Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2014
    Skąd
    Sulęcin
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Palio weekend 1.6 16v 1997rok
    Rocznik
    12.1997

    Wymiana Uszkodzonego korpusu zmiany biegów

    Witam mój samochód to fiat palio weekend z 1997 roku.Wersja 1.6 16v 101 KM.niestety biegi nie wchodziły mi dobrze na ,,siłę'' najczęszcze problemy były ze wstecznym i 5-tką-trzeba było,,wyczuć'' bieg i wbić czasami na siłę ....pojechałem do warsztatu zrobili mi to w jeden dzien,podciagneli liniki biegów i wszystko było okay.ale po 2-3 miesiącach cieżko wchodziła piatka ,,czasami i wsteczny.aż do momentu gdy pojechałem do znajomego i ściagnął meszek od zmany begów i powiedział ze cały lewarek zmiany biegów jest do wymiany-zapewne trzeba by było ,odpiąć'' cały mechanizm zmany biegów,najpierw kupić ten zestaw nowy,ale ciężko kupić nowy element a uzywany mogłem kupić taki sam za cenę 100zł..Załącznik 14678 tak wygląda po ściagnięciu mieszka zmany biegów uszkodzony jak widać plastik którego nie skelimy niczym-próbowałem 2 składnikowym klejem-po 1 wbiciu biegu(który wchodził z oporem)pastik przyklejony PĘKA...

    W warsztacie powiedziano mi ze mam zalatwic cały drążek zmany biegów z linkami i calość kupic i wymienią.ale pomyślałem kupie uzywany to nie wiadomo ,,ile czasu pochodzi'' więc zaczołem szukać na allegro korpusu do wymiany-nowego natrafiłem na taką żecz:Załącznik 14679Załącznik 14680 na allegro należy szukać :OBUDOWA KORPUS DZWIGNIA LEWAREK PALIO SIENA i powinniśmy znaleść część ,dobrze radzę dobrze poszukać mi to zajęło pare godzin,nie znam sie na mechanice-mozże dlatego ja zakupiłem dokładnie taki oto zestaw na allegro:
    OBUDOWA KORPUS DZWIGNIA LEWAREK PALIO SIENA (3994954970) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. poneważ musi mieć wyciecie w palio moim modelu TO WAŻNE bo w tym wycieciu włacza sie wsteczny bieg podnosząc przy zmanie biegów na lewarku ,,trzeba podnieść dzwignie by wrzucić wsteczny bieg w moim modelu.

    także mając wójka z długim stażem w mechanice podjeliśmy sie wymiany i naprawy i regulacji dzwigni zmiany biegów.
    zamówiłem ten zestaw z allegro i najpierw autem wjechałem na podnośnik -na kanał tak zwany...


    Mój wujek doszedł do wniosku że trzeba prawdopodobnie ,,dojść'' do śrub od spodu auta ale trzeba wymontować prwadopopodobnie wydech ,,kawałek'' i odkrecić srebrną osłonę aluminiową(elastyczną).......lecz doszlismy do wniosku że uda sie od środka przy użyciu narzędzi odpowiednich.

    a więc dodam zdjęcia po kolei jak to wygladało ta wymiana korpusu.
    po odkreceniu tunelu srodkowego 1 śrubka na krzyżak i 2 śrubki (w kieszonce wnęce-pod zaslebkami są śruby) odkrecamy tunel i mamy dostęp-Ważne DELIKATNIE ŚCIAGAMY mieszek bo mi pękło mocowanie mieszka i lekko luzno lata gdy jest wlozony zamocowany w tunelu...:DSC_0030.jpg tak wygląda tunel srodkowy po demontażu.
    następnie wójek nawiercił GWINT na płaski śrubokręt-małą szlifiereczką na prąd gwinty na 4 śrubach nocujących caly korpus:DSC_0019.jpg tak wyglądają śrube które nawiercamy

    DSC_0020.jpg trzeba tym śrubom zrobić GWINT.DSC_0034.jpgDSC_0035.jpg tak wygladają śruby po nagwintowaniu...

    NIE DODAŁEM ŻE GAŁKĘ ZMANY BIEGÓW TRZEBA USUNAĆ BO NIE ZDEJMIENY USZKODZONEGO KORPUSU-ja z wójkiem porodzilismy sobie w 3 minuty,ja trzymałem dziwignie wójek mocno krecił na boki gałkę i do góry i po pewnym momenciE siłowania gałka wyszła ze spręzyna także mi osoboście NIE TRZEBA BYŁO CIĄĆ GAŁKI BY JĄ ŚCIAGNĄĆ-POTRZEBA DO TEGO 2 OSÓB I POSZŁO.DSC_0021.jpgDSC_0023.jpgDSC_0024.jpgDSC_0025.jpg

    NASTĘPNIE:

    odkręcamy za pomocą śrubokręta płaskiego i klucza odppowedniego wszystkie 4 sruby,niestety sruby wpadają do środka ale JEST NA TO SPOSÓB-gdy sruby wpadną -wójek uzył magnesu (jakby śrubokret z magnesem na koncu dlugość z 10-20 cm i wyjął ze środka śruby ktore wpadły do tej komory...po odkrecaniu i ściagnieciu z lewarka plastiku którym podciaga cie wsteczny mamy oto taki widok:DSC_0036.jpgDSC_0037.jpgDSC_0038.jpgDSC_0039.jpgDSC_0040.jpgDSC_0041.jpg

    aby załozyc spowrotem śruby trzeba 2 osób i na tyle miekki i mocny kawałek dopasowanego na długość druta(druciku) i 1 osoba trzyma na boku lewarek by było dojście by mozna włożyć śrubę do dziury tam gdzie dzwignia zamocowana(jest to delikatna operacja-polega na zakręceniu śruby (każdej) osobno na drucie i wygieciu tak by włozyć śrubę i by wyszła od spodu do dziury gdzie była przykrecona-NIEZBEDNE TO MAGNES BY ZŁAPAĆ ŚRUBE KTÓRA WYJDZIE PRZEZ OTWÓR.I KAŻDA ŚRUBĘ TAK SAMO ROBIMY.W TYM CZASIE DRUGIM KAWAŁKIEM DRUTU ZAWIJAMY DODOKOŁA GWINTU ŚRUBY BY NIE WPADŁA DO ŚRODKA-I CO WAZNE KAŻDĄ ŚRUBE MAMY ZAMOCOWANĄ I TRZEBA USUNĄĆ DRUT KTÓRY WCZESNIEJ ZAWINELISMY -JEST ON W KOMORZE W DZIURZE ZE ŚRUBĄ TRZEBA DOBRAC NA TYLE ELASTYCZNY DRUT BY POCIĄGAJAC ZADUT ŚCIGNĄĆ GO RĘCZNIE Z GWINTU ŚRUBY---DSC_0048.jpgDSC_0049.jpg TAK WYGLADA MOCOWANIE SRUB DRUTEM NA GORZE

    NIE WSPOMNIAŁEM ZE ŚCIAGAJĄC ROPUS TRZEBA SIE TROCHĘ NAKOMBINOWAĆ ODSUNĄĆ MOCOWANIE WYBIERAK I MOZNA WYMIENIĆ TAKI OTO ELEMENT-JA NIE MIAŁEM WIEC ZAŁOZYLISMY TEN SAM TROCHĘ POPEKANYDSC_0042.jpg

    WIADOMO TRZEBA LEKKO WYCZYŚCIĆ ELEMENTY RUCHOME I PRZESMAROWAĆ LEKKO I NASTEPNIE: ZAKładamy korpus i nadal mamy zawiniety drut na 4 śrubach mocujących korpus. :DSC_0051.jpgDSC_0052.jpg po przykreceniu LEKKO srub by trzymały sie ciagniemy za każdy drut i znika nam dut trzymający śruby by niw wpadły do srodka-nastepnie dokrecamy :DSC_0052.jpg
    DSC_0053.jpg

    acha nie pamietam czy pod maską auta linki mają być odkrecone ale pamietam ze po skreceniu trzeba wyregulować wsteczny i biegi-wójek mi wyregulował w 15 minut biegi wchodzą delikatnie i bez problemu..

    WAŻNE KUPUJĄC ZETAW KORPUS ZMIANY BIEGÓW JA NATRAFILEM NA KOSPUS KTÓRY OKAZAŁO SIE ŻE GDY WŁACZAMY WSTECZNY TO WYCIECIE (W ORYGINALNYM KORPUSIE BYŁO WYŻEJ PARE MILIMETRÓW) NIZ W TYM CO KUPIŁEM NA ALLeGRO-jest to ważne bo po wyregulowaniu okazało sie ze trzeba delikatnie podnosic wsteczny bo zamiennik-ten cały korpus dokładnie wyciecie jest niżej niz ORYGINAŁ i można wbic wsteczny na chama pewnie(zapewne) w czasie jazdy bo wyciecie jest nizej i MNIEJ ZABEZPIECZA PRZED PRZYPADKOWYM WŁACZENIEM WSTECZNEGO W CZASIE JAZDY...TAKŻE RADZE ZMIEŻYĆ orygiunalne wyciecie przed zamówieniem zamiennika i dowiedziec sie ile mm ma wyciecie....

    cała operacja mi i wójkowi zajęła ok 2 godziny jak pamietam.od 3 miesiecy mam korpus załozony i 0 problemu z biegami-powiem tak biegi ładnie wchodzą nic nie lata.acha gałka po założeniu nigdy mi jeszcze nie wypadła i była założona bez kleju.nie ma luzu nawet nic nie czuc ze była ściaganaDSC_0054.jpgDSC_0055.jpgDSC_0057.jpgDSC_0058.jpg

    oczywiście polecam odkurzyć syf tam gdzie konsola środkowa była ja tak zrobiłem i umyłem tunel środkowy.
    co WAŻNE by nie połamać plastiku zamocowanego na mieszku zmiany biegów ...mi niestety pękł trzyma sie ale czasami go poprawiam reka w czasie jazdy autem....pozdrawiam mam nadzieję że TEN OPIS NAPRAWY się komuś choć trochę porzyda bo ja przeszukiwałem internet kilka dni gdy chciałem to naprawić pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Fajnie będzie dla potomnych; )

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    24
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    a ja miałem na to szybki sposób bo trzeba sobie jakoś radzić zanim dojedzie do nas obudowa korpusu to tak na szybko wziąłem dwie blaszki w jednej dwie dziurki i w drugiej też i skręciłem to co najczęściej pęka oto efekt Zdjęcie-0049.jpgZdjęcie-0050.jpg i biegi działały idealnie i działają nadal tylko że teraz nie pojadę nigdzie bo nowe sprzęgło mi się ślizga ale to już zrobiłem temat nowy o tym

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    24
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    W końcu wkręty się poluzowały ale znowu nie chciało mi się kupować nowego korpusu to wymyśliłem coś lepszego bardziej trwałego i to wytrzyma już na wieki do końca żywota paliusa. Potrzebny do tego jest gruby kawałek płaskownika (bardzo gruby)2014-12-15 17.00.32.jpg robimy w nim dziurę na śrubę 2014-12-15 17.04.43.jpg i ustawiamy tak żeby płaskownik dusił nam na uszkodzony korpus a śrubę wkręcamy w tą dziurę z gwintem co jest na przeciwko korpusu 2014-12-15 17.06.49.jpg 2014-12-15 17.06.58.jpg można jeszcze dać jakiś mniejszy płaskownik w którym zrobimy dziurki po obu końcach i przykręcimy na śrubki z nakrętkami na ukos do tych dwóch otworów po lewej i po prawej wtedy docisk na korpus będzie jeszcze większy ale to w przypadku jak biegi bardzo ciężko wchodzą a tak to zwykły płaskownik starczy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2014
    Skąd
    Sulęcin
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Palio weekend 1.6 16v 1997rok
    Rocznik
    12.1997
    Witam serdecznie ponad rok mi minął i nie mam żadnego problemu z biegami po mojej naprawie.polecam poczytać samemu naprawić i mi pewnie będzie służyło długo.....

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Belarus
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Palio WE 1.2
    Rocznik
    13.03.1998
    Metalowa METALCAUCHO 05691
    6fb0cb2s-960.jpg

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    Wagowo czasami Poznań
    Postów
    10
    Auto
    Palio weekend
    Rocznik
    1998
    Zrobiłem tak jak pisałeś tylko musiałem trochę przerobić ten plastik pod wsteczny i wszystko chodzi elegancko.
    Najgorsze to te 4 śruby ale zamiast drutu użyłem kleju na gorąco

    Ja nic nie odłączałem od skrzyni żadnych linek itp. po złożeniu wszystko działa bez żadnej regulacji.

    Tylko czas wymiany to ok 5 godzin, bo ręce mi grabiały na tym mrozie a robiłem to pod chmurką.
    Ostatnio edytowane przez klapek ; 19-01-2017 o 13:14

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    21
    Postów
    2
    Auto
    Siena 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Odnoszę się do tego samego problemu ale na przykładzie fiata Siena 98' 1.6 16V
    Dodaję filmy, które pokazują jak to wygląda od spodu. Sam nie znalazłem takich materiałów, dlatego dodaję to dla potomnych. Bez problemu da się dojść do śrub od spodu na zwyczajnym lewarku. Niekonieczny jest kanał albo kombinowanie z dojściem od góry. Uważam, że tak jest prościej względem alpejskich kombinacji z dorabianiem części albo klejeniem czy innymi rzeczami.
    Sama osłona termiczna trzymała się w moim przypadku na czterech blachowkrętach. Przy ściąganiu osłony termicznej trzeba uważać na przewód sondy lambda. Znajduje się ona przed katalizatorem.
    Podniesioną stronę samochodu radzę zabezpieczyć kobyłkami bo tam przy kombinowaniu pod autem można trącić lewarek. I oczywiście zaciągnąć ręczny i podeprzeć koła spoczywające na ziemi przed stoczeniem się auta. No dalej jak podnieść auto to chyba każdy wie.
    Najpierw wrzucam widok osłony termicznej koniecznej do zdjęcia
    1:
    https://www.youtube.com/watch?v=Xhlj...ature=youtu.be
    2: Już po zdjęciu osłony termicznej:
    https://www.youtube.com/watch?v=O-ch...ature=youtu.be
    3: Dekielek już zdjęty można dalej działać zgodnie z tym co planujemy, wymiana linek lub montaż zestawu naprawczego:
    https://www.youtube.com/watch?v=kaFO...ature=youtu.be
    Ostatnio edytowane przez husarz14 ; 10-08-2017 o 20:52


 

Podobne tematy

  1. [manual] Wymiana gałki drążka zmiany biegów na skórzaną z SC
    Napisany przez jerry na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 23-02-2013, 14:14
  2. demontaż / wymiana gałki zmiany biegów
    Napisany przez bikerww na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-05-2012, 23:08
  3. Wymiana oleju, oraz gałki zmiany biegów.
    Napisany przez radi. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 04-10-2011, 17:35
  4. [skrzynia biegów] Nieprecyzyjna dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez czif na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2010, 09:33
  5. [skrzynia biegów] zamarzające linki od zmiany biegów
    Napisany przez Marcin91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2009, 16:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana wajchy zmiany biegow fiat siena

zestaw naprawczy dzwigni zmiany biegow siena palio573

problemy z biegami nie wchodzom fiat pakio 1.6

lewarek skrzyni biegow fiat siena

wymiana wybieraka fiat palio

czy ciezko wymienic wybierak fiat siena

plastik pod drazkiem biegow fiat palio weekend

liwarek biegow palio weekend

palio weekend drazek skrzyni biegow

wymiana lewarka siena

wymiana lewarka biegow fiat siena

plastik od biegow palio weekend

pekniety wybierak palio weekend

jak wyjac wybierak skrzyni siena

kupie galke do wstecznego fiat siena 1.4

mocowanie lewarka fiat siena 1.4

wymiana lewarka zmiany biegow fiat siena

fiat palio brak 5 biegu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl