Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997

    Wycie z okolic alternatora

    Witam

    Wczoraj wystąpił problem, jak w temacie. Wcześniej calutki czas była idealna cisza, samochód postał 2 tygodnie, zapalam, jadę i... wycie ... Otwieram maskę, nasłuchuję - uf, nie rozrząd . Wycie narasta oczywiście proporcjonalnie do obrotów silnika, aż po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej odpowiadającej prędkości 75km/h na 5 biegu milknie. Nie jestem w stanie wysłyszeć, czy to alternator, czy napinacz - są blisko siebie, nie mam stetoskopu motoryzacyjnego, a pracujący silnik znacznie utrudnia nasłuch . Co jest bardziej prawdopodobne? Za co się chwytać? Jakie mogą być koszta? Alternator był wymieniany, oryginalny pękł, jak to w Sienie, ale było to jakieś 100000km i 8 lat temu. Ładuje dobrze, poza tym opisywany objaw pojawił się nagle i bez żadnych wcześniejszych zapowiedzi .

    Bardzo proszę o wszelką pomoc,
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    pierwsze co to trzeba wykluczyć alternator lub rolkę o ile takową masz. zdejmij pasek od alternatora i wtedy posłuchaj silnika. jak przestanie wyć to wtedy pokręć rolka prowadząca o ile w twoim modelu taka występuje. jak znów będzie cisza to pozostaje wymiana łożysko na alternatorze. wymiana nie powinna być kosztowna. mechanik weźmie pewnie do 100zł już z częściami i robocizną.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Alternatory w ty modelu i w ogóle we fiatach to maja ze jak się zastoją to wyją. Taka prawda wiem bo już razy mojego regenerowałem . Ale sprawdź jeszcze pompę wody i łożyska na rolkach.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak seth napisał - nie ma innego sposobu jak ściągnięcie paska osprzętu i sprawdzenia.. Jeżeli tam jest napinacz a chyba jest to jest to szybkie łatwe i przyjemne
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Alternatory w ty modelu i w ogóle we fiatach to maja ze jak się zastoją to wyją.
    nie wie skąd to wziąłeś bo miałem wcześniej Punto I i nigdy mi nie wył, powtarzam nigdy. Pewnie dlatego że średnio co 1,5 roku pękała mi obudowa i wraz z obudową wymieniałem łożyska. altek nie ma prawa wyć a jak wyje to trzeba to zrobić bo tak nie moze być

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    altek nie ma prawa wyć a jak wyje to trzeba to zrobić bo tak nie moze być
    Mnie tak samo pękała obudowa i było wymieniane wszystko co trzeba ale wycie przynajmniej u mnie w 1,4 oznacza zbliżający się koniec alternatora. Zawsze tak miałem i po regeneracji obudowy i wymianie łożysk mijało

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    za długo pewnie jeździłeś z wyciem czyli rozwalonymi łożyskami. altek dodatkowo się grzał i wystarczyła już tylko odrobina wody i obudowy nie ma. do tego dochodziło bicie bo łożyska nie trzymały osi i po altku

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Myślę, że dam radę zdjąć pasek choć na pierwszy rzut oka dostęp jest mocno utrudniony (napinacz jest ostatni na dole, nie mam niestety dostępu do kanału ), pytanie tylko, czy może silnik pracować bez pompy wody?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Może ale nie długo bo go przegrzejesz. Jak sama nazwa wskazuje pompa wody tłoczy płyn chłodniczy po całym silniku i po chłodnicy

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    pompe wody masz na innym pasu tym od rozrządu

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    W silniku 1.4 pompa wody jest na pasku tym samym, co alternator. Po dłuższych oględzinach i przemyśleniu sprawy doszedłem do takich wniosków - alternator ma ponad 100kkm przebiegu, więc jak już bym go wyjął, to wypadało by zmienić te łożyska, szczotki, a najlepiej cały szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia (mam już trochę niskie ok. 13.9-14.1). Po podliczeniu biorąc pod uwagę przyzwoite części wyjdzie jakieś 120PLN. Na Allegro dostanie się alternator cały kompletny na gwarancji w cenach od 150, przez 175, 220, a za 330 oryginał Magneti Marelli. Co byście Koledzy radzili na moim miejscu zrobić? Nowy najtańszy - jakiej są jakości? Babrać się z moim? A może szarpnąć się na oryginał?

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    981
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Z używanymi alternatorami w tych autach jest taki problem, że albo już są popękane (obudowa) albo "za chwilę" pękną. Słowo daję że takiej plagi "pękających alternatorów" nie widziałem w żadnych innych samochodach (poza niektórymi modelami fiata).
    Tak więc oryginał (o nieznanym przebiegu) po regeneracji to kiepski pomysł, na razie jest cały ... ale jak długo?
    Tanie zamienniki - tu różnie bywa. Widziałem taki w którym łożysko poszło po ~30k km, niestety nie pamiętam jaka firma/model. Z drugiej strony w swoim Palio mam Boscha, po wymianie MM jeszcze na gwarancji (rekordowo szybko padł), i nadal działa jak nowy (ma jakieś 200k km przebiegu). Podobno nowe MM są lepsze niż stare, przynajmniej tak twierdzi "mój" elektryk. Teoretycznie nowy MM powinien wytrzymać przynajmniej tyle samo co poprzedni, tylko cena jakaś nieładna.
    W sumie ... jeśli patrzyć na mojego trupa, to MM padł przy przebiegu ~40k km, czyli wytrzymał mniej więcej tyle co kiepska podróba. Ale w ASO założyli Boscha, i chodzi do dziś (o ile pamiętam w Palio/Siena MM i Bosch były montowane fabrycznie? i jeszcze jakieś inne?).
    Ja w takich przypadkach udaję się na szrot, i wybieram z kupki najładniej wyglądający (pasujący do samochodu). I jeszcze targuję się o każde 50 groszy oraz prawo zwrotu gdyby nie działał. Przeważnie działa, znajomym tak sztukuję auta i PRZEWAŻNIE wychodzi tanio i dobrze. Na pewno najpierw wyjął bym alternator, a dopiero po jego zbadaniu zastanowił się czy warto go regenerować. Może się okazać po wyczyszczeniu że już ma pęknięcia (albo mikropęknięcia) obudowy, wtedy problem przestaje istnieć (śmietnik / utylizacja odpadów).

  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja mam zamiennik za 160 zł i jeździ dwa lata i narazie nic a nic ale z tego co pamietam to do 1,4 chyba podchodził z punto altek poszukaj na forum punto
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2012
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    47
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Brava SX 1.4 12V
    zdjąć pasek i sprawdzić napinacz paska czy się luźno obraca

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    No i tyle było myślenia o alternatorze, a w końcu znalazłem dłuższą chwilę i... pompa wody lata jak szmata :-D! Aż dziw, że pompuje normalnie (!). Alternator cichy, rolka też (200kkm ma przejechane!). Nie powiem, ucieszyłem się, bo koszt o prawie połowę mniejszy :-). Jakkolwiek dziękuję wszystkim za sugestie :-). P.S. Wydaje mi się też, że pasek był za mocno napięty i trochę pomógł pompie w zgonie...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brava JTD 105 dziwne odgłosy z okolic rozrzadu , alternatora itp. prawa strona
    Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 11-05-2012, 10:49
  2. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 05-02-2012, 18:20
  3. Dziwne wycie podczas jazdy
    Napisany przez Walec04 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-03-2011, 09:21
  4. Niebieski dym z okolic alternatora. Bravo TD100
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-02-2011, 14:14
  5. Wycie w okolicach pompy wspomagania i kilka pytań
    Napisany przez zkar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-03-2010, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator wyje

wyje alternator

wycie alternatora

alternator siena 1.4 alternator paliowymiana alternatora siena 1.4alternator sienaalternator fiat siena 1 4 szrotalternator palio 1 4alternator fiat siena 1.4 wyjefiat siena naprawa alternatorawycie z okolic alternatoraalternator fiat palio weekend 1 2alternator wycielozyska do alternatora fiat siena 1;2bravo pompa wody wyjefiat siena 1.4 wycie alternatorawycie w silniku siena 1.4fiat 1.2 wycie w okolicy rozrzaduwycie w alternatorzewyje z okolic alternatoraalternator wytje

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl