Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001

    wyciek płynu hamulcowego

    Godzinę temu zdarzyła mi się niemiła sytuacja... podczas nagłego hamowania pedał hamulca poszedł mi w podłogę, na szczęście wyhamowałem i nic się nie stało płyn ucieka gdzieś pod prawą osłoną podwozia, tą plastikową która między innymi osłania filtr paliwa w sienie przy tylnym kole. Jutro oczywiście jakoś muszę przetransportować samochód do mechanika, ale tak wstępnie pytanie dla tych co widzieli co pod tą osłoną się znajduje i jak to wszystko w sienie wygląda - co tam mogło strzelić ? dobrze kombinuję, że tam jest korektor siły hamowania do którego idzie najpierw przewód miedziany (czy jakiś tam) od pompy a z niego idzie elastyczny i to on klęknął ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998
    Nie wiem jak to jest w 1.2 dokładnie, ale w 1.4 są dwa korektory siły hamowania, osobno dla każdego koła . Do korektora z pompy dochodzi przewód sztywny - miedziany (jeśli go ktoś w międzyczasie wymienił, bo oryginalnie były chyba stalowe w oplocie). Z korektora idzie do bębna przewodem elastycznym. W osłonie z tworzywa sztucznego (takiej czarnej) znajduje się przewód sztywny.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    czyli dobrze kombinowałem... 13zł przewód + 20zł płyn hamulcowy + ciekawe ile wymiana

  5. #4
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    w palio są korektory siły własnie z tyłu a w sienie chyba na przewodach - tył jest zawsze z taką samą siłą tłumiony - w palio zaleznie od obciązenia ( przynajmniej tak powinno byc )
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Dziś przyjrzałem się sprawie, siena nie ma kolektorów siły hamowania tylko dławiki przy pompie... samochód już naprawiony. Niestety pękł nie przewód gumowy tylko metalowy, stan drugiego był już agonalny, trzeba było wymienić oba - przewody 80zł, płyn 20zł, robocizna 250zł (i to utargowana z 300 !) uwinęli się w 2h, to chyba najwyższa robocizna jaką zapłaciłem w życiu po tej całej wymianie pedał hamulca zrobił się miękki i ma o wiele większy skok niż wcześniej. Chyba będę musiał z reklamacją jechać bo mechanik pieprzy, że "tak ma być bo to to ma wspomaganie" a moim zdaniem nie przyłożył się przy odpowietrzaniu... pojeżdżę do poniedziałku i zobaczę, mój ojciec twierdzi, że to niby normalne i z czasem pedał trochę stwardnieje, ale coś w to nie wierzę
    Tak na marginesie - dlaczego kur** te przewody nie są fabrycznie miedziane ? jeszcze na dodatek poprzykrywane wszystko plastikowymi osłonami żeby śnieg, sól się osadzały i robiły robotę w zimie... to tak specjalnie żeby rozbić 13-letni samochód i kupić nowy, bo nie za bardzo rozumiem

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał kowal Zobacz post
    pojeżdżę do poniedziałku i zobaczę, mój ojciec twierdzi, że to niby normalne i z czasem pedał trochę stwardnieje, ale coś w to nie wierzę
    Masz po prostu zapowietrzony układ stąd efekty - niestety samo to się nie odpowietrzy

    Cytat Napisał kowal Zobacz post
    Tak na marginesie - dlaczego kur** te przewody nie są fabrycznie miedziane ?
    Z prostej przyczyny - kasa Nowe auta już mają chyba tylko miedziane przewody. Dobrze jest przejrzeć wszystkie przewody w aucie i wymienić bo następnym razem tak szczęśliwie może się nie stać..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    nawet nowe auta czasami nie mają miedzianych ale wiekszość juz ma - za wymiane 2 przewodów i odpowietrzenie wzioł 250 zł ?? rozbój w biały dzien
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No trochę poleciał - chyba że to z częściami by liczył.. Sam przewód kosztuje z metra jakieś 15zł za metr.. Mi za wymianę przewodów z tyłu w bravo zawołali żeby nie skłamać chyba z 100zł..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Masz po prostu zapowietrzony układ stąd efekty - niestety samo to się nie odpowietrzy
    no, wiadomo...

    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    za wymiane 2 przewodów i odpowietrzenie wzioł 250 zł ?? rozbój w biały dzien
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    No trochę poleciał - chyba że to z częściami by liczył
    250 robocizna + 100 materiały

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał kowal Zobacz post
    250 robocizna + 100 materiały
    Rozbój w biały dzień.
    Tak jak Ci pisałem, fabryczne przewody sztywne są stalowe w oplocie. Na szczęście poprzedni właściciel mojego auta wymienił sztywne przewody na miedziane.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    Mi też ostatnio pękł przewód metalowy z tyłu. zapłaciłem 50 zł za wszystko ( fakt ze u mechanik na wsi , ale zaufanego)


 

Podobne tematy

  1. [Palio] Wyciek płynu hamulcowego przy serwie.
    Napisany przez WOJSA na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 06-02-2013, 19:55
  2. Czujnik poziomu płynu hamulcowego
    Napisany przez chesty na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-06-2012, 15:31
  3. Wciskanie tłoczka hamulcowego tył.
    Napisany przez abaszydze na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-03-2012, 21:28
  4. Pompa Vacum do układu hamulcowego
    Napisany przez sebonek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-03-2012, 21:42
  5. Wymi8ana płynu hamulcowego - jak?
    Napisany przez Godrac na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-09-2010, 07:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyciek plynu hamulcowego

wycieka plyn hamulcowy

fiat bravo II wyciek plyn hamulcowy

plyn hamulcowy wyciek

wyciek przy tylnym kole samochodu opiniestilo wyciek tylne koloplyn hanulcowy wyciekhttp:fiatklubpolska.plsiena-palio-443wyciek-plynu-hamulcowego-19258uciekajacy plyn hamulcowy w fiacie sienawyciek z kola w auciestilo wyciek obok tylnego kola

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl