Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2011
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Siena

    usterka zawieszenia ?

    Ostatnio zauważyłem w mojej sienie dziwna rzecz. A mianowicie patrząc na tył samochodu lewa strona jest niżej niż prawa co to możne być? Pęknięta sprężyna czy coś gorszego? I jeszcze jedno czy końcówki drążków kierowniczych wymieniać teraz czy poczekać do wiosny może po zimie coś jeszcze wyjdzie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    co do nierównego auta to sprężyna siadła jak pisałeś a dokładniej pękła. co do końcówki to ja bym wymienił teraz i nie czekał az mi się samochód rozkraczy gdzieś. najlepiej pojechać na stacje kontroli pojazdów tam powiedzą co jeszcze do wymiany jest

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2011
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Siena
    byłem na diagnostyce to tylko lewa końcówka drążka ale wiadomo parami sie wymienia wiec mnie dwie czekaj ; ]

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    powinno sie parami ale to rożnie ludzie robią. to rob to zawieszenie teraz i będzie spokój.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2011
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Siena
    Masz racje . Dzięki za pomoc .

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Szczerze mówiąc zawsze słyszałęm że wymieniają tylko jedną, jeden wahacz, jedna końcówka itp.. Ja wymieniam parami bo to wg. mnie bezsens jeździć 2 razy za zbierzność, ale inni robią jak robią
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja parami tez robie i to nie ze względu na ustawianie zbieżności, bo mi to znajomy robi za piwo, ale ze względu na to że zaraz druga strona siądzie. jak się przybieram do roboty to lepiej zrobić raz niż potem znowu czasu szukać. ale jak powinno bo to potem kłopotu mniej ale pojedynczo czemu nie

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2010
    Skąd
    Brunatna Stolica
    Postów
    5
    Auto
    Był: SC 900 | Jest: Siena 1.2 8v
    A jak dojeżdżasz do świateł np. i zaciągasz ręczny - nie da się wyczuć, że jedna strona samochodu się podnosi? Bo równie dobrze może to być nierówno łapiący hamulec ręczny. Przerabiałem to i w SC, i w Sienie. A jeżeli chodzi o sprężyny - ja od kupna mam niższy lewy przód. Dodając do tego złamany stelaż fotela tłumaczę to jazdą raczej ciężkiego kierowcy :-) Sprężyn jeszcze nie wymieniłem, ale są całe.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    na postoju ręczny nie ma nic do tego jak samochód stoi więc w tym przypadku nierówno łapiący ręczy nie ma nic do gadania. zresztą jak nawet ręczny bierze nierówno po wyhamowaniu auto nie będzie stało krzywo

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2010
    Skąd
    Brunatna Stolica
    Postów
    5
    Auto
    Był: SC 900 | Jest: Siena 1.2 8v
    Oj ma, ma :-) Moje SC wyglądało - dosłownie - jak pies pod krzakiem... I jeszcze ciekawostka - teraz jak zaciągnę ręczny zanim puszczę hamulec - jest ok. W przeciwnym razie - gdy auto się toczy - jedna strona się podnosi ździebko. Dziwne? Może i dziwne. Nie pamiętam już co było wymieniane w SC (chyba rozpieraki?) - pomogło.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    u mnie samochód stoi niżej od strony pasażera - amortyzatory super, sprężyny zostały wymienione wszystkie 4 jednego dnia a problem jest nadal... więc to niekoniecznie sprężyna i to nie jest wina ręcznego bo nawet wchodzenie w zakręty jest zróżnicowane - zakręt w prawo spoko, w lewo już jest dosyć nieprzyjemnie przy większych prędkościach.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    a może wydaje się wam że z jednej strony autko siedzi trochę niżej ? z tego co pamiętam to mnie też się tak wydawało że strona pasażera z tyłu siedzi tak o 1 cm niżej niż strona kierowcy. Wymieniłem na raz wszystkie 4 amortyzatory, sprawdziłem sprężyny z tyłu i miały może rok i wyglądały jak nowe więc one też raczej były ok. Jeżeli u was faktycznie duża jest różnica między prawa a lewą stroną to może to być i wina sprężyny tylko trzeba pamiętać że nie koniecznie jedna musi być pęknięta. Prawa sprężyna może być bardziej wyrobiona bo jeździ po większych dziurach, i dlatego może być taki efekt. Jeżeli będzie cie kupować nowe sprężyny to nie polecam allegro ani innych hurtowni ponieważ nowe w ASO fiata kosztują z tego co pamiętam 80 - 90 zł za sztuke więc nie tak dużo a co oryginał to oryginał

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to fakt sprężyna może być wyrobiona. najlepiej sobie wziąć metrówkę i zmierzyć np na równym w garażu wysokość od podłoża do progu przy każdym kole i porównać

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    sprężyna może być wyrobiona.
    albo któryś amortyzator jest słabszy i też może się tak auto zachowywać. To że amorki czy sprężyny nowe i założone jednego dnia nie daje gwarancji że mają jednakowe parametry. Niestety ale jakość zamienników nie jest najlepsza i nic na to nie poradzimy.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ale chyba amortyzator nie powinien miec nic to stania auta chyba żejest krótszy. bo z tego co wiem amortyzator zapobiega sprężynowaniu koła czyli żeby nam na sprężynie na skakało. jego funkcja spełniana jest poprzez to że nie wysuwa się nagle tylko powoli a żeby auto nie siadło na glebę to mamy sprężyny. tak wynika z mojej wiedzy


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. fiat bravo 1.8 gt 1996r usterka
    Napisany przez dan86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-10-2011, 12:54
  2. fiat bravo 1.8 gt 1996r usterka
    Napisany przez dan86 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-10-2011, 15:11
  3. Pierwsza usterka
    Napisany przez adamus48 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-10-2011, 21:48
  4. Możliwa usterka Fiata Ducato
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-08-2011, 11:06
  5. Usterka w komputerze 1600mjet 120bhp.
    Napisany przez bravo1600mjet na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-10-2009, 12:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nizej stoi bravo prawa strona

sprezyna wyrobiona zawieszenie

fiat bravo nizej jedna strona

fiat palio usterki forum

samochod lewa strona nizej niz prawa

prawy tyl samochodu nizej

usterki zawieszenia fiata palio

lewa strona auta nizej niz prawa

fiat palio usterki zawieszenia

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl