umcys Zobacz post
    co do ABSu to auto przy gwaltownym hamowaniu blokuje kola
    Czyli jak Ata mówi, masz usunięty lub ustawiony w jednej pozycji reduktor siły hamowania na tylnej osi. Zapewne poprzedni właściciel to zrobił, auto wtedy zdecydowanie lepiej hamuje, ale jest to spowodowane tym, że tylne koła zdecydowanie szybciej i sprawniej hamują. Hamulce bębnowe potrzebują mniejszą siłę rozpierającą okładziny niż hamulce przednie (dociskanie klocków). Tył jest też lżejszy i efekt taki, że przy hamowaniu koła tylne się blokują, gdy przednim jeszcze brakuje do tego, aby się zblokować.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przecież tylne hamulce nie wyhamują auta! Tzn. nawet na zablokowanych tylnych kołach auto jedzie. Tak więc jeżeli samochód staje dęba to za mocno hamują albo przednie albo przednie i tylne - tyle.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    poprostu ma dobre serwo u mnie w sienie tak samo hamulec troche oporny, ale w grande jest tak jak kolega pisze hamulec chodzi lekko ale jak jedziesz i nacisniesz szybciej to lądujesz na szybie poprostu całę hamowanie odbywa sie na skoku pedałą około 1cm samochód ma 1,5 roku 9k km
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Stargard Szczecinski
    Postów
    16
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL (2000r.)
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    poprostu ma dobre serwo u mnie w sienie tak samo hamulec troche oporny, ale w grande jest tak jak kolega pisze hamulec chodzi lekko ale jak jedziesz i nacisniesz szybciej to lądujesz na szybie poprostu całę hamowanie odbywa sie na skoku pedałą około 1cm samochód ma 1,5 roku 9k km
    czyli ze tak ma byc?? to normalne zachowanie i nie da sie nic z tym zrobic??
    dziwne i niebezpieczne, szczegulnie na sliskiej nawiezchni, gdzie przy prubie delikatnego zwolnienia mozna zablokowac kola i wpasc w poslizg...

    jesli moje auto dziala poprawnie i hamulce sa sprawne, to musze jakosc je "popsuc" aby hamowanie odbywalo sie plynnie i delikatnie...

    tymbardziej ze autem bedzie jezdzila glownie zona - poczatkujacy, niedoswiadczony kierowca....

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    967
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał umcys Zobacz post
    czyli ze tak ma byc?? to normalne zachowanie i nie da sie nic z tym zrobic??
    Nie wiem. Musiał bym sie przejechać tym autem.

    W moim hamulec działa normalnie, najpierw lekko a dopiero po wdeptaniu w podłogę blokuje koła.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Stargard Szczecinski
    Postów
    16
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL (2000r.)
    moj fiat napewno nie hamuje poprawnie... hamuje zbyt gwaltownie...
    prawo jazdy mam 12lat, wlasnych aut mialem okolo 10 roznych marek, jezdzilem kilkudziesiecioma modelami aut roznych producentow... rozne auta hamuja nieco inaczej, ale wszystkie daja wieksze wyczucie hamolca niz moje Palio...

    dzis w ramach testu odlaczylem przewod podcisnieniowy od serwa i przejechalem sie... wiadomo ze aby zachamowac to trzaba duzo mocniej wciskac pedal, ale wydaje mi sie ze z odlaczonym serwem auto duzo plynniej hamuje, mozna hamowac z wiekszym wyczuciem...

    teraz moje pytanie...
    mozna jakos zmniejszyc sile wspomagania serwo?? jakos zdlawic podcisnienie idace z silnika do serwo??
    Ostatnio edytowane przez umcys ; 18-07-2012 o 18:35

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    967
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Sprawne serwo ze szrotu kosztuje 50-100 PLN. Poszukaj do tego modelu (silnika 1,2) i wymień.
    Ktoś mógł "regenerować" serwo i źle złożył, mógł wymieniać/naprawiać pompę hamulcową i coś zepsuł - różnie mogło być. Nie kombinuj, włóż sprawny podzespół. Na hamulcach się nie oszczędza, ani nie poprawia fabryki (w sensie "przerabiania" a nie zastosowania innego - np. "sportowego" vel "wzmocnionego" - elementu albo całego systemu hamulcowego). Zresztą sam wiesz, pewnie widziałeś jak to się czasem kończy.
    A, jeszcze jedno: lepiej kupować z pompą (niektórzy sprzedawcy demontują pompę - bez sensu), i trzeba koniecznie sprawdzić numerek według ePer.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. hamulce
    Napisany przez cwebb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 26-11-2013, 22:38
  2. Hamulce (Tył)
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 21-06-2010, 11:53
  3. hamulce
    Napisany przez jack85 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-05-2010, 12:58
  4. hamulce 2.4 td
    Napisany przez szymszy007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-04-2010, 14:49
  5. Hamulce 1,8
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-07-2008, 18:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

za mocne hamulce

reduktor hamulca palio

zbyt mocne hamulce

mocne hamulce

seicento korektor hamowania objawy

zbyt mocne hamulce tylne fiat brava

serwo do fiata paulio

fiat seicento bardzo mocny hamulec

fiat palio weekend hamulce

za mocne tylne hamulcesiena z absjak dobra serwo hamulowe fiat palio weekend zbyt mocne hamulce w auciefiat palio weekend za mocne hamulceczy fiat siena hl ma absreduktor hamulcowy siena

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl