Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: układ chłodzenia  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r

    układ chłodzenia

    Witam,

    Mam pewien problem z poziomem płynu chłodniczego w mojej hience 1,6 16V. Normalnie mam płynu chłodniczego prawie pod MAX, po odpaleniu silnika i jak chwile pochodzi to nagle ilość płynu znacznie przekracza granice MAX. Oczywiście jak się go zgasi i ostygnie to zpowrotem jest płynu prawie na MAX. Może podpowiecie co może być tego przyczyną?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Odpowietrz na początek prawidłowo.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    a mam pytanie ile jest "odpowietrzników"? i w jakiej kolejności prawidłowo sie odpowietrza?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    odkręć po kolei, szukaj na weżach i przy chłodnicy. Nie wiem dokładnie jak są rozmieszczone w sienie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Odpowietrzniki najczęściej montowane są na przewodach od nagrzewnicy, mogą być gdzieś na kolektorze ssącym (o ile jest podgrzewany płynem) oraz na chłodnicy, gdzie są konkretnie w Sienie nie wiem
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    gdzie są konkretnie w Sienie nie wiem
    Generalnie odpowietrzniki powinny być w miejscach widocznych, tylko te idące do nagrzewnicy mogą sprawiać problemy. ( mówimy tu o samochodach bez LPG)

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    A czy w sienie układ nie powinien się sam odpowietrzać? To po pierwsze, po drugie niewielkie różnice w poziomie na ciepłym i zimnym silniku wynikają z rozszerzalności termicznej płynu. Moim zdaniem powinieneś poprzyglądać się jak auto nabiera temperaturę, kiedy włącza się wiatrak, czy nie przegrzewa oraz czy z nawiewu leci normalnie ciepłe powietrze tak jak powinno. Jeśli tak, to układ chłodniczy jest sprawny a Ty masz normalnie trochę za dużo płynu.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    normalne zjawisko moim zdaniem nie ma sie czym przejmowac - tak jak ktoś wyżej pisał- jest to następstwo rozszerzalnosci płynu a zarazem cisnienia jakie panuje w ukłądzie
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    wiatrak się włącza jakieś 3 mm nad kreską (środkową), a wyłącza jak spadnie z 3mm poniżej kreski środkowej. Podczas jazdy w dzień taki jak dziś na zegarze mam wskazówkę tak poniżej 1/4 skali. Dodam, że nie słyszę żadnego bulgotania, ani nie mam majonezu na korku, a olej wymieniany jakieś 300km temu i czysty nie ma barwy "kawowej" więc niby było by ok poza, tym, że ten płyn w zbiorniczku rośnie tak ponad 2 cm


    ---------- Post dodany o 16:18 ---------- Poprzedni post dodany był o 16:16 ----------

    a z odpowietrzaniem spróbuje jutro bo dzisiaj już nie mam jak, tak tylko z tego co zerknąłem na szybko to znalazłem odpowietrznik na chłodnicy, na wężu do przepustnicy, i do nagrzewnicy czy jest jeszcze jakiś o którym nie wspomniałem?


    tak przy okazji mam zamiar nie bawem wymienić pompe wody i mam pytanie jakich firm polecacie?
    Ostatnio edytowane przez franek552 ; 26-03-2012 o 16:28

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał franek552 Zobacz post
    Normalnie mam płynu chłodniczego prawie pod MAX, po odpaleniu silnika i jak chwile pochodzi to nagle ilość płynu znacznie przekracza granice MAX. Oczywiście jak się go zgasi i ostygnie to zpowrotem jest płynu prawie na MAX. Może podpowiecie co może być tego przyczyną?
    wszystko w normie, u mnie też tak jest... zalej zbiornik w połowie między min a max tak jak ja - jak zalewałem pod max to czasami płyn podchodził aż pod korek

    Cytat Napisał franek552 Zobacz post
    wiatrak się włącza jakieś 3 mm nad kreską (środkową), a wyłącza jak spadnie z 3mm poniżej kreski środkowej. Podczas jazdy w dzień taki jak dziś na zegarze mam wskazówkę tak poniżej 1/4 skali.
    u mnie jak samochód jest normalnie rozgrzany to wskazówka jest równo na 1/4 skali, wentylator włącza się 1-2mm nad nią.

    Cytat Napisał franek552 Zobacz post
    tak przy okazji mam zamiar nie bawem wymienić pompe wody i mam pytanie jakich firm polecacie?
    bierz Hepu (ja zamontowałem taką) albo Ruville

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    A więc odpowietrzanie nic nie dało jest jak było....
    I zapomniałem jak zwykle zapytać o coś jeszcze mianowicie jakiej firmy termostat (na dwa czujniki)? bo to głównie jego muszę wymienić, bo otwiera się zbyt wcześnie...

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    termostat to chyba standardowo, Vernet

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Jak to w czasie jazdy macie wskaznik na 1/4 skali, a nie powinien byc na połowie
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Jak najbardziej powinien, ale to bardzo częsta przypadłość w Sienach - chyba przekłamuje czujnik bo z nawiewów wali na prawdę gorące powietrze, płyn jest tak ciepły jak w innych samochodach... ojciec lata temu miał Sienę tyle, że 1.4 i było dokładnie to samo. Swoją Sienę kupiłem z palniętym wentylatorem chłodnicy, było lato, wskazówka często podchodziła do połowy skali, ale wtedy po otwarciu maski było istne piekło Wszystko jest jakieś dziwne - niby normalna temperatura jest w 1/4 skali, więc dlaczego (przynajmniej u mnie) płyn zaczął się gotować dopiero jak wskazówka dochodziła do czerwonego pola ? (mechanik sprawdzał przed wymianą wentylatora, było to dawno, nie uszkodziłem UPG ). I bądź tu mądry... Tego lata zamierzam wymienić termostat a jeśli to nic nie da to czujnik od wskaźnika, zobaczymy co się stanie.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    no ja termostat napewno mam padnięty, bo od początku grzeje się pełny układ, więc przymierzam się wymienić go a przy okazji jak już spuszczę płyn to i pompę bo coś dziwnie chodzi, no i przy okazji alternator przeglądne sobie (ładowanie jest ok), ale warto zerknąć jak już ma się go prawie na wierzchu

    no ale to za jakiś czas na chwile obecną kapciuchy zakupione i brak funduszy
    Ostatnio edytowane przez franek552 ; 28-03-2012 o 18:15


 

Podobne tematy

  1. [ukł. chłodzenia] Dziwne... Nie przelewa układu chłodzenia
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-09-2010, 13:13
  2. Układ chłodzenia
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-03-2010, 15:04
  3. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 22:55
  4. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 20:32
  5. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 21:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odpowietrznik fiat sienatermostat fiat siena 1.4odpowietrzniki fiat sienaschemat ukladu chlodzenia fiat sienasiena 1 2 uklad chlodzeniafiat siena uklad chlodzeniafiat siena gdzie odpowietrznikisiena fiat 1.4 1998r. uklad chlodzenia silnikaodpowietrzniki samochodowe fiat sienauklad chlodzenia fiat palio 1 4fiat siena schemat uklad chlodzenia

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl